Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Överklassnytt!

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Överklassnytt! Empty Överklassnytt!

Inlägg  Redvictory 2009-06-17, 21:06

Överklassen får mest sänkt skatt! fy faan vad äckling!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Överklassnytt! Empty Sv: Överklassnytt!

Inlägg  Sniperace 2009-06-17, 21:17

ja det är räligt, precis lika illa som när facken ser till att fixa lönehöjningar i PROCENT vilket innebär att den som har hög lön får en större höjning i kronor än den lågavlönade, men detta anses ju inte fel.

men det tycker jag, att te en lönehöjning med ex 500kr skulle ligga samma oavsett om man tjänar 16.000 eller om man tjänar 26.000
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-06-17, 21:50

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-06-17, 22:00

Och pensionärer, sjuka och arbetslösa ska inte ha någonting, förutom Sniper som påtalat sig vara nöjd med pensionen och har fått tillräckligt,

Men han är ju opolitisk, så han får väl hylla alliansen hur mycket han vill,
    Men det faller väl under hans sedvanliga rätt ska vara rätt, och då avses alltså Snipers åsikt och ingen annans?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-06-17, 22:03

martin7lindgren skrev:Och pensionärer, sjuka och arbetslösa ska inte ha någonting, förutom Sniper som påtalat sig vara nöjd med pensionen och har fått tillräckligt,

Men han är ju opolitisk, så han får väl hylla alliansen hur mycket han vill,
    Men det faller väl under hans sedvanliga rätt ska vara rätt, och då avses alltså Snipers åsikt och ingen annans?

Jag har INTE sagt att jag är nöjd, men jag har sagt att ÄNNU så har alliansen gett mig bra mycket större höjning än vad sossarna gjort den övriga tiden, men man ska kanske INTE vara ärlig, ingår det i din syn på saken att man SKA vara oärlig bara för att det gäller politik?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-17, 22:06

Sniper..

'
    enkelt martin och liknande avarter tycker det är "finare" att vara en belastning än en tillgång..alltså i hans värld skall fler dra hemma göra inget och undersöka naveludd....på heltid..för det är "rättvist" och "solidariskt"

däää ä inte lätt...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-06-17, 22:12

Det är okey Sniper du är ju opolitisk, eller hur?
    Ditt hyllande av alliansen och stenhårda försvar av SD i demokratisk anda betyder ju inget, så varför bry sig om vad du säger överhuvudtaget?

Mr. Rahm & Sniper har jouren ikväll, dansar hand i hand över ängarna!
    Men grattis ändå, du är nog en av dom få nöjda pensionärerna!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-06-17, 22:13

jag har skrivit det innan, och jag skriver det igen

1988 då jag sjukpensionerades blev årsinkomsten 106000
    2006 hade den ökat till 115.000 dvs en ökning på alltsomallt 9000 under ARTON år.

sedan tog alliansen över, 2008 hade allt ökat till 120.000 dvs 5000 på ett enda år, ocj prognosen viar på att 2009 blir ännu mer!

kan du räkna?
    vilka har gett mest under kortast tid?

MEN om det var riktigt rättvist skulle pensioner och sjukersättning följa övriga lönenivån och med penningvärdet på 106.000 1988 skulle det enligt scb idag motsvara 179.000, så för att göra detta rättvist gentemot löntagare osv så har alliansen en bit kvar innan vi är där, tror du SAP skulle fixa det om de vinner 2010?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-06-17, 22:15

Mr. Rahm, avarten Martin undrar om Sniper uppskattar att du smörar runt och nosar honom i baken?

Sen en sak till Mr. Rahm, du vet väl att dom äldre är större galningar än dom yngre,
    Jag skulle kunna vara din farsa! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-06-17, 22:19

Ta det lugnt sniper, du står i din fulla rätt att säga vad du vill,
    Hoppas du inte gör det för min skull nu,
    för jag vet precis vad du sagt, kantstött, och handikappad är jag, men huvudet fungerar alldeles utmärkt, liksom minnet! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-06-17, 22:23

Det räcker bra med att pensionärer och löntagare beskattas lika, och så har det utlovats att det ska bli efter 2010, om de rödgröna vinner valet,
    En stor orättvisa mindre!

