Som stod vid en vallokal
Var är hycklande muslimers ilska här??
Var är hycklande muslimers ilska här??
blueheaven skrev:Där poliserna är skurkar och där Talibanerna är hjältar, vem vill leva i ett sådant samhälle Infra?
Blåfront skrev:När ryssarna
Jävla äckel
vänsterparasister vägrar kommentera talibanernas förtryck!
man blir äcklad!
Som han i telefon sa
Kvinnor blir avrättad på fotbollsplan inför publik
Ni vägrar kommentera detta
men ni vänsterparatiser gnäller på judar!
Infra skrev:Blåfront skrev:När ryssarna
Jävla äckel
vänsterparasister vägrar kommentera talibanernas förtryck!
man blir äcklad!
Som han i telefon sa
Kvinnor blir avrättad på fotbollsplan inför publik
Ni vägrar kommentera detta
men ni vänsterparatiser gnäller på judar!
Avrätta lagbrytare på fotbollsplan inför publik? Nää Blåff. Du föredrar väl istället ihjälbränning av småbarn?
http://www.sr.se/sida/Artikel.aspx?ProgramId=3304&artikel=2823889
Infra skrev:Förresten Blåff: Var det Talibanien som startade detta blodiga krig eller var det USA?
Blåfront skrev:Infra skrev:Förresten Blåff: Var det Talibanien som startade detta blodiga krig eller var det USA?
Kolla
du slingrar dig ju hela jävla tiden....
300.000 på flykt i swatdalen pga talibaner
ska du erkänna detta?
Blåfront skrev:Infra skrev:Förresten Blåff: Var det Talibanien som startade detta blodiga krig eller var det USA?
Kolla
du slingrar dig ju hela jävla tiden....
300.000 på flykt i swatdalen pga talibaner
ska du erkänna detta?
Infra skrev:blueheaven skrev:Där poliserna är skurkar och där Talibanerna är hjältar, vem vill leva i ett sådant samhälle Infra?
Får du välja så väljer du väl att leva under permanent krigstillstånd resten av livet, i ett samhälle där quinnan är sexslav. Låt du afghanerna välja själv hur de vill ha sitt samhälle.
blueheaven skrev:Infra skrev:blueheaven skrev:Där poliserna är skurkar och där Talibanerna är hjältar, vem vill leva i ett sådant samhälle Infra?
Får du välja så väljer du väl att leva under permanent krigstillstånd resten av livet, i ett samhälle där quinnan är sexslav. Låt du afghanerna välja själv hur de vill ha sitt samhälle.
Fel, får jag välja så är poliserna poliser och talibanerna skurkar men det tycks inte vara så du vill ha det?
Infra skrev:blueheaven skrev:Infra skrev:blueheaven skrev:Där poliserna är skurkar och där Talibanerna är hjältar, vem vill leva i ett sådant samhälle Infra?
Fel, får jag välja så är poliserna poliser och talibanerna skurkar men det tycks inte vara så du vill ha det?
Förstod jag inte precis det: att du föredrar att leva i en värld där talibanerna är demoniserade. men då har du ju demoniserat ett helt folk. Är afghanerna demoner?
blueheaven skrev:Infra skrev:blueheaven skrev:Infra skrev:blueheaven skrev:Där poliserna är skurkar och där Talibanerna är hjältar, vem vill leva i ett sådant samhälle Infra?
Förstod jag inte precis det: att du föredrar att leva i en värld där talibanerna är demoniserade. men då har du ju demoniserat ett helt folk. Är afghanerna demoner?
Så var har du läst detta?
Infra skrev:blueheaven skrev:Infra skrev:blueheaven skrev:Infra skrev:blueheaven skrev:Där poliserna är skurkar och där Talibanerna är hjältar, vem vill leva i ett sådant samhälle Infra?
Precis ovanför. Du säger att får du välja är talibanerna skurkar. Vad skall du då göra när de visar sig vara frihetskämpar. Mer än allt annat älskar afghanerna frihet från utländskt förtryck.
blueheaven skrev:Infra skrev:blueheaven skrev:Infra skrev:blueheaven skrev:Infra skrev:blueheaven skrev:Där poliserna är skurkar och där Talibanerna är hjältar, vem vill leva i ett sådant samhälle Infra?
Precis ovanför. Du säger att får du välja är talibanerna skurkar. Vad skall du då göra när de visar sig vara frihetskämpar. Mer än allt annat älskar afghanerna frihet från utländskt förtryck.
Jamen i så fall är det ju en annan femma, frågan är bara om det verkligen är så?
Infra skrev:När ryssarna taggade ner, tog sitt pick och pack och lommade iväg hem från Afghanistan så ökade oron i två veckor. Sedan var maktbalansen återställd. Det kan du tycka vad du vill om Blåff, men så var det iaf.
Om Väst taggade ner och drog sig ur så skulle förmodligen samma sak hända och du skulle därefter slippa se barn dö. De flesta talibaner är pashtuner som är majoritetsfolket i Afghanistan. De är motståndskämpar som försöker återerövra sitt land från USA:s marjonetter.
Jag säger inte att det skulle bli bra. Jag säger att det skulle bli fred. Men...är det verkligen fred vi vill ha?
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3378371.svd
Akta dig så att inte Dostum kommer och tar dig. Tänk på att du bara är en liten mumsbit för en äkta taliban, Blåff.