Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
råttan.
Sossar-e-lata
Blåfront
MartinLindgren
marxisten
9 posters

    Vilket gött jobb!

    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Vilket gött jobb! Empty Vilket gött jobb!

    Inlägg  marxisten 2009-08-12, 18:16

    http://www.e24.se/lifestyle/klacksparkar/artikel_1498865.e24?offset=0&maxcount=3#articlecomments

    På detta jobb gör man ju t.o.m. mindre än en direktör på en golfbana. Smile
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-12, 18:41

    T.o.m den frivillige Djursholmsgolfaren och skumpa och skaldjurs älskaren S-e-L hamnar i skuggan,

    För att inte tala om den friske och arbetsföre Mr.Blue som inte vill jobba, kanske får torka bort snikvattnet runt truten om han läser artikeln?
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  Blåfront 2009-08-12, 19:13

    Porrskådis hade varit mer trevligt Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-12, 19:41

    Inom vilken genre då menar du Mr.Bluefront?
    Vad har ni rövslickande SD:are för läggning?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Vilket gött jobb! Empty Vad förvånande!!! kommunisten anser att det bästa jobbet man kan ha är att SOVA

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-12, 19:43

    men det gör ni ju hela dagarna ändå! och får betalt av oss skattebetalare!! jag är mer imponerad av någon som gör något för att få betalt, men som sagt det är inte konstigt att en vänstermupp har skrivit detta inägg! och Martin fiskmås håller med.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-12, 19:50

    Ta inte i så du spricker nu S-e-L,du delar fan inte med dig en enda krona, den skatt du möjligen betalar bär nog inte upp samhällets kostnader för dig när du överutnyttjar alla tänkbara system du kan hitta,

    Giriga, snikna Djursholms demokrater roffar säkert och snor åt sig tillräckligt för att inte sitta och gnälla!
    Låt skumpan och skaldjuren tysta truten på dig, blånäsa!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  råttan. 2009-08-12, 20:27

    martin lille,

    Annat är det med de lata bidragslyftare du själv representerar. Ni betalar skatt på era bidrag och försörjer därmed både er själva och andra bidragslyftare. Ni står även för vård, skola och omsorg.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  marxisten 2009-08-12, 20:38

    Sossar-e-lata skrev:men det gör ni ju hela dagarna ändå! och får betalt av oss skattebetalare!! jag är mer imponerad av någon som gör något för att få betalt, men som sagt det är inte konstigt att en vänstermupp har skrivit detta inägg! och Martin fiskmås håller med.

    Får betalt? Nog för att jag inte har något jobb, men jag får varken ut något bidrag eller på någon försäkring. Så sluta klaga. Jag är som du vill, utlämnad till utsugningens maskineri!

    Förresten, var skrev jag detta var det bästa jobbet man kan ha, att sova?! Det är väl för fan artikelskrivaren som har skrivit drömjobbet. Det jag skrev var att det var ett gött jobb, vilket det är. Jag vet inte, men jag anser att det är väldigt gött att sova efter en lång dag. Tycker inte du det?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Vilket gött jobb! Empty marxisten

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-12, 20:51

    19 år och arbetslös, längtar efter ett jobb där man får sova!!! jobb finns! ut och visa dig, jobba gratis tills arbetsgivaren får se vad du går för! är du något att ha så får du jobb! men allt ska vara serverat för dagens lata ungdommar.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  blueheaven 2009-08-12, 20:56

    Killen verkar vara en aning miljoskadad! No
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  marxisten 2009-08-12, 20:57

    Sossar-e-lata skrev:19 år och arbetslös, längtar efter ett jobb där man får sova!!! jobb finns! ut och visa dig, jobba gratis tills arbetsgivaren får se vad du går för! är du något att ha så får du jobb! men allt ska vara serverat för dagens lata ungdommar.

    Gör jag inte alls. Jag vill nämligen röra på mig. Helst industri då jag har svårt för stillasittande.

    Att jobba gratis gör jag aldrig. Finns ett ord för det. Slavarbete! Och om arbetarna börjar jobba gratis blir det lönepressning och kapitalet får som de vill! Aldrig jag skulle göra så att mina kamrater får det sämre!

    Och serverat för dagens ungdomar. Inget CSN, ingen akassa, inget socialbidrag eller något liknande. Kallar du 0 i inkomst för serverat! Inga jobb finna att få trots att jag söker över hela arbetsmarknad. Om du inte märkt de så jobbar äldre kvar längre vilket hindrar unga från att få jobb. Flera 100 tusen är varslade, vi är i den värsta lågkonjunkturen sen 30-talet. Jag som ungdom utan större erfarenhet skulle få jobb enkelt. Har ni ingen verklighetsuppfattning i Djursholm!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  Blåfront 2009-08-12, 21:17

    martin7lindgren skrev:Inom vilken genre då menar du Mr.Bluefront?
    Vad har ni rövslickande SD:are för läggning?

