Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Regndrottning
DirtyDog
FranzisRax
Corven
Duffman
MartinLindgren
fredrik rahm70
womanlover
12 posters

    Sahlin är inte rätt

    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  womanlover 2009-02-18, 10:42

    martin7lindgren skrev:Nu har ju Jan Eliason givit Mona Sahlin sitt fulla stöd, eller hur Question

    Jojo. Men om du pratar inofficiellt med honom tror jag inte att han stöttar henne. Det är ett spel . .
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  womanlover 2009-02-18, 10:50

    martin7lindgren skrev:Sen vet vi ju att äldre män som kommit upp i åren är ju stora moderatfans, så det finns väl någon anledning till att man kallar sig womanlover? Twisted Evil

    HeeHee Jag är feminist och om jag skulle bli moderat - nja - kanske när flodhästar kan flyga och helvetet frusit in Very Happy
    Det finns andra partier än alliansen och sossarna.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-18, 12:23

    Very Happy Jag hör vad du säger, ta det med äldre män med en klackspark, jag är ju ingen fågelunge själv, med mina i det närmaste 56 år!
    Själv ser jag det som en stor fördel att ha en statsminister med egna efarenheter av samhällets baksidor, och samtidigt vill att alla medborgare ska så att säga en chans till,
    vem vet om inte det kan skapa lite nya goda vibrationer, men inte behöver vi alla tycka lika!
    Men som sagt, nu har du berättat lite om dig själv, och det respekterar jag, bara för jag själv är rödgrön, och det känns rätt för mig, så begriper ju jag att det inte är det rätta för dig, men det vet jag ju inte heller?
    Men vilket som, vi lär nog stöta på varandra lite här och där framöver? Very Happy
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  womanlover 2009-02-18, 13:21

    martin7lindgren skrev: Very Happy Jag hör vad du säger, ta det med äldre män med en klackspark, jag är ju ingen fågelunge själv, med mina i det närmaste 56 år!
    Själv ser jag det som en stor fördel att ha en statsminister med egna efarenheter av samhällets baksidor, och samtidigt vill att alla medborgare ska så att säga en chans till,
    vem vet om inte det kan skapa lite nya goda vibrationer, men inte behöver vi alla tycka lika!
    Men som sagt, nu har du berättat lite om dig själv, och det respekterar jag, bara för jag själv är rödgrön, och det känns rätt för mig, så begriper ju jag att det inte är det rätta för dig, men det vet jag ju inte heller?
    Men vilket som, vi lär nog stöta på varandra lite här och där framöver? Very Happy

    Tänk vilken tråkig värld det vore om vi alla tyckte likadant.
    Om jag minns rätt - så fick Olof Palme vid något tillfälle frågan om han skulle gilla att alla var socialdemokrater.
    Jag minns inte hur han uttryckte det - men han skulle inte ha gillat det.
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  womanlover 2009-02-18, 13:43

    fredrik rahm skrev:
    martin7lindgren skrev:Evil or Very Mad Nu undrar jag om du har rätt att lägga ut bilder på mig, är det verkligen tillåtet,
    Rent juridiskt sett menar jag, vad säger sveriges rikes lag om det?
    Någon som vet?
    Kan fredrik rahm verkligen baqra lägga ut min bild på nätet hur som helst utan mitt medgivande?
    Evil or Very Mad

    blev du plötsligt ett OFFER nu??

    nå skall du bomba vidare och förstöra mera och gå till mera personangrepp?? som ovan??

    du Gillar ju inte frågan alltså tillåter du ingen debatt


    Samma problem uppstod i ett forum jag var med i för några år sen. Webmastern där sa att forumet inte brydde sig - men att kontrahenterna fick gå till civil rättegång om dom ville. Hur det slutade vet jag inte - jag lämnade det forumet. Det spårade ur.
    Spårar vi inte oxo ur lite från tråden nu Basketball
    avatar
    FranzisRax


    Antal inlägg : 2
    Join date : 09-02-20

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  FranzisRax 2009-02-20, 00:13

    Kan fredrik rahm verkligen baqra lägga ut min bild på nätet hur som helst utan mitt medgivande?

    Att lägga ut bilder på någon på nätet utan medgivande är väl brott mot personuppgiftslagen.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-20, 00:18

    FranzisRax skrev:
    Kan fredrik rahm verkligen baqra lägga ut min bild på nätet hur som helst utan mitt medgivande?

    Att lägga ut bilder på någon på nätet utan medgivande är väl brott mot personuppgiftslagen.

