Koncentrera dig på de fyra prickarna i bildens mitt i 30-60 sekunder.
Blunda sedan och luta huvudet tillbaka - håll ögonen slutna.
När du ser en ljuscirkel, så fortsätt att titta på cirkeln, fortfarande med ögonen slutna.
Vad ser Du ?
theward skrev:2 hjärtan
Finns det nåt givet svar på detta?
Eller säger det nåt en ens personlighet?
fredrik rahm skrev:NÅN har för mycket fritid??=)
varje gång jag tittar på mitt lönebesked är det en illusion att jag faktiskt tjänar pengar...
när skatten och autogirot gjort sitt är illusionen en realitet
martin7lindgren skrev:Vet inte vad man ska se, men jag såg ett klart och tydligt ansikte, som skulle kunna vara Jesus,
Långt hår och skägg hade han, för det var en man!
carlwiss skrev:Så här är det när det gäller Jesus bilden. Den är väldigt kul.
Jesus bilden.
Se på svart och vitt länge, och olika mycket purpur bildas i ögats olika delar.
På samma sätt som fotografering funkar. dvs att en yta bleks och en förblir mörk.
På detta sätt dröjer den ljusa delen kvar ett tag efter vi blundat. Detta gör att vi i det mörka kan urskilja en bild. Bilden är 2d när vi tittar, men får lite djup när vi blundar. Dock förblir den 2d.
Den snurrande flickan.
Den snurrande flickan är ett ganska så misslyckat försök att kopiera en an tidigare producerad synvilla.
Missen denna synvilla gjort är att den har en 3d bild med olik fram och baksida.
Samt skuggan i botten.
Varför fram och baksida i 3d bilden var en dålig ide beror på att bilden nu förlorat sin synvilla funktion. Titta på näsan, och rumpans sida. Då ser ni hur hon vänder sig bortåt. Likaså skuggan var en miss. På skuggan kan man lätt avgöra att flickan snurrar motsols. Skuggan är nämligen alltid 2d.
Det finns en fungerande version av denna synvilla ute på nätet. Denna version är däremot icke fungerande.
martin7lindgren skrev:HJÄLP...! Det är väl inget fel på mig, för nu började tjejen snurra och vända sida flera gånger,
Kan bara konstatera att illusionen fungerar!
Susz X skrev:martin7lindgren skrev:HJÄLP...! Det är väl inget fel på mig, för nu började tjejen snurra och vända sida flera gånger,
Hehehehe- nej tror inte att det är fel- tvärtom! Har en egen filiosifi här oxå-
förmågan till samarbete mellan hjärnhalvorna...kan de va nåt
Susz X skrev:martin7lindgren skrev:HJÄLP...! Det är väl inget fel på mig, för nu började tjejen snurra och vända sida flera gånger,
Hehehehe- nej tror inte att det är fel- tvärtom! Har en egen filiosifi här oxå-
förmågan till samarbete mellan hjärnhalvorna...kan de va nåt
Leena-66 skrev:Piruettfiguren snurrar på båda hållen- både med-och motsols...juu, så är det.
carlwiss skrev:Leena-66 skrev:Piruettfiguren snurrar på båda hållen- både med-och motsols...juu, så är det.
Inte om ni fokuserar på skuggan, Skugan går up på höger sida, stiger och går ner i vänster sida. Alltså motsols.
Men jag ifrågasätter inte att ni ser det så som ni säger. Men jag tror då ni fokuserar blicken så att ni missar den avslöjande skuggan.
Flickan blir i och med skuggan 3d, det är inte pojken, han är 2d.
Nog om det nu. Kul är det och det är huvudsaken.
Jag kan ta på mig att jag har fel om det är för en god sak. Detta är en god sak
martin7lindgren skrev:Jag tycker både killen och tjejen är lika märkliga, båda snurrar runt och gör tvärvändningar fram och tillbaks!