Mona upprepade det löftet igen i dagens partiledar debatt!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-06-18, 09:41

martin7lindgren skrev:Det räcker bra med att pensionärer och löntagare beskattas lika, och så har det utlovats att det ska bli efter 2010, om de rödgröna vinner valet,
    En stor orättvisa mindre!

Mona upprepade det löftet igen i dagens partiledar debatt!

Så du anser att om din pension ligger LÅNGT under vad den borde, så räcker det ändå med att skattesatsen blir exakt samma för dig och den rike?

Själv ser jag att det mest rättvisa är att pensioner följer penningvärdet så att den som för tjugo år sedan fick 106.000 idag borde ha 179.000 och inte 120.000

för inom arbetsmarknaden så ligger den som då hade 106.000 på just 179.000 (och som politiker betydligt högre)
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-06-18, 09:46

fredrik rahm (namnnappad) skrev:Sniper..

'
    enkelt martin och liknande avarter tycker det är "finare" att vara en belastning än en tillgång..alltså i hans värld skall fler dra hemma göra inget och undersöka naveludd....på heltid..för det är "rättvist" och "solidariskt"

däää ä inte lätt...

Du är då inte någon tillgång fredrik! det vet du väl! om inte så vet du nu att du är en mycket krävande belastning för samhället fredrik! dvs ett psyko som sitter här och skriver blaj blaj och har en docka du ska gifte dig med! du hör ju själv vad sjukt!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-06-18, 10:20

Nu tror jag inte blivande fru "KULRAHM" vare sig hon är live eller uppblåsbar, har något att sätta emot "MR.KULRAHMS" mentala tumme?
    FÖR VILKEN KVINNA VILL KÄMPA MOT KULRAHMS MENTALA TUMME?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-06-18, 10:42

[quote="martin7lindgren"]Nu tror jag inte blivande fru "KULRAHM" vare sig hon är live eller uppblåsbar, har något att sätta emot "MR.KULRAHMS" mentala tumme?
    FÖR VILKEN KVINNA VILL KÄMPA MOT KULRAHMS MENTALA TUMME?
    [/quot

Kul Sa Rahm ! när han satt tummen i Ramen! Very Happy
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-06-18, 11:00

'

däää ä inte lätt...

Vem tror du kommer att ens bry sig om en sådan med dina vibbar den dagen du inte längre klarar dig?
    Är du lika elak mot människor som tex råkat ut för trafikolyckor och blivit rullstolsburna restaen av sitt liv?
    Hur skulle det kännas om du satt där själv då?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-06-18, 11:10

Susz X skrev:

'

däää ä inte lätt...

Vem tror du kommer att ens bry sig om en sådan med dina vibbar den dagen du inte längre klarar dig?
    Är du lika elak mot människor som tex råkat ut för trafikolyckor och blivit rullstolsburna restaen av sitt liv?

Jag har träffat på en sån människa! han var en framgångsrik företagsledare som fick
    Aizheimers! han är så otroligt bitter idag! och jag tror mycket det beror på vilken attityd han haft till andra människor! nu sitter han där hjälplös och förbanmnad!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-06-18, 11:16

Redvictory skrev:
    Susz X skrev:

'

däää ä inte lätt...

Jag har träffat på en sån människa! han var en framgångsrik företagsledare som fick
    Aizheimers! han är så otroligt bitter idag! och jag tror mycket det beror på vilken attityd han haft till andra människor! nu sitter han där hjälplös och förbanmnad!

Men med Alzheimers så försvinner minnen, de känner inte igen nära och kära, ofta blir de glada bara av att se ett leende eller höra ett vänligt ord, vad jag förstått är det ytterst sällan så att den som har alzheimers blir just bitter och otrevlig, möjligen i ingångsskdet innan det gått så långt att denne blivit av med insikten att denne är sjuk, och att det inte går att bota.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 15:21