    överspelat samt jag har redan bett om ursäkt

    vad var ämnet i tråden?? och varför bytte en person (martin)ämne??

    by womanlover on tis feb 17, 2009 5:35 pm
    Jag är inte sosse - men har varit.
    Min åsikt: Mona Sahlin kommer att sänka partiet.
    Hon är inte trovärdig - flamsar hit och dit.
    Min dröm: Att Jan Eliasson kunde övertalas att bli partiledare.
    Då skulle många f.d sossar återvända. Kanske även jag.
    Problemet är bara att karln inte vill.
    Tyvärr . . .
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  DirtyDog 2009-02-20, 04:23

    fredrik rahm skrev:vad var ämnet i tråden?? och varför bytte en person (martin)ämne??
    Ämnet står ovan och du börjar framstå som lite gnällig. Cool

    @ womanlover: Menar du partiet som Guillou gjort en intressant artikel om HÄR?

    Tro mig, Måååna kommar aldrig att bli stadsminister. Möjligen Statsminister, men så pessimistiska skall vi väl inte vara redan? Smile

    Hur ser du som feminist på DENNA lilla intervju? Twisted Evil
    När du tittat på videon kan du rulla ned lite och klicka på texten "Visa alla" strax ovanför textkommentarerna. Jag lovar, det är RIKTIGT underhållande läsning. lol!

    PS 1. Du förstår skillnaden mellan woman lover och women lover antar jag? scratch
    Ps 2. Skall inte gnälla bara på dig då nån klåpare skrivit "Ny andvändare skapas så här" överst i detta forum. Är det många som vänder på änder här? Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-20, 14:31

    Bytte ämne, det var ju här jag märkte att min bild cirkulerade, och tycker du det är gnäll, så är det ditt problem? cat
    Och har man tagit sig namnet Dirty Dog, så vet du säkert vad vov, vov betyder? cat
    Och för att återgå till ämnet, så visst finns det förutsättninga för att vår statsminister inte heter Reinfeldt efter nästa val!
    Men det känns som om vi har ältat det många gånger tidigare? cat
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-20, 14:47

    Sahlin är inte bra.

    En partiledare och statsminister skall vara kunnig....vilket Sahlin inte framstår som. Hon velar för mycket.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  cleopatra 2009-02-20, 15:28

    DirtyDog skrev:
    fredrik rahm skrev:vad var ämnet i tråden?? och varför bytte en person (martin)ämne??
    Ämnet står ovan och du börjar framstå som lite gnällig. Cool

    @ womanlover: Menar du partiet som Guillou gjort en intressant artikel om HÄR?

    Tro mig, Måååna kommar aldrig att bli stadsminister. Möjligen Statsminister, men så pessimistiska skall vi väl inte vara redan? Smile

    Hur ser du som feminist på DENNA lilla intervju? Twisted Evil
    När du tittat på videon kan du rulla ned lite och klicka på texten "Visa alla" strax ovanför textkommentarerna. Jag lovar, det är RIKTIGT underhållande läsning. lol!

    PS 1. Du förstår skillnaden mellan woman lover och women lover antar jag? scratch
    Ps 2. Skall inte gnälla bara på dig då nån klåpare skrivit "Ny andvändare skapas så här" överst i detta forum. Är det många som vänder på änder här? Very Happy
    Haha, jag har alltid gillat Paolo, och han har fullständigt rätt! Jag anser att dessa militanta feminister (läs FI med anhang) bara gjort oss kvinnor en otjänst. De ha sänkt hela kvinnorörelsen med sina rabiata uttalanden om män som djur och krav på könskvotering. Jag förstår att männen tröttnar och börjar spjärna emot, det skulle jag också göra om rollerna vore omvända.


    Självklart ska vi inte kvotera någonstans i samhället, bästa meriter vinner oavsett kön, etnicitet, sexuell läggning eller religionstillhörighet.
    Självklart ska lika arbete rendera lika lön.
    Självklart ska familjen själv få välja vem som ska ta ut f-ledigheten, att som nu tvinga folk att dela upp f-ledigheten mellan sig under hotet att annars bli av med dagarna, är ett omyndigförklarande som heter duga.
    Självklart är kvinnan och mannen lika mycket värda i alla sammanhang, alla som tycker annorlunda i den frågan är det något seriöst fel i huvudet på.

    Ja, det finns många saker som jag tycker är självklara i denna fråga, jag skulle kunna skriva i oändlighet, men jag tror att ni förstår vad jag menar. Neutral
    ALLA har ett lika värde som människor oavsett ålder, kön, etnicitet, sexuell läggning, religion eller politiska åsikter. Men mannen och kvinnan kan aldrig bli lika, och vem skulle vilja det? Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-20, 15:55

    Håller med dig Cleopatra, feminist till överdrift verkar inget bra, det som gäller är jämlikhet, tycker jag! Wink
    Ungefär som att den som är starkast bär hem den tygsta kassen från affären? Very Happy
    Sen tycker ju jag att du t.ex får ju tycka vad du vill om Mona Sahlin, och jag vad jag vill, men vi kan ju vara vänner ändå, eller hur? Wink
    Man behöver ju inte tycka lika om allting No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-20, 16:00

