Senaste mätningen gjordes i november och jämfört med den har gapet mellan blocken minskat. S+V+MP leder fortfarande, nu med 48,3 procent av rösterna mot allianspartiernas 45,3 procent. Men det är en minskning av gapet med 5,8 procentenheter - till oppositionens nackdel.
Förklaringen är underbar läsning för Fredrik Reinfeldt och dyster läsning för Mona Sahlin. Han har tagit hennes röster. Socialdemokraterna minskar med 5,6 procentenheter jämfört med november. Moderaterna ökar med 5,2 procentenheter.
5 posters
Fortsatt ras för S
Blåfront- Antal inlägg : 5440
- Inlägg 1
Fortsatt ras för S
fredrik rahm70- Antal inlägg : 3811
- Inlägg 2
Sv: Fortsatt ras för S
opinionsundersökningars trovärdighet vid val:
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 3
Jag undrar hur underbart det vore om valet vore idag?
Vad tror du brunöga?
Vad tror du brunöga?
- Inlägg 4
ja martin ett riksdagsval utan en politik i rödgröna vore UNDERBART..för vad jag vet och media vet och antagligen alla andra vet
finns det ingen "rödgrön" tydlig färdig politik..vet du annat??
dä ä inte lätt när man har iq som en potatis va martin??=)
finns det ingen "rödgrön" tydlig färdig politik..vet du annat??
dä ä inte lätt när man har iq som en potatis va martin??=)
- Inlägg 5
Ja du fortsätter tjata om inte politik, men det beror väl på att du har svårt att fatta Mr. Rahm!
Efter att ha lyssnat på partiledardebatten idag, konstaterar jag bara hur Mona Sahlin tar för sig mer och mer, vilket kommer visa sig när man vinner nästa val?
En pladdrande Maud Olofson, en Jan Björklund som surrar som om han kutade i hundra blås, en Göran Hägglund som låter som han håller på och sommna?
En desperat borgarallians tycker jag!
Efter att ha lyssnat på partiledardebatten idag, konstaterar jag bara hur Mona Sahlin tar för sig mer och mer, vilket kommer visa sig när man vinner nästa val?
En pladdrande Maud Olofson, en Jan Björklund som surrar som om han kutade i hundra blås, en Göran Hägglund som låter som han håller på och sommna?
En desperat borgarallians tycker jag!
- Inlägg 6
ja då mona berättar hur stor erfarenhet HON har som minister (att hon misslyckats nästan på varje post förut är oviktigt)
sedan ger hon sig på Reinfeldt..
(nån egen POLITIK eller LÖSNINGAR är oviktigt)
man kan jämföra att du hejjar på ett fotbollslag som inte har några spelare..och bara en tränare
(du är ju politiskfotbollshuligan så du BORDE fatta terminologin)
Jag tror vi kan se fram emot den smutsigaste valet någonsin i svensk historia om inte rödgröna fixar en trovärdig gemensam politik.
har man ingen politik inga lösningar och inga åsikter ja då blir det smuts..se hur NI beter er på forumet som exempel.
man kan jämföra att du hejjar på ett fotbollslag som inte har några spelare..och bara en tränare
Jag tror vi kan se fram emot den smutsigaste valet någonsin i svensk historia om inte rödgröna fixar en trovärdig gemensam politik.
har man ingen politik inga lösningar och inga åsikter ja då blir det smuts..se hur NI beter er på forumet som exempel.
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 7
fredrik rahm (namnnappad) skrev:ja då mona berättar hur stor erfarenhet HON har som minister (att hon misslyckats nästan på varje post förut är oviktigt)
Här får du en subba av mig slit henne med hälsan gör vad du vll med henne
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 8
ALL REKLAM ÄR BRA REKLAM !
Att det skrivs spaltmeter om Mona Sahlin, och inget alls om Fredrik Reinfeldt är därför positivt för socialdemokratin.
Keep up the good work
Att det skrivs spaltmeter om Mona Sahlin, och inget alls om Fredrik Reinfeldt är därför positivt för socialdemokratin.
Keep up the good work
- Inlägg 9
formsvackan skrev:ALL REKLAM ÄR BRA REKLAM !
Keep up the good work
ja .. folk är ju idioter i allmänhet, vissa verkar tom rösta efter expressens och aftonbladets rubriker ju =)
men det syns åxå att folk VILL ha lösningar, ledarskap samt nått att ta på av rödgröna förutom det eviga oppositions - (s)mutsen utan mening.
