Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
theward
Corven
visuellt
fredrik rahm70
8 posters

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-03, 01:50

    Antalet avslag har minskat

    Marie Olsson oroar sig i Aftonbladet över att de nya sjukförsäkringsreglerna, rehabiliteringskedjan, påverkar antalet avslag på sjukpenning.

    Men då borde hon väl bejaka förändringarna som har genomförts sedan regeringsskiftet?

    Det var nämligen hundra personer fler som fick avslag i januari 2006 jämfört med januari 2009.


    var är vargen??

    Tror nog att en och annan vänster och sosse gråter nu, vi andra GLÄDS ät att färre får det sämre
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  visuellt 2009-03-03, 08:24

    Fredrik, det var inte så snällt sagt.

    Utan det som är och handlar om är just denna lilla lilla sak.
    De blir utförsäkrade för pga att eventuellt kan få ett jobb.

    Lagstadgan står om ett jobb kan fås.

    Här det sådan skillnad att det är kort mellan mars och adromeda...
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  Corven 2009-03-03, 09:23

    Fredrik, FK är underbemannade. De ligger efter i väldigt många ärenden. Så du får nog vänta lite innan du ropar hej...

    Det har gått för kort tid sen ändringen för att man ska kunna bedömma resultatet av det. Alla går ju inte till tidningarna med sina historier.

    Om man ska jämföra med 2006, så vore det ju bra att veta hur många som sökte, så man kan jämföra antalet avslag.

    Det kan ju ha varit flera tusen fler som sökte 2006 än 2009.

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Corven du har helt rätt

    Inlägg  theward 2009-03-03, 10:52

    Reglerna har blivit avsevärt snävare sen årsskiftet.
    Handläggningstiderna hos fk är som de flests vet väldigt långa.
    Tex började jag på smärthanteringskurs i november.
    Beslutet att jag skulle få sjukpenning dröjde tills strax före jul.
    Pengarna dök upp dan före jul.
    pga massiva påtrycknigar från min sida, ringde varje dag i veckor och klagade.

    Att fredrik går ut o ren ignorans och rent propagandasyfte med dessa uppgifter.
    Är ju tyvärr den vanliga taktiken.

    Först får man avslag, men kan överklaga.
    Ligger dessa avslag med i statestiken...eller rör det sig bara om helt avslutande ärrenden tex.

    Tänk om herr rahm kunde för en gångs skull tänka på de individer som råkar illa ut, istället för att sätta sig själv och partiet i första rummet
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-03, 10:53

    Corven skrev:Fredrik, FK är underbemannade. De ligger efter i väldigt många ärenden. Så du får nog vänta lite innan du ropar hej...

    Det har gått för kort tid sen ändringen för att man ska kunna bedömma resultatet av det. Alla går ju inte till tidningarna med sina historier.

    Om man ska jämföra med 2006, så vore det ju bra att veta hur många som sökte, så man kan jämföra antalet avslag.

    Det kan ju ha varit flera tusen fler som sökte 2006 än 2009.



    fortfarande visar det att vargen kom ej.. vilket vissa i lo s och v skrikit utan avbrott i media och gråtit om arbetslöshet sjuka fk och allt du kan tänka dej..

    (även debattörer , bloggare har hakat på, det skulle ju utförsäkras flera 75000 i månaden av onda alliansen som är stora satan)

    "vargen kommer och och om igen" blir därmed bara vanliga oppositions smutskastningen om och om igen.. vilket visar sig i oppositionssiffror och förtroende.

    som sagt Normala människor GLÄDJER sig åt att färre får avslag trots nya regler och mindre personal osv.. andra som ropat vargen kommer borde fundera vad fasen dom sysslar med.


    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  palmevara 2009-03-03, 10:56

    fredrik rahm skrev:
    Corven skrev:Fredrik, FK är underbemannade. De ligger efter i väldigt många ärenden. Så du får nog vänta lite innan du ropar hej...

    Det har gått för kort tid sen ändringen för att man ska kunna bedömma resultatet av det. Alla går ju inte till tidningarna med sina historier.

    Om man ska jämföra med 2006, så vore det ju bra att veta hur många som sökte, så man kan jämföra antalet avslag.

