Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
råttan.
blueheaven
formsvackan
RedCloud
Sossar-e-lata
9 posters

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  formsvackan 2009-07-01, 21:41

    GustavAnder skrev:VAD vill du förstatliga ? VAD ska staten konfiskera ?
    Som jag tidigare skrivit: Staten ska ägna sig åt enbart samhällsnytta, i vissa fall med monopol. Privata företag ska ägna sig åt enbart egennytta, dock inte i någon monopolställning.

    Statligt kontrollerat bör vara valuta, bankväsende, rättsväsende, försvar, vård och omsorg, utbildning, energi, infrastruktur samt dataspel över 12 Gigabytes storlek. Vi börjar där.

    Orden förstatliga och konfiskera kan du tills vidare stoppa ....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  Sniperace 2009-07-01, 21:43

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:VAD vill du förstatliga ? VAD ska staten konfiskera ?
    Som jag tidigare skrivit: Staten ska ägna sig åt enbart samhällsnytta, i vissa fall med monopol. Privata företag ska ägna sig åt enbart egennytta, dock inte i någon monopolställning.

    Statligt kontrollerat bör vara valuta, bankväsende, rättsväsende, försvar, vård och omsorg, utbildning, energi, infrastruktur samt dataspel över 12 Gigabytes storlek. Vi börjar där.

    Orden förstatliga och konfiskera kan du tills vidare stoppa ....

    Det där med dataspel över 12 GB var skämt va?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  formsvackan 2009-07-01, 21:46

    Sniperace skrev:Det där med dataspel över 12 GB var skämt va?
    Shhh...
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 50
    Ort : Tellus

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  mimra 2009-07-01, 21:51

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:VAD vill du förstatliga ? VAD ska staten konfiskera ?
    Som jag tidigare skrivit: Staten ska ägna sig åt enbart samhällsnytta, i vissa fall med monopol. Privata företag ska ägna sig åt enbart egennytta, dock inte i någon monopolställning.

    Statligt kontrollerat bör vara valuta, bankväsende, rättsväsende, försvar, vård och omsorg, utbildning, energi, infrastruktur samt dataspel över 12 Gigabytes storlek. Vi börjar där.

    Orden förstatliga och konfiskera kan du tills vidare stoppa ....

    Staten har monopol när det gäller spritdrycker,är det samhällsnytta? Staten har även monopol när det gäller tobaksvaror..är det också samhällsnytta? Staten har också monopol när det gäller spel..är det också samhällsnytta? I alla dom här 3 exemplen hittar jag saker som har lett till enskilda familjers undergång i statens namn.OK?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  RedCloud 2009-07-01, 21:56

    Staten har monopol när det gäller spritdrycker,är det samhällsnytta?

    absolut, när finland gav upp det monopolet ökade alkoholskadorna med 10-tals %
    Vilket samhället fick betala. Tycker du det är värt det ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  formsvackan 2009-07-01, 21:59

    Systemets överlägsna sortiment skulle jag sakna, så där får det bli ett förordande av fortsatt monopol. Vad gäller spel så anser jag att spelobjektet, t.ex. STC vad travet beträffar, bör ha exklusiv rätt att licensiera rättigheter till den som önskar berdriva spelverksamhet.

    Att enskilda familjers undergång skulle bli behagligare om den skedde i privat regi tror jag inte ett dugg på.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty mosa clownen

    Inlägg  GustavAnder 2009-07-01, 22:01

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:VAD vill du förstatliga ? VAD ska staten konfiskera ?
    Som jag tidigare skrivit: Staten ska ägna sig åt enbart samhällsnytta, i vissa fall med monopol. Privata företag ska ägna sig åt enbart egennytta, dock inte i någon monopolställning.

    Statligt kontrollerat bör vara valuta, bankväsende, rättsväsende, försvar, vård och omsorg, utbildning, energi, infrastruktur samt dataspel över 12 Gigabytes storlek. Vi börjar där.

    Orden förstatliga och konfiskera kan du tills vidare stoppa ....

    Nu ska vi håna socialskiten..Smile, när han försöker leka samhällsbyggare.
    Infrastruktur, det är stort det, så du vill förstatliga bilar bussar och cyklar också kanske ?.
    Du får nog försöka precisera dig om du inte ska bli förlöjligad.

