Sniperace 2009-09-19, 22:30
Infra skrev:S.I.P. och Sniperace! Vad gör ni med Sussens foton egentligen?
Och Snipe. Jag skulle vilja veta vilken väg du tar fram till våra
portar för att titta om de står öppna eller inte. För att kunna svara på om din egen ytterdörr står öppen eller inte så är jag tvungen att skaffa mig ögonkontakt med den. Det är nära det. Hur nässlar du dig in på rätt server t ex?
För att hitta en öppen port krävs att man har vederbörandes IPnr, det har absolut inget med någon server eller liknande att göra utan enbart om detta ip-nummer är inloggat på nätet, är det inloggat kör man en portscanning just mot detta ip, denna scanning rapporterar vilka portat som är öppna för trafik eftersom de svarar....
det är det lätta som vem som helst klarar av, det svåra är sedan att UTNYTTJA de öppna portarna, detta har jag inte varit intresserad att lära mig hur man gör, så jag vet helt enkelt inte, MEN den som VET har då stora möjligheter att manipulera denna dator.
Som jag tidigare sagt, så har jag inte Susz IP-nr, det är en helt annan person som hon tydligen skrivit ett email till som därför kunnat göra vad han gjort
Men kort sagt har man bara IP-numret så.... var medveten om att ex MSN oftast går att använda för att få fram ett IP om man har kontakt den vägen.