Vad är det Sverige ska bli ett föregångsland med! är det att vi pga Alliansens overksamma arbetsmarknadspolitik har den högsta ungdomsarbetslösheten i hela EU?
Jag skäms så in i h-e över denna pajasregering! varför?
Thetaxpayer skrev:Ja det kan man fråga sig varför du skäms över den bästa regering vi haft på mycket länge. Handlingskraftig och kompetent. Löften hålls. Inte mycket att klaga på där inte.
R.O.F.L skrev:Undrar vad sossarna gjorde för fel då ungdomsarbetslösheten var massiv under brinnande högkonjuktur
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/ungdomsarbetsloshet/
Redvictory skrev:R.O.F.L skrev:Undrar vad sossarna gjorde för fel då ungdomsarbetslösheten var massiv under brinnande högkonjuktur
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/ungdomsarbetsloshet/
Ett tips! ungdomsarbetslösheten kommer vara hög nästa högkonjunktur också! oavsett regering! det tar som sagt tid att reparera stora skador!
GustavAnder skrev:Jag tröttnar snart på denna debatt sida, vad är det för dårar med tvångströja som företräder vänstern här ?
----------Jag tänker inte försvara Göran (moderaten)perssons politik..( redloser)
Hade socialdemokraterna en moderat statsminister, och vad säger redloser om Sahlin som enligt de flesta är mer höger än persson, är hon också nasse som Reinfeldt ?
x-medborgare skrev:ang rubriken...
Eller undergångsland det beror ju på hur man ser på det..
råttan skrev:Det är ganska uppenbart att hela RödGröna RÖRAN skiter på sig när de hör talas om Reinfelds visioner. Rörans egna visioner sträcker sig inte längre än till att man vill öka den s.k rättvisan, vilket i praktiken betyder att man vill införa orättvisa. Det vet alla.
martin7lindgren skrev:Ja du S-e-L,ska din gunstling Reinfeldt kunna nå sina mål, att bli hela sveriges Reinfeldt,måste han börja med att täppa till truten på anhängare som dig!
Regndrottning skrev:Reinfeldt har inte kommit med något nytt i detta 'nya' jobb- och stimulanspaket.
I tredje fasen av jobb-och utvecklingsgarantin så får den arbetslöse arbeta upp till två år med ideella arbeten och annat som inte ersätter en anställd! DVS att den arbetslösa sätts på kommunala verkstäder. Det är organiserat av kommunerna för att få tjänsterna gratis.
Kommunens bilar ses över och repareras, kommunens möbler tapetseras, snickerier tillverkas, bibliotekts böcker repareras....etc. Kommunen upprättar en handikappservice där arbetslösa får ut och gå med de äldre när kommunen har dragit ner den anställda personalen så de inte hinner...
Dessa nödjobb skulle kunna vara riktiga arbeten och någon ville betala för dem. Men, det är ingen som betalar för något de kan få gratis, gratis är gott!
Allt som jag har räknat upp har sossarna kommit med.... Reinfeldt har inte gjort annat än bytt namn på åtgärderna.
Reinfeldt förslår även praktikplatser inom kända 'fusk' arbetsplatser som hotell/restaurang och handels. Den arbetslöse skall inte ersätta en anställd, heter det.... Men om den arbetslösa praktikanten inte kan ersätta e anställd så vill inte förtagarna ha dem. Detta har jag själv erfarenhet av och sett för mycket...
Men, min poäng är att Reinfelt kör med gammal och misslyckad sossepolitik för att få folk i arbete. Och han kommer att lyckas med detta lika bra som sossarna... De arbetslösa kommer bort från arbetslöhetstatestiken! Så... 'alla' blir glada... Regeringen har då 'lyckas' minska på arbetslösheten även under lågkonjunktur, företag får gratis arbetskraft och arbetslösa får arbeta heltid till en 65% av 18 700 kr istället för att söka jobb! Voila! En ny slavklass har upprättats!
Redvictory skrev:http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3422525.svd
Vad är det Sverige ska bli ett föregångsland med! är det att vi pga Alliansens overksamma arbetsmarknadspolitik har den högsta ungdomsarbetslösheten i hela EU?
Jag skäms så in i h-e över denna pajasregering! varför?
theward skrev:Regndrottning skrev:Reinfeldt har inte kommit med något nytt i detta 'nya' jobb- och stimulanspaket.
I tredje fasen av jobb-och utvecklingsgarantin så får den arbetslöse arbeta upp till två år med ideella arbeten och annat som inte ersätter en anställd! DVS att den arbetslösa sätts på kommunala verkstäder. Det är organiserat av kommunerna för att få tjänsterna gratis.
Kommunens bilar ses över och repareras, kommunens möbler tapetseras, snickerier tillverkas, bibliotekts böcker repareras....etc. Kommunen upprättar en handikappservice där arbetslösa får ut och gå med de äldre när kommunen har dragit ner den anställda personalen så de inte hinner...
Dessa nödjobb skulle kunna vara riktiga arbeten och någon ville betala för dem. Men, det är ingen som betalar för något de kan få gratis, gratis är gott!
Allt som jag har räknat upp har sossarna kommit med.... Reinfeldt har inte gjort annat än bytt namn på åtgärderna.
Reinfeldt förslår även praktikplatser inom kända 'fusk' arbetsplatser som hotell/restaurang och handels. Den arbetslöse skall inte ersätta en anställd, heter det.... Men om den arbetslösa praktikanten inte kan ersätta e anställd så vill inte förtagarna ha dem. Detta har jag själv erfarenhet av och sett för mycket...
Men, min poäng är att Reinfelt kör med gammal och misslyckad sossepolitik för att få folk i arbete. Och han kommer att lyckas med detta lika bra som sossarna... De arbetslösa kommer bort från arbetslöhetstatestiken! Så... 'alla' blir glada... Regeringen har då 'lyckas' minska på arbetslösheten även under lågkonjunktur, företag får gratis arbetskraft och arbetslösa får arbeta heltid till en 65% av 18 700 kr istället för att söka jobb! Voila! En ny slavklass har upprättats!
Då hoppas jag dessa arbetare jobbar efter förtjänst och inte ett dugg mera, förmin erfarenhet av liknande åtgärder är att de sällan leder till jobb.
De byter bara till nya praktikanter så länge det går