    Var god och precisera vilken infrastruktur energi och utbildning som ska konfiskeras.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  formsvackan 2009-07-01, 22:06

    GustavAnder skrev:Nu ska vi håna socialskiten.., när han försöker leka samhällsbyggare..
    Det duger du inte till Very Happy
    GustavAnder skrev:Infrastruktur, det är stort det, så du vill förstatliga bilar bussar och cyklar också kanske ?..
    Räknar du cyklar till infrastruktur ? Arma moder Svea, sådana barn.
    GustavAnder skrev:Du får nog försöka precisera dig om du inte ska bli förlöjligad..
    I ditt fall hjälper ingen precisering i världen Very Happy
    GustavAnder skrev:Var god och precisera vilken infrastruktur energi och utbildning som ska konfiskeras.
    Vad du kunde göra med ordet "konfiskera" upplyste jag dig om i förra inlägget. Vill du har svar får du skärpa dig.
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 50
    Ort : Tellus

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  mimra 2009-07-01, 22:12

    Här finns den riktiga anledningen till varför Finlands alkokonsumtion ökade.

    http://www.paihdelinkki.fi/informationssnuttar/111-alkoholbruket-i-finland
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty nollan

    Inlägg  GustavAnder 2009-07-01, 23:39

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Nu ska vi håna socialskiten.., när han försöker leka samhällsbyggare..
    Det duger du inte till Very Happy ..

    Du menar att du är bättre på det själv.


    GustavAnder skrev:Infrastruktur, det är stort det, så du vill förstatliga bilar bussar och cyklar också kanske
    Räknar du cyklar till infrastruktur ? Arma moder Svea, sådana barn...

    Inget svar, bara mer av tramseri och clowneri.


    GustavAnder skrev:Du får nog försöka precisera dig om du inte ska bli förlöjligad.
    I ditt fall hjälper ingen precisering i världen Very Happy ..

    Om möjligt , ännu mer tramseri , fjanteri och idioti.


    GustavAnder skrev:Var god och precisera vilken infrastruktur energi och utbildning som ska konfiskeras.
    Vad du kunde göra med ordet "konfiskera" upplyste jag dig om i förra inlägget. Vill du har svar får du skärpa dig.

    Du har inga svar, eller du saknar den ryggrad som förenar oss andra.


    Senast ändrad av GustavAnder den 2009-07-01, 23:47, ändrad totalt 2 gånger
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Förslag

    Inlägg  GustavAnder 2009-07-01, 23:45

    Förslag form, åk till Almedalen och uppträd som pausunderhållning med dina retarderade politiska ideer.
    Ta med dig positivet och redclown och fäst han i ett snöre , så får alla tråkmånsarna där lite vaudevill-underhållning, de behöver muntras upp.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  råttan. 2009-07-02, 00:17

    "samt dataspel över 12 Gigabytes storlek."

    Man får hoppas att fs behagar skämta.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  formsvackan 2009-07-02, 08:32

    GustavAnder skrev:Du har inga svar, eller du saknar den ryggrad som förenar oss andra.
    Jag har under något år upplyst awfultruth/högerSE/tophatt/neolib/gustavander om att jag på inga villkor tänker "försvara mig" mot dina fantasier. Ingenstans har jag skrivit eller på annat sätt förordat konfiskering, varför jag inte heller denna gång tänker gå i svaromål.

    Dina fantasier får du i vanlig ordning fortsätta debattera med dig själv.

    Vilka du anser vara förenade via ryggraden skulle i och för sig vara skoj att få veta, men i sammanhanget dock irrelevant.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty lol

    Inlägg  GustavAnder 2009-07-02, 09:55

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Du har inga svar, eller du saknar den ryggrad som förenar oss andra.
    Jag har under något år upplyst awfultruth/högerSE/tophatt/neolib/gustavander om att jag på inga villkor tänker "försvara mig" mot dina fantasier. Ingenstans har jag skrivit eller på annat sätt förordat konfiskering, varför jag inte heller denna gång tänker gå i svaromål.

    Dina fantasier får du i vanlig ordning fortsätta debattera med dig själv.

    Vilka du anser vara förenade via ryggraden skulle i och för sig vara skoj att få veta, men i sammanhanget dock irrelevant.

    Men nu är du ju en knäppis igen, inbillar du dig att alla dessa nick är jag.

