Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
SiP
Sniperace
Susz X
7 posters

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Susz X 2009-06-24, 11:25

    Iranska aktivister har vädjat till världen att motsätta sig våldsamma angrepp på deras protester.

    Massiva nya protester planeras, regimen är uppdelad. Ett enat globalt ramaskri på 1 miljon röster skulle kunna hjälpa till att stoppa våldet.

    Uppmanar världens ledare att enas mot kraftåtgärderna:
    Logga framställningen
    Idag är det med hjärta och hopp att mänskliga rättigheter stärks! Frihet från förtryck!

    Avaaz organisatörer levererar framställningen direkt till ledare för Irans största handelspartner och organisationen för den islamiska konferensen, FN och andra internationella grupper som respekteras i Iran.

    Men där ledarna reagera våldsamt till FREDLIG protest, från Burma till Zimbabwe till Iran, är global solidaritet nödvändigt för att visa regeringar som förtrycker försvagar deras ställning, snarare än att stärka den.
    Avaaz betyder "röst" på farsi, det iranska språket. Låt oss visa de människor i Iran att, oavsett vilka de röstade för, stöder vi deras rätt att få sina röster hörda.

    Klicka nedan för att underteckna sprid gärna budskapet :


    http://www.avaaz.org/en/iran_stop_the_crackdown






    [


    Senast ändrad av Susz X den 2009-06-25, 02:22, ändrad totalt 4 gånger
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Sniperace 2009-06-24, 13:01

    Jag stöder hellre det Iranska Folkets kamp mot förtryck än Irans (den Iranska STATENS kamp)
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Susz X 2009-06-24, 15:40

    Jag skrev väl fel dårå..tack för upplysningen..detta är stöd för iranska folkets kamp- inget annat!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Sniperace 2009-06-24, 15:42

    Susz X skrev:Jag skrev väl fel dårå..tack för upplysningen..detta är stöd för iranska folkets kamp- inget annat!

    SKÖNT att höra, för det har sett ut som om vissa stödde staten Iran.... Very Happy
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Susz X 2009-06-24, 17:02

    Stödja diktaturer /förtryck eller andra med en syn på människor som mindre värda pga etnicitet
    - hur är man då funtad alls egentligen?
    Det vet jag inte- vad jag däremot vet är att inte tillåta dem ta makten igen!
    Oavsett vilket land dessa härskar i.

    Bra mediablogg om dagsläget i Iran , även protester mot andra länder finns,
    inte helt oförståeligt:


    http://www.guardian.co.uk/news/blog
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Susz X 2009-06-24, 20:59

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Susz X 2009-06-25, 02:23

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Jag skrev väl fel dårå..tack för upplysningen..detta är stöd för iranska folkets kamp- inget annat!

    SKÖNT att höra, för det har sett ut som om vissa stödde staten Iran.... Very Happy

    Signera nu då...

    http://www.avaaz.org/en/iran_stop_the_crackdown/
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Susz X 2009-06-25, 18:23

    Fy faan rentut sagt!
    Har jag inte bojkottat tidigare gör jag det nu!


    http://www.idg.se/2.1085/1.236657
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  SiP 2009-06-25, 19:55

    Då får vi hålla alla tummar vi har att du innehar en Siemens burk och nu kastar ut den...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Infra 2009-06-25, 22:57

    Så här skrev jag på TESTAREN.

    Jag vill inte att ni här på AC-forum skall gå miste om några godbitar.

    "Med risk för att förstärka bilden av mig själv som konspiratoriker, måste jag understryka att det som nu händer i Iran är orkestrerat från Telaviv och Washington. Det som händer ser närmast ut som en tanke. Det är uppenbart att Mousavi traskar patrull, medvetet eller omedvetet, med Israel och USA. Alla ingredienser från filmen "Wag the dog" finns på plats. Det som händer, menar jag, är en eftersläpning av planer som ärvts från Bushtiden - mycket framgångsrikt och medvetet iscensatta."

    https://www.youtube.com/watch?v=d-gHOhiRZCM

    https://www.youtube.com/watch?v=jq4txcgxRM0
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty i ett ufo,

    Inlägg  GustavAnder 2009-06-25, 23:00

    Infra skrev:Så här skrev jag på TESTAREN.

