Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Corven
fredrik rahm70
6 posters

    windows 7... eller tack microsoft

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    windows 7... eller tack microsoft Empty windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 09:02

    Ahh installerade precis en läckt beta av windows 7 på en gammal burk.

    har nu lekt med denna i 3 dar

    herregud.. varför gjorde ej Microsoft detta tidigare, utan pumpade ut Vista?

    snabbare än xp (nästan samma krav dock) rena raketen emot Windows Vista.

    Denna skall jag köpa så fort den kommer ut på marknaden. tills dess kör jag betan som gäller till 2010 -03-21
    http://www.idg.se/2.1085/1.154534
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    windows 7... eller tack microsoft Empty Sv: windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  Corven 2009-03-13, 09:13

    Man kunde ju tro att dom hade lärt sig av misstaget med ME, men det verkar ju inte så....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    windows 7... eller tack microsoft Empty Sv: windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-16, 14:45

    dag 6 av win7.

    Enda tråkiga är att jag ej kan installera ie8 betan..skumt nog..

    men annars Ohh det flyter det flyter Smile
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    windows 7... eller tack microsoft Empty Vista

    Inlägg  Leena-66 2009-03-16, 18:09

    Jag har denna förbannade windows vista, som jag upplever som en idiotprogram- som ingen kan begripa ibland.
    Kan jag ändra till något annat? Och hur gör jag i så fall?
    Jag är helt värdelös när det gäller teknik och data överhuvudtaget-och befinner mig då och då på gränsen till en våldsam psykos med den här skiten affraid
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    windows 7... eller tack microsoft Empty Sv: windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  Susz X 2009-03-16, 21:07

    Windows XP är jag helnöjd med- det följde med "lapen"...Finns att köpa oxå- men vad du än gör- ta inte kopian av det- som vissa personer kan fixa gratis..
    Dels är det värdelöst för inga uppdteringar går att göra- och därmed blir datan
    med sårbar för virusangrepp och annan dynga som sprids.
    Har ingen erfarenhet av vista- men vad är det som är problemet? Kan du beskriva?
    mvh/ Susz

    ps: det ska finnas ett program som är känt att vara bra oxå- minns inte namnet just nu- men lovar att säga till när det klickar!..ds
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    windows 7... eller tack microsoft Empty Sv: windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  blueheaven 2009-03-16, 21:08

    Linux???
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    windows 7... eller tack microsoft Empty Sv: windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-16, 22:01

    Susz X skrev:Windows XP är jag helnöjd med- det följde med "lapen"...Finns att köpa oxå- men vad du än gör- ta inte kopian av det- som vissa personer kan fixa gratis..
    Dels är det värdelöst för inga uppdteringar går att göra- och därmed blir datan
    med sårbar för virusangrepp och annan dynga som sprids.
    Har ingen erfarenhet av vista- men vad är det som är problemet? Kan du beskriva?
    mvh/ Susz

    ps: det ska finnas ett program som är känt att vara bra oxå- minns inte namnet just nu- men lovar att säga till när det klickar!..ds

    Skrattar.
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    windows 7... eller tack microsoft Empty Skiten

    Inlägg  Leena-66 2009-03-17, 09:03

    När jag köpte detta senaste datan jag har-den hade vista inprogrammerat- och firefox- det finns massa funktioner som ingen jävel begriper vad är dom till för- och fast jag installerade open office och så-kommer jag inte åt vissa filer,titt som tätt kommer nya uppdateringar ,med sin naturliga "du måste starta om datan"- det mesta fungerar inte automatisk som tex uppdateringar.
    Det finns hundratals programm i vista-och 90% av dom är obegripliga. En del av dom är svenska en del engelska. Samma gäller e-post, jag kan inte öppna alla filer, men när jag vidarebefodrar mailet till min hotmailadress-vips! inga problem att öppna.
    Vissa mail kommer ibland med text som ingen kan läsa.

    Därför tänkte jag om jag kan byta tex firefox till windows eller någonting annat som fungerar bättre.
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    windows 7... eller tack microsoft Empty Sv: windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  Leena-66 2009-03-17, 09:10

    Leena-66 skrev:När jag köpte detta senaste datan jag har-den hade vista inprogrammerat- och firefox- det finns massa funktioner som ingen jävel begriper vad är dom till för- och fast jag installerade open office och så-kommer jag inte åt vissa filer,titt som tätt kommer nya uppdateringar ,med sin naturliga "du måste starta om datan"- det mesta fungerar inte automatisk som tex uppdateringar.
    Det finns hundratals programm i vista-och 90% av dom är obegripliga. En del av dom är svenska en del engelska. Samma gäller e-post, jag kan inte öppna alla filer, men när jag vidarebefodrar mailet till min hotmailadress-vips! inga problem att öppna.
    Vissa mail kommer ibland med text som ingen kan läsa.