    Vad det gäller din ryggradslöshet så är det antingen sant, eller värre, du har inget politiskt att komma med. Att spekulera i hur du tänker utföra dina idiotiska teorier när du själv inte vill/kan/vågar svara är inte fantasier, det kallas debatt.

    Eller inbillar du dig att alla tusentals företag frivilligt ska skänka sitt arbete till staten, om du nu påstår dig inte vilja konfiskera.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  formsvackan 2009-07-02, 10:33

    GustavAnder skrev:Men nu är du ju en knäppis igen, inbillar du dig att alla dessa nick är jag. .
    Om du ännu inte hittat din rätta identitet, tycker jag att du ska söka hjälp.
    GustavAnder skrev: Att spekulera i hur du tänker utföra dina idiotiska teorier när du själv inte vill/kan/vågar svara är inte fantasier, det kallas debatt. .
    Det kanske det gör på din gata i byn, men i den riktiga världen kallas fantasier vid dess rätta namn, fantasier.

    Visa litet ryggrad nu och förklara vid vilken ålder du anser att man inte längre ska få mat på ålderdomshemmen .
    GustavAnder skrev: Eller inbillar du dig att alla tusentals företag frivilligt ska skänka sitt arbete till staten, om du nu påstår dig inte vilja konfiskera.
    Jag har hittills endast uttryckt min åsikt att staten enbart ska ägna sig åt samhällsnytta, i vissa fall i monopolställning. Detta får du till konfiskation !

    Jag har under något år försökt få dig att förklara om det är läskunnighet eller läsförståelse som saknas. Hittills har du inte kommit med någon förklaring.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty lost in action

    Inlägg  GustavAnder 2009-07-02, 11:39

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Men nu är du ju en knäppis igen, inbillar du dig att alla dessa nick är jag. .
    Om du ännu inte hittat din rätta identitet, tycker jag att du ska söka hjälp.
    GustavAnder skrev: Att spekulera i hur du tänker utföra dina idiotiska teorier när du själv inte vill/kan/vågar svara är inte fantasier, det kallas debatt. .
    Det kanske det gör på din gata i byn, men i den riktiga världen kallas fantasier vid dess rätta namn, fantasier.

    Visa litet ryggrad nu och förklara vid vilken ålder du anser att man inte längre ska få mat på ålderdomshemmen .
    GustavAnder skrev: Eller inbillar du dig att alla tusentals företag frivilligt ska skänka sitt arbete till staten, om du nu påstår dig inte vilja konfiskera.
    Jag har hittills endast uttryckt min åsikt att staten enbart ska ägna sig åt samhällsnytta, i vissa fall i monopolställning. Detta får du till konfiskation !

    Jag har under något år försökt få dig att förklara om det är läskunnighet eller läsförståelse som saknas. Hittills har du inte kommit med någon förklaring.

    Vänstern har inget alternativ , har inga lösningar, inga svar och ingen syn på framtiden.
    Jag tror vi fortsätter på den inslagna vägen som det är tänkt, den 1 Juli togs ju ytterligare ett litet steg i och med Apotekens återställning.

    Frågan om mat på åldersdomshemmet löser vi när det finns ålderdomshem, eller vad tror du ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  formsvackan 2009-07-02, 13:39

    GustavAnder skrev: Vänstern har inget alternativ , har inga lösningar, inga svar och ingen syn på framtiden.
    Använder inte vänstern ordet konfiskation, har man i din värld inget alls att komma med. Snacka om fördomsbaserade fantasier
    GustavAnder skrev: Jag tror vi fortsätter på den inslagna vägen som det är tänkt, den 1 Juli togs ju ytterligare ett litet steg i och med Apotekens återställning. ?
    Att höja priset på medicin för att attrahera privata köpare är alltså ett steg på rätt väg enligt dig. Sjuka ska betala för att privata vinstintressen ska tillgodoses. FY F*N för denna inställning.
    GustavAnder skrev: Frågan om mat på åldersdomshemmet löser vi när det finns ålderdomshem, eller vad tror du ?
    Jaha, det finns alltså inga sådana i din fantasivärld. Kanske du inte ens vet att det finns gamla människor, eller sjuka, eller arbetslösa, eller .... ?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty ryggradslösa

    Inlägg  GustavAnder 2009-07-02, 15:55

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev: Vänstern har inget alternativ , har inga lösningar, inga svar och ingen syn på framtiden.
    Använder inte vänstern ordet konfiskation, har man i din värld inget alls att komma med. Snacka om fördomsbaserade fantasier

    Vänstern vågar inte, eller är för fega , för att använda ordet, det kan du inte lasta nån annan än vänstern för. Ohly tomten, gick ju ut och sa att han skulle förstatliga och öka statens andel i banker, 2 min senare sågade MP och östros honom jäms med fotknölarna, kanske en orsak till vänsters total feghet.

