Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
Infra
marxisten
lazy
theward
Secrist
Vercingetorix
Regndrottning
RedCloud
x-medborgare
berralarzon
Blåfront
ANNA2LINK
16 posters

    Tandläkaren en klassfråga

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Tandläkaren en klassfråga Empty Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-14, 19:56

    Något som retar mig är att tyvärr så har tandläkaren blivit en klassfråga och har varit det ett tag. Varför ska det vara så? Jag hade själv en tid hos tandläkaren i morgon här i Linköping som jag var tvungen att skjuta på för att jag helt enkelt inte har råd. Jag tycker att det är rent av för jäkligt att det är så. Så har det varit länge med tandläkaren att det faktiskt är en klassfråga.


    Varför är det inte så att tandvård ingår i övrig vård? Det borde faktiskt vara så. Åtminstånne borde inte tandläkaren vara så dyr som den faktiskt är i dag. Det ska inte vara en klassfråga med tandvård och inte övrig vård heller.


    Men våran "kära" höger regering lär väl inte jobba så mycket för det. Det ska till annan politik för att tandvården ska bli billigare. Det känns för jäkligt att säga ifrån om en tandläkartid som man igentligen hade behövt. Det är för jäkligt att det ska vara så.
    Man blir less på att det ska vara så.


    Hoppas att tandläkaren kommer att bli billigare för oss alla i framtiden, för så som det är i dag borde det inte vara!!!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  Blåfront 2009-10-14, 19:58

    Sossarna gjorde tandläkaren till tandfråga!

    Tack vare Göran Hägglund

    50% betalt för kostnader över 3000kr

    85% betalt för kostnader över 15.000kr

    Anna

    Tycker du det är rimligt tiotusentals illegala flyktingar ska ha rätt till gratis tandvård

    När 850.000 svenskar som betalar skatt inte anser sig ha råd?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  berralarzon 2009-10-14, 20:00

    ANNA2LINK skrev:Något som retar mig är att tyvärr så har tandläkaren blivit en klassfråga och har varit det ett tag. Varför ska det vara så? Jag hade själv en tid hos tandläkaren i morgon här i Linköping som jag var tvungen att skjuta på för att jag helt enkelt inte har råd. Jag tycker att det är rent av för jäkligt att det är så. Så har det varit länge med tandläkaren att det faktiskt är en klassfråga.


    Varför är det inte så att tandvård ingår i övrig vård? Det borde faktiskt vara så. Åtminstånne borde inte tandläkaren vara så dyr som den faktiskt är i dag. Det ska inte vara en klassfråga med tandvård och inte övrig vård heller.


    Men våran "kära" höger regering lär väl inte jobba så mycket för det. Det ska till annan politik för att tandvården ska bli billigare. Det känns för jäkligt att säga ifrån om en tandläkartid som man igentligen hade behövt. Det är för jäkligt att det ska vara så.
    Man blir less på att det ska vara så.


    Hoppas att tandläkaren kommer att bli billigare för oss alla i framtiden, för så som det är i dag borde det inte vara!!!

    Så rätt så Anna varken förr eller nu har det blivit bättre borde ju vara som mål att få in tandvården i den vanliga sjukförsäkringen.
    Som vanligt har jag en kompis som är tandläkare nu han skär guld just nu, att jag får tandvård gratis av honom gör ju inte att jag tycker annorlunda i detta.
    //berra
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  x-medborgare 2009-10-14, 20:01

    Blåfront skrev:Sossarna gjorde tandläkaren till tandfråga!

    Tack vare Göran Hägglund

    50% betalt för kostnader över 3000kr

    85% betalt för kostnader över 15.000kr

    Anna

    Tycker du det är rimligt tiotusentals illegala flyktingar ska ha rätt till gratis tandvård

    När 850.000 svenskar som betalar skatt inte anser sig ha råd?

    DU är ju sanslös måste du dra in ditt skitsnack i varje enskild fråga sabotör..
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Tandläkaren en klassfråga Empty Spelar ingen roll

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-14, 20:02

    Blåfront skrev:Sossarna gjorde tandläkaren till tandfråga!

