..då NATO övade i Norrland?
Nån som vet?
Nån som vet?
Secrist skrev:..då NATO övade i Norrland?
Nån som vet?
Några indikationer på att det skulle vara något annat än "vanlig" ammunition? Eller vad är du ute efter?
blueheaven skrev:De använde väl olika ammunition beroende på vad det var för vapen?
Thetaxpayer skrev:De använde endast ammunition innehållande utarmat uran plus att de drog iväg 5 st taktiska kärnvapen bara för skoj skull.
Sniperace skrev:Thetaxpayer skrev:De använde endast ammunition innehållande utarmat uran plus att de drog iväg 5 st taktiska kärnvapen bara för skoj skull.
glömde du inte de biologiska och kemvapnen?
hon är ju schysst för hon håller ju med dig...
Och för övrigt skall väl du hålla dig väldigt passiv med att kalla andra mobbare...eller hur??
RedCloud skrev:hon är ju schysst för hon håller ju med dig...
Ja, hon är schysst, inte för att vi delar åsikter i det mesta, utan för att hon är aktiv & reagerar.
Och för övrigt skall väl du hålla dig väldigt passiv med att kalla andra mobbare...eller hur??
Inte då, till skillnad från er andra står jag för att vara elak.
Sniperace skrev:av det vanliga fotfolket användes troligen mest den vanliga 5,56x45 NATO med helmantlad kula som väger mellan 3,95-5,18g kulhastigheten ligger mellan 772 till 930 m/s beroende på kulvikt.
men jag ställer mig tvivlande till att de använde SKARP ammunition mer än möjligen på någon enstaka skjutning mot ex saab-mål.
Det är SAMMA ammunition som används av det svenska försvaret i AK5....
marxisten skrev:Sniperace skrev:av det vanliga fotfolket användes troligen mest den vanliga 5,56x45 NATO med helmantlad kula som väger mellan 3,95-5,18g kulhastigheten ligger mellan 772 till 930 m/s beroende på kulvikt.
men jag ställer mig tvivlande till att de använde SKARP ammunition mer än möjligen på någon enstaka skjutning mot ex saab-mål.
Det är SAMMA ammunition som används av det svenska försvaret i AK5....
Inte den där tunge fan med utarmat uran då?