Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
marxisten
MartinLindgren
Blåfront
7 posters

Nu är rika offer?

Blåfront

Antal inlägg : 5440

Nu är rika offer? - Sida 2 Empty Sv: Nu är rika offer?

Inlägg  Blåfront 2009-10-07, 18:03

ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHH

500.000 HAR "TVINGATS" LÄMNA A-KASSAN

ÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHH

500.000 HAR INTE RÅD MED "CHOCKAVGIFTER"

Jaha

Jag trodde det handlade om den med 10.000kr?

0,75%*10.000=7500
    0,80%*10.000=8000

Fan vad gött! En låginkomstagare får hela 500kr!! VILKET LYX!!

Vad blir konsekvnserna när man höjer taket?

BARA de som har 26.100 och över

Kan ta 970*22 (arbetsdagar)= 21340

Dagens tak på akassa 14960-21340=6380

Detta är ju ORÄTTVISA!!!

ATT DEN SOM HAR 10.000 BARA FÅR 500KR!

MEDANS DEN SOM HAR 26.000 FÅR 6000KR!

DET ÄR JU FÖR I HELVETE PRECIS SAMMA SAK NI GNÄLLER NÄR DE SOM JOBBAR HAR MEST FÅR MER!!

JÄVLA HYCKLARE!

NI HAR UTNYTTJAT LÅGINKOMSTAGARE I 3 JÄVLA ÅR!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-10-07, 18:11

Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:Ställ gärna frågan varför en person skall betala full avgift till a-kassan när denne inte kan få ut full ersättning?

Själv tycker jag att avgiften till a-kassan skall vara inkomstreglerat såsom fackavgiften är...

Varför skulle en deltids restauaranganställd, som exempel, betala lika mycket i avgift som den heltidsanställde? Medf tanke att de får tillbaka helt olika sumor vid ev arbetslöshet.

queen

HAr de ändrat något, vad jag vet skulle ju aksasseavgiften vara baserad på inkomsten, dvs en viss procent av denna, stämmer inte det längre?

Nej, i så fall har jag missat något....

Fackavgiften är inkomstbaserat men inte a-kasseavgiften. Förutom då att de arbetslösa måste inte betala den förhöjda avgiften. Jag själv får betala 130 kr/mån. Men jobbar jag så mycket som 1 timme måste jag betala 430 kr!

queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-07, 18:19

Lugna ner dig nu Mr.Bluefront, först startar du en tråd på ett rent lögnaktigt påstående,
    Sen börjar du gapa och skrika högre i takt med varje inlägg du leverar i din fantasitråd!

DAGS OCH BÖRJA TÄNKA FÖRST OCH SNACKA SEN MR.BLUEFRONT!
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-10-07, 18:24

Är du trögfattad martin?

Ni har gnällt i 3 jävla år den med 30000 får skattesänkningar för de jobbar!!

När de får 6-7000kr mer som arbetslös JUBLAR NI!

Men de RIKTIGA låginkomstagarna bara får 5-700kr mer är ok?

Fattar martin vad 970*22 betyder?

Fattar martin att en låginkomstagare INTE kan ta 970*22?
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-10-07, 18:25

Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:Ställ gärna frågan varför en person skall betala full avgift till a-kassan när denne inte kan få ut full ersättning?

Själv tycker jag att avgiften till a-kassan skall vara inkomstreglerat såsom fackavgiften är...

Varför skulle en deltids restauaranganställd, som exempel, betala lika mycket i avgift som den heltidsanställde? Medf tanke att de får tillbaka helt olika sumor vid ev arbetslöshet.

queen

HAr de ändrat något, vad jag vet skulle ju aksasseavgiften vara baserad på inkomsten, dvs en viss procent av denna, stämmer inte det längre?

Nej, i så fall har jag missat något....

