Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

2 posters

Svininfluensan - förhöjning av vitamin D har setts hos dem som smittats..

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Svininfluensan - förhöjning av vitamin D har setts hos dem som smittats.. Empty Svininfluensan - förhöjning av vitamin D har setts hos dem som smittats..

Inlägg  Susz X 2009-08-20, 14:18

Intressant artikel:
    http://www.virologyj.com/content/5/1/29

Kan det rimligtvis finnas ett samband
    med halt av vitamin D- eller är det konsekvensen av
    virusatacken?
    Har du andra aspekter?
    Susz X
    Susz X

Svininfluensan - förhöjning av vitamin D har setts hos dem som smittats.. Empty Sv: Svininfluensan - förhöjning av vitamin D har setts hos dem som smittats..

Inlägg  Susz X 2009-08-20, 14:27

Susz X
    Susz X

Svininfluensan - förhöjning av vitamin D har setts hos dem som smittats.. Empty Sv: Svininfluensan - förhöjning av vitamin D har setts hos dem som smittats..

Inlägg  Susz X 2009-08-20, 16:44

Ska du vaccineras eller inte?
    Eller anser du att andra åtärder är vikt
    iare?
    Ett dilemma...vad har vaccinet för biverkningar?
    En risk hur man än väljer att göra?
    Eller INTE?

"I mitten av september beräknas vaccinet mot svininflunensan levereras till Sverige. Då kommer de medicinska testerna inte ha hunnit genomföras. Om en massvaccinering ska inledas blir upp till de svenska myndigheterna att bedöma."

http://svt.se/2.22620/1.1660275/vaccinet_levereras_innan_det_godkants

"Cykla till jobbet och låt dagis- och skolbarn vistas ute mycket. Det är Annika Lindes, statsepidemiolog på Smittskyddsinstitutet, råd inför en väntande utbredning av svininfluensan. "

http://svt.se/2.22620/1.1643236/undvik_folksamlingar_i_influensatider
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-08-20, 16:52

JAg tänker INTE vaccinera mig av flera anledningar, en är att jag inte behövs på någon arbetsplats, en annan är just risken för biverkningar, som att en av 10.000 riskerar att bli förlamad och även andra saker som kanske ingen vet att händer.

Jag låg sjuk i Hongkonginfluensan när den grasserade, och denna anses som bra mycket farligare än svininfluensan i medicinisk synpunkt, faran med svininfluensan ligger på ekonomisk del för samhället, och att sjukvården inte kommer stå rycken med bortfall av personal.

Att sedan vaccinet kanske inte kommer fungera är ytterligare an sak som gör att jag säger nej.
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-20, 17:06

Sniperace skrev:JAg tänker INTE vaccinera mig av flera anledningar, en är att jag inte behövs på någon arbetsplats, en annan är just risken för biverkningar, som att en av 10.000 riskerar att bli förlamad och även andra saker som kanske ingen vet att händer.

Jag låg sjuk i Hongkonginfluensan när den grasserade, och denna anses som bra mycket farligare än svininfluensan i medicinisk synpunkt, faran med svininfluensan ligger på ekonomisk del för samhället, och att sjukvården inte kommer stå rycken med bortfall av personal.

Att sedan vaccinet kanske inte kommer fungera är ytterligare an sak som gör att jag säger nej.
    Håller med Snipe..
    Dessutom blir ju ens eget immunförsvar nedsatt- och VAD får det för konsekvens på sikt?
    Och andra biverkninar er vaccinet?
    Ingen vet..vanskligt!
    Däremot kan ja tycka den alternativa medicinen ovan verkar intressant..
    liksom andra antiinflammatoriska örter..
    Virus kan man ju oxå vara bärare av fast det inte brutit ut hos en själv
    - så en lite falsk trygghet ger vaccin om inte den upplysninen ges ut oxå..
    Och som sagt- vad ger det för bieffekter på sikt?
    Vilka ämnen innehåller vaccinet? Har inte lyckat hitta det nånstans- har du?
    Eller nån?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-20, 17:14

Hmm..det där med D-vitaminer..
    Vore intressant att se en sammanställning
    över smittade kontra klimat/solljus/kostvanor..
    och eventuell brist av vitamin /mineraler/spårämnen..

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 12:10