=)
- Inlägg 10
fredrik rahm (namnnappad) skrev:formsvackan skrev:ALL REKLAM ÄR BRA REKLAM !
Keep up the good work
ja .. folk är ju idioter i allmänhet, vissa verkar tom rösta efter expressens och aftonbladets rubriker ju =)
men det syns åxå att folk VILL ha lösningar, ledarskap samt nått att ta på av rödgröna förutom det eviga oppositions - (s)mutsen utan mening.
=)
Här har du min ledare fredrik är en bra diktator säger min terapeut
Ja det är väl inge nyhet att du är smygnazze psykfredrik!
Senast ändrad av Redvictory den 2009-06-17, 14:38, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 11
bara se hur IDIOTER som redv redc och berra och martin beter sig..
fast kunna blocka dom "vuxna" småbarnen är skönt..dom blir så sura då..
fast kunna blocka dom "vuxna" småbarnen är skönt..dom blir så sura då..
- Inlägg 12
fredrik rahm (namnnappad) skrev:bara se hur IDIOTER som redv redc och berra och martin beter sig..
fast kunna blocka småbarnen är skönt..dom blir så sura då..
Nejdå tvärtom blocka oss gärna! men då måste du lova att inte smygkika vad vi skriver (som förra gången) jag kan inte förstå varför du upphävde blockningen ditt psyko!BLOCKA OSS OMGÅENDE så vi slipper dig! UPPFATTAT???
- Inlägg 14
Ugh..., Brunöga/Blåfront på krigstigen!
- Inlägg 15
Sura för en fåntratt som du blockerar Mr. Rahm!
Men hedrande att du omnämner mig i samma sammanhang som dom andra grabbarn,
TACK SKA DU! Inte mig emot,
Angående om du blockerar mig eller inte, vill jag bara säga, ock?
Vad är det med det då, bryr mig inte, tror nog inte jag en ägnat en tanke om den saken,
SÅ VARSÅGOD PYSEN, BLOCKERA GÄRNA MERA!
Men hedrande att du omnämner mig i samma sammanhang som dom andra grabbarn,
TACK SKA DU! Inte mig emot,
Angående om du blockerar mig eller inte, vill jag bara säga, ock?
Vad är det med det då, bryr mig inte, tror nog inte jag en ägnat en tanke om den saken,
SÅ VARSÅGOD PYSEN, BLOCKERA GÄRNA MERA!
- Inlägg 16
Mr. Rahm, försök förstå, Mona Sahlin är oppostionsledare, hennes politiske huvudmotståndare är Fredrik Reinfeldt,
Vilket innebär att en av Monas huvuduppgifter är att syna Reinfeldt i sömmarna, och använda sig av allt som står till buds i fighten om valsegern,
Vad är så svårt för dig och förstå?
Mona Sahlin hetaste namnet både i media och här på forumet, vart tog Reinfeldt vägen, han liknar ju mest musen som röt?
Vilket innebär att en av Monas huvuduppgifter är att syna Reinfeldt i sömmarna, och använda sig av allt som står till buds i fighten om valsegern,
Vad är så svårt för dig och förstå?
Mona Sahlin hetaste namnet både i media och här på forumet, vart tog Reinfeldt vägen, han liknar ju mest musen som röt?
- Inlägg 17
asgravar.. martin du måste förstå att i kristider måste en partiledare jobba och visa ledarskap och trygghet och lösningar inte ägna sig åt samma saker du gjort i hela ditt liv..Ab(s)olut inget vettigt..se tex. var ditt liv lett dej??
- Inlägg 18
Och du måste förstå en sak Mr. Rahm!
Det finns inget du kan tillföra mig om vad som händer och sker runt oss varken här hemma eller ute i världen!
För skulle det visa sig vara så jävla illa, är nog repet enda utvägen, och det finns inte med i min planering!
Med andra ord Mr. Rahm! INGENTING!
P.S Kan garantera att jag aldrig skulle byta liv med dig, för vem fan väljer att vara en fåntratt förutom du?
Det finns inget du kan tillföra mig om vad som händer och sker runt oss varken här hemma eller ute i världen!
För skulle det visa sig vara så jävla illa, är nog repet enda utvägen, och det finns inte med i min planering!
Med andra ord Mr. Rahm! INGENTING!
P.S Kan garantera att jag aldrig skulle byta liv med dig, för vem fan väljer att vara en fåntratt förutom du?