    Ja jag vet vilken genre du är intresserad av martin, men tyvärr du får bli berikad i 2an av nån annan Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-12, 21:30

    Vilken är min genre då Mr.Bluefront?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-12, 21:35

    Ja du Mr.Råtta,att inte du skämms, sitta och kalla en handikappad och skadad medmänniska som är en fullt berättigad pensionär för lat bidragsnyltare,
    säger ju det mesta om vilken usling du är?

    Tänk att få gå några ronder mot dig i ringen!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  råttan. 2009-08-13, 00:15

    Uppenbarligen är du inte mer illa däran än att du kan sitta vid datorn år efter år. Dessutom far du land och rike runt arbetandes för den rödgröna röran. Sjukare än så är du således inte. Nu vill du också gå ronder i ringen, vilket också bekräftar att du är våldsam och knappast speciellt skadad.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  marxisten 2009-08-13, 00:25

    råttan skrev:Uppenbarligen är du inte mer illa däran än att du kan sitta vid datorn år efter år. Dessutom far du land och rike runt arbetandes för den rödgröna röran. Sjukare än så är du således inte. Nu vill du också gå ronder i ringen, vilket också bekräftar att du är våldsam och knappast speciellt skadad.

    Gällande att sitta vid datorn så är det väl inget större problem om man är sjuk? Jag menar att sitta med en bärbar dator är väl inte svårare än att läsa en bok eller tidning om man är sjuk, och om man läser ifrågasätter ingen om man är sjuk!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  råttan. 2009-08-13, 00:36

    Gäller tvärtom? Jag sitter vid datorn alltså e jag sjuk?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  Susz X 2009-08-13, 00:47

    marxisten skrev:
    råttan skrev:Uppenbarligen är du inte mer illa däran än att du kan sitta vid datorn år efter år. Dessutom far du land och rike runt arbetandes för den rödgröna röran. Sjukare än så är du således inte. Nu vill du också gå ronder i ringen, vilket också bekräftar att du är våldsam och knappast speciellt skadad.

    Gällande att sitta vid datorn så är det väl inget större problem om man är sjuk? Jag menar att sitta med en bärbar dator är väl inte svårare än att läsa en bok eller tidning om man är sjuk, och om man läser ifrågasätter ingen om man är sjuk!
    Datorer används numer som utmärkta rehabiliterinsåtgärder inom hälso-sjukvården..
    Minnesträning , koordination etc...
    Förutom att den oxå kan fylla en viktig social funktion för många.
    Ett utmärkt redskap för olika behov alltså...

    Den som dravlar dynga som råttan här tex är enbart en bakåtsträvare och förmodligen en bitter
    ömklig art. Dessa borde ta tag i sitt liv- inte skylla andra för sin egen situation..
    Såna suuger bara näring- ingen örkar ha med dito att göra i förlängninen eftersom denna destruktiva bakåtsrävarandan enbart bidrar till att en positiv utveckling stagnerar..
    Ett eget val.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  Susz X 2009-08-13, 00:54

    Så till tråden ( ursäkta avbrottet Marxisten- kunde inte låta bli lixom...) Very Happy :

    Japp- tjejjen du skriver om har ett gött jobb..Och reklambranchen vet vad de gör- detta blir
    myyycket billiare för dem och når fler än när de använder media..och det vet de om..
    Så frågan är vem som får det göttast?
    I mina öon är tjejjen utnyttjad- hon borde får mer i lön.
    Nu slipper uppdrasivaren anställa pr- konsulter och anlita media juh.. cat
    Samtidit är det nicee att ungdomar som behöver det får ett jobb- om än tillfälligt...
    och kanske är det framtidens melodi- just specialinriktade projektanställninar?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  Susz X 2009-08-13, 01:21

    råttan skrev:martin lille,

    Annat är det med de lata bidragslyftare du själv representerar. Ni betalar skatt på era bidrag och försörjer därmed både er själva och andra bidragslyftare. Ni står även för vård, skola och omsorg.
    Jisses vilken äcklig männoskosyn du har- vilken avart har dina gener?
    Hoppas du behadlas på samma sätt som dina egna ord då den dagen kommer då du är i behov av vård eller dina barns skola .
    Inte OM dagen kommer utan NÄR då du får behov av omsorg/omvårdnad/ sjukvård för det gör den.