    Jag vill inte att ni här på AC-forum skall gå miste om några godbitar.

    "Med risk för att förstärka bilden av mig själv som konspiratoriker, måste jag understryka att det som nu händer i Iran är orkestrerat från Telaviv och Washington. Det som händer ser närmast ut som en tanke. Det är uppenbart att Mousavi traskar patrull, medvetet eller omedvetet, med Israel och USA. Alla ingredienser från filmen "Wag the dog" finns på plats. Det som händer, menar jag, är en eftersläpning av planer som ärvts från Bushtiden - mycket framgångsrikt och medvetet iscensatta."

    https://www.youtube.com/watch?v=d-gHOhiRZCM

    https://www.youtube.com/watch?v=jq4txcgxRM0

    Måste du bekräfta bilden av en vänster som är en parodi på sig själv ? Smile
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  KickTheRasist 2009-06-25, 23:08

    GustavAnder skrev:
    Infra skrev:Så här skrev jag på TESTAREN.

    Jag vill inte att ni här på AC-forum skall gå miste om några godbitar.

    "Med risk för att förstärka bilden av mig själv som konspiratoriker, måste jag understryka att det som nu händer i Iran är orkestrerat från Telaviv och Washington. Det som händer ser närmast ut som en tanke. Det är uppenbart att Mousavi traskar patrull, medvetet eller omedvetet, med Israel och USA. Alla ingredienser från filmen "Wag the dog" finns på plats. Det som händer, menar jag, är en eftersläpning av planer som ärvts från Bushtiden - mycket framgångsrikt och medvetet iscensatta."

    https://www.youtube.com/watch?v=d-gHOhiRZCM

    https://www.youtube.com/watch?v=jq4txcgxRM0

    Måste du bekräfta bilden av en vänster som är en parodi på sig själv ? Smile


    Om någon som är parodi på detta forumet är det du ashole !!


    Twisted Evil
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Susz X 2009-06-26, 02:17

    Susz X skrev:Fy faan rentut sagt!
    Har jag inte bojkottat tidigare gör jag det nu!
    Finska Nokia och Tyska Siemes hjälper diktaturen att övervaka människorna i Iran!
    Det kallar jag ondska!


    http://www.idg.se/2.1085/1.236657
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Infra 2009-06-26, 07:12

    GustavAnder skrev:
    Infra skrev:Så här skrev jag på TESTAREN.

    Jag vill inte att ni här på AC-forum skall gå miste om några godbitar.

    "Med risk för att förstärka bilden av mig själv som konspiratoriker, måste jag understryka att det som nu händer i Iran är orkestrerat från Telaviv och Washington. Det som händer ser närmast ut som en tanke. Det är uppenbart att Mousavi traskar patrull, medvetet eller omedvetet, med Israel och USA. Alla ingredienser från filmen "Wag the dog" finns på plats. Det som händer, menar jag, är en eftersläpning av planer som ärvts från Bushtiden - mycket framgångsrikt och medvetet iscensatta."

    https://www.youtube.com/watch?v=d-gHOhiRZCM

    https://www.youtube.com/watch?v=jq4txcgxRM0

    Måste du bekräfta bilden av en vänster som är en parodi på sig själv ? Smile
    Ja. Du vet, man måste ju hålla stilen.
    Parodi? Trösta dig med att ett gott skratt förlänger livet.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Infra 2009-06-26, 07:15

    På ett annat forum (min diskretion förhindrar mig att säga vilket) skrev signaturen Manik:

    "Att det påstådda valfusket var gnistan som satte igång protesterna är tämligen klargjort. Men just nu är det det allmänna regimhatet och förtrycket som matar elden. Miljontals protesterar, och i takt med att dagarna går dör fler och fler unga.

