Sniperace 2009-09-11, 15:56
marxisten skrev: Sniperace skrev: marxisten skrev: blueheaven skrev: marxisten skrev: blueheaven skrev:
Har ni inte målat in er i hörnet eller är det syftet med er "utbildning" att slippa jobba?
Om vi ville slippa att jobba, skulle vi då driva en kampanj som heter "Ge OSS jobb, REINFELDT!"?
Men om ni nu är så duktiga som ni säger är det väl bara att sätta i gång att skapa dessa jobb i egna företag, ni kan ju allt?
Vi är knegare, inte företagare. Och var skulle vi få råd till det. Tror du jag vågar ta ett banklån, utan någon redig inkomst nu och kanske gå i personlig konkurs? Knappast, och jag är ingen pappa betalar grabb. Och hur skulle de bli om alla skapar företag som är arbetslösa. 500 000 företag till. Vad i helvete ska de producera? Kapitalismens kriser är ofta pga. överproduktion. Vad kallar du det?
Och om alla småföretagare skulle resonera så, tror du det skulle bli några växande sådana då?
att ANDRA ska satsa sina liv för dig är ok, men du vill inte satsa ditt för någon??
Jag har inget sparkapital, undra om jag ens skulle få låna. Hur skulle jag ens våga att satsa något. Jag har inte precis pengar från någon som kan gå in ifall de gå åt helvete. Och hur skulle de gå om alla starta företag.
Men så har ju ett otal människor gjort under åren, många klarar det genom att arbeta 12 till 18 timmar per dygn, sju dagar i veckan till en svältlön, och dem kallar du sedan utsugare eftersom de blivit arbetsgivare, våra vänner invandrarna startar från inget företag, lägger ner själ och hjärta i detta, men du vill ha allt serverat, är det inte lite hyckleri?
Det skulle kunna startas otaliga företag inom olika sektorer, det gäller att hitta något, vänta dig inte att ANDRA ska hitta det år DIG....
Många skriker efter trädgårdshjälp, snöskottare, städare (gamla som inte klarar det själv)
olika affärsideer om att sälja detaljer folk kan tänkas vilja ha.
småkrogar, restauranger, många byar har ett flertal pizzerior, och andra har ingen, där kanske detta skulle slå?
utan att satsa kan man inte vinna, och att bara kräva jobb utan att ens kunna tänka sig att själv kunna starta upp något ser jag som själviskt.... få allt på ett bräde?