    Tack vare Göran Hägglund

    50% betalt för kostnader över 3000kr

    85% betalt för kostnader över 15.000kr

    Anna

    Tycker du det är rimligt tiotusentals illegala flyktingar ska ha rätt till gratis tandvård

    När 850.000 svenskar som betalar skatt inte anser sig ha råd?





    Det spelar ingen roll vem som har gjort detta till en klassfråga det borde inte vara det i vilket fall!!!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  RedCloud 2009-10-14, 20:04

    Sossarna gjorde tandläkaren till tandfråga!

    lol! lol! lol!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Tandläkaren en klassfråga Empty Ja

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-14, 20:05

    berralarzon skrev:
    ANNA2LINK skrev:Något som retar mig är att tyvärr så har tandläkaren blivit en klassfråga och har varit det ett tag. Varför ska det vara så? Jag hade själv en tid hos tandläkaren i morgon här i Linköping som jag var tvungen att skjuta på för att jag helt enkelt inte har råd. Jag tycker att det är rent av för jäkligt att det är så. Så har det varit länge med tandläkaren att det faktiskt är en klassfråga.


    Varför är det inte så att tandvård ingår i övrig vård? Det borde faktiskt vara så. Åtminstånne borde inte tandläkaren vara så dyr som den faktiskt är i dag. Det ska inte vara en klassfråga med tandvård och inte övrig vård heller.


    Men våran "kära" höger regering lär väl inte jobba så mycket för det. Det ska till annan politik för att tandvården ska bli billigare. Det känns för jäkligt att säga ifrån om en tandläkartid som man igentligen hade behövt. Det är för jäkligt att det ska vara så.
    Man blir less på att det ska vara så.


    Hoppas att tandläkaren kommer att bli billigare för oss alla i framtiden, för så som det är i dag borde det inte vara!!!

    Så rätt så Anna varken förr eller nu har det blivit bättre borde ju vara som mål att få in tandvården i den vanliga sjukförsäkringen.
    Som vanligt har jag en kompis som är tandläkare nu han skär guld just nu, att jag får tandvård gratis av honom gör ju inte att jag tycker annorlunda i detta.
    //berra



    Ja visst borde det vara det!!!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-14, 20:07

    Blåfront skrev:Sossarna gjorde tandläkaren till tandfråga!

    Tack vare Göran Hägglund

    50% betalt för kostnader över 3000kr

    85% betalt för kostnader över 15.000kr

    Anna

    Tycker du det är rimligt tiotusentals illegala flyktingar ska ha rätt till gratis tandvård

    När 850.000 svenskar som betalar skatt inte anser sig ha råd?




    Nej det är fel att flyktingar ska få gratis tandvård det tror jag att dom flesta tycker.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  berralarzon 2009-10-14, 20:09

    Blåfront skrev:Sossarna gjorde tandläkaren till tandfråga!

    Tack vare Göran Hägglund

    50% betalt för kostnader över 3000kr

    85% betalt för kostnader över 15.000kr

    Anna

    Tycker du det är rimligt tiotusentals illegala flyktingar ska ha rätt till gratis tandvård

    När 850.000 svenskar som betalar skatt inte anser sig ha råd?

    Dåre som du är..
    //berra
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-14, 21:25

    Konstigt nog att jag som arbetslös hade råd att gå till tandläkaren under sossarna. Men under alliansregimen måste jag ta lån för att betala tandläkaren.... Och just nu, håller jag på att fixa tänderna. Det kommer att kosta mig mellan 6- 8000 kr.....

    Visst, det hade varit dyrt under soosarna men då kunde jag betal utan att ta lån för detta....


    queen
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-14, 21:55

    Det har blivit bättre iom alliansens tandvårdsreform, men det är fortfarande alldeles för lite.. Att gå till tandläkaren har ALLTID varit dyrt.. Tycker fortfarande att tandvård borde falla under den allmänna sjukförsäkringen. Inget nytt under kjolen..
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-14, 22:28

    Regndrottning skrev:Konstigt nog att jag som arbetslös hade råd att gå till tandläkaren under sossarna. Men under alliansregimen måste jag ta lån för att betala tandläkaren.... Och just nu, håller jag på att fixa tänderna. Det kommer att kosta mig mellan 6- 8000 kr.....

