Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
x-medborgare
Redvictory
Susz X
7 posters

Nuu är svininfluensavaccinet på ...ska du ta det?

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Nuu är svininfluensavaccinet på ...ska du ta det? Empty Nuu är svininfluensavaccinet på ...ska du ta det?

Inlägg  Susz X 2009-10-07, 19:55

Saxat ur BT:

"Nästa vecka börjar 900 000 doser av vaccinet mot svininfluensan att injiceras i svenska medborgare, men hur stor del av befolkningen är överkänsliga och allergiska mot kvicksilverpreparatet tiomersal och vilka vet på förhand om de är det?
    Alla människor torde innan de vaccineras ha rätten att genomgå ett, enligt internationell medicinsk vetenskap, godkänt test - ett melisatest. Medborgare har enligt lagen rätt till ”en trygg och säker vård” och att själva kunna välja vård utifrån objektiva fakta, men vilka patienter känner till att det finns ett blodtest som är fritt från biverkningar och som är enkelt att genomföra?

Tiomersal innehåller kvicksilver och många är överkänsliga och allergiska mot kvicksilver, vilket är ett kraftigt miljögift och ett starkt nervgift. Europeiska läkemedelsverket, EMEA, har dock hävdat att tiomersal skulle vara ”riskfritt”. Maths Berlin, professor emeritus i miljömedicin, tydliggör dock att EMEA inte har kunnat redovisa något vetenskapligt underlag för sitt påstående.
    Omkring en miljon barn i Sverige är yngre än tio år och även de kan komma att vaccineras mot svininfluensan. Hur många tioåringar är kapabla att väga in alla aspekter när det gäller deras egen hälsa?
    Om det finns misstanke om att vaccineringen medför risker och om det saknas underlag för att bedöma riskernas storlek skall försiktighetsprincipen gälla. I detta fall har myndigheterna uppenbarligen nonchalerat försiktighetsprincipen och enligt Maths Berlin är detta helt oacceptabelt. Tillräcklig kunskap om överkänslighet mot kvicksilver borde finnas hos landstingen, Socialstyrelsen och Smittskyddsinstitutet. "

http://www.bt.se/debatt/lat-alla-fa-veta-om-de-talbr-vaccinet-mot-svininfluensa(1560884).gm
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Nuu är svininfluensavaccinet på ...ska du ta det? Empty Sv: Nuu är svininfluensavaccinet på ...ska du ta det?

Inlägg  Redvictory 2009-10-07, 20:19

Susz X skrev:Saxat ur BT:

"Nästa vecka börjar 900 000 doser av vaccinet mot svininfluensan att injiceras i svenska medborgare, men hur stor del av befolkningen är överkänsliga och allergiska mot kvicksilverpreparatet tiomersal och vilka vet på förhand om de är det?
    Alla människor torde innan de vaccineras ha rätten att genomgå ett, enligt internationell medicinsk vetenskap, godkänt test - ett melisatest. Medborgare har enligt lagen rätt till ”en trygg och säker vård” och att själva kunna välja vård utifrån objektiva fakta, men vilka patienter känner till att det finns ett blodtest som är fritt från biverkningar och som är enkelt att genomföra?

Tiomersal innehåller kvicksilver och många är överkänsliga och allergiska mot kvicksilver, vilket är ett kraftigt miljögift och ett starkt nervgift. Europeiska läkemedelsverket, EMEA, har dock hävdat att tiomersal skulle vara ”riskfritt”. Maths Berlin, professor emeritus i miljömedicin, tydliggör dock att EMEA inte har kunnat redovisa något vetenskapligt underlag för sitt påstående.
    Omkring en miljon barn i Sverige är yngre än tio år och även de kan komma att vaccineras mot svininfluensan. Hur många tioåringar är kapabla att väga in alla aspekter när det gäller deras egen hälsa?
    Om det finns misstanke om att vaccineringen medför risker och om det saknas underlag för att bedöma riskernas storlek skall försiktighetsprincipen gälla. I detta fall har myndigheterna uppenbarligen nonchalerat försiktighetsprincipen och enligt Maths Berlin är detta helt oacceptabelt. Tillräcklig kunskap om överkänslighet mot kvicksilver borde finnas hos landstingen, Socialstyrelsen och Smittskyddsinstitutet. "

http://www.bt.se/debatt/lat-alla-fa-veta-om-de-talbr-vaccinet-mot-svininfluensa(1560884).gm

Nej jag ska inte ta det! jag tycker att det blivit en hysteri som jag tror medicintillverkare ligger bakom! de biverkningar denna vaccin medför kan göra mig sjukare än om jag får influensan!
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Nuu är svininfluensavaccinet på ...ska du ta det? Empty Sv: Nuu är svininfluensavaccinet på ...ska du ta det?

