Har LO skyddat och informerat sina medlemmar? Har LO använt Medlearnas mediala organ för att hålla dem informerade? Aftonbladet ägs av LO.
Är LO protektionister när det gäller arbetarna?
Arbetare, Arbetsgivare, Ägare ge er syn på LO.
Nu tappade kommunisten sin fagra mask. I parti och fack och dess företag skall det naturligtvis inte finnas utrymme för olika åsikter. Oliktänkande skall rensas ut så att "sanningen" (gapskratt!) kan framföras. Jisses!palmevara skrev:Att Socialdemokraterna ska rensa ut infiltratörerna från sitt parti, från LO och från medians topp skikt. Dvs på den tidningen som borde varit arbetarnas kanal till sanningen. Tidningen som mörkad, vinklat och fört arbetarna bakom ljuset. Ja jag talar om Aftonbladet!
DirtyDog skrev:Nu tappade kommunisten sin fagra mask. I parti och fack och dess företag skall det naturligtvis inte finnas utrymme för olika åsikter. Oliktänkande skall rensas ut så att "sanningen" (gapskratt!) kan framföras. Jisses!palmevara skrev:Att Socialdemokraterna ska rensa ut infiltratörerna från sitt parti, från LO och från medians topp skikt. Dvs på den tidningen som borde varit arbetarnas kanal till sanningen. Tidningen som mörkad, vinklat och fört arbetarna bakom ljuset. Ja jag talar om Aftonbladet!
DirtyDog skrev:Nu tappade kommunisten sin fagra mask. I parti och fack och dess företag skall det naturligtvis inte finnas utrymme för olika åsikter. Oliktänkande skall rensas ut så att "sanningen" (gapskratt!) kan framföras. Jisses!palmevara skrev:Att Socialdemokraterna ska rensa ut infiltratörerna från sitt parti, från LO och från medians topp skikt. Dvs på den tidningen som borde varit arbetarnas kanal till sanningen. Tidningen som mörkad, vinklat och fört arbetarna bakom ljuset. Ja jag talar om Aftonbladet!
Människor lever på hoppet om att Socialdemokraterna en dag ska gå tillbaka till sina rötter. Att Socialdemokraterna ska rensa ut infiltratörerna från sitt parti, från LO och från medians topp skikt. Dvs på den tidningen som borde varit arbetarnas kanal till sanningen.
enigma skrev:DirtyDog skrev:Nu tappade kommunisten sin fagra mask. I parti och fack och dess företag skall det naturligtvis inte finnas utrymme för olika åsikter. Oliktänkande skall rensas ut så att "sanningen" (gapskratt!) kan framföras. Jisses!palmevara skrev:Att Socialdemokraterna ska rensa ut infiltratörerna från sitt parti, från LO och från medians topp skikt. Dvs på den tidningen som borde varit arbetarnas kanal till sanningen. Tidningen som mörkad, vinklat och fört arbetarna bakom ljuset. Ja jag talar om Aftonbladet!
Är inte det en åsikt? Det du inte tog med i ditt utplockade citat? Du censurerade en innebörd genom att utesluta följande.
Människor lever på hoppet om att Socialdemokraterna en dag ska gå tillbaka till sina rötter. Att Socialdemokraterna ska rensa ut infiltratörerna från sitt parti, från LO och från medians topp skikt. Dvs på den tidningen som borde varit arbetarnas kanal till sanningen.
Är inte "Människor lever på hoppet om att Socialdemokraterna en dag ska gå tillbaka till sina rötter." en åsikt? Då vet jag inte längre vad en åsikt är.
Jag instämmer med vad Palmevara skriver. Detta är min ÅSIKT, och ja, jag hoppas Socialdemokraterna återgår till sina rötter. Jag tycker också partiet bytt ism och värdering, alltså ändrats inifrån.
mvh Enigma (Lite Pirat partist, lite V, lite Socialdemokrat, före detta Fp)
Ännu ej bestämt mig, så snälla ni, ingen löjlig indelning i fack nu!