    Visst, det hade varit dyrt under soosarna men då kunde jag betal utan att ta lån för detta....


    queen



    Det är förskräckligt att det ska behöva vara så att en del ska behöva ta lån för att klara att få tandvård och som arbetslös har men ju inte heller råd att ta lån.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Tandläkaren en klassfråga Empty Ja

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-14, 22:29

    Vercingetorix skrev:Det har blivit bättre iom alliansens tandvårdsreform, men det är fortfarande alldeles för lite.. Att gå till tandläkaren har ALLTID varit dyrt.. Tycker fortfarande att tandvård borde falla under den allmänna sjukförsäkringen. Inget nytt under kjolen..



    Ja visst borde det göra det.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tandläkaren en klassfråga Empty Tandis

    Inlägg  Secrist 2009-10-14, 22:45

    Och just nu, håller jag på att fixa tänderna. Det kommer att kosta mig mellan 6- 8000 kr.....

    Om du kunde hosta upp 8000 spänn med en gäspning under tiden som arbetslös så förstår jag varför alliansen har skärpt a-kassereglerna och ersättningarna.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  theward 2009-10-14, 22:50

    Secrist skrev:Och just nu, håller jag på att fixa tänderna. Det kommer att kosta mig mellan 6- 8000 kr.....

    Om du kunde hosta upp 8000 spänn med en gäspning under tiden som arbetslös så förstår jag varför alliansen har skärpt a-kassereglerna och ersättningarna.

    hmm nu börjar även du svaja tycker jag Rolling Eyes

    det var ju så att man hade c.a 1000 kr mera i månaden från 80-65%...
    Det innebär i runda slängar 12 000 året...
    Dvs man kunde spara undan lite till oförrutsedda utgifter, som tex tandläkarnen....

    om du tycker det ärt hutlöst att man som arbetslös kan ha möjlighet att spara pengar, då får det stå för dig
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tandläkaren en klassfråga Empty A-kassa

    Inlägg  Secrist 2009-10-14, 22:55

    om du tycker det ärt hutlöst att man som arbetslös kan ha möjlighet att spara pengar, då får det stå för dig

    Självklart inte. Det jag vänder mig emot är antydningarna om att när sossarna regerade så var allt guld och gröna skogar trots att detta är ett gammalt problem som har ältats i åratal.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Tandläkaren en klassfråga Empty Det spelar ingen roll

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-14, 22:57

    Det spelar ingen roll vilka som sitter vid makten och bestämmer detta med tandvård. Dom som sitter och bestämmer ska se till att alla svenskar ska kunna ha råd med att gå till tandläkaren!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-14, 22:58

    ANNA2LINK skrev:Det spelar ingen roll vilka som sitter vid makten och bestämmer detta med tandvård. Dom som sitter och bestämmer ska se till att alla svenskar ska kunna ha råd med att gå till tandläkaren!
    Tandvård ska inte vara en klassfråga.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tandläkaren en klassfråga Empty Tandis

    Inlägg  Secrist 2009-10-14, 23:00

    Det spelar ingen roll vilka som sitter vid makten och bestämmer detta med tandvård. Dom som sitter och bestämmer ska se till att alla svenskar ska kunna ha råd med att gå till tandläkaren!

    Kan inte annat än att hålla med. Samtidigt så är det ju så att det bästa sättet att folk ska ha råd är att de har jobb. Då har man råd.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  lazy 2009-10-14, 23:04

    theward skrev:
    Secrist skrev:Och just nu, håller jag på att fixa tänderna. Det kommer att kosta mig mellan 6- 8000 kr.....

    Om du kunde hosta upp 8000 spänn med en gäspning under tiden som arbetslös så förstår jag varför alliansen har skärpt a-kassereglerna och ersättningarna.

    hmm nu börjar även du svaja tycker jag Rolling Eyes

    det var ju så att man hade c.a 1000 kr mera i månaden från 80-65%...
    Det innebär i runda slängar 12 000 året...
    Dvs man kunde spara undan lite till oförrutsedda utgifter, som tex tandläkarnen....

    om du tycker det ärt hutlöst att man som arbetslös kan ha möjlighet att spara pengar, då får det stå för dig

    Så alla som klagade på sossetiden att de inte hade råd att gå till tandläkaren
    hade egentligen det? Blev lite intresserad angående ditt inlägg, om man som
    arbetslös hade råd att "lägga undan=spara lite" d.v.s 1000 kr mer/mån, är
    det inte ngt som är fundamentalt fel då?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  theward 2009-10-14, 23:09

    lazy skrev:
    theward skrev:
    Secrist skrev:Och just nu, håller jag på att fixa tänderna. Det kommer att kosta mig mellan 6- 8000 kr.....

