Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Lo's medlemmar oroar sig för 1 månads sjukskrivning

    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Lo's medlemmar oroar sig för 1 månads sjukskrivning Empty Lo's medlemmar oroar sig för 1 månads sjukskrivning

    Inlägg  Blåfront 2009-08-18, 08:07

    Kan det bero folk är så jävla lågavlönade inom vissa yrken hos lo?

    Som kommunal?

    När jag jobbade natt och var sjuk en vecka och få samma lön som dag!

    Jävla propagand och trams från LO!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Lo's medlemmar oroar sig för 1 månads sjukskrivning Empty Sv: Lo's medlemmar oroar sig för 1 månads sjukskrivning

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-18, 08:19

    Hmmm..., scratch
    Vad menar du, Mr.Bluefront?
    "När du jobbade natt, och var sjuk en vecka och få samma lön som idag"?
    ÄR DET BRA ELLER DÅLIGT? scratch
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Lo's medlemmar oroar sig för 1 månads sjukskrivning Empty Sv: Lo's medlemmar oroar sig för 1 månads sjukskrivning

    Inlägg  theward 2009-08-18, 08:19

    Blåfront skrev:Kan det bero folk är så jävla lågavlönade inom vissa yrken hos lo?

    Som kommunal?

    När jag jobbade natt och var sjuk en vecka och få samma lön som dag!

    Jävla propagand och trams från LO!

    Vad svamlar du om nu då??

    för det första får man ju en karensdag, sedan får man ju 80% av lönen resten.
    Strulet blir ju att efter 14 dar tar FK över och deras del av pengarna kan låta vänta på sig lääänge.handläggningstiden är 4 veckor, vilkert i praktiken gör att man får vänta 6 veckor minst på pengar

    Så det är klart att de allra flesta får en kännbar försämring om de skulle vara sjuka en månad. Den månaden får de typ klara sig på 40% av lönen

    Så du jobbar nu?
    och du tjänar typ 3500-400o i veckan netto?

    För nattjobb inom kommunal är inte så pissigt det vet jag för tjejen jobbar natt på ett äldreboende
    Det ger iaf 14 000 rent på 15-16 dars nattjobb(heltid).
    Synd bara tt hon är vikarie för den lönen hade suttit fint att ha jämnt

    Fast allt är ju relativt...

    Fast som sagt är det nästan omöjligt att tyda vad du menar, vad du klagar på(förutom invandrare) och vad du avser att man ska debattera i dina trådar Rolling Eyes
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Lo's medlemmar oroar sig för 1 månads sjukskrivning Empty Sv: Lo's medlemmar oroar sig för 1 månads sjukskrivning

    Inlägg  theward 2009-08-18, 08:21

    martin7lindgren skrev:Hmmm..., scratch
    Vad menar du, Mr.Bluefront?
    "När du jobbade natt, och var sjuk en vecka och få samma lön som idag"?
    ÄR DET BRA ELLER DÅLIGT? scratch

    precis det jag undrade...
    kan ju aldrig jämföra nattjobb, med dagtidsjobb, natt ska i princip ge mera pengar.

    Sen finns det ju iofs undantag

    Men menar hr BF att han tjänar en 12-13 000 efter skatt på att gå hemma, så tycker jag att han ska hålla tyst och vara mer än väl nöjd

    Sponsored content


    Lo's medlemmar oroar sig för 1 månads sjukskrivning Empty Sv: Lo's medlemmar oroar sig för 1 månads sjukskrivning

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 05:03