Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    På ropet att bevara värdefull kultur! Nicee!

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    På ropet att bevara värdefull kultur! Nicee! Empty På ropet att bevara värdefull kultur! Nicee!

    Inlägg  Susz X 2009-07-27, 13:14

    Saxat:

    "Många sökande till samiska kurser
    Till hösten är det fler sökande än någonsin till samiska språk och kulturstudier vid Umeå universitet. Det är närmare 90 sökande till språkstudierna och över 60 sökande till kulturkurserna."


    http://www.sr.se/cgi-bin/sameradion/nyheter/artikel.asp?Artikel=2992908

    Man blir ju stolt som svensk och människa att intresset för att bevara kulturer
    på detta sätt ökar!Eller huur..
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    På ropet att bevara värdefull kultur! Nicee! Empty Sv: På ropet att bevara värdefull kultur! Nicee!

    Inlägg  Blåfront 2009-07-27, 14:23

    Ajdå

    Den arabiska kulturen får konkurrens
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    På ropet att bevara värdefull kultur! Nicee! Empty Sv: På ropet att bevara värdefull kultur! Nicee!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-27, 14:50

    Ja du Mr.Rasist/Bluefront, inte har jag något emot och bo och leva i ett mångkulturellt sverige!

    Nya tider väntar, och inte kan du och ditt SD stoppa utvecklingen! No

    Tänk bara att vi kan äta ute på alla dessa olika resturanger från världen alla hörn,
    Vi kan också leta upp många olika butiker, både kläd och livs med specialiteter från jordens alla hörn här på hemmaplan, numera, så kom inte och påstå att invandringen inte fört med sig en hel del!

    Jag och helt säkert många med mig trivs bra med allt det nya!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    På ropet att bevara värdefull kultur! Nicee! Empty Sv: På ropet att bevara värdefull kultur! Nicee!

    Inlägg  Susz X 2009-07-27, 15:09

    martin7lindgren skrev:Ja du Mr.Rasist/Bluefront, inte har jag något emot och bo och leva i ett mångkulturellt sverige!

    Nya tider väntar, och inte kan du och ditt SD stoppa utvecklingen! No

    Tänk bara att vi kan äta ute på alla dessa olika resturanger från världen alla hörn,
    Vi kan också leta upp många olika butiker, både kläd och livs med specialiteter från jordens alla hörn här på hemmaplan, numera, så kom inte och påstå att invandringen inte fört med sig en hel del!

    Jag och helt säkert många med mig trivs bra med allt det nya!

    Tja- varje enskild individ i vårt land har SIN kultur..
    Inte faan muckar jag med grannen för att han inte vill göra exakt samma sak som jag..
    Och inte muckar grannen på mig för att jag inte har dennes kultur i att supa varje helg...
    Tvärtom kan han bjuda på en kulturell bärs eller ett par om året.

    Dialekter i olika kulturer är oxå nåt som är kul! Och hantverk!Olika matkulturer...mumma för sjä'len
    åsså maggen förståss- oxå våra sinnen!!
    Den dåre som anser att alla ska tvingas ha samma kultur som diktatorn
    själv är knappast skapt att va bland folk alls..

    Och att bevara våra olika kulturer är spännande!
    Kultur betyder mötet mellan människor..och det ska odlas- inte tas bort!
    Kultur betyder även odling...
    Och kan innebära att vi slipper slit-och- slängsamhället.
    Även bråk och känsla att inte tillhöra samhället.
    Oroar det dig bf?Att vi riktia människor möts?

    Använder vi kulturen som redskap mer och mer - i mötet med varandra- så slipper vi facistsvinen som bara vill ha makt över andra
    - för de har inte det över sig själva..
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    På ropet att bevara värdefull kultur! Nicee! Empty Sv: På ropet att bevara värdefull kultur! Nicee!

    Inlägg  Susz X 2009-07-27, 15:29

    Blåfront skrev:Ajdå

    Den arabiska kulturen får konkurrens

    Kan du förklara vad du menar?
    Vad har ditt inlägg att göra med att
    ungdomar vill bevara och lära mer om samekulturen
    i vårt land??

    Sponsored content


    På ropet att bevara värdefull kultur! Nicee! Empty Sv: På ropet att bevara värdefull kultur! Nicee!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 15:50