Sniperace 2009-10-11, 19:23
SiP skrev: Sniperace skrev: Infra skrev: Sniperace skrev:Undrar hur det skulle se ut om man istället tar gruppen Snickare, Metallarbetare osv för att sedan kunna visa på att denna grupp är värst, sedan kunde man ju dela in den partivis efter deras politiska åsikter....
Jag tror att yrkeskår och politisk tillhörighet saknar betydelse i detta fall även om man kunde anse att en polis ska vara mer ärlig och laglydig än andra, men tyvärr är de inte mer än människor de också, med samma svagheter och defekter som andra
Enligt samma undersökning åker dessa grupper mest fast för knarkbrott och trafikbrott. Ett yrke skiljer sig från detta möster: polisen!
Hur då? Jo! I polisens fall förekommer mest kvinnovåld som mest anmälda brott, utom tjänsten. Detta torde i sin tur innebära att plattfötter i allmänhet är ena riktigt mulliga mansgrisar som släpper på självdiciplinen hemma hos fru och barn. Riktiga svin alltså. Sitter du och försvara dom?
JAg försvarar inte dem som begår brott, dock vet jag att de precis som snickar, veterinärer, präster, kuratorer osv är helt vanliga människor.....
och hur människorna är vet vi alla!!
Skillnaden mellan en snickare och en polis är att polisen har makt, och dessutom ofta känner åklagare och domare...
Ja, tyvärr, men gör det dem till att vara annat än en vanlig människa?
är de en annar ras?, har annan genuppsättning, annorlunda hjärna eller något sådant?
Se ex till LÄKARE som försvarar varandra när fel begåtts...
En sak har juag alltid sagt, MAKT korrumperar...
och väldigt många som får "förmånen" att ha makt/auktoritet missbrukar denna, och har en människa denna auktoritet så kvittar det nog om denne är gårdfarihandlare, eller polis.....
och polisen TRÄNAS liksom militär att vara auktoritiv....
och självklart ska VARJE individ som missbrukar detta STOPPAS