Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

3 posters

Försäkringskassans köer tvingar folk att söka bidrag

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Försäkringskassans köer tvingar folk att söka bidrag Empty Försäkringskassans köer tvingar folk att söka bidrag

Inlägg  Redvictory 2009-09-29, 18:59

http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/familjeekonomi/artikel_1593397.e24

Allt fler sjuka och arbetslösa svenskar måste vända sig till socialtjänsten för att be om socialbidrag eller försörjningsstöd när Föräkringskassans handläggning tar många veckor eller månader. Det rapporterar Sveriges Radios Ekoredaktion (Ekot).

Socialförsäkringsminister Christina Husmark/Pehrsson måste känna sig mycket nöjd nu!
    Är hon nöjd över alla familjer som fått sin ekonomi söndertrasad?
    Hon måste ju hyllas av Alliansregimarna nu!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Försäkringskassans köer tvingar folk att söka bidrag Empty Sv: Försäkringskassans köer tvingar folk att söka bidrag

Inlägg  theward 2009-09-29, 20:01

Redvictory skrev:http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/familjeekonomi/artikel_1593397.e24

Allt fler sjuka och arbetslösa svenskar måste vända sig till socialtjänsten för att be om socialbidrag eller försörjningsstöd när Föräkringskassans handläggning tar många veckor eller månader. Det rapporterar Sveriges Radios Ekoredaktion (Ekot).

Socialförsäkringsminister Christina Husmark/Pehrsson måste känna sig mycket nöjd nu!

Ett insidertips från FK anställda:
    Husmark står väldigt låg i kurs hos dem, det finns även de som inofficiellt kallar henne en riktig idiot..
    Både pga hur de nya sjukreglerna slår mot de försäkrade, men även för att FK´s handläggare inte vet hur de ska jobba öht

Pga av utförsäkringgen som väntar i januari, så har de flesta handläggare inte tid med nåt annat..
    Tex skulle jag inte få träffa min handläggare förrens i januari...
    Hon sa att det är ett omöjligt jobb att slussa ut alla...och att det blir ett rent kaos.
    Hon fattade inte i övrigt hur man ska kunna hantera alla de med psykiska besvär... Vart man ska göra av dem rent ut sagt?

Så jag som jobbar 75% är inte högsta prioritet just nu och det kan jag på ett sätt förstå.
    Men samtidigt borde det inte vara så

Min handäggare tillhör den humana skaran, det går att tala med henne..
    Tyvärr kan hon ju inte göra mer än följa reglerna som finns och hon vet mkt väl att skulle hon bli sjuk är hon arbetslös efter 6 månader och måste prova mot hela arbetsmarknaden.
    Hon sa att den enda chansen till förbättring, är ett regeringsskifte

Personligen tycker jag att sjukpolitiken är skäl nog att inte låta dessa blåingar styra en mandatperiod till..
    Sen finns det även en massa andra skäl

Vi har inte råd med att ha en sådan är högerregering helt enkelt
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Försäkringskassans köer tvingar folk att söka bidrag Empty Sv: Försäkringskassans köer tvingar folk att söka bidrag

Inlägg  Redvictory 2009-09-29, 20:26

theward skrev:
    Redvictory skrev:http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/familjeekonomi/artikel_1593397.e24

Ett insidertips från FK anställda:
    Husmark står väldigt låg i kurs hos dem, det finns även de som inofficiellt kallar henne en riktig idiot..
    Både pga hur de nya sjukreglerna slår mot de försäkrade, men även för att FK´s handläggare inte vet hur de ska jobba öht

Pga av utförsäkringgen som väntar i januari, så har de flesta handläggare inte tid med nåt annat..
    Tex skulle jag inte få träffa min handläggare förrens i januari...
    Hon sa att det är ett omöjligt jobb att slussa ut alla...och att det blir ett rent kaos.
    Hon fattade inte i övrigt hur man ska kunna hantera alla de med psykiska besvär... Vart man ska göra av dem rent ut sagt?

Så jag som jobbar 75% är inte högsta prioritet just nu och det kan jag på ett sätt förstå.
    Men samtidigt borde det inte vara så

Min handäggare tillhör den humana skaran, det går att tala med henne..
    Tyvärr kan hon ju inte göra mer än följa reglerna som finns och hon vet mkt väl att skulle hon bli sjuk är hon arbetslös efter 6 månader och måste prova mot hela arbetsmarknaden.
    Hon sa att den enda chansen till förbättring, är ett regeringsskifte

Personligen tycker jag att sjukpolitiken är skäl nog att inte låta dessa blåingar styra en mandatperiod till..
    Sen finns det även en massa andra skäl

Vi har inte råd med att ha en sådan är högerregering helt enkelt

Nej vi har verkligen INTE råd med denna regering! nu måste det tas krafttag för att få ordning på det Sverige vi en gång var stolta över!
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-09-29, 20:30

FK måste ju ta hand om alla tusentals flyktingar med serru
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-09-29, 20:31

Theward

550 dagar!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-09-29, 20:34

Blåfront skrev:Theward

550 dagar!

är du dödssjuk??

Annars vet jag vad du jiddrar om

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 03:41