    Det kan ju ha varit flera tusen fler som sökte 2006 än 2009.



    fortfarande visar det att vargen kom ej.. vilket vissa i lo s och v skrikit utan avbrott i media och gråtit om arbetslöshet sjuka fk och allt du kan tänka dej..

    (även debattörer , bloggare har hakat på, det skulle ju utförsäkras flera 75000 i månaden av onda alliansen som är stora satan)

    "vargen kommer och och om igen" blir därmed bara vanliga oppositions smutskastningen om och om igen.. vilket visar sig i oppositionssiffror och förtroende.

    som sagt Normala människor GLÄDJER sig åt att färre får avslag trots nya regler och mindre personal osv.. andra som ropat vargen kommer borde fundera vad fasen dom sysslar med.



    Det är skönt att dra frisk luft i lungorna. Detta kan man göra genom att ta en promenad i stan. Man ser och möter då verkligheten samtidigt. Tyvär blir då den friska luften härsken, det är någonting ruttet som sker i vårt land.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Som sagt fredrik

    Inlägg  theward 2009-03-03, 11:04

    Du lyssnar inte på annat än det du vill lyssna på.
    Sen tror du det är den enda sanningen.

    "Bara en dåre tror att han vet allt och har rätt i allt"
    ps det är ett citat fast jag skriver det här, för jag tycker det passar Wink

    Att vi lever i ett propagandasamhälle av aldrig skådat slag står fast och folk (pga deras svaga intresse för politik o samhällsfrågor, mest dokussåpor och annan underhållning som lockar)),
    går dessutom att lura.

    Det mest skrämmande är väl människosynen som du mfl har.
    Människor är mkt mer är en statistisk siffra
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-03, 11:07

    palmevara skrev:
    fredrik rahm skrev:
    Corven skrev:Fredrik, FK är underbemannade. De ligger efter i väldigt många ärenden. Så du får nog vänta lite innan du ropar hej...

    Det har gått för kort tid sen ändringen för att man ska kunna bedömma resultatet av det. Alla går ju inte till tidningarna med sina historier.

    Om man ska jämföra med 2006, så vore det ju bra att veta hur många som sökte, så man kan jämföra antalet avslag.

    Det kan ju ha varit flera tusen fler som sökte 2006 än 2009.



    fortfarande visar det att vargen kom ej.. vilket vissa i lo s och v skrikit utan avbrott i media och gråtit om arbetslöshet sjuka fk och allt du kan tänka dej..

    (även debattörer , bloggare har hakat på, det skulle ju utförsäkras flera 75000 i månaden av onda alliansen som är stora satan)

    "vargen kommer och och om igen" blir därmed bara vanliga oppositions smutskastningen om och om igen.. vilket visar sig i oppositionssiffror och förtroende.

    som sagt Normala människor GLÄDJER sig åt att färre får avslag trots nya regler och mindre personal osv.. andra som ropat vargen kommer borde fundera vad fasen dom sysslar med.



    Det är skönt att dra frisk luft i lungorna. Detta kan man göra genom att ta en promenad i stan. Man ser och möter då verkligheten samtidigt. Tyvär blir då den friska luften härsken, det är någonting ruttet som sker i vårt land.

    ja usch stora satan (borgarna , alliansen samt alla som har ett jobb)

    är ju skyldiga till allt..faktum allt innan 2006 med

    vi vet..vad du menar


    kanske med din "retorik" som gör att ditt politiska alternativ INTE är trovärdigt?

    Dock visar du och dina "kamrater" med en skrämmande tydlighet som jag skrev, att du faktiskt blir SUR över en sån glädjande nyhet som denna och DENNA skrämmer mig som samhälls-medborgare., hur en viss FALANG kan sitta och ÖNSKA att folk skall fara illa för att vinna billiga politiska poäng

    det är så man kan KRÄKAS!!!

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Spy på du

    Inlägg  theward 2009-03-03, 11:19

    Det gör du ju iaf jämnt.
    Du vinklar medvetet allt du skriver för att sedan kunna misskreditera det andra skriver. Det kallar du debatt?

    Vet inte vem du försöker lura egentligen....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-03, 11:26

    theward skrev:Det gör du ju iaf jämnt.
    Du vinklar medvetet allt du skriver för att sedan kunna misskreditera det andra skriver. Det kallar du debatt?

