Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Corven
R.O.F.L
lazy
blueheaven
Susz X
9 posters

Från Människa till Människa..Ship to Gaza

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Från Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Empty Sv: Från Människa till Människa..Ship to Gaza

Inlägg  Infra 2009-08-22, 18:30

Rolf frågar:

"Varför ser man inga såna här bilder från Gaza?"

Sedan får man se bilden av svältande afrikanska barn. Som om vi vänstertomtar skulle gilla det. Nej, roffe! Sådana bider ser vi in freån Ghasa, men såna här:
    Från Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Denzionistiskagrymheten

och såna här

Från Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Flickasddahuvud

och såna här

Från Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Frkolnadebarnkroppar

och såna

Från Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 IsraelsofferhalvFrån Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Israelsgrningar
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Från Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Empty Sv: Från Människa till Människa..Ship to Gaza

Inlägg  Corven 2009-08-22, 18:41

lazy skrev:[font=Verdana]
    Corven Today at 8:22 am
    Inte för att vara spydig, men på vilket sätt visar dessa bilder att det inte råder svält i Gaza idag?

Det sägs ingenting om var bilderna är tagna någonstans. Det finns heller inget som visar NÄR bilderna är tagna. Bara för att dom är upplagda nu betyder det ju inte att dom är helt nytagna.

Man kan ju börja med att kolla datumet, det handlar ju trots allt om
    Ramadan sen kan du ju prova att klicka på: Gazabarnen får Ramadan men
    jag ska göra det enkelt eftersom artikeln jag översatte nu har rullat
    vidare som den alltid gör i pal.media.

http://www.paltoday.com/arabic/News-55778.html

Titta på datum o klockslag o klicka gärna på den 21/8-2009
    i vänstra hörnet så får du väl se vad som händer.

Och det bevisar inte ett skit om när och var dessa bilder är tagna, enbart när de publicerades.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-08-22, 18:47

Klicka på den lilla rutan längst upp till vänster där det
    står "english" klicka sedan på rutan där det står "about
    us"
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2009-08-22, 18:53

Men det säger fortfarande inget om var bilderna är tagna, eller när.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-08-22, 18:55

Corven skrev:Men det säger fortfarande inget om var bilderna är tagna, eller när.

En Palestinavän som säger att palestinierna ljuger, det måste
    man beteckna som historiskt!
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2009-08-22, 18:58

Bilderna är säkert sanna, men när dom är tagna, det vet varken du eller jag.

Du försöker använda dom som bevis på att allt är frid och fröjd i Gaza, alla äter väl och mår hur bra som helst, men det är inte den bild som biståndsorganen förmedlar.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-08-22, 19:02

Men det är den bild som den lokala median i Gaza förmedlar, du får
    väl kontakta dem o fråga var o när bilderna är tagna.

http://paltoday.com/english/contact.php
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-08-22, 20:27

Corven skrev:Bilderna är säkert sanna, men när dom är tagna, det vet varken du eller jag.

Du försöker använda dom som bevis på att allt är frid och fröjd i Gaza, alla äter väl och mår hur bra som helst, men det är inte den bild som biståndsorganen förmedlar.
    SkamliGt att det finns folk som propaGerar till förmån för fötryckare/ockupanter-
    utan vare si hänsyn/respekt eller medmänskliGhet för de civila som drabbas från alla håll..
    Dessas helvete på jorden!
    på samma sätt som det under andra världskrieGt blundade/osynlijordes...
    Stor jävla SKAM!
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-08-22, 20:34

lazy skrev:Ja, svälten är tuff i Gaza.

http://www.paltoday.com/arabic/News-55720.html

Okej, varför håller inte amnesty med dig om att svälten i Gaza inte är något problem då?

15 juli 2009 "Det var det åttonde försöket som organisationen Free Gaza gjorde för att bryta blockaden mot palestinska Gazaremsan, där majoriteten av befolkningen är beroende av hjälporganisationer för att överleva. Gränserna är stängda. Invånarna kan inte ge sig iväg därifrån och Israel tillåter bara att det mest nödvändiga förs in för att de inte ska svälta ihjäl."

http://www2.amnesty.se/ap.nsf/0/17F3E0E5F0519830C12575F4004DF92D?opendocument
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-22, 20:38

Infra skrev:Rolf frågar:

"Varför ser man inga såna här bilder från Gaza?"

Sedan får man se bilden av svältande afrikanska barn. Som om vi vänstertomtar skulle gilla det. Nej, roffe! Sådana bider ser vi in freån Ghasa, men såna här:
    Från Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Denzionistiskagrymheten

och såna här

Från Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Flickasddahuvud

och såna här

Från Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Frkolnadebarnkroppar

och såna

Från Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 IsraelsofferhalvFrån Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Israelsgrningar

Och såna här!

Från Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Palestinian_man_tries_to_get_family_to_safetyFrån Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Sixth_day_of_attacksFrån Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Israel_continues_attacks_gaza-stripFrån Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Palastine_firefightersFrån Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Palestine_rescue_workers_save_prisonersFrån Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Gaza-city_on_fireFrån Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Bomb_crater_in_cityFrån Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Gaza-strip_injured_to_hospital_dead_covered_with_sheetsFrån Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Gaza-martyrFrån Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 5palFrån Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Gazadragare_818673l[img:37b6]http://4.bp.blogspot.com/_8l8ZP5vzDq8/SWvADjsQuxI/AAAAAAAAEBc/AyvcOzN3MGo/s400/Gaza+saint+Gods++veryessence+incensed.jpgFrån Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Victim-of-zionism

Tack formsvackan för din uppläggning innan.

