Hej igen alla ni nulevare år 2009...
Samtiden är en intressant tid att med vakna ögon iakttaga.
Men framtiden, där våra barn kommer att fortsatt andas, blir förmodligen den tid i mänsklighetens historiebok, där föränderligheten kommer att vara tidshistorien själv.
Nu är Jag inte i den pålästa situationen att kunna presentera faktiska framtidsscenarior, nej,,,jag njuter av badkarsmöjligheteternas begränsade filosofiska tankeverksamhet, med en pilsner i näven.
Precis i medborgerlig likhet med Ni alla andra läsvänliga skrivare.
1 Kommer tillväxt alltid att vara samhällets mål?
2 Kommer ständig tillväxt att helt enkelt kunna pågå?
3 Får våra "bortskämda barn" betala vår tillväxtfaktura?
4 Kommer penningrikedom fortfarande, om 50 år att vara livsmålets mål?
Ja man funderar ju, även om det verkar hur oliberalt som helst, men en människohjärna är ju trots allt universums senast mest komplicerade uppfinning, och därför är vi ju evolutionens sätt att betrakta sig själv.
Samtiden är en intressant tid att med vakna ögon iakttaga.
Men framtiden, där våra barn kommer att fortsatt andas, blir förmodligen den tid i mänsklighetens historiebok, där föränderligheten kommer att vara tidshistorien själv.
Nu är Jag inte i den pålästa situationen att kunna presentera faktiska framtidsscenarior, nej,,,jag njuter av badkarsmöjligheteternas begränsade filosofiska tankeverksamhet, med en pilsner i näven.
Precis i medborgerlig likhet med Ni alla andra läsvänliga skrivare.
1 Kommer tillväxt alltid att vara samhällets mål?
2 Kommer ständig tillväxt att helt enkelt kunna pågå?
3 Får våra "bortskämda barn" betala vår tillväxtfaktura?
4 Kommer penningrikedom fortfarande, om 50 år att vara livsmålets mål?
Ja man funderar ju, även om det verkar hur oliberalt som helst, men en människohjärna är ju trots allt universums senast mest komplicerade uppfinning, och därför är vi ju evolutionens sätt att betrakta sig själv.