Inlägg  x-medborgare 2009-10-07, 20:27

Nej kommer inte att ta det finns ingra säkra studier på att kviksilvret och preparatet inte kommer att påverka min fibromyalgi negativt..
    Har ont så det räcker Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-07, 20:32

Det låter bra Redviktory och xmedborgare, då ökar chansen för en fd hemlös som mig att få dosen! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-10-07, 20:41

skulle det inte finnas till dig ändå, så kan du få min som jag tackar nej till!!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-10-07, 20:51

x-medborgare skrev:Nej kommer inte att ta det finns ingra säkra studier på att kviksilvret och preparatet inte kommer att påverka min fibromyalgi negativt..

Fibromylagin kan mkt väl härstamma från kvicksilvret i amalgamfyllningarna från början.
    iaf för mig personligen...(finns mkt som tyder på det)
    Så nej jag tar inget vaccin........
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-10-07, 20:54

theward skrev:
    x-medborgare skrev:Nej kommer inte att ta det finns ingra säkra studier på att kviksilvret och preparatet inte kommer att påverka min fibromyalgi negativt..

Fibromylagin kan mkt väl härstamma från kvicksilvret i amalgamfyllningarna från början.

Exakt tror också allt gammalt amalgam från 70 talet har en stor del i mitt vardags drama så jag tänker inte spä på det Very Happy
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-07, 20:57

x-medborgare skrev:
    theward skrev:

Exakt tror också allt gammalt amalgam från 70 talet har en stor del i mitt vardags drama så jag tänker inte spä på det Very Happy

tyvärr får vi aldrig något erkännande från socialstyrelsen i denna fråga

ps fast jag fick iaf 20 000 kr för att kunna byta ut alla mina fyllningar i munnen....
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-10-07, 21:04

theward skrev:
    x-medborgare skrev:
    theward skrev:

tyvärr får vi aldrig något erkännande från socialstyrelsen i denna fråga

ps fast jag fick iaf 20 000 kr för att kunna byta ut alla mina fyllningar i munnen....

Å fan fick du själv har jag valt att helt enkelt dra ut två tänder tänker snart ta den tredje.. Slutar väl med soppa för min del Very Happy Very Happy Very Happy
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2009-10-07, 21:06

Med tanke på att första vågen redan klingat av, och det bidde bara en liten tumme av det känns det rätt bortkastat att chansa på ett vaccin som inte är tillräckligt testat....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-07, 21:18

Men nu påstås det att det stora utbrottet kommer inte slå till förrän senare i vinter,
    jag tänker med glädje vaccinera mig när möjligheten kommer, har ingen lust att kanske hamna i konstgjord lunga om jag kan slippa?

Visserligen skrevs den sista patienten ut från Karolinska idag, så då finns det platser om fler behöver iallafall!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-07, 21:22

martin7lindgren skrev:Men nu påstås det att det stora utbrottet kommer inte slå till förrän senare i vinter,
    jag tänker med glädje vaccinera mig när möjligheten kommer, har ingen lust att kanske hamna i konstgjord lunga om jag kan slippa?

Visserligen skrevs den sista patienten ut från Karolinska idag, så då finns det platser om fler behöver iallafall!

psst du tillhör inte riskgruppen öht och med tanke på ditt liv..är du nog immun redan Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-07, 21:26

Vem vet det,man kan ju gå och dras med något man inte vet omsom placerar en i riskgruppen, därför tar jag det säkra före det osäkra!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-07, 21:32

martin7lindgren skrev:Vem vet det,man kan ju gå och dras med något man inte vet omsom placerar en i riskgruppen, därför tar jag det säkra före det osäkra!

ja du gör som du vill Wink vaccin finns ju och betalt är det ju med Rolling Eyes
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-08, 00:02

theward skrev:
    martin7lindgren skrev:Vem vet det,man kan ju gå och dras med något man inte vet omsom placerar en i riskgruppen, därför tar jag det säkra före det osäkra!

ja du gör som du vill Wink vaccin finns ju och betalt är det ju med Rolling Eyes
    Så sant- man gör som man vill..men som du , RC och X skriver tidigare- så är det
    bergis en större risk att få i sig tungmetallen kvicksilver i cellerna.
    Dessa blir ju kvar i kroppen och lagras där- eftersom inte vår lever/ njurar
    är skapta att bryta ned det..
    Läste oxå att det finnr en risk- om än liten- att bli förlamad.
    Tycker det är knepigt att inte vården/ socialstyrelsen går uti media om möjlihet
    till allergitest för personer som bestämt sig för
    att ta vaccinet .

