blueheaven skrev:Susz X skrev:blueheaven skrev:Regndrottning skrev:Det är INGEN som är beredd att offra klimatet! Och detta tycker jag är en konstig anmärkning från sådana som är beredda att offra vår jord till radioaktivitet!
Vad vore bäst att ha, ett par-tre storanläggningar för att producera el, eller många små?
Storanläggningar anser jag, vore väldigt sårbara. Går något fel så stängs strömmen för en stor del av befolkningen. Samt att de är sårbara för eventuella terrorangrepp och sabotage. För att inte tala om de mänskliga faktorn som ställer till det.
Eller så skulle vi kunna satsa på MÅNGA småkraftverk av olika slag. Kraftverk som tillgodoser närområdet men som är kopplad till andra små. Går den ena kraftverken sönder så kan strömöverföringen ske från en annan anläggning. Ingen behöver vara utan ström mer tid än vad överföringen tar! Ni alla minns väl Gudrun? Folk var utan ström i flera månader!!! Så skall det inte gå till.
Och den superpräktiga regnis hycklar vidare, ljug lite om dina motståndare skynda sedan tillbaka till testaren och göm dig bland likasinnade!
Var e du född egentlien bh? I farstun? Inget nytt under solen att det viktiaste för oss människor är miljön- det visade sig redan vid EU- valet..Och vi riktgia människor vill vårda det vi har till låns- inte förstöra!Det är tamefaan även DIN pliktoch ansvar!
Okej suszx jag blir din sexslav för ett par nätter!
Tack- men jag avböjer - vänligt men betämt! Borde du inte ägna mer uppmärksamhet till personen du lever med- otäcka karl...dra upp byssorna ordentligt vettja!Eller bjud din fru på en utflykt att beskåda den numer fridlysta Gräspipan...men du har väl fästingfobi kan ja tippa..