    Ja nu känner jag bara en forumhund sen tidigare och han hette eric the dog, och han påminner mycket om denne dirty dog pig
    Båda tycks ha samma brinnande intresse att ta min skalp pig
    Därför säger jag bara, lycka till dirty dog! pirat
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  cleopatra 2009-02-20, 16:03

    martin7lindgren skrev:Håller med dig Cleopatra, feminist till överdrift verkar inget bra, det som gäller är jämlikhet, tycker jag! Wink
    Ungefär som att den som är starkast bär hem den tygsta kassen från affären? Very Happy
    Sen tycker ju jag att du t.ex får ju tycka vad du vill om Mona Sahlin, och jag vad jag vill, men vi kan ju vara vänner ändå, eller hur? Wink
    Man behöver ju inte tycka lika om allting No
    Nej tänk vad tråkigt det vore om alla tyckte lika Very Happy Då blev det ju ingen debatt alls, och alla forum blem överflödiga, hehe. Självklart måste man kunna vara vänner utan att dela åsikter, jag har defenitivt inte samma åsikter som alla mina vänner IRL, men inte låter jag det påverka vår vänskap eller min syn på dem som trevliga människor. Det gör ju bara vårt umgänge mer intressant. sunny
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-20, 16:24

    Det låter ju hur bra som helst, där ser man, det går ju hur bra som helst utan att man måste dela åsikter om allting! Wink
    Men måste ju säga att jag inte blir förvånad att t.ex du och jag är överens om det iallafall Wink
    Lets rock, som Al Bundy brukar säga i tvserien våra värsta år Very Happy
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  DirtyDog 2009-02-22, 16:04

    martin7lindgren skrev:Ja nu känner jag bara en forumhund sen tidigare och han hette eric the dog, och han påminner mycket om denne dirty dog pig
    Båda tycks ha samma brinnande intresse att ta min skalp pig
    Därför säger jag bara, lycka till dirty dog! pirat
    Måste säga att du drar VÄLDIGT långsökta slutsatser efter mitt första inlägg? Laughing
    Namnet kommer från en gammal låt och har inget med nån eric att göra.
    Ubangi - The little cat and the dirty dog. Video -83

    Kanske skulle valt namn från denna låt istället?
    Ubangi - Where have all the good sperms gone -83

    PS. Det står fortfarande ANDvändare överst i ditt forum. Cool
    avatar
    Hungary


    Antal inlägg : 87
    Join date : 09-02-23

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Hur?

    Inlägg  Hungary 2009-02-23, 16:24

    Hur har Fredrik fått tag i bilder på Martin?
    Varför har han lagt ut dom?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-23, 16:43

    Han tog helt enkelt bara en bild från en gammal artikel ur SVD, men han förstog blixtsnabbt, och tog bort bilden igen!
    Så det är avslutat nu! Very Happy
    Föresten, kul att du hittat hit som många av oss andra! Very Happy
    Tänkte passa på och fråga, ditt nick namn HUNGARY? Har du anknytning till,
    UNGERN/MAGYAR? Question Forinternas hemland! Question
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 18:16

    martin7lindgren skrev:Han tog helt enkelt bara en bild från en gammal artikel ur SVD, men han förstog blixtsnabbt, och tog bort bilden igen!
    Så det är avslutat nu! Very Happy
    Föresten, kul att du hittat hit som många av oss andra! Very Happy
    Tänkte passa på och fråga, ditt nick namn HUNGARY? Har du anknytning till,
    UNGERN/MAGYAR? Question Forinternas hemland! Question

    jag tog en bild på en ex uteliggare och amfetaminist ur svd..

    sedan kände sig Martin träffad =)


    (oj det var visst martin)
    avatar
    Hungary


    Antal inlägg : 87
    Join date : 09-02-23

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Hej Martin!

    Inlägg  Hungary 2009-02-24, 13:17

    Japp!
    Jag är född i Ungern, men kom hit som 5 åring via Italien. Har bott här i 40 år och trivs.
    Jag känner mig mer som svensk än ungersk, men kan fortfarande prata språket någorlunda.
    Dom flesta har hittat hit verkar det som, men en del är nog på Multiforum man får hoppas att dom hittar hit också.
    Har inte riktigt fått kläm på detta forum ännu, får väl ta barnen till hjälp om det krånglar.
    Var lite orolig ett tag att du inte skulle hitta till ett forum, med tanke på att du inte kunde logga in på multiforumet, jag tror att du har en del att tillföra här, även om en del försöker att tysta dig.
    Stå på dig!
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  Thors 2010-02-21, 18:44

    UPP!!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  x-medborgare 2010-02-21, 18:45

    nä hon är inte rätt..

    Sponsored content


    Sahlin är inte rätt - Sida 2 Empty Sv: Sahlin är inte rätt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 10:25