Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Kakmonstret
R.O.F.L
blueheaven
Redvictory
RedCloud
Infra
10 posters

    Järnstaten

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Järnstaten Empty Järnstaten

    Inlägg  Infra 2009-07-12, 09:01

    Nu är det läge att säga det högt. Situationen i Palestina är sådan att vi måste börja tala klarspråk. Det vi ser är ingenting annat än ett stort utvidgat Israel där en betydande del av landytan har upplåtits för ändamålet koncentrationsläger. Hittils har vi kallat Gaza och Västbanken för fängelaseläger. Dags nu att kalla båda områdena för sitt rätta namn: koncentrationsläger. En behård Järnstat alltså som inte släpper greppet över Gaza eller Västbanken utan som har införlivat bägge områdena med sitt eget territorium. Embryot till Storisrael. Det går inte längre att prata om ockupation. Marken har i praktiken konfiskerats av Järnstaten israel och används för ändamål som Järnstaten bestämmer. Järnstaten - Israel!

    I dessa läger är invånarna helt avskurna och fångna i en situation som deras bödlar bestämmer. Inget normalt samhällsliv kan upplevas. Tunnlarna som är andningshålen till omvärlden när Järnstaten täpper till alla andra lufthål, får vara kvar. På så sätt åstadkoms den förnedring av palestinierna som Järnstaten gärna visar upp för omvärlden. Vilken typ av våldsanvändning kommer någonsin att ödmjuka Järnstatens ledare?
    Den yttersta?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  RedCloud 2009-07-12, 10:13

    Du talar förmodligen för döva höger-öron Infra.
    Forumets bomb-höger har ju gett fasciststaten Israel carte blanche för vad de än tar sig för.
    Fienden är ju "bara" muslimer och palestiner.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  Redvictory 2009-07-12, 10:17

    RedCloud skrev:Du talar förmodligen för döva höger-öron Infra.
    Forumets bomb-höger har ju gett fasciststaten Israel carte blanche för vad de än tar sig för.
    Fienden är ju "bara" muslimer och palestiner.

    Högeranhängarna tror ju att muslimer är ett folkslag! Very Happy
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  blueheaven 2009-07-12, 12:35

    RedCloud skrev:Du talar förmodligen för döva höger-öron Infra.
    Forumets bomb-höger har ju gett fasciststaten Israel carte blanche för vad de än tar sig för.
    Fienden är ju "bara" muslimer och palestiner.

    Ja talar han med dig så är ju i sanning öronen döva och ögonen blinda!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  RedCloud 2009-07-12, 12:41

    NollKollBlue skrev:Ja talar han med dig så är ju i sanning öronen döva och ögonen blinda!

    Loggar du in enbart för att debattera andra nick Blue ?
    För du verkar ALDRIG kunna kommentera topic...
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  blueheaven 2009-07-12, 12:49

    RedCloud skrev:
    NollKollBlue skrev:Ja talar han med dig så är ju i sanning öronen döva och ögonen blinda!

    Loggar du in enbart för att debattera andra nick Blue ?
    För du verkar ALDRIG kunna kommentera topic...

    Det är till att kasta sten i glashus!

    Kanske dags att analysera vad du själv bidrager med?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  RedCloud 2009-07-12, 12:51

    NollKollBlue skrev:Det är till att kasta sten i glashus!
    Kanske dags att analysera vad du själv bidrager med?

    Det här infantila "än du då" försökte jag lära min barn av med ung. i 5-årsåldern.
    Din mor & far verkar ha missat den delen av uppfostran.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  blueheaven 2009-07-12, 13:36

    RedCloud skrev:
    NollKollBlue skrev:Det är till att kasta sten i glashus!
    Kanske dags att analysera vad du själv bidrager med?

    Det här infantila "än du då" försökte jag lära min barn av med ung. i 5-årsåldern.
    Din mor & far verkar ha missat den delen av uppfostran.

    GFYA!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  RedCloud 2009-07-12, 13:41

    NollKollBlue skrev:GFYA!

    GFYA = go fist your asshole enl. UrbanDictonary

    Är det vad DU vill att JAG ska göra för att DU inte kan uppträda vuxet på ett forum ?

    Moget Blue, moget....

    Jag begriper mer och mer varför du inte trivs på Testaren, för där är du ju tvungen att uppföra dig.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Järnstaten Empty Infra

    Inlägg  R.O.F.L 2009-07-12, 14:33

    Innan man anklagar hela Staten Israel för detta vilket jag delvis håller med om så får man se orsakerna, att gå ut på Lars Ohly maner med bortklippta land på sina slipsar sänder bara ut fel signaler.