    I de andra trådarna angående ämnet förekommer det flitigt med teorier om dittan och dattan. Vissa menar att det är främmande krafter som satt igång protesterna och andra menar att det är en naturlig orsak av flera års förtryck. Här tänkte jag att vi bortser från allt detta snack och istället koncentrerar oss på vad som vore bäst för Iranierna själva oavsett vem eller vad som gett upphov till massiva protesterna.

    Vi kan till och med ponera att allt konspirationssnack verkligen stämmer; det är USA/Israel som med interna medel inom landet försöker destablisiera landet för att på så sätt avsätta regimen. Vi kan även föreställa oss att nästkommande regim i själva verket är västvänliga marionettdockor till USA.

    Oavsett vad, i egenskap av iranier: vad är bäst för oss och hur långt bör vi gå för att stödja dessa protester fastän det möjligtvis kommer komma uppgifter som pekar mot att det inte har skett valfusk och att det finns utomstående krafter som aktivt jobbar för att det sker ett maktskifte? Vidare kan man fråga sig även följande; bör vi acceptera en invasion? bör vi acceptera en ytterst blodig revolution?"
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Infra 2009-06-26, 07:20

    USA försdtörde Irak, världen äldsta kultur, för all framtid.

    Skall vi låta dem förstöra Iran också?

    http://video.stumbleupon.com/#p=7a61dxxljo
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Susz X 2009-06-26, 15:20

    Infra skrev:USA försdtörde Irak, världen äldsta kultur, för all framtid.

    Skall vi låta dem förstöra Iran också?

    http://video.stumbleupon.com/#p=7a61dxxljo

    Du har rätt Infra.
    Har funderat en del i de banor du beskriver..om du med USA menar Pentagon och kluklux klan?
    Dock är Storbrittannien med i det spelet kan jag tycka.Så även korrupt vapen/krigsvapenhandel.
    BBC har jag definitivt inget förtroende för alls- då jag tidigare sett hur dito vinklat
    Sveriges situation med en solklar hets mot "muslimer" i sin propaganda.

    Om vi läser Avaaz fredliga vädjanden som vi signerat- så är det bra..
    Och sänds till många makthavare- även Amnesty har liknande vädjande
    som veckans acton- fast det är då riktat enbart till regeringen i Iran.

    Jag ställer mig undrande till VARFÖR en viss kategori av massmedia så till den
    milda gra försöker mörka dessa fredliga actioner att länkar ideligen tas bort-
    även från ledarbloggar..
    Har mailat de flesta media man läser på nätet- ska bli intressant att se vilka
    som nappar- och vilka två som INTE gör det..om du förstår vad jag menar..
    (Det finns en orsak till varför jag lagt ut inlägg som oförklarligt tagits bort
    tidigare- de har det gemensamt att innehållet bestått av vapenexport och människorättsorganisationer..)

    Youtybefilmen jag lade ut i början av tråden är något som sprids på nätet
    - i Iransk media skrivs det om att det var en reporter från BBC som lejt en som skjöt flickan"...
    Kan det ligga en del bakom det?

    Att kluklux klan och vapenförsäljare vill ha krig och utrotning av etnicitet det vet vi.
    Att Iranska folket är i behov av frihet från förtryck vet vi.
    Vad vore enklare än att föra en dialog ang såväl nedrustning som mänskliga rättigheter med styrande?
    Varför införs inte globala tvingande lagar med inriktning på demokrati-/ mänskliga rättigheter ?
    Varför sade Bush nej när Israels maktelit (sionistiska nazar) ville utplåna Iran som de gjort med Palestinier?


    "The new world orders medlemmar tiger"
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Infra 2009-06-26, 22:56

    Ush. Den är otäck den där filmen som visar när Neda blev skjuten. Naturligtvis var det statens våldsapparat som höll i vapnet. Det är sånt här som helst borde ha undvikits. Men det går nog inte att undvika när så många vill ha förändring. Statens våldsapparat kan ju lägga ned vapnen och våldet, men då sveps de bort av alla missnöjda. Två olika roller, demonstrant och ordningens upprätthållare. Det är klart jag sympatiserar med folket men jag tror för många skadas och dör utan resultat. Jag kan ha fel där. Resultatet kan bli att förändringsprocessen sakta börjar inledas då det blivit lugnare. Det kan också bli tvärtom med ökat förtryck.