    Därför tänkte jag om jag kan byta tex firefox till windows eller någonting annat som fungerar bättre.

    Och som nu-när jag hade skrivit detta inlägg-och skickade i det...kom "Kontakten avbröts-ingen kontakt med acbladet"-fick stänga ner internet,och öppna acbladet igen..psykostillståndet direkt på morgonen pga denna jävla teknik -gggrrrrrr What a Face
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    windows 7... eller tack microsoft Empty Sv: windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  Corven 2009-03-17, 09:14

    Installera XP på datorn istället.

    Firefox är bara webläsaren, ett alternativ till Internet Explorer.

    Operativsystem är t ex Vista, XP, Windows 2000, Linux m fl.
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    windows 7... eller tack microsoft Empty Sv: windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  Leena-66 2009-03-17, 09:24

    Corven skrev:Installera XP på datorn istället.

    Firefox är bara webläsaren, ett alternativ till Internet Explorer.

    Operativsystem är t ex Vista, XP, Windows 2000, Linux m fl.


    Förståndet över tekniken ligger på 0-nivå - hur ska jag göra , ska jag ta bort först firefox för att kunna installera explorer eller hur ska jag göra- eller blir det enklare att köpa en annan data ?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    windows 7... eller tack microsoft Empty Sv: windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  Corven 2009-03-17, 09:36

    Internet explorer borde finnas på datorn, eftersom det är inbyggt i Windows.

    Om du klickar på startknappen, och i fältet nertill skriver du IEXPLORE.EXE så borde det starta. Om det startar så får du även frågan om du vill att det ska vara din standardwebläsare. Vill du hellre använda Internet explorer, så svarar du ja på den frågan. En ikon för att starta programmet igen borde även komma upp i listan i startmenyn.

    Köpa ny dator är inte nödvändigt. Om den inte är flera år gammal, men det kan den inte vara om den var förinstallerad med Vista. Ominstallation räcker.

    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    windows 7... eller tack microsoft Empty Sv: windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  Leena-66 2009-03-17, 09:40

    Corven skrev:Internet explorer borde finnas på datorn, eftersom det är inbyggt i Windows.

    Om du klickar på startknappen, och i fältet nertill skriver du IEXPLORE.EXE så borde det starta. Om det startar så får du även frågan om du vill att det ska vara din standardwebläsare. Vill du hellre använda Internet explorer, så svarar du ja på den frågan. En ikon för att starta programmet igen borde även komma upp i listan i startmenyn.

    Köpa ny dator är inte nödvändigt. Om den inte är flera år gammal, men det kan den inte vara om den var förinstallerad med Vista. Ominstallation räcker.


    Tack- att det inte är svårare än så-glädjer mig. Ha en bra dag sunny
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    windows 7... eller tack microsoft Empty Sv: windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-24, 20:24

    10dar med windows 7 på den bärbara och den bara tickar på..

    alla drivrutiner uppdateras automatiskt. samma med pachar och program..detta börjar nästan likna linux i sin stabilitet
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    windows 7... eller tack microsoft Empty Sv: windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-25, 04:35

    Corven skrev:Man kunde ju tro att dom hade lärt sig av misstaget med ME, men det verkar ju inte så....


    Det är snarast dem användare som hade problem med den samma . detta är inte systemet i sig själv Very Happy


    Visst att ME har var tråkigt men jag hade inga problem med den ... jag vill veta vad är detta som du tycker är negativ med ME


    MVH

    //KTR
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    windows 7... eller tack microsoft Empty Sv: windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  Corven 2009-03-25, 08:59

    ME var en simpel uppdatering av Win98, och inget annat, men det såldes som ett nytt operativsystem, vilket är rent lurendrejeri.

    Dessutom var det många som hade problem med ME, drivrutiner som inte fungerade, program och spel som inte fungerade, vilket också syntes i försäljningssifrorna. ME överlevde inte särskilt länge. Win98 stod sig till XP kom.

    På danska utläste man skämtsamt förkortningen ME som Møg Edition, vilket på svenska betyder skit versionen.

    Sponsored content


    windows 7... eller tack microsoft Empty Sv: windows 7... eller tack microsoft

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-19, 06:16