Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


2 posters

    Arbetstid i förändring

    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Arbetstid i förändring Empty Arbetstid i förändring

    Inlägg  PE Dal 2009-07-10, 20:32

    Länge sedan något som helst arbetstidsreform genomfördes.
    Vi lever i arbetslöshetens decennium. Åtta timmars arbetsdag är sedan länge tyvärr normalnormen för en heltidsanställning.
    6-10 timmars arbetsdag/ersättning, allt efter vad som förhandlats fram mellan köpare och säljare vore en frihetsreform.
    För egen del är de sista 2 timmarna på jobbet inte alls nödvändiga för min egen grundförsörjning, trots närvaroplikten. Någon annan medborgare behöver säkert dessa timmars extra inkomst till fortsatt, (Förhoppningsvis tillfälligt)sätt att bedriva livsglädje på.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Arbetstid i förändring Empty Sv: Arbetstid i förändring

    Inlägg  KickTheRasist 2009-07-10, 20:46

    PE Dal skrev:Länge sedan något som helst arbetstidsreform genomfördes.
    Vi lever i arbetslöshetens decennium. Åtta timmars arbetsdag är sedan länge tyvärr normalnormen för en heltidsanställning.
    6-10 timmars arbetsdag/ersättning, allt efter vad som förhandlats fram mellan köpare och säljare vore en frihetsreform.
    För egen del är de sista 2 timmarna på jobbet inte alls nödvändiga för min egen grundförsörjning, trots närvaroplikten. Någon annan medborgare behöver säkert dessa timmars extra inkomst till fortsatt, (Förhoppningsvis tillfälligt)sätt att bedriva livsglädje på.


    Det var ju faktisk en väldigt intressant inlägg.

    Dem två timmar tar så kallade arbetsgivare ifrån din löning i förmåner såsom mat fika etc... fast om man skall tänka noggrant den peng som arbetsgivare tar ifrån din löning är inte värda den mat eller fika som du tar dagligen .


    Och denna avdrag tar han / hon vardaglig så denna summa kan komma upp i stora höjder sant?!


    MVH
    //KTR
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Arbetstid i förändring Empty JA JO, KickTheRasist

    Inlägg  PE Dal 2009-07-10, 21:04

    Ja Jo Du...nu tänkte jag nog som helst på det avundsvärda tillståndet att kunna lämna min skattebetalande tillvaro 2 timmar tidigare varje dag.
    Där någon likaledes skatteinhysande medborgarkollega, med betydligt sämre realekonomi än mitt ego, kunde överta mina överblivna inkomsttimmar, allt att presenteras på dennes lönebesked som ökad realinkomst, månne?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Arbetstid i förändring Empty Sv: Arbetstid i förändring

    Inlägg  KickTheRasist 2009-07-10, 21:13

    PE Dal skrev:Ja Jo Du...nu tänkte jag nog som helst på det avundsvärda tillståndet att kunna lämna min skattebetalande tillvaro 2 timmar tidigare varje dag.
    Där någon likaledes skatteinhysande medborgarkollega, med betydligt sämre realekonomi än mitt ego, kunde överta mina överblivna inkomsttimmar, allt att presenteras på dennes lönebesked som ökad realinkomst, månne?


    Nej månne det är inte din skattebetalande medborgarkollega som kommer att må bra
    av dina avdragna 2 timmars löning för skräp rast eller mat , detta kan bero i vilken bransch du jobbar , men i stor sätt det är du och din skatt betalande arbetskamrat som stor för kostnader "där"!! "och denna går vart ?? "






    MVH
    //KTR

    Sponsored content


    Arbetstid i förändring Empty Sv: Arbetstid i förändring

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 02:31