Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+20
R.O.F.L
lazy
Redvictory
RedCloud
KickTheRasist
Kakmonstret
SiP
fredrik rahm70
womanlover
mimra
kanaljen
Thetaxpayer
formsvackan
Regndrottning
blueheaven
GustavAnder
smilet
MartinLindgren
Infra
Susz X
24 posters

Till Minne .

Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Till Minne . - Sida 12 Empty Sv: Till Minne .

Inlägg  Kakmonstret 2009-09-13, 18:33

Den nya Admin. är en vanlig användare. Troligtvis RedCloud

Tittar man på Admin. profil:

Rank:
    Ingen speciell titel tilldelad

Vilket innebär att han inte kan göra mer på detta forum än Sniper, Suszx eller vem som helst.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-09-13, 19:45

SiP skrev:
    Susz X skrev:Tack RC- första ånen ett foto från kriet/ mördandet av barn försvann var snipe online här..the one and only..
    Bra att ha några andra program att "hosta" med än det som var kopplat hit till ac ..Image schack- den där gula lilla grodan du vet.. cat

om du bara nån gång kunde använda mer än en hjärcell...
    Om du kollar medlemslistan, så ser du att "admin" var inne i går, att han tagit bort foton kan bara vara två saker 1. han ansåg dom stötande. 2. Det var bilder med upphovsrätt.

Skulle gissa på 2 eftersom du snor allt du hittar och tror att du kan använda det ostraffat...

Sen kanske du skulle kunnat lista ut att någon som har verktygen varit inne, om du uppmärksammat att forumet såg normalt ut igen...

Dock kan jag som amatör tänka mig en tredje möjlighet. Som vi var flera att konstatera i morse så var blåränderna borta i morse. Det som irriterat oss några veckor nu och de som Sniper hade sånt besvär med att få bort på TESTAREN.

Min hypotes är att den som är pappa till detta forum och som är den sanna administratören nu har gått in och fixat problemet med blåränderna. Att detta inte kan ha varit lätt förstod vi av Snipers målande beskrivning av hur han svettades med detta på TESTAREN. När så "Pappa" tryckte på "delit" för att få bort smörjan så "åkte" litet bildmaterial MED "på köpet". Skulle det ha kunnat gått till så eller har jag fel?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-09-13, 19:56

Infra skrev:
    SiP skrev:
    Susz X skrev:Tack RC- första ånen ett foto från kriet/ mördandet av barn försvann var snipe online här..the one and only..
    Bra att ha några andra program att "hosta" med än det som var kopplat hit till ac ..Image schack- den där gula lilla grodan du vet.. cat

om du bara nån gång kunde använda mer än en hjärcell...
    Om du kollar medlemslistan, så ser du att "admin" var inne i går, att han tagit bort foton kan bara vara två saker 1. han ansåg dom stötande. 2. Det var bilder med upphovsrätt.

Skulle gissa på 2 eftersom du snor allt du hittar och tror att du kan använda det ostraffat...

Sen kanske du skulle kunnat lista ut att någon som har verktygen varit inne, om du uppmärksammat att forumet såg normalt ut igen...

Dock kan jag som amatör tänka mig en tredje möjlighet. Som vi var flera att konstatera i morse så var blåränderna borta i morse. Det som irriterat oss några veckor nu och de som Sniper hade sånt besvär med att få bort på TESTAREN.

Min hypotes är att den som är pappa till detta forum och som är den sanna administratören nu har gått in och fixat problemet med blåränderna. Att detta inte kan ha varit lätt förstod vi av Snipers målande beskrivning av hur han svettades med detta på TESTAREN. När så "Pappa" tryckte på "delit" för att få bort smörjan så "åkte" litet bildmaterial MED "på köpet". Skulle det ha kunnat gått till så eller har jag fel?

Nej, det är mycket enklare än så, hade jag inget gjort på testaren så hade det sett likadant ut där fram till att det ordnade sig HÄR, dvs de har ordnat det på imageshack, precis som väntat, det är ju exakt så det går till när man går över tilldelad bandbredd, bilderna ersätts då av den infon, och när sedan spärrtiden går ut återställs det ocvh de bilder som hänvisas till visas åter som de ska.