Det är min åsikt som är viktig, inte vilket lag man ska tillhöra! Jag är lite som Cleopatra, en politisk vilde.
palmevara skrev:LO borde varit Protektionister. Detta är syftet med hela LO. Men LO är sedan flera år tillbaka lika genomsyrat av borgare som självaste Socialdemokratiska partiet. Människor lever på hoppet om att Socialdemokraterna en dag ska gå tillbaka till sina rötter. Att Socialdemokraterna ska rensa ut infiltratörerna från sitt parti, från LO och från medians topp skikt. Dvs på den tidningen som borde varit arbetarnas kanal till sanningen. Tidningen som mörkad, vinklat och fört arbetarna bakom ljuset. Ja jag talar om Aftonbladet!
Idag går allihop i den fria marknadens långa led mot en ny förintelse!
För den som ännu inte sett sambandet mellan nu och före krigstiden i andra världskriget. Ja den måste inte bara vara blind, utan också extremt vilsekommen.
De girigas jakt på mera penning vinster, trotts att de redan har mer än vad flera generationer skulle kunna spendera bort, ja detta leder människan tillbaka till naturens lagar. I naturens lagar tar man vad man kommer över för att överleva. Man är beredd att döda för att trygga sitt och sina avkommors förutsättningar att leva vidare. Det är hit vi i Europa och stora delar av världen nu börjat rusa! Ja rusa, inte gå. Nu går det fort.
Närsomhelst, vilken dag som helst kan det brista! Frankrike, Tyskland England Europas tre största makthavare. Dom talar inte ens samma språk! Språket brukar vara en aqv de fyra huvudpunkterna för att kunna starta en Stat. Men i Europa var det penningflödet på den fria marknaden som var viktigast.
Begrunda detta noga. Detta är inget hot, detta är min mardröm. En mardröm som verkar närma sig allt fortare!
Censurerade? Men lilla vän, jag CITERADE valda delar av en väldigt LÅNG text och det faktum att jag inte citerade ALLT är faktiskt inte att censurera. Den möjligheten har f.ö. endast Admin här på forumet.enigma skrev:Är inte det en åsikt? Det du inte tog med i ditt utplockade citat? Du censurerade en innebörd genom att utesluta följande.
Är inte "Människor lever på hoppet om att Socialdemokraterna en dag ska gå tillbaka till sina rötter." en åsikt? Då vet jag inte längre vad en åsikt är.Människor lever på hoppet om att Socialdemokraterna en dag ska gå tillbaka till sina rötter. Att Socialdemokraterna ska rensa ut infiltratörerna från sitt parti, från LO och från medians topp skikt. Dvs på den tidningen som borde varit arbetarnas kanal till sanningen.
Att du instämmer med palmevara är nog ingen överraskning, tror du som han även att mordet på Olof Palme utfördes av [XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX]enigma skrev:Jag instämmer med vad Palmevara skriver. Detta är min ÅSIKT, och ja, jag hoppas Socialdemokraterna återgår till sina rötter. Jag tycker också partiet bytt ism och värdering, alltså ändrats inifrån.
mvh Enigma (Lite Pirat partist, lite V, lite Socialdemokrat, före detta Fp)
Ännu ej bestämt mig, så snälla ni, ingen löjlig indelning i fack nu!
Det är min åsikt som är viktig, inte vilket lag man ska tillhöra! Jag är lite som Cleopatra, en politisk vilde.
Du borde istället ställa dig frågan: - Vad fan händer med oss i Trollhättan och områdena runt oss om SAAB inte säljer några bilar på en marknad som mer än halverats?re re re skrev:Vad fan händer med oss i Trollhättan och områdena runt oss om SAAB läggs ner?
DirtyDog skrev:Du borde istället ställa dig frågan: - Vad fan händer med oss i Trollhättan och områdena runt oss om SAAB inte säljer några bilar på en marknad som mer än halverats?re re re skrev:Vad fan händer med oss i Trollhättan och områdena runt oss om SAAB läggs ner?
Svaret är att ni kommer bli av med jobben. På 70-talet trodde idioterna att 100 miljarder skulle rädda den svenska varvsindustrin som var i samma situation som bilindustrin idag. De pengarna kastades BOKSTAVLIGT i sjön pga att politikerna i nån sorts felriktad lojalism lyssnade på åsikter som din. Tänk om dessa pengar istället hade satsats på något annat? Hur många jobb hade man inte kunnat skapa då?
