Sniperace 2009-08-13, 22:24
marxisten skrev: Sniperace skrev: Med andra ord, de FÖRSTÖR för sig själva och för den stora massan av skötsamma trevliga invandrare, man kan INTE låta en liten klick förstöra för alla andra....
Ett sätt att stoppa sådant kanske vore UTVISNINGAR, efter att några åkt på detta så ser nog familjerna och andra till att de läger av...
Utvisning sker väl med de som missköter sig som ännu inte blivit svenska medborgare då det i samma sekund som man blir svensk medborgare, blir olagligt att utvisa dem.
Dock tror jag en integrationspolitik värd namnet är ett enkelt och billigt sätt att bli kvitt problemet med brottslighet + att vi drar nytta av mångkulturen. Det var min punkt från början. Att det är mer politikernas fel än invandrarnas. Om vi har bra integration så vi får en bra spridning och en bra mångkultur över hela landet så skulle det inte bli som det är på vissa ställen idag.
Jag har i MÅNGA år haft åsikten att de INTE ska samlas i egna samhällen, att det ska spridas över hela landet, helst i småorter och småsamhällen, inte i storstäders ghetton.
Nu känns det naturligt att vilja dit ens landsmän och andra i samma situation finns, men det ÄR RENA DÖDEN för integration, det blir istället segregation....
jag VET att svenska gör samma fel, när de bosätter sig i svenskbyar i frankrike och spanien, det visar sig på liknande sätt, de blir INTE accepterade av lokalbefolkningen på samma sätt som de som bosätter sig där DE finns....
Det är DETA vi måste förändra, men HUR, det anses ju fel med TVÅNG....