    Vilka två medier som inte nappar? Kan det vara DN och SvD?

    Sade Bush verkligen nej till utplåning av Iran? Jag trodde att Iran var ett av Bush:s favvohatobjekt.
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 50
    Ort : Tellus

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  mimra 2009-06-26, 23:07

    Youtybefilmen jag lade ut i början av tråden är något som sprids på nätet
    - i Iransk media skrivs det om att det var en reporter från BBC som lejt en som skjöt flickan"...
    Kan det ligga en del bakom det?


    Du är så dum så det är inte sant sussen,du började bra men nu är du verkligen ute och cyklarFörresten hur
    var det med obduktionsbilderna på de små barnen i Arboga?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Susz X 2009-06-26, 23:45

    Infra skrev:Ush. Den är otäck den där filmen som visar när Neda blev skjuten. Naturligtvis var det statens våldsapparat som höll i vapnet. Det är sånt här som helst borde ha undvikits. Men det går nog inte att undvika när så många vill ha förändring. Statens våldsapparat kan ju lägga ned vapnen och våldet, men då sveps de bort av alla missnöjda. Två olika roller, demonstrant och ordningens upprätthållare. Det är klart jag sympatiserar med folket men jag tror för många skadas och dör utan resultat. Jag kan ha fel där. Resultatet kan bli att förändringsprocessen sakta börjar inledas då det blivit lugnare. Det kan också bli tvärtom med ökat förtryck.

    Vilka två medier som inte nappar? Kan det vara DN och SvD?

    Sade Bush verkligen nej till utplåning av Iran? Jag trodde att Iran var ett av Bush:s favvohatobjekt.

    Kan inte klockrent svara - men DN verkar ha en vilja..
    Snarare SvD och AB verkar ha en vilja att sprida andra vibbar?
    Och visst är det en hund begraven när ab:s chefer som haft en vilja att
    integrera media till vad vi medborgare vill ha - en dialog..plötsligt
    börjar avgå och verkar tysta?
    För övrigt håller jag med dig Infra- men du ser hur korrumperad / medvetet
    styrd media
    med icke fria reportrar / icke grävande journalistik fungerar i Iran...
    samma är väl i Sverige givetvis..varenda land..


    Senast ändrad av Susz X den 2009-06-26, 23:54, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Susz X 2009-06-26, 23:51

    [img]Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Stavro[/img]
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 50
    Ort : Tellus

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  mimra 2009-06-26, 23:54

    Det är ingen som behöver korrumperad media när det finns invånare som är så hjärntvättade som i det här
    landet. http://www.swedenabroad.com/Page____30439.aspx
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Susz X 2009-06-26, 23:57

    mimra skrev:Det är ingen som behöver korrumperad media när det finns invånare som är så hjärntvättade som i det här
    landet. http://www.swedenabroad.com/Page____30439.aspx
    Borde inte du sköta ditt jobb?

    Vad är du rädd för? Känsligt ämne...tydligen?
    Eller fiskarduva?


    Senast ändrad av Susz X den 2009-06-27, 00:05, ändrad totalt 1 gång
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 50
    Ort : Tellus

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  mimra 2009-06-27, 00:00

    Susz X skrev:
    mimra skrev:Det är ingen som behöver korrumperad media när det finns invånare som är så hjärntvättade som i det här
    landet. http://www.swedenabroad.com/Page____30439.aspx
    Borde inte du sköta ditt jobb?
    Inte sitta här och sprida ditt dravel?
    Vad är du rädd för? Känsligt ämne...

    Jag har ett jobb men har semester nu, har du holiday forever?
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 50
    Ort : Tellus

    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  mimra 2009-06-27, 00:32


    Sponsored content


    Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online! Empty Sv: Hur kan vi stödja Iranska Folkets kamp mot förtryck? Action online!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 19:10