    En fredsuppgörelse mellan israeler och palestinier är bara möjlig med en tvåstatslösning som tillgodoser bägge parters inntressen.Men den stat Arafat tackade nej till för nio år sedan såg på kartan mest ut att vara drabbad av fläcktyfus. Ingen palestinsk ledare skulle kunna acceptera en totalt livsoduglig egen så kallad stat som består av små från varandra isolerade områden, i ett hav av israeliska bosättningar. Man har mao. byggt fast sig på västbanken.

    Att på fredlig väg upplösa dessa bosättare anses omöjligt.Bosättarna utgör visserligen en minoritet i Israel, men bosättarrörelsen har betydande politiskt stöd, den är välorganiserad, välbeväpnad och militannt.
    Till betydande del består den dessutom av fanatiker som anser sig agera på Guds uppdrag. För att få bort bosättningarna skulle krävas våld i en omfattning som närmade sig israeliskt inbördeskrig.

    Som jag påpekat tidigare i Isrealfrågan så behöver Israel till varje pris en yttre fiende till varje pris som på något sätt kan ena den brokiga skara som samlats i Staten Israel. Med facit i hand var denna statsbildning inte särskilt lyckad.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  Kakmonstret 2009-07-12, 14:36

    Palestinierna har inte visat sig kapabla att kunna styra över sig själva. Bättre att de hålls kontaminerade tills de slutar med självmordsbombningar.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  RedCloud 2009-07-12, 14:58

    Schakalhögern skrev:Palestinierna har inte visat sig kapabla att kunna styra över sig själva

    sa israelkramaren...utan någon som helst kontakt med verkligheten.

    Det KAN ju vara svårt att få ett samhälle att fungera under ockupation och blockad....
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  blueheaven 2009-07-12, 20:42

    RedCloud skrev:
    Schakalhögern skrev:Palestinierna har inte visat sig kapabla att kunna styra över sig själva

    sa israelkramaren...utan någon som helst kontakt med verkligheten.

    Det KAN ju vara svårt att få ett samhälle att fungera under ockupation och blockad....

    Är du totalt förblindad av din egen förträfflighet?

    Nej fy fan för sådana hycklare och haverister som du asshole!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  RedCloud 2009-07-12, 20:44

    NollKollBlue skrev:Är du totalt förblindad av din egen förträfflighet?

    i motsats till dig är jag ödmjuk inför livet och alla dess irrgångar.

    NollKollBlue skrev:Nej fy fan för sådana hycklare och haverister som du asshole!

    Jag älskar dig också Blue, även om det börjar ta emot mer och mer.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  blueheaven 2009-07-12, 21:12

    RedCloud skrev:
    NollKollBlue skrev:Är du totalt förblindad av din egen förträfflighet?

    i motsats till dig är jag ödmjuk inför livet och alla dess irrgångar.

    NollKollBlue skrev:Nej fy fan för sådana hycklare och haverister som du asshole!

    Jag älskar dig också Blue, även om det börjar ta emot mer och mer.

    Nej jag älskar inte dig jag hatar dig du är i sanning ett riktigt svin!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  Blåfront 2009-07-12, 21:14

    Vi kan väl ta hit 100.000 palestinier och berika sverige?

    De slipper jobba och bor gratis?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  RedCloud 2009-07-12, 21:14

    NollKollBlue skrev:Nej jag älskar inte dig jag hatar dig du är i sanning ett riktigt svin!

    Hata är en överdriven känsloform, Blue. Energislöseri.
    Du känner mig ju inte ens...
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  blueheaven 2009-07-12, 21:54

    RedCloud skrev:
    NollKollBlue skrev:Nej jag älskar inte dig jag hatar dig du är i sanning ett riktigt svin!

    Hata är en överdriven känsloform, Blue. Energislöseri.
    Du känner mig ju inte ens...

    Ändå ylar du som en stucken gris när jag skämtade (svarade) någon annan debattör att man borde sätta cement runt dina fötter och sänka dig i marianergraven?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  RedCloud 2009-07-12, 22:41

    NollKollBlue skrev:Ändå ylar du som en stucken gris när jag skämtade (svarade) någon annan debattör att man borde sätta cement runt dina fötter och sänka dig i marianergraven?