Detta var något jag ville att vi skulle slippa vänta på i Testaren, därför lade jag ner arbete på att fixa så vi slipper det problemet även i framtiden
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-09-13, 20:12

Tjänstemannabyråkraten skrev:Den nya Admin. är en vanlig användare. Troligtvis RedCloud

Exakt vad tyder på att det skulle vara RC?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-15, 05:03

Lazy_

"I Gaza firar man Ramadan, apropå tortyr o annat skit mot palestinier,
    inte ens Ramadan verkar vara heligt längre för de palestinska
    myndigheterna o dess medborgare."

"Så i skurkstaten israel avbryter man yom kippur så fort det begås ett brott eller startas ett uppror,då?"
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-15, 05:08

lazy skrev:
    Infra skrev:@Sniper
    Din gamle tok. Alla vet vem Lazy är här inne. Vet vad hon står för och vems ärende hon springer. Att förssöka hävda något annat torde vara dödfött.

Vem är jag Infra, kan du ge en bra förklaring? Tror du inte att du
    är lite paranoid i ditt tänk el. har du suttit för mycket på Radio
    Islams hemsida? Sorry, glömde ju både Mohamed Omar, Lasse Wilhelmsson
    o Jinge "himself"

Ja, vem är du, Lazy?

http://edition.cnn.com/2008/WORLD/meast/06/29/us.iran/index.html

http://edition.cnn.com/2009/WORLD/meast/09/14/binladen.message/index.html?iref=topnews
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-09-15, 12:35

Tja, det är onekligen hårt för de arabiska staterna att ha EN
    demokratisk ickemuslimsk stat i sin "närhet" för det KAN ju
    leda till att andra också kan få för sej att vilja leva lite
    friare o mer sekulariserat o DET är farligt.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-15, 17:54

lazy skrev:Tja, det är onekligen hårt för de arabiska staterna att ha EN

Oroa dig inte för den muslimska värden, du. Se om ditt eget skurkaktiga hus i stället. Det blir hårt när Obama inser att det enda sätt han kan få fred på är att skippa sitt support till israel och vända skurkstaen ryggen. Pressad av Kinas hårda konkurrens och pressad av en amerikansk arbetslöshet som aldrig vill minska, förstår Obama att ha måste dumpa barlasten innan hans ballong får markkänning. Då dumpar han sin tyngsta börda, israel, skurkstaten. Vad skall ni göra, bojkottade och avtärda då USA:s stöd uteblir. Bara se er när amnutionen till era otäcka vapen sinar måste ju vara en ren fröjd . När ni inser att vår herre aldrig har utvalt er till sitt folk utan att det var en helt annan potentat som förde de gamla ökenhebreerna ut ur Egypten och ledde dem mot Palestina. Istället för egendomsfolket får ni då börja kalla er Satans barn. Det finns redan en kurdisk sekt som tillber Satan, den svarta ängeln. Denna sekt är relativt rumsren och lever fredad med sin omgivning i motsats till ert folk. Ni kanske kunde konvertera igen, i gammal god kazarisk anda?

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/inte-vilket-vansinne-som-helst-1.498205

http://edition.cnn.com/2009/WORLD/meast/09/14/binladen.message/index.html?iref=topnews
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-09-15, 20:38

Infra skrev:
    lazy skrev:Tja, det är onekligen hårt för de arabiska staterna att ha EN

Oroa dig inte för den muslimska värden, du. Se om ditt eget skurkaktiga hus i stället. Det blir hårt när Obama inser att det enda sätt han kan få fred på är att skippa sitt support till israel och vända skurkstaen ryggen. Pressad av Kinas hårda konkurrens och pressad av en amerikansk arbetslöshet som aldrig vill minska, förstår Obama att ha måste dumpa barlasten innan hans ballong får markkänning. Då dumpar han sin tyngsta börda, israel, skurkstaten. Vad skall ni göra, bojkottade och avtärda då USA:s stöd uteblir. Bara se er när amnutionen till era otäcka vapen sinar måste ju vara en ren fröjd . När ni inser att vår herre aldrig har utvalt er till sitt folk utan att det var en helt annan potentat som förde de gamla ökenhebreerna ut ur Egypten och ledde dem mot Palestina. Istället för egendomsfolket får ni då börja kalla er Satans barn. Det finns redan en kurdisk sekt som tillber Satan, den svarta ängeln. Denna sekt är relativt rumsren och lever fredad med sin omgivning i motsats till ert folk. Ni kanske kunde konvertera igen, i gammal god kazarisk anda?

