Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Kackerlackan och Hyresvärden..

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Kackerlackan och Hyresvärden.. Empty Kackerlackan och Hyresvärden..

    Inlägg  Susz X 2009-09-15, 21:12


    Det skandalomsusade norska bolaget Actas vice vd Simon Kling i Täby, norr om Stockholm. uppvaktades förra veckan i hemmet med en kartong levande kackerlackor. Han uppmanades skynda på renoveringsarbetet i bolagets nedgångna hyreshus
    därifrån kom oxå kackerlackorna...
    Men han öppnade inte pakatet själv- det fick polisen
    göra..


    Senast ändrad av Susz X den 2009-09-15, 21:14, ändrad totalt 1 gång
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kackerlackan och Hyresvärden.. Empty Sv: Kackerlackan och Hyresvärden..

    Inlägg  marxisten 2009-09-15, 21:13

    Susz X skrev:
    Det skandalomsusade norska bolaget Actas vice vd uppvaktades förra veckan i hemmet med en kartong levande kackerlackor. Han uppmanades skynda på renoveringsarbetet i bolagets nedgångna hyreshus
    därifrån kom oxå kackerlackorna...
    Men han öppnade inte pakatet själv- det fick polisen
    göra..

    Hehe... Komiskt tilltag!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Kackerlackan och Hyresvärden.. Empty Sv: Kackerlackan och Hyresvärden..

    Inlägg  Vercingetorix 2009-09-15, 21:19

    För en gångs skull håller jag med Afa, vilka säger sig stå bakom tilltaget. Dock vänder jag mig emot de hotfulla ordvalen i följebrevet.
    Tvångsförvaltning och näringsförbud är en annan sak som borde bita..

    Något som lätt glöms bort i sammanhanget är att de invandrare som bor i områden som dessa sällan vågar anmäla brister i lägenheterna av rädsla för att bli utsparkade eller få betala en ev renovering ur egen ficka. Glöm inte att de ofta kommer från länder där man gör klokast i att hålla tand för tunga.
    Detta medför att lägenheterna ofta är i ett långt värre skick än vad hyresvärden har en aning om.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Kackerlackan och Hyresvärden.. Empty Sv: Kackerlackan och Hyresvärden..

    Inlägg  lazy 2009-09-15, 21:34

    [quote="Vercingetorix" Dock vänder jag mig emot de hotfulla ordvalen i följebrevet.
    Tvångsförvaltning och näringsförbud är en annan sak som borde bita..

    Något som lätt glöms bort i sammanhanget är att de invandrare som bor i områden som dessa sällan vågar anmäla brister i lägenheterna av rädsla för att bli utsparkade eller få betala en ev renovering ur egen ficka. Glöm inte att de ofta kommer från länder där man gör klokast i att hålla tand för tunga.
    Detta medför att lägenheterna ofta är i ett långt värre skick än vad hyresvärden har en aning om.[/quote]

    Stämmer i.a.f med de "nya" irakier som har kommit hit, de får oftast de
    sämsta lägenheterna där de flesta andra inte vill bo, d.v.s de som ö.h.t
    blir erbjudna en lägenhet men är det här ett "good will" att välkomna dem?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Kackerlackan och Hyresvärden.. Empty Sv: Kackerlackan och Hyresvärden..

    Inlägg  Susz X 2009-09-15, 21:34

    Hur länge sedan visades detta i uppdrag granskning- var det ett år sedan?
    Snacka skit går ju bra- men fakta är värre va?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kackerlackan och Hyresvärden.. Empty Sv: Kackerlackan och Hyresvärden..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-09-15, 21:47

    Ingen tvekan om att fastigheterna uppdrag granskning filmade var resultatet av långvarigt bristande underhåll!

    Dom hade ju tusentals kackerlackor i alla lägenheter i husen,en kvinna visade hur hon la ner en timme varje morgon att dammsuga bort ohyran ur köks lådor och skåp varje dag!

    En annan hade inte kunnat laga eller förvara käk i sitt kök på flera år,för att inte tala om alla fukt och mögelskadade badrum?

    Nästa gång får dom väl samla ihop fler kackerlackor och droppa dom ner i skorstenen hos sin usla hyresvärd,så dom får en chans att sprida och föröka sig i hans fina villa!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Kackerlackan och Hyresvärden.. Empty Sv: Kackerlackan och Hyresvärden..

    Inlägg  Susz X 2009-09-15, 21:50

    martin7lindgren skrev:Ingen tvekan om att fastigheterna uppdrag granskning filmade var resultatet av långvarigt bristande underhåll!

    Dom hade ju tusentals kackerlackor i alla lägenheter i husen,en kvinna visade hur hon la ner en timme varje morgon att dammsuga bort ohyran ur köks lådor och skåp varje dag!

    En annan hade inte kunnat laga eller förvara käk i sitt kök på flera år,för att inte tala om alla fukt och mögelskadade badrum?

    Nästa gång får dom väl samla ihop fler kackerlackor och droppa dom ner i skorstenen hos sin usla hyresvärd,så dom får en chans att sprida och föröka sig i hans fina villa!

    Självklart är det där de hör hemma- kackerlackorna.
    Men- at polisens resurser läggs på sånt är det rimligt
    - när de behövs att ge stöd åt misshandlade kvinnor/ barn, folk som
    stalkas/trackasseras av langare/ naziterrorister etc....??


    Senast ändrad av Susz X den 2009-09-15, 21:56, ändrad totalt 1 gång
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kackerlackan och Hyresvärden.. Empty Sv: Kackerlackan och Hyresvärden..

    Inlägg  marxisten 2009-09-15, 21:55

    Vercingetorix skrev:För en gångs skull håller jag med Afa, vilka säger sig stå bakom tilltaget. Dock vänder jag mig emot de hotfulla ordvalen i följebrevet.
    Tvångsförvaltning och näringsförbud är en annan sak som borde bita..

    Något som lätt glöms bort i sammanhanget är att de invandrare som bor i områden som dessa sällan vågar anmäla brister i lägenheterna av rädsla för att bli utsparkade eller få betala en ev renovering ur egen ficka. Glöm inte att de ofta kommer från länder där man gör klokast i att hålla tand för tunga.
    Detta medför att lägenheterna ofta är i ett långt värre skick än vad hyresvärden har en aning om.

    Var det afa? Smile

    Well, även en blind höna kan hitta korn! Laughing
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Kackerlackan och Hyresvärden.. Empty Sv: Kackerlackan och Hyresvärden..

    Inlägg  Susz X 2009-09-16, 00:08

    marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:För en gångs skull håller jag med Afa, vilka säger sig stå bakom tilltaget. Dock vänder jag mig emot de hotfulla ordvalen i följebrevet.
    Tvångsförvaltning och näringsförbud är en annan sak som borde bita..

    Något som lätt glöms bort i sammanhanget är att de invandrare som bor i områden som dessa sällan vågar anmäla brister i lägenheterna av rädsla för att bli utsparkade eller få betala en ev renovering ur egen ficka. Glöm inte att de ofta kommer från länder där man gör klokast i att hålla tand för tunga.
    Detta medför att lägenheterna ofta är i ett långt värre skick än vad hyresvärden har en aning om.

    Var det afa? Smile

    Well, även en blind höna kan hitta korn! Laughing
    Kackerlackor va de kompis... Surprised
    En bra och rättvis action kan ja tycka- värt en tumme upp
    eller huur..

    sunny

    Sponsored content


    Kackerlackan och Hyresvärden.. Empty Sv: Kackerlackan och Hyresvärden..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:28