Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
blueheaven
Vercingetorix
DMustaine
KickTheRasist
Kakmonstret
marxisten
RedCloud
11 posters

Västerländska underrättstjänster

marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Västerländska underrättstjänster - Sida 2 Empty Sv: Västerländska underrättstjänster

Inlägg  marxisten 2009-09-12, 23:21

Vercingetorix skrev:
    marxisten skrev:
    RedCloud skrev:Dmustain tillhör den lilla sekt-falangen som fortfarande tror att USA är en demokrati, vars uppgift är att sprida frihet över världen.

Det är uppriktigt synd om honom....döv,blind och utan egen tankeverksamhet.

Vadå, tror du inte Chiles befolkning höll med om att det var frihet där under Pinochet. Tror du inte Afghanistans tycker det under USA tillsatta talibanerna, att Iraks befolkning tycker det idag?

Jag har träffat åtskilliga chilenare som föredrog Pinochet framför Allende... Det bevisar ingenting, förutom att det finns lika många åsikter som arslen på denna planet...

Ena demokratiskt vald, andra inte. Ena USA stödd, den som ej var demokratiskt val, den andra inte. USA slogs för demokrati,. vilket skämt!
    marxisten
    marxisten

Västerländska underrättstjänster - Sida 2 Empty Sv: Västerländska underrättstjänster

Inlägg  marxisten 2009-09-12, 23:22

DMustaine skrev:Som sagt det framstår att ni är ganska rejält defekta!

PÅ VILKET SÄTT! FÖR ATT VI INTE KÖPER USA LÖGNER OM SLÅSS FÖR DEMOKRATI OCH FRIHET?!

BTW: VEM TILLSATTE TALIBANERNA? VEMS FEL VAR DE DE FICK MAKTEN?
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2009-09-12, 23:23

marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:
    marxisten skrev:
    RedCloud skrev:Dmustain tillhör den lilla sekt-falangen som fortfarande tror att USA är en demokrati, vars uppgift är att sprida frihet över världen.

Vadå, tror du inte Chiles befolkning höll med om att det var frihet där under Pinochet. Tror du inte Afghanistans tycker det under USA tillsatta talibanerna, att Iraks befolkning tycker det idag?

Jag har träffat åtskilliga chilenare som föredrog Pinochet framför Allende... Det bevisar ingenting, förutom att det finns lika många åsikter som arslen på denna planet...

Ena demokratiskt vald, andra inte. Ena USA stödd, den som ej var demokratiskt val, den andra inte. USA slogs för demokrati,. vilket skämt!

USA har alltid slagits för sin agenda, och ingen annans. Finns det fortfarande någon som inte genomskådat detta?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-09-12, 23:25

DMustaine skrev:Som sagt det framstår att ni är ganska rejält defekta!

Om det är någon som är defekt här är det du mongo !!

Twisted Evil
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-09-12, 23:26

Vercingetorix skrev:
    marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:
    marxisten skrev:

USA har alltid slagits för sin agenda, och ingen annans. Finns det fortfarande någon som inte genomskådat detta?

Nope!!

Eller fråga Dmustaine perkelle !!

Very Happy

Senast ändrad av KickTheRasist den 2009-09-12, 23:31, ändrad totalt 1 gång
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-12, 23:28

Vercingetorix skrev:

Läs dina höger kamrater så ser du svaret på den fråga. Börja med DMustaine, han kallar oss defekta när vi påstår detta!
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-09-12, 23:43

Finns det fortfarande någon som inte genomskådat detta?

Dumstain, S-E-L, GA, BH, Brunfront....
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2009-09-13, 00:06

marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:

Läs dina höger kamrater så ser du svaret på den fråga. Börja med DMustaine, han kallar oss defekta när vi påstår detta!

Kamrater är endast sådana jag tilltalar personligen med förnamn..
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-13, 12:40

CIA har tagit över förhören av de gripna svenskarna i Pakistan

Skendränkningar, skenavrättningar, våld, hot om våld, fysisk och psykisk tortyr.....