    Bitterfi..a? Eller sitter du enbart hemma hos sel och super= inte fått nåt på vääldit läne- om någonsin?!?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  lazy 2009-08-13, 01:32

    Man ska inte skratta åt någons inlägg men ibland går det inte
    att låta bli, snälla Susz X, fixa ditt tangentbord!
    Datorer som rehabsyfte är väl känt ibland
    patienter som haft stroke, har martin haft det?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  Susz X 2009-08-13, 01:34

    Sossar-e-lata skrev:19 år och arbetslös, längtar efter ett jobb där man får sova!!! jobb finns! ut och visa dig, jobba gratis tills arbetsgivaren får se vad du går för! är du något att ha så får du jobb! men allt ska vara serverat för dagens lata ungdommar.
    Jisses..slår vad om att Marxisten skaffar sig en bättre utbildning än du någonsin kommit i närheten av..
    Ska du någonsin sluta projicera dina egna tillkortakommanden på grabbar som är kreativa studenter och har mer än du ens kommer i närheten av innanför pannbenet?
    Behandlar du dina egna barn på det sättet oxå?


    http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykologisk_projektion


    Senast ändrad av Susz X den 2009-08-13, 01:41, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  Susz X 2009-08-13, 01:40

    lazy skrev:Man ska inte skratta åt någons inlägg men ibland går det inte
    att låta bli, snälla Susz X, fixa ditt tangentbord!
    Datorer som rehabsyfte är väl känt ibland
    patienter som haft stroke, har martin haft det?
    Inte enbart-och vari lägger du definitionen stroke?
    Kan en person med hjärnskakning få stroke som följd enligt dig- eller inte?
    Menar du att ALLA som drabbats av stroke utreds Lazy?

    Menar du att ENBART personer som haft stroke skulle ha nytta av att
    rehabiliteras/habiliteras via nätet?

    Menar du att personer som inte kan ta sig ut inte behöver nåon typ av social samvaro
    - att man inte FÅR ha det när man inte är frisk eller har ett handikapp..( dolt som synligt)?

    Jisses- internet är ett redksap som bidrar till att en del inte MÅSTE isolera si totalt
    - för nåon kan det även innebära både utvecklin och ökad livskvalite...
    Men det ska man inte kunna känna om man är sjuk/ handikappad?
    Hur i helsike tror du då att man någonsin ska kunna bli frisk alls?
    Idioiti- eller okunskap?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  lazy 2009-08-13, 01:55

    Om vi ska hårdra det Susz X så kan man faktiskt få mindre blödningar
    i hjärnan bara av att "kväva" en nysning, tror inte att det är det
    som martin råkat ut för. På frågan om alla som fått stroke utreds så
    kan jag nog svara på att i 100% av fallen under 50 år så görs det både
    utredning o rehabilitering, de över 50 år får behandling efter hur
    mycket kommunen de bor i har råd att betala o där vet jag att just
    Borås kommun har ett mycket framgångsrikt program just p.g.a frivilliga
    som själva råkat ut för en stroke före pensionsåldern.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vilket gött jobb! Empty ni är för goa mot varandra

    Inlägg  theward 2009-08-13, 09:06

    Även om jag inte alltid håller med Martin, eller någon annan heller för den delen.

    Så gör ju Martin precis det som Alliansen ordnade som man kunde:arbetar lite med bibehållen sjukersättning.
    Så ni som gafflar mest på Martin kanske isåfall borde ifrågasätta den politik ni röstat fram....

    Om Martin är lat eller inte, det har jag ingen uppfattning om, förutom att jag kritiserad en del av de problem som har med hemlöshet att göra.

    Sedan finns det faktiskt en del som får betalt för att sova, eller de får betalt för att vara reda att rycka ut om det behövs, fast det är ok att de sover under tiden

    Tror nog många skulle se det som ett drömjobb, då man får hela den vakna tiden för sig och de sina.

    Fast ärlighet är ju nåt som tyvärr inte många lider av här inne Rolling Eyes

    Visst kan man sitta vid datorn om man är sjuk eller göra nåt annat för den delen.
    Förstår man inte skilnaden mellan att pyssla lite när man kan och orkar, samt att man kan avbryta när man inte orkar och lägga sig istället osv
    Jämfört med att ha ett schemalagd arbete..då förstår jag att man skriker simulant, lat, bidragssnyltare osv

    För då har man helt enkelt inte satt sig in i den andres problem öht

    Nåt som öht är det största problemet på detta forum.......

    Sponsored content


    Vilket gött jobb! Empty Sv: Vilket gött jobb!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 00:33