Fackavgiften är inkomstbaserat men inte a-kasseavgiften. Förutom då att de arbetslösa måste inte betala den förhöjda avgiften. Jag själv får betala 130 kr/mån. Men jobbar jag så mycket som 1 timme måste jag betala 430 kr!

queen

1. VARFÖR HÖJER DOM RIBBAN FRÅN 18.700 TILL 26.100?

2. VARFÖR FÅR ALLA ÖVER RIBBAN 970KR PER DAG?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-10-07, 18:30

Blåfjant skrev:
    MÅLET ÄR 80% A-KASSA TILL ALLA

MEN ATT HÖJA RIBBAN OCH HÖJA ERSÄTTNIG FÖR DEN SOM HAR 30.000 ÄR EN HELT ANNAN JÄVLA SAK!

RIKA FÅR 6000 MER!

SOM NI GNÄLLT I 3 JÄVLA FUCKING ÅR!!

Näää lille blåfjant... DU har gnällt i tre år på oppositionens förslag! Och detta utan att ha den minsta aning om hur a-kassan fungerar... Trots otaliga försök att förklara verkligheten för dig. Har du inte fattat något. Och vid det här laget kommer du inte fatta någonting nu heller.... Wink

queen
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-10-07, 21:59

Regndrottning skrev:
    Blåfjant skrev:
    MÅLET ÄR 80% A-KASSA TILL ALLA

MEN ATT HÖJA RIBBAN OCH HÖJA ERSÄTTNIG FÖR DEN SOM HAR 30.000 ÄR EN HELT ANNAN JÄVLA SAK!

RIKA FÅR 6000 MER!

SOM NI GNÄLLT I 3 JÄVLA FUCKING ÅR!!

Näää lille blåfjant... DU har gnällt i tre år på oppositionens förslag! Och detta utan att ha den minsta aning om hur a-kassan fungerar... Trots otaliga försök att förklara verkligheten för dig. Har du inte fattat något. Och vid det här laget kommer du inte fatta någonting nu heller.... Wink

queen

Kärringfjant

Varför protesterar du att den med 10.000kr inte får lika mycket i sänkt skatt som den med 30.000 då?

Den som har 30.000 betalar ju mer i skatt och ska ha mer i skattesänkningar eller hur?

PRECIS SAMMA JÄVLA SAK MED ER JÄVLA A-KASSA!

HYCKLARE!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-07, 22:46

Ta lite luft Mr.Bluefront, det är du som är trög och inte ens förstår din egen tråd,
    Du började med ren osanning, för att fortsätta gallskrika, och nu är det ditt sedvanliga rasistskit,
    Man kan säga att du tar ut svängara så det räcker!
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-10-07, 22:49

Den som är trög och imbecill är du martin

Varför ska den som har 30.000 och betalar mer skatt än dig INTE få mer i sänkt skatt?

DET PROTESTERAR NI JU EMOT?

MEN NÄR SAMMA IDIOT FÅR 6000 KR MER SOM ARBETSÖS

DÅ ÄR DET OK ENLIGT DIG?
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-10-07, 23:38

Blåfront skrev:
    MEN NÄR SAMMA IDIOT FÅR 6000 KR MER SOM ARBETSÖS

De här "idioterna" råkar utgöra våra vanliga knegare. Snittlönen bland knegare är ca. 26 000, samma som taket det föreslagna taket i akassan. Lyssna nu en sista gång. Målet är att 8/10 (80%) ska har 80% i akassa som arbetslös från början. För tillfället får bara 2/10 (20%) detta då taket är så lågt. Fattar du nu varför man ska höja taket något. Det är ca. 60% för få personer får en full akassa på 80%. Dessa 60% är vanliga gamla hederliga knegare. Vad är det som är oklart!

Det handlar inte om att hjälpa höginkomsttagare, så till vida du inte räknar 60% av de arbetslösa som höginkomsttagare, de som via sossarnas förslag ska få full akassa sedan.De resterande 20% får de inte, de tjänar mer än taket. Dina 30 000 nissar är bland dessa 20%. Ett höjt tak till 26 000 leder till att ca. 60% till få 80% i akassa. Vilket betyder att vi i sådana fall har 8/10 (80%) på full ersättning, vilket betyder 80% av lönen i akassan. Vad är det du inte fattar! Taket är så lågt satt det endast ger 80% till 20% av befolkningen. Är det ologiskt att höja då. 20% ska i vanliga fall vara de som inte får full kassa, nu är det de som får det!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 21:59