Och dumhögern ylar på om frihet o demokrati.....puke, dubbel puke

Expressen
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-09-13, 13:14

Du försöker åtminstone föra en bättre ton marxisten men du är alldeles för hysterisk för att tas på allvar, snälla tona ned dina villfarelser eller förbliv betraktad som en vilsen vänsterextremist!

P.S. Du får givetvis tycka vad du vill men får då vara beredd att ta konsekvenserna av ett sådant ställningstagande! Rolling Eyes
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-13, 13:17

NollKollBlue skrev:snälla tona ned dina villfarelser eller förbliv betraktad som en vilsen vänsterextremist!

Är det på allvar du menar att man är vänsterextremist för att man tar avstånd från skendränkningar, skenavrättningar, våld, hot om våld, fysisk och psykisk tortyr, ja då bär jag gärna stämpeln vämsterextremist med stolthet, NollKoll.

Och om man nu stödjer dessa inskränkningar i demokratin (Skendränkningar, skenavrättningar, våld, hot om våld, fysisk och psykisk tortyr.) då måste man alltså vara högerextremist. Är du det NollKoll ?

Tänk INNAN du skriver Blue, för allas trevnad.

Al Qaida finns inte btw.

men får då vara beredd att ta konsekvenserna av ett sådant ställningstagande!

Ja du ville ju anmäla till SÄPO inne på Testaren, så varsågod gör det, golbög & Quisling
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-09-13, 14:26

RedCloud skrev:Al Qaida finns inte btw.
    Läs då tidningen Expressen idag. Två hela uppslag med fantasier, både i ord och bild om de svenska terroristerna.
    formsvackan
    formsvackan

Västerländska underrättstjänster - Sida 2 Empty Medierna har helt enkelt blivit tokiga

Inlägg  formsvackan 2009-09-13, 14:31

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article5783595.ab

Nå, kanske inte vilka turister som helst utan snarare politiska turister i så fall. Mehdi Ghezali tycks ha utvecklat ett starkt politiskt intresse för islamistisk aktivism. Det tror jag skulle ha drabbat de flesta av oss om vi suttit i ett koncentrationsläger för misstänkta islamistiska terrorister.

Man kan tycka vad man vill om sådana politiska böjelser. Men för det första är det lagligt, för det andra gör det en inte till terrorist, eller ens ”terrorsvensk”. En terrorist kvalificerar sig för den brottsstämpeln genom helt andra gärningar än att resa till att talibanbehärskat område i Pakistan. Dit skulle jag själv gärna resa om det gick att ordna praktiskt. Vilket dock tycks svårt eftersom till och med Mehdi Ghezali åkte fast i en vägspärr.

Men det är inte bara vår lagstiftning som steg för steg övergett grundläggande demokratiska principer under det pågående kriget mot terrorismen. Den västerländska journalistiken har på ungefär samma sätt anslutit sig till kampen.

Om misstänkta terrorister kan man skriva vad som helst utan minsta belägg. Som exempelvis att herr Ghezali och hans sällskap var på väg att träffa Usama bin Ladin. I varje annat journalistiskt sammanhang skulle ett så befängt påstående väcka stor och munter uppmärksamhet.

De västerländska medierna har helt enkelt blivit tokiga när det gäller terrorism, släppt alla hämningar och övergett alla vanliga kontrollrutiner. Precis som våra lagstiftare.

Härom dagen meddelade Dagens Nyheter i en liten tvåspaltig artikel att tre män dömts i England för att de skulle haft planer på att spränga flygplan. Ingen annan större tidning i Sverige tyckte att saken ens var värd att nämna. Annat var det när det begav sig för tre år sen. Enbart våra två kvällstidningar ägnade över trettio helsidor åt den fantastiska historien om hur bland annat ”Satans mödrar” skulle varit på väg att smuggla flytande bomber i sina nappflaskor för att begå självmord tillsammans med sina barn ombord på USA-destinerade flygplan.

Den engelska polisen hade gripit ett trettiotal personer, flygtrafiken blev till kaos och sedan dess har trakasserierna mot flygpassagerare blivit nästintill outhärdliga med alla löjliga beslag av rakvatten och läskedrycker. Alla västvärldens tidningar fylldes med dramatiska teckningar på exploderande flygplan och intrycket blev att vi varit en hårsmån från en katastrof i samma storleksordning som attacken mot World trade center den 11 september 2001.

