fredrik rahm (namnnappad) skrev:blueheaven skrev:fredrik rahm (namnnappad) skrev:Dao skrev:I Europa är den traditionella vägen för högerextrema partier att nå sina nationella parlament, genom EU-parlamentet. De tjänar starkt på att det är lågt valdeltagande där...
Dessa har i detta parlament fått ta del av EU:s enormt frikostiga ekonomi till dessa - som sedan utnyttjas av dessa extremistiska partier i nästkommande nationella val. Då har de haft andra medel än tidigare, vilket också ofta gett utslag.
Detta talar om att SD troligen INTE kommer in i riksdagen nästa val. Kommer de in, är det antagligen med nöd och näppe...
Vi får heller inte glömma att nästan alla som stödde sd gick till detta val, just i detta syftet som jag skrev ovan, samtidigt som fr.s. vänsteranhängarna stannade hemma.
Detta gör de INTE till riksdagsvalet!!!
dom enda som verkligen brys sig om och faktiskt ger sd reklam är...vänstern..
varför??
"lika barn leka bäst" kanske för att sd´s partiprogram ganska ofta stämmer överens med vänsterns (utom i just invandringen då)=)
Statistiken talar tyvärr för att SD får fler röster än i opinionsundersökningarna!
Källa Sveriges radio P1.
Så ännu en gång är Dao ute och cyklar med sitt godtycke!
Om jag orkade skulle jag skriva ner likheter mellan sd och vänsterns partiprogram.. men eftersom båda är så ointressanta gör jag ej detta=)
Tack Fredrik! det måste ju vara svårt att svara på nåt man inte kan läsa! eller har du upphävt blockeringen?