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/inte-vilket-vansinne-som-helst-1.498205

Varit inne för länge på Radio Islams hemsida nu igen? Det är inte bra att
    "umgås" för mycket med Mohamed Omar, ND, Lasse Wilhelmsson o Jinge. Wink
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-15, 21:59

Det var några år sedan nu jag var inne på Radio Islams hemsida. Tuchade sidan i en debatt om Kazarien. Då jag sist var inne var det för att läsa "Den trettonde stammen" som fanns utlagd av herr Rami. Jag tror det har gått tio år dedan dess. Jag hade fortfarande telemodem och ostadig uppkoppling, windows 98.

Saxat ur den artikel jag länkar till:

"Djävulen är Gud
    och Gud är djävul
    och jag blev lärd
    att dyrka dem båda
    den ene på ett sätt
    den andre på ett annat
    men sätten var desamma
    därför att båda befallde

Mustafa Can"

Varför tillskriver du mig ND-sympatier när det är ärekesionister likt dig själv som har det?

http://sydsvenskan.se/lund/article251344/Israelvanner-prisade-sverigedemokrat.html

Förresten: kan du berätta litet om Lasse Wilhelmsson? Känner inte till honom alls. Förresten hedrar det dig att du inte blir argare än att du lägger in en flörtsmiley Rolling Eyes
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-09-15, 22:16

Infra Today at 8:59 pm

VarAför tillskriver du mig ND-sympatier när det är ärekesionister likt dig själv som har det

Kanske för att du gillar Mohamed Omar? Wink
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-15, 22:20

Ja men, han var ju ingen nationaldemokrat! Vi kom ju överens om det. Det var ju Vavra Sµk som var det?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-09-15, 22:27

Infra skrev:Ja men, han var ju ingen nationaldemokrat! Vi kom ju överens om det. Det var ju Vavra Sµk som var det?

Visst verkar Vavra Suk o Mohamed Omar stå på samma fot!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-16, 22:26

lazy skrev:
    Infra skrev:Ja men, han var ju ingen nationaldemokrat! Vi kom ju överens om det. Det var ju Vavra Sµk som var det?

Visst verkar Vavra Suk o Mohamed Omar stå på samma fot!

I varje demokratiskt sammanhang har ND så dåliga politiska odds att de måste pröva alla tänkbara knep. Ett knep som har befunnits verkningsfullt och ändamålsenligt är att förföra invandrare. De förföriska visorna sjungs i en lockande tonart som genst fångar invandrarens öra.

ND talar om att "alla folk har rätt till ett hemland och rätt att få ha hemlandet för sig själva." Samtidigt lockar de med att "bara vi kommer till makten skall vi kämpa för att ni får ett eget Kurdistan". "...skall vi kämpa för att ni skall få ett eget Assyrien". "...skall vi kämpa för att just ni får ett eget Palestina". Så där håller de på.

Detta är som ljuv musik i den statslöse invandrarens öron. Att de inte var välkomna i Sverige, det stod klart redan första dan då ett militärtält på en leråker utgjorde flyktingmottagandet. Ända sen den dan har man längtat hem. men man har ju inget hem.

Två flugor i en smäll blir det för ND. Dels nya invandrarröster = ny väljargrupp. Dels (om de tvingas infria vallöftet) har de nånstans att skicka alla de förhatliga invandrare de vill utvisa. Lazy! Tror du inte att Omar genomskådar såna locktoner?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-18, 18:42

Sniperace skrev:
    Infra skrev:Är det du eller jag som är förvirrad, Lazy? Varför nämner du Vavra Suk? Det är ju Omar vi diskuterar nu? Och framför allt: vem är Vavra Suk? Du spritar väl inte?

Hint:
    Partiledare för ett svensk högerextremistparti som blev nedslagen, misshandlad och knivskuren av ett gäng vänsterextremister

Knivskuren? Suk? Om du menar den partisekreterare för SD som blev spöad av 3 tjejer vid Gullmarsplan så hette han Martin Kinnonen.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-09-18, 19:03

Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Är det du eller jag som är förvirrad, Lazy? Varför nämner du Vavra Suk? Det är ju Omar vi diskuterar nu? Och framför allt: vem är Vavra Suk? Du spritar väl inte?

Hint:
    Partiledare för ett svensk högerextremistparti som blev nedslagen, misshandlad och knivskuren av ett gäng vänsterextremister

Knivskuren? Suk? Om du menar den partisekreterare för SD som blev spöad av 3 tjejer vid Gullmarsplan så hette han Martin Kinnonen.