Dem jag känner som har problem med sina lungor- tex kol..kommer att ta vaccinet- utom en.
    Denne väljer att hålla sig isolerad hemma när flunsan bryter ut...OM den gör det.
    Det ämnar även jag- så gott det går- och det gör det om man oxå skaffar sig kunskap om
    HUR och var virus sprids mest...Och det är sannerligen inte i hemmen-
    snarare på lassarett/ vårdcentraler och andra offentlia platser där mycket folk rör sig..
    Allrahelst inom vården- eftersom det är dit den som har viruset åker ..
    Två var tacksamma att få vetskap om riskerna oxå- och att allergitest faktiskt finns!
    Skulle aldrig vilja råda en person om denne ska ta den eller inte- det måste var och en bestämma
    svininfluensan är inte bra för dem som redan har dåliga lungor- som andra influensor.
    Lite knepigt var oxå i somras- då en ung kille från denna stad bidde sjuk i "svininfluensan" då
    han och hans kompisar var utomlands..så smittsam kan den inte vara-
    för hans kompisar fick den inte alls...
    Så denna tanta gör tumme upp för RV:s och Corvens kloka filosofier här...

Vad som gör mig lite extra intresserad av denna "svininfluensa" är att "naturmedicinforskare"
    testat en hel del patienter- med blodanalys och funnit att dem som drabbats av flunsan
    haft förhöjt värde av D- vitamin i blodet..
    Vitamin D får vi bla via solens strålar som omvandlas till vitamin D i kroppen..
    Men å andra sidan sett- OM denna svininfluensa nu skulle vara ett bioloiskt stridsvapen då?

Vad ja kan tycka vara VÄRRE är detta tigande om de ressistenta stafylokocker
    ( gamla tiders sk "sjukhussjuka") som finns
    i dagens samhälle. Ingen media skriver om det- inget görs- fast det borde skett nåt-
    helst i går...
    Fast- skriver väl färgat om vaccinet oxå- vet ju hur farligt kvicksilver KAN vara
    - och förstår inte VARFÖR detta vaccin innehåller det öht...
    Inget annat flunsvaccin gör ju det
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-08, 10:12

Men å andra sidan sett- OM denna svininfluensa nu skulle vara ett bioloiskt stridsvapen då?

Tja - Då skulle den nog klassas som ett stort misslyckande, först för dess låga dödlighet (mindre än de VANLIGA influensorna) dels för dess långsamma spridning
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-09, 06:11

Sniperace skrev:

Tja - Då skulle den nog klassas som ett stort misslyckande, först för dess låga dödlighet (mindre än de VANLIGA influensorna) dels för dess långsamma spridning
    Men- i Mexiko dog väl många?
    Fanns något gemensamt med dem som avled i svininfluensan där?
    Och VAFRÖR har denna pandemi handlagts enligt riktlinjerna för
    just biologiska stridsmedel?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-09, 09:03

Susz X skrev:
    Sniperace skrev:

Mexico där har de inte samma sjukvård och mediciner som tex i "västvärlden"
    Så att folk dör mera i mindre utvecklade och fattiga länder är ju tyvärr helt normalt
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-09, 09:23

Susz X skrev:
    Sniperace skrev:

Den har LÄGRE dödlighet än de vanliga influensorna, smittas 10.000 dör kanske EN, smittas hundratusen blir det tio, smittas en miljon dör kanske 100

alltså har det till mycket stor del med att göra hur många som smittas, antalet döda per totala antalet smittade ligger nog ganska väl i paritet med övriga världen, men självklart dör fler människor i fattiga delar av världen pga större spridning och sämre eller ingen sjukvård.

Men fortfarande blir det ju så att denna influensa som ett biologiskt vapen vore en flopp, för att det skulle funka måste det vara mycket effektivare i både spridning och verkan.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:58