theward skrev:blueheaven skrev:theward skrev:ja har en enkel regel.
jag föraktar de som föraktar...
jag ger mig på dem, som ger sig på andra
osv osv
BH det har fullkomligenen slagigt slint i huvudet på dig nu..
inte bara lite utan mycket.
Man kan inte känna annat är förakt för dig när du fäller den ene kommentaren hjärndödare än den förra....
Så det är fascismens fel att kommunismen misslyckas då?
misslyckandet breror på att människan är svag för makt, pengar, social status.
Egentligen faller kommunistläran på de 7 dödsynderna.
Egentligen faller allt på detta.
Varför tror du folk fuskar , bryter mot lagar, är otrogna osv?
Som du nästan alltid lägger fram det, så kan man ju lika gärna skita i allt.
"eftersom det inte fungerar"...
Mao är det någon form av kapitalistiskt anarki du förespråkar??
Där "shit happens" sas ??
Du tror inte att det istället är vällovligt att fösöka kämpa emot dessa krafter, än att utan fight ..ge upp??
Varför var hjälpsam och solidarisk? Varför vara laglydigt, varför var trogen mot sin partner..
ähh sånt skit är väl onödigt eftersom det ändå slutar med att man bryter mot de sakerna...eller?????
Vad jag ser så finns det ett betydande gäng cyniker på högersidan, de är långht fler än på vänsterkanten och bra mkt mer skrämmande i sin attityd mot hela mänskligheten
Nej misslyckandet beror på att kommunismen inte fungerar och det finns väl ingenting som hindrar dig att vara hjälpsam eller solidarisk i en demokrati, så vad du drar för växlar och hittar på bara för att du inte kan erkänna sakernas tillstånd är väl rätt genomskinligt?
Om man nu är så solidarisk och god som ni vänster brukar kalla er så är det väl bara att fortsätta vara det utan att tvinga andra att vara något de inte är?
Eller är det så att ni innerst inne inte är så goda som ni påstår?