Nej min okuynnige vän, det var INTE SD,s partisekreterare, utan en som var involverad i ett Nazistparti.....
    Sd räknas inte riktigt till extremistpartierna än....

Men jag ser det som väldigt märkvärdigt att du tydligen inte är kapabel att hitta denna information själv.....

Vavra suk
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-09-19, 02:42

RedCloud skrev:

Det finns två admin

admin

och

admin.

Den första (utan punkt) joinade 09-01-28 last visit 7/2/2009, 15:49

Den andra (med punkt) joinade 09-09-12 last visit Yesterday at 18:10

Skumt va ?

Inte fan har det gått in ngn Admin och plockat bort bilder.
    Nopp-men här finns ett par som kan sin sak-
    se- nu är de tebax fotona-eftersom ja sat in nya är det i stället dubletter.
    Vilket sammanträffande med dem som vill förneka denna verklighet som fotona visar
    - eller huur..
    I synnerhet den som påstår si veta vilken kunskap ja besitter /inte besitter
    inom data... som tex sip o snipe.:
    monkey
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-19, 18:54

S.I.P. och Sniperace! Vad gör ni med Sussens foton egentligen?
    Och Snipe. Jag skulle vilja veta vilken väg du tar fram till våra
    portar för att titta om de står öppna eller inte. För att kunna svara på om din egen ytterdörr står öppen eller inte så är jag tvungen att skaffa mig ögonkontakt med den. Det är nära det. Hur nässlar du dig in på rätt server t ex?
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-09-19, 19:02

Infra skrev:S.I.P. och Sniperace! Vad gör ni med Sussens foton egentligen?
    portar för att titta om de står öppna eller inte. För att kunna svara på om din egen ytterdörr står öppen eller inte så är jag tvungen att skaffa mig ögonkontakt med den. Det är nära det. Hur nässlar du dig in på rätt server t ex?

Haha sjukdomsblden paranoid visar sig tydligt hos Susz och Infra, tyvärr måste jag göra er besvikna, har inte en aning om hur man tar sig in i Susz dator, men det finns ju ett antal här som dels har datorer som jobb och dels påtalat sin kunnighet inom ämnet...Kanske skulle ta upp det med dom.

Men en sak har jag lärt mig, att inte göra som Susz gör när det gäller bilder........
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-19, 21:49

SiP skrev:

Haha sjukdomsblden paranoid visar sig tydligt hos Susz och Infra, tyvärr måste jag göra er besvikna, har inte en aning om hur man tar sig in i Susz dator, men det finns ju ett antal här som dels har datorer som jobb och dels påtalat sin kunnighet inom ämnet...Kanske skulle ta upp det med dom.

Men en sak har jag lärt mig, att inte göra som Susz gör när det gäller bilder........

Det är alltid lika roligt att kunna glädja någon.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-19, 21:50

SiP skrev:

Och vad gör hon för fel då, menar du?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-09-19, 22:30

För att hitta en öppen port krävs att man har vederbörandes IPnr, det har absolut inget med någon server eller liknande att göra utan enbart om detta ip-nummer är inloggat på nätet, är det inloggat kör man en portscanning just mot detta ip, denna scanning rapporterar vilka portat som är öppna för trafik eftersom de svarar....

det är det lätta som vem som helst klarar av, det svåra är sedan att UTNYTTJA de öppna portarna, detta har jag inte varit intresserad att lära mig hur man gör, så jag vet helt enkelt inte, MEN den som VET har då stora möjligheter att manipulera denna dator.

Som jag tidigare sagt, så har jag inte Susz IP-nr, det är en helt annan person som hon tydligen skrivit ett email till som därför kunnat göra vad han gjort

Men kort sagt har man bara IP-numret så.... var medveten om att ex MSN oftast går att använda för att få fram ett IP om man har kontakt den vägen.
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-09-20, 10:34

Infra skrev:
    SiP skrev:

Och vad gör hon för fel då, menar du?

Eftersom det är du som frågar....Fundera på det du Idea
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-09-21, 00:37

Oseriöse Fjant.. Rolling Eyes
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-09-21, 15:08

Susz X skrev:Oseriöse Fjant.. Rolling Eyes

Bara för att du är en looser och bitterfitta......Så kan du sitta och fundera på vad du gör för "nybörjar" fel...Idiot!!!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 12:19