Ni piper om att Trollhättan drabbas så hårt utan att fundera på varför. Runt om i hela landet finns det folk som lider av att deras jobb har försvunnit (det är inget nytt fenomen) och att det kanske inte är lika många jobb i antal betyder inte att det är mindre synd om dem för det. Ofta är det fler jobb relaterat till folkmängd som försvunnit på andra platser. Trollhättan ligger inte direkt på landsbygden varför möjligheterna för er att hitta jobb utan att för den skull behöva flytta är avsevärt större. Om det är någon som ni borde gnälla på så är det SAAB som gjort er så beroende av dem och att sen inte sköta sin försäljning. Istället hyllar ni dessa klantarschlen för att de vågar kräva pengar från skattebetalarna?
Patetiskt är nog allt jag kan säga om ditt anonyma inlägg.
Nåja, nu finns det förvisso 4 tusen andra företag på den fullständigt sosse-dominerade orten.Regndrottning skrev:
Jag tror inte du har pejl på hur starkt beroende Trollhättan är av SAAB.
Ett äkta politikersvar alltså.Regndrottning skrev:
SAAB är den stora aktören inom orten. Hela trestadsregionen kommer att drabbas hårt vid en nedläggning av SAAB. Det blir rena dominoeffekten om inte SAAB kan räddas på något sätt. Och jag säger inte att staten skall gå in och rädda... men jag säger heller inte att staten inte skall gå in. Det finns starka argument på båda sidor.
"Lite" hjälp från staten skulle knappast göra någon skillnad i detta fall. Frågan är om gigantiska belopp skall investeras i bilindustri eller annan industri i dagsläget. Med tanke på den otroliga nedgången på bilförsäljning runtom i världen så känns det helt fel att investera i SAAB som inte kunde generera vinst ens i en högkonjuktur. Det spelar ingen roll om nån hävdar att man skall finansiera det med skatter på de rika, det är ändå alltid de utsatta som indirekt kommer förlora pengarna (som de rika betalar).Regndrottning skrev:
Men hellre ser jag lite hjälp från staten för att införa en långsam avveckling än ett 'pang' nedläggning som kommer kosta staten många pengar.
Tror han syftar på att den rödgröna oppositionen hävdat att skattesänkningar bara gått till överklass-svinen.martin7lindgren skrev:Nu blåljuger du Mr.Raahhhmmmm igen!
När någonsin har den rödgröna oppositionen kallat arbetare för överklass svin?
Det har jag missat, när sa man det?
Regndrottning skrev:
SAAB är den stora aktören inom orten. Hela trestadsregionen kommer att drabbas hårt vid en nedläggning av SAAB. Det blir rena dominoeffekten om inte SAAB kan räddas på något sätt. Och jag säger inte att staten skall gå in och rädda... men jag säger heller inte att staten inte skall gå in. Det finns starka argument på båda sidor.
Ett äkta politikersvar alltså.
Hur kan man säga emot någon som inte tagit ställning?Regndrottning skrev:Regndrottning skrev:
Vilket innebär att du inte kan refutera detta?
DirtyDog skrev:Hur kan man säga emot någon som inte tagit ställning?Regndrottning skrev:Regndrottning skrev:
Vilket innebär att du inte kan refutera detta?
Budgetunderskottet i statsfinanserna beräknas bli på drygt 120 miljarder detta år. Det handlar inte om att "hamstra", det handlar om att inte åter hamna i skuldfällan alltför hårt.carlwiss skrev:
Så säg mig, var är hamstringen svaret på vår kris?
Borde vi inte investera oss ur krisen? Dvs sattsa på arbetarna och konsumenterna.
DirtyDog skrev:Budgetunderskottet i statsfinanserna beräknas bli på drygt 120 miljarder detta år. Det handlar inte om att "hamstra", det handlar om att inte åter hamna i skuldfällan alltför hårt.carlwiss skrev:
Så säg mig, var är hamstringen svaret på vår kris?
Borde vi inte investera oss ur krisen? Dvs sattsa på arbetarna och konsumenterna.
Din bild var mycket märklig och dessutom obegriplig. Inget som jag skulle satt mitt namn under.