    Om du kunde hosta upp 8000 spänn med en gäspning under tiden som arbetslös så förstår jag varför alliansen har skärpt a-kassereglerna och ersättningarna.

    hmm nu börjar även du svaja tycker jag Rolling Eyes

    det var ju så att man hade c.a 1000 kr mera i månaden från 80-65%...
    Det innebär i runda slängar 12 000 året...
    Dvs man kunde spara undan lite till oförrutsedda utgifter, som tex tandläkarnen....

    om du tycker det ärt hutlöst att man som arbetslös kan ha möjlighet att spara pengar, då får det stå för dig

    Så alla som klagade på sossetiden att de inte hade råd att gå till tandläkaren
    hade egentligen det? Blev lite intresserad angående ditt inlägg, om man som
    arbetslös hade råd att "lägga undan=spara lite" d.v.s 1000 kr mer/mån, är
    det inte ngt som är fundamentalt fel då?

    Nää varför skulle det behöva vara det?
    beror väl på vilk utgifter man har i övrigt..

    Av någon anledning verkar ni höger sympatisörer vara väldigt avudsjuka o snikna...

    Ska a-kassan eller sjukpenningen var behovsprovad innan ni är nöjda?

    Dvs man ska bara få så man har till boendet och mat, sen ska det var stopp...

    när jag var ung och singel utan barn, hade jag mkt låg a-kassa , men jag kunde spara undan/spendera 1500-2000 i månaden då

    Var det ok eller skulle jag bara fått ut 4500-5000kr i månaden istället?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tandläkaren en klassfråga Empty Arbeit

    Inlägg  Secrist 2009-10-14, 23:13

    Av någon anledning verkar ni höger sympatisörer vara väldigt avudsjuka o snikna...

    Inte det minsta, men vänstersympatisörernas största intresse verkar hela tiden vara frågan hur mycket bidrag man kan hämta ut. Inte hur vi ska skapa ett företagarvänligt land med låg arbetslöshet.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  marxisten 2009-10-14, 23:24

    Graits tandläkare t.o.m. 1 Januari.Smile

    Men efter det kommer det kosta skjortan för mig med. Fattar inte varför mina tänder inte alltid räknas som en del av min kropp! Vissa behandling gör de det, t.ex. min tandställning och käkoperationen kommer kosta som vanligt läkarbesök. Men annars kostar det ju flera 100, om man inte tarFrisktandvård, från 35 kronor i månaden ... Tillhör inte mina tänder min kropp eller varför räknas inte de liksom allt annat till den allmänna sjukförsäkringen i detta land?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tandläkaren en klassfråga Empty Tänder

    Inlägg  Secrist 2009-10-14, 23:26

    Tillhör inte mina tänder min kropp eller varför räknas inte de liksom allt annat till den allmänna sjukförsäkringen i detta land?

    Antar att det beror på att ditt liv inte hänger på snygga tänder. Är ju som sagt en fråga som stötts och blötts i åratal. Är väl en kostnadsfråga.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Tandläkaren en klassfråga Empty Undra

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-14, 23:28

    marxisten skrev:Graits tandläkare t.o.m. 1 Januari.Smile

    Men efter det kommer det kosta skjortan för mig med. Fattar inte varför mina tänder inte alltid räknas som en del av min kropp! Vissa behandling gör de det, t.ex. min tandställning och käkoperationen kommer kosta som vanligt läkarbesök. Men annars kostar det ju flera 100, om man inte tarFrisktandvård, från 35 kronor i månaden ... Tillhör inte mina tänder min kropp eller varför räknas inte de liksom allt annat till den allmänna sjukförsäkringen i detta land?




    Ja det kan man ju verkligen undra varför det inte är så?

    Sponsored content


    Tandläkaren en klassfråga Empty Sv: Tandläkaren en klassfråga

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 18:06