Det var alltså inte sant. De trettio gripna terroristerna släpptes diskret en efter en under de följande åren. Och till sist återstod tre, som nu dömts i hemliga rättegångar för att ha haft ”planer” på att spränga flygplan med flytande bomber. Det kanske de hade. Sanningen får vi aldrig veta. Och någon undersökande journalistik för att ta reda på sanningen kommer knappast att organiseras, vare sig i Storbritannien eller annorstädes.

Storyn om ”Satans mödrar” är nämligen mycket mer spännande, och politiskt korrekt, än storyn om rättsövergrepp och vildsinta påhitt. På samma sätt som misstänkta muslimer är utsatta för en odemokratisk undantagslagstiftning är de utsatta för undantagsjournalistik.

En viss jämförelse tränger sig nu osökt på. En kulturartikel i Aftonbladet diskuterade härförleden möjligheten att den omfattande illegala (och dokumenterade) organhandeln i Israel kunde ha ett samband med mördade och tvångsobducerade palestinier. Det blev ett oerhört liv i snart sagt hela världen. Journalister av alla slag, stora som små, stod upp och vittnade om heliga journalistiska principer, om att alltid ha belägg, rentav ”bevis”, alltid kolla alla källor, liksom de vittnade om sin övertygelse att alla organ som det handlas illegalt med i Israel är judiska. Hur de nu kunde veta det.

Det är förstås en extrem jämförelse,

eftersom kritik mot Israel är raka motsatsen till kritik mot misstänkta islamistiska aktivister, som medierna kallar terrorister utan minsta belägg. Om Mehdi Ghezali och de andra svenskarna är skyldiga till brott kommer medierna att meddela det stort. Om de är oskyldiga råder andra journalistiska principer.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-13, 16:03

Vercingetorix skrev:
    marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:

Kamrater är endast sådana jag tilltalar personligen med förnamn..

Jaja, de andra högerskribenterna då?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-13, 16:12

blueheaven skrev:Du försöker åtminstone föra en bättre ton marxisten men du är alldeles för hysterisk för att tas på allvar, snälla tona ned dina villfarelser eller förbliv betraktad som en vilsen vänsterextremist!

P.S. Du får givetvis tycka vad du vill men får då vara beredd att ta konsekvenserna av ett sådant ställningstagande! Rolling Eyes

Vänsterextremist? Varför?
    Är det för att jag motsätter mig tortyr, som enligt FN konventioner är förbjudet i hela världen?
    För att jag anser att en person som ej ännu är dömd ej ska betraktas som skyldig?
    För att jag motsätter mig att folk hålls fångade i flera år utan dom?
    För att jag är emot ett krig som skadar mängder av civila?
    För att jag motsätter mig imperialism?
    För att jag är humanist och motsätter mig en grym behandling mot människor som dessutom kan vara oskyldiga?

Ja du, då tar jag gärna den stämpeln. Och likaså så tar jag gärna konsekvensen av det. Om konsekvensen bli betraktad som vänsterextremist kommer av att man vill att FN konventioner skall hållas och att folk ej ska utsättas för varken psykisk eller fysisk tortyr, då är jag mer än gärna det!

PS: Vad är konsekvensen av att motsätta sig detta förutom att bli "vänsterextremist"?

Förresten, på vilket sätt är jag hysterisk?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-09-13, 16:23

marxisten skrev:Vänsterextremist? Varför?
    Är det för att jag motsätter mig tortyr, som enligt FN konventioner är förbjudet i hela världen?
    För att jag anser att en person som ej ännu är dömd ej ska betraktas som skyldig?
    För att jag är humanist och motsätter mig en grym behandling mot människor som dessutom kan vara oskyldiga?
    Ja du, då tar jag gärna den stämpeln. Och likaså så tar jag gärna konsekvensen av det. Om konsekvensen bli betraktad som vänsterextremist kommer av att man vill att FN konventioner skall hållas och att folk ej ska utsättas för varken psykisk eller fysisk tortyr, då är jag mer än gärna det!
    Grundat på ovanstående villkor är världen full av vänsterextremister. Jag är en av dem Very Happy
    marxisten skrev:PS: Vad är konsekvensen av att motsätta sig detta förutom att bli "vänsterextremist"?
    Du kommer att bli spärrad av dem som inte klarar att argumentera mot dina åsikter Very Happy
    marxisten skrev:Förresten, på vilket sätt är jag hysterisk?
    Du står fast vid dina åsikter Very Happy
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-13, 16:24

