Kan inte göra annat än instämma- ren fakta även kunskapsfakta i beteendevetenskapens- gruppdynamik!Infra skrev:formsvackan skrev:Med andra ord så är västvärldens intresse något annat, vad kan det vara ?Infra skrev:Västvärldens puppet i Afghanistan har godkänt en lag som ger maken rätt att svälta sin fru om hon trilskas i sängen. Samma lag ger maken rätt att våldta sin fru och låsa in henne.
Det är uppenbart att kvinnor inte har rösträtt i dagens Afghanistan. Annars
skulle inte Karzai utmana en sån viktig väljargrupp. Samtidigt sitter västpolitiker och ondgör sig över att talibanerna inte tillåter flickor att gå i skola, tvingar kvinnor att bära slöja förtrycker kvinnor. Det här är ju bara munväder när man med andra handen släpper fram sånt här kvinnoflörtryck.
Om det är en konspirationsteoretisk drapa du efterlyser, formsvackan, så kommer det en här:
Nej då, skämt åtsidan som Kicken brukar säga. Jag tror säkert det finns naiva demokratitomtar i alla västländer som uppriktigt vill införa en fungerande demokrati i Afghanistan. Jag tror dessa välmenande politiker bortser från de stora svårigheter det är förknippat med. Men deras ambitioner är lika uppriktiga som de var hos de missionärer som i tidernas begynnelse blev uppätna av de kanibaler de hade tänkt sig att kristna. Ofta slutade projekten i den där stora kanibalgrytan du vet. Ambitionerna kokade, så att säga, ned till NADA, om uttrycket tillåts i detta sammanhang.
Huvudorsaken hänger, emellertid, samman med den ekonomiska krisen i USA och med avslutningen av Irakkriget. Som du vet, formsvackan, så sammansvetsar ingenting människor så hårt som gemensamma fiender. Det är här Afghanistankriget kommer in som en viktig sammanhållande länk för det Amerikanska folkhushållet. Jag tror att presidenten deklarerade att Afghankriget skulle fortsätta i samma andetag som han utlyste slutet på Irakkriget.
Vad sägs om det som förklaring, formsvackan?
Den som påstår annat är enbart för ego för att finna fakta..eller fylld av försvarsmekanism av sitt ego.. möjligtvis även vapenindustrin..