    Jag tror det bara är schakalhögern här inne som uppfattar det som roligt att dödshota folk Blue...
    Normala människor uppfattar det nog mest som vidrigt.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Järnstaten Empty hål i huvet

    Inlägg  GustavAnder 2009-07-13, 01:42

    De som uppfattar skämt om den obehörige miffot redclown som "vidriga" måste nog skyndsamt kontrollera sina kontakter med verkligheten.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  Susz X 2009-07-13, 01:50

    Infra skrev:Nu är det läge att säga det högt. Situationen i Palestina är sådan att vi måste börja tala klarspråk. Det vi ser är ingenting annat än ett stort utvidgat Israel där en betydande del av landytan har upplåtits för ändamålet koncentrationsläger. Hittils har vi kallat Gaza och Västbanken för fängelaseläger. Dags nu att kalla båda områdena för sitt rätta namn: koncentrationsläger. En behård Järnstat alltså som inte släpper greppet över Gaza eller Västbanken utan som har införlivat bägge områdena med sitt eget territorium. Embryot till Storisrael. Det går inte längre att prata om ockupation. Marken har i praktiken konfiskerats av Järnstaten israel och används för ändamål som Järnstaten bestämmer. Järnstaten - Israel!

    I dessa läger är invånarna helt avskurna och fångna i en situation som deras bödlar bestämmer. Inget normalt samhällsliv kan upplevas. Tunnlarna som är andningshålen till omvärlden när Järnstaten täpper till alla andra lufthål, får vara kvar. På så sätt åstadkoms den förnedring av palestinierna som Järnstaten gärna visar upp för omvärlden. Vilken typ av våldsanvändning kommer någonsin att ödmjuka Järnstatens ledare?
    Den yttersta?
    Du beskriver verkliheten som den är Infra. Denna ondskans apartheid av ett folk för de har en muslimsk tro är ett VÄRRE brott mot mänskliheten än förintelsen!Det stoppar inte vid Isrels sionist nazister- du har hela klukluxklan i spetsen- så även i Irak...
    Och i vårt land! Minns juristen som utvisade människor till tortyr- klart det var medvetet.
    Värsta är- att detta vårt land ej ser till att straffa denna avart av brottslingar!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  formsvackan 2009-07-13, 09:58

    GustavAnder skrev:De som uppfattar skämt om den obehörige miffot redclown som "vidriga" måste nog skyndsamt kontrollera sina kontakter med verkligheten.
    GustavAnder, Skånes egen Douglas Adams har kommit tillbaka. Hurra !

    När maskinisten på den sydsvenska fantasigeneratorn använder sig av ordet "verkligheten", infinner sig automatiskt en känsla av munterhet hos läsaren Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  RedCloud 2009-07-13, 10:04

    Svackan skrev:När maskinisten på den sydsvenska fantasigeneratorn använder sig av ordet "verkligheten", infinner sig automatiskt en känsla av munterhet hos läsaren

    I love you I love you I love you I love you I love you I love you I love you
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  Infra 2009-07-14, 22:31

    http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1847258&BroadcastDate=&IsBlock=

    60000 palestinier har byggt hus i sitt eget Jerusalem utan att be om bygglov. "Det skulle vi aldrig beviljats" säger dom vilket är sant. Israel strävar medvetet att rensa ut landets ursprungsbefolkning från Jerusalem. De 60000 riskerar i stället hemlöshet. 8 sekunder tar det att för en israelisk Bulldozer att jämna en familjs hus med marken. Detta sker samtidigt som Bibi N pratar om fred.

    http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1845702&BroadcastDate=&IsBlock=

    Israels förtryckarpolitik i koncentrationslägren man vidmakthåller med järnhand, har nu förvandlats till vattenbrist för de palestinier vars nation man har stulit. Till bosättningarna leds rent vatten men i omgivningen får man nöja sig med smutsigt regnvatten. Den förhärdade Järnstaten har inte bara stulit värdigheten och utkomstmöjligheterna från landets urinvånare utan även vattnet.

    Järnstaten Satansleendey

    Så här såg Bibi Netanjahu ut då han erbjöd palestinierna en egen stat under förutsättning av 16 oacceptabla villkor. Det var strax innan oroligheterna i Iran började.
    I mitt bildarkiv går bilden under beteckningen "Satans leende".
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  Susz X 2009-07-14, 23:38

    Smutsig jävla apartheid är vad det handlar om- där att brottslinar/ mördare/ ej blir straffade!
    Är det så vi vill ha det- en värld där det är fullt legalt att mörda och förtrycka? Tvi faan.
    Det måste bli en ändring- inte om tio år- utan nu!
    Bort med satans monster- enda dessa kan göra är att bli satta att röjja minor resten av livet.De som håller med och tystar är medbrottslingar- utan dessas tystnad hade det inte skett.

    Sponsored content


    Järnstaten Empty Sv: Järnstaten

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 00:28