    Vet inte vem du försöker lura egentligen....

    seså.. leta upp nån NÅN enskild tackare som fått avslag och vråla att detta gäller alla??

    varför inte "stackars cancer sjuka ebba 59 år som fick avslag.. en persons öde blir ju så lätt 1000 som blir 10000 som blir 75000..sen är vi igång

    och vråla sedan mera att VARGEN kommer om och om igen.. nu är ju alla såna trådar borta ifrån ab annars skulle jag kunna visa 100 tals exempel.

    sjukt hur vissa verkar VILJA med flit att folk skall fara illa för att vinna billiga politiska poäng, kanske därför dessa just kallas smutsvänster ??


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-03, 11:28, ändrad totalt 1 gång
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  Corven 2009-03-03, 11:28

    Visst är det glädjande att det inte blivit fullt så illa som befarat. Men som jag sa, det är för tidigt att säga om det blivit det eller inte, eftersom FK är kraftigt underbemannade, och inte hinner med ärendena.

    Och både borgarna och sossarna är gemensamt ansvariga för hur detta land har utvecklats sen åttiotalet, då de flesta tunga beslut som tagits har tagits över blockgränserna, väsrta exemplet anser jag psykiatrireformen vara, och därmed spelar det ingen större roll vem som haft makten just när beslutet tagits.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-03, 11:32

    Corven skrev:Visst är det glädjande att det inte blivit fullt så illa som befarat. Men som jag sa, det är för tidigt att säga om det blivit det eller inte, eftersom FK är kraftigt underbemannade, och inte hinner med ärendena.

    Och både borgarna och sossarna är gemensamt ansvariga för hur detta land har utvecklats sen åttiotalet, då de flesta tunga beslut som tagits har tagits över blockgränserna, väsrta exemplet anser jag psykiatrireformen vara, och därmed spelar det ingen större roll vem som haft makten just när beslutet tagits.


    corven jag anser dig vara en bra debattör detta visar du genom att som jag skriva att det är glädjande..(speciellt att vargen aldrig kom)

    skumt nog fick jag exakt samma reaktion när man visar scb siffror att socialbidragen var och är nere på historiskt låga nivåer..vi får se hur krisen slår nu..

    och ja du har rätt..om nermonteringen.. men som sagt vargen skulle ju kommit redan förra året enligt domedagsvänstern.. och året innan dess och innan dess..faktum är ju att sammhället skulle rasa 2 dar efter valet 2006 enligt en viss del av just smutsvänstern..
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Du tror blint på siffror

    Inlägg  theward 2009-03-03, 11:43

    Statestik kan som du vet, manipuleras

    Visst är det glädjande om det går åt rätt håll, men inga indiktioner som jag fått från det stora nätvärk jag har. Vittnar om detta, snarare är det mer i linje med alla "snyfthistorier" som publicerats i tex AB.

    Det är skrämmande att historien alltid upprepar sig i cykler, folk glömmer fort.
    Alldeles för fort
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-03, 11:47


    Theward

    Ahh det där berömda , "jag har en kompis som" eller " jag hörde /läste nånstans att"..nätverket??ja du är väldigt känd för det "nätverket"

    Ja speciellt du är faktiskt känd för detta "nätverk " på forna aftonbladet


    ja vi vet alla siffror som visar NÅTT positivt = falskt..

    och det som visar ngt negativt är dagenssanning och kan ej ifrågasättas
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Det har jag ju säkert sagt

    Inlägg  theward 2009-03-03, 11:51

    Som vanligt kör du med falsarium.

    Jag ifrågasätter och det med rätta.
    Skillnaden är ju att jag är öppen eller försöker var öppen och inte har en förrutbestämd uppfattning.

    Sen vet man ju att det som kommer från dig alltid är vinklat för att passa dig och för att du ska kunna trycka ner de som ifrågasätter eller tycker annorlunda.

    Din taktik kanske lyckas med andra, men inte på mig Wink

    Trots att jag är yngre på prästbetyget, känner jag mig dubbelt så gammal som dig minst
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-03, 11:53


    ja du har ju "rätten" på din sida..och "jag hörde av en kompis som hörde, att nån som läste nånstans att" är mera "trovärdigt" än tex fk´s eller scb´s eller af´s siffror just därför att du anser dig ha denna "rätt"...vi VET.

    detta är väldigt vanligt bland "kamrat" 4.5% självutnämnda småhelgon som äger "rätten"
    lol!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Rätten att tänka

    Inlägg  theward 2009-03-03, 12:02

    Verkar "vi" iaf äga Wink

    innan man tolkar statestik måste man först veta vem som är uppdragsgivaren, när statestiken är gjord och hur siffrorna kan ändras åt ena och andra hållet ionom den närmsta framtiden.