    GustavAnder skrev: Jag tror vi fortsätter på den inslagna vägen som det är tänkt, den 1 Juli togs ju ytterligare ett litet steg i och med Apotekens återställning. ?
    Att höja priset på medicin för att attrahera privata köpare är alltså ett steg på rätt väg enligt dig. Sjuka ska betala för att privata vinstintressen ska tillgodoses. FY F*N för denna inställning.

    Nu är den röda tomten igång igen med vad han alltid beskyller andra för.

    GustavAnder skrev: Frågan om mat på åldersdomshemmet löser vi när det finns ålderdomshem, eller vad tror du ?
    Jaha, det finns alltså inga sådana i din fantasivärld. Kanske du inte ens vet att det finns gamla människor, eller sjuka, eller arbetslösa, eller .... ?[/quote]

    Se ovan....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  formsvackan 2009-07-02, 16:01

    GustavAnder skrev: Nu är den röda tomten igång igen med vad han alltid beskyller andra för.
    Du glömmer vissa saker väldigt fort Very Happy

    http://www.aftonbladet.se/debatt/article5455534.ab
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty eeeh

    Inlägg  GustavAnder 2009-07-02, 16:05

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev: Nu är den röda tomten igång igen med vad han alltid beskyller andra för.
    Du glömmer vissa saker väldigt fort Very Happy

    http://www.aftonbladet.se/debatt/article5455534.ab

    Du är medveten om att du hänvisar till en debattartikel, en partsinlaga ?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  RedCloud 2009-07-02, 16:10

    Den stora frågan kvarstår, varför vill forums schakalhöger ha sämre service och högre priser ?

    ideologisk tillfredsställelse ?
    hur länge håller en sådan i sig ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  formsvackan 2009-07-02, 16:21

    GustavAnder skrev:
    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev: Nu är den röda tomten igång igen med vad han alltid beskyller andra för.
    Du glömmer vissa saker väldigt fort Very Happy

    http://www.aftonbladet.se/debatt/article5455534.ab

    Du är medveten om att du hänvisar till en debattartikel, en partsinlaga ?
    Och felet i denna är vad, mer än att du ogillar densamma ?
    widowmaker
    widowmaker


    Antal inlägg : 25
    Join date : 09-06-19
    Age : 45

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  widowmaker 2009-07-02, 16:23



    För den vanlige arbetaren finns det endast ett alternativ och detta är Vänster partiet och inte högersossar och miljöfascister!!

    Stoppa rödgröna låt röda fanan vaja stark igen!!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  formsvackan 2009-07-02, 21:45

    GustavAnder skrev:Du är medveten om att du hänvisar till en debattartikel, en partsinlaga ?
    HALLÅ GustavAnder, vilka sakfel fanns i denna partsinlaga ?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty halli hallå...

    Inlägg  GustavAnder 2009-07-02, 21:52

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Du är medveten om att du hänvisar till en debattartikel, en partsinlaga ?
    HALLÅ GustavAnder, vilka sakfel fanns i denna partsinlaga ?

    Hallå själv, internet-missbrukare.

    Felen är ,

    1. Du hänvisar till en debattartikel ,partsinlaga och serverar den som fakta och menar att man ska svälja den utan ifrågasättanden.

    2. behövs det mer ?, nej nr 1 räcker.

    3. ok då, RUBRIKEN är ett sakfel, LOL
    Att påsta att " sjuka är förlorare.." är ett subjektivt svammel som inte kan relateras till fakta.

    Är komvux försent för dig ?Smile

    Sponsored content


    Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli - Sida 2 Empty Sv: Kommunisten Ohly vill sätta ett tak för hur stort ett företag får bli

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 19:07