formsvackan skrev:
    marxisten skrev:Vänsterextremist? Varför?
    Grundat på ovanstående villkor är världen full av vänsterextremister. Jag är en av dem Very Happy
    marxisten skrev:PS: Vad är konsekvensen av att motsätta sig detta förutom att bli "vänsterextremist"?
    Du kommer att bli spärrad av dem som inte klarar att argumentera mot dina åsikter Very Happy
    marxisten skrev:Förresten, på vilket sätt är jag hysterisk?
    Du står fast vid dina åsikter Very Happy

Förmodligen har du rätt på alla punkter!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-09-13, 18:10

marxisten skrev:
    blueheaven skrev:Du försöker åtminstone föra en bättre ton marxisten men du är alldeles för hysterisk för att tas på allvar, snälla tona ned dina villfarelser eller förbliv betraktad som en vilsen vänsterextremist!

Vänsterextremist? Varför?

PS: Vad är konsekvensen av att motsätta sig detta förutom att bli "vänsterextremist"?

Förresten, på vilket sätt är jag hysterisk?

Låt om oss tala om de lösningar som du förespråkar för att uppnå detta för det är där som problemet ligger inte att man säger sig värna om det, de flesta säger sig värna om exakt samma saker, tror även Hitler sade sig värna om precis samma grupper!

Formsvackan är för slut i kolan för att begripa detta så den jäveln kan du lämna därhän!
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Västerländska underrättstjänster - Sida 2 Empty Kuba

Inlägg  GustavAnder 2009-09-13, 18:13

marxisten har inte tid några debatter om sitt teoretiska nonsens, han har lovat att han ska emigrera till Kuba om jag betalar biljetten, jag ställer upp på det.

Det verkar dock som han fegat ur, redan efter 2 minuter, ja dessa kommunister...
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-13, 18:16

GustavAnder skrev:marxisten har inte tid några debatter om sitt teoretiska nonsens, han har lovat att han ska emigrera till Kuba om jag betalar biljetten, jag ställer upp på det.

Det verkar dock som han fegat ur, redan efter 2 minuter, ja dessa kommunister...

Lovat? Har jag inte. Jag skrev ett skämt. Jag kommer aldrig flytta till något annat land.

Inte fegat ur. Jag kommer aldrig flytta från Sverige. Det svär jag på. Enda jag kan tänka mig är norge eller danmark men de är tveksamt.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-09-13, 18:40

Tycker att marxisten kunde flytta till Nordkorea och studera hur hans teoritiska teser tillämpas och hur de verkar i praktiken!

Varför inte marx? Laughing
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-13, 18:41

han har lovat att han ska emigrera till Kuba om jag betalar biljetten

Lögnaren och tjuven Gustav Ander.....
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-13, 18:41

blueheaven skrev:Tycker att marxisten kunde flytta till Nordkorea och studera hur hans teoritiska teser tillämpas och hur de verkar i praktiken!

Pga. att jag motsätter mig hela nord korea. Tycker jag borde vara tydligt vid det här laget!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-13, 18:42

RedCloud skrev:
    han har lovat att han ska emigrera till Kuba om jag betalar biljetten

Lögnaren och tjuven Gustav Ander.....

Inget minne av att jag lovade. Jag sa jag gärna skulle åka dit om du betalade men inte att jag ska göra det. Två vitt spridda saker!
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-09-13, 18:43

blueheaven skrev:Tycker att marxisten kunde flytta till Nordkorea och studera hur hans teoritiska teser tillämpas och hur de verkar i praktiken!

tjäna brunmunnen blue hur går det med asfultruhten gustavander blir han ren snart så slickad röv som du nu givit honom?
    //berra

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 08:40