    Att tolka saker för snabbt är inte vad jag kallar konstruktivt.

    Vi ropar vargen kommer, men du gör ju precis tvärtom.
    Vad är bästa tt vara alert på "anfallet" eller ligga i total dvala ochh förneka allt?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-03, 12:07

    theward skrev:Verkar "vi" iaf äga Wink

    innan man tolkar statestik måste man först veta vem som är uppdragsgivaren, när statestiken är gjord och hur siffrorna kan ändras åt ena och andra hållet ionom den närmsta framtiden.

    Att tolka saker för snabbt är inte vad jag kallar konstruktivt.

    Vi ropar vargen kommer, men du gör ju precis tvärtom.
    Vad är bästa tt vara alert på "anfallet" eller ligga i total dvala ochh förneka allt?


    ja då af scb, och alla andra källor är ju "fel" fast bara när dom visar ngt positivt" och "jag hörde av en kompis som vet en som läste nånstans att" är sanningen..

    Er kollektiva vilja i kamrat 4% falangen att framställa ALLT som negativt får mej faktiskt att vilja kräkas som sagt var.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  Corven 2009-03-03, 12:38

    Fredrik,

    nu tillhör jag också "kamrat 4% falangen"......

    Dra inte alla över en kam är du snäll.....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-03, 12:40

    Corven skrev:Fredrik,

    nu tillhör jag också "kamrat 4% falangen"......

    Dra inte alla över en kam är du snäll.....

    det finns en ganska stor Smuts del av vänstern..dessa är extremt aktiva att "debattera" och skriva bloggar och gemensamt är ganska ofta att dom är sjuka / arbetslösa och bittra på allt.

    och en normal del..som har åsikter som vem som helst..vilket många av mina polare är..

    inget konstigt..
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  Corven 2009-03-03, 12:51

    Smuts finns på alla kanter....

    Beroende på var man själv står så upplevs den ena sidan smutsigare än den andra.

    Men egentligen är det samma skrot och korn, dom bär bara lite olika färger...
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  Corven 2009-03-03, 16:25

    fredrik rahm skrev:

    skumt nog fick jag exakt samma reaktion när man visar scb siffror att socialbidragen var och är nere på historiskt låga nivåer..vi får se hur krisen slår nu..


    TT ang nivåerna på socialbidragen....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-03, 17:41

    Och vad grundar Mr.Rahm sina påtalanden på, vargen kom inte?
    Sina egna fantasier och inget annat? No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-03, 17:45

    Den ende jag känner till som kan kalla sig kamrat 4,5%, heter Göran Hägglund!
    Är det honom Mr.Rahm talar om?
    avatar
    Sunrise


    Antal inlägg : 35
    Join date : 09-02-17

    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Martin!

    Inlägg  Sunrise 2009-03-04, 05:05

    Jag anklagar inte dig för någonting, men jag påstår att systemet är näst intill omöjligt att lura,
    Jag har ju egen erfarenhet av maskineriet FK, och jag begriper inte hur du ska kunna lura till dig sjukpension, då det föranligger en gigantisk utredning bakom varje ärende!
    Men visst det finns ju alltid undantag från reglerna, och trots allt så gäller ju beslutet bara två i taget
    Jag påstår att 99% av dom som blir beviljade är fullt berättigade, dessutom tar utredningen närmare ett år innan alla instanser sagt sitt,
    Jag har iallafall inte hört talas om någon fullt frisk som lyckats lura systemet om och om igen,
    Du talar om något du läst, jag talar av min egen erfarenhet, och begriper inte hur man kan lyckas fuska sig igenom!

    Jag fick förtidspension för 14 år sedan. Det har ännu inte varit någon här från försäkringskassan. Ej heller har de skickat några brev om att jag ska komma dit heller. Var får du från att det bara gäller två år i taget? Är det nya regler kanske?

    Sponsored content


    Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte?? Empty Sv: Antalet FK avslag har minskat - vargen kom ju inte??

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 10:28