Senast ändrad av marxisten den 2009-08-22, 21:55, ändrad totalt 2 gånger
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-22, 20:43

lazy skrev:
    Corven skrev:Men det säger fortfarande inget om var bilderna är tagna, eller när.

En Palestinavän som säger att palestinierna ljuger, det måste
    man beteckna som historiskt!

Om jag letar kan jag nog hittar bilder som skulle visa att de har det bra i Somalia också... Bara att leta på. De bilder som är på sidan kan vara tagna från flera platser. Bilderna förmedlar fel verklighet med tanke på vad jag fann på sökningen "palestine victim". Och vad jag finner för rapporter på bl.a. amnesty internationals hemsida! Allt säger mot att de har det bra. Bara en Israelvän kan tro att Gaza och Palestina mår bra under Israels ockupation!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-22, 20:45

Corven skrev:Bilderna är säkert sanna, men när dom är tagna, det vet varken du eller jag.

Exakt!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-22, 21:03

Kanske får de inga bistånd att fördela i så fall? Laughing
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-22, 21:08

blueheaven skrev:

Kanske får de inga bistånd att fördela i så fall? Laughing

Hoppas du gjorde dig dum där Blue!
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Från Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-08-22, 22:17

Bilderna är från Palestina det ser man på bild 13-. Där hänger den Palestinska flaggan. Sen om det är Gaza eller Västbanken är ju svårt för en lekman att uttala sig om. Men angående svält som finns i Sudan, Niger, Kenya och Malawi,h ade den förekommit i Gaza hade vi i Sverige varit de första som sett det.

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=671900

Ett gäng iscensatta "kasta sten" videor från pallywood

https://www.youtube.com/results?search_query=pallywood&search_type=&aq=1&oq=pally
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-22, 22:24

R.O.F.L skrev:Bilderna är från Palestina det ser man på bild 13-. Där hänger den Palestinska flaggan. Sen om det är Gaza eller Västbanken är ju svårt för en lekman att uttala sig om. Men angående svält som finns i Sudan, Niger, Kenya och Malawi,h ade den förekommit i Gaza hade vi i Sverige varit de första som sett det.

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=671900

Ett gäng iscensatta "kasta sten" videor från pallywood

https://www.youtube.com/results?search_query=pallywood&search_type=&aq=1&oq=pally

Varför påstår då bl.a. amnesty international, att det är svält i Gaza?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-22, 22:29

Senast ändrad av marxisten den 2009-08-22, 22:45, ändrad totalt 2 gånger
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-22, 22:39

Den är bra- lite synd att de använder religionen bara..inte alla sionister är apartheidanhängare.
    apartheid vore ett bättre ord kan ja tycka...
    men- ja förstår dem..lever man i detta världskrig är det inte lätt att finna rätt ord.
    Och- vi vet alla var kukluxklan har sina rötter..de har tysta haft makten föör länge nu.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-22, 22:48

marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-23, 00:13

Från Människa till Människa..Ship to Gaza - Sida 2 Palestinian_Loss_of_Land_1946_by_nevereverbefore

Kolla på denna bild. Någon som tycker det är konstigt att Palestinierna skjuter och gör "terror" mot Israel? Konstigt att de försvarar sig?

Lazy, tycker du det?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-23, 03:17

De försvarar sig ju inte ens- de är ju inmurade och deras hus stjäls ,civila
    torteras/dödas.
    Hus /mark som gått i arv i generationer..
    Smutsig apartheid- ett brott mot mänskligheten!.

http://www.levandehistoria.se/node/1841
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2009-08-23, 12:16

R.O.F.L skrev:Bilderna är från Palestina det ser man på bild 13-. Där hänger den Palestinska flaggan.

Så om jag går ut och fotograferar min grannes hus, och hennes palestinska flagga, så betyder det att bilden är tagen i Palestina??????????? Fan, jag som trodde jag bodde i Uppsala, Sverige....

Ursäkta mig, men det var nog det mest korkade bevis jag hört.

Som jag skrev till Lazy, bilderna är säkert äkta, och föreställer palestinska barn som firar Ramadan. Det vi inte vet är när bilderna är tagna. För dom stämmer ju inte alls in i den bild som bl a Amnesty, och andra biståndsorganisationer visar.

Och om man tänker efter bara lite, så inser man att det finns inte en chans att det ska finnas detta överflöd som visas på bilderna, i Gaza idag. Jag kan tänka mig att bilderna kan vara en 3-4 år gamla. Innan Hamas vann valet, och helvetet bröt löst. Att Israel håller gränserna stängda, och bara släpper igenom minimalt med förnödenheter, det finns det ju åtskilliga vittnesmål om.
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2009-08-23, 12:31

lazy skrev:Men det är den bild som den lokala median i Gaza förmedlar, du får
    väl kontakta dem o fråga var o när bilderna är tagna.

http://paltoday.com/english/contact.php

Vilket jag just har gjort. Vi får väl se vad dom svarar....
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-08-23, 17:42

Kan man inte skeppa Susx till Gaza?

Hon kan komma där och ha med sig 500 "saxade" artiklar om solidaritet.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-08-23, 17:55

Corven, det här är bilder från samma media inlagda idag, läs
    texten som jag för säkerhets skull översatt till svenska, jag
    antar att du INTE tvivlar på att det är sant. Wink

http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.paltoday.com%2Farabic%2FNews-55851.html&sl=ar&tl=sv&history_state0=

F.ö borde bilderna o texten ligga under avd. Humor, det är onekligen
    en viss skillnad när judar "stormar" ngt o när deras grannar gör
    detsamma.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 22:09