Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
formsvackan
RedCloud
Blåfront
Kakmonstret
8 posters

Hamasledare ihjälskjutna på Västbanken

Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Hamasledare ihjälskjutna på Västbanken Empty Hamasledare ihjälskjutna på Västbanken

Inlägg  Kakmonstret 2009-05-31, 18:31

6 personer dödades, däribland 2 av Hamas främsta ledare på Västbanken när Fatah-styrkor trängde in i ett hus de tagit sin tillflykt till.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/abbastrogna-dodade-hamasledare-1.880629
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Hamasledare ihjälskjutna på Västbanken Empty Sv: Hamasledare ihjälskjutna på Västbanken

Inlägg  Blåfront 2009-05-31, 19:05

ALLAHU AKBAUR!

Glädjande nyheter! Very Happy

Är det inte judar är det Fatah och Hamas Razz
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Hamasledare ihjälskjutna på Västbanken Empty Sv: Hamasledare ihjälskjutna på Västbanken

Inlägg  RedCloud 2009-05-31, 19:13

"6 personer dödades"

"Glädjande nyheter!"

no further comments...
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-05-31, 20:01

RedCloud skrev:no further comments...
    Du måste försöka se det som BF. Sex potentiella invandrare mindre.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-05-31, 22:44

Bra att Blåfront gör klart att han gillar mord och terrorism!

Det har vi andra vetat ett tag nu, men det är bra att han gör det ÄN tydligare...
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-05-31, 23:06

Dao skrev:Bra att Blåfront gör klart att han gillar mord och terrorism!

Det har vi andra vetat ett tag nu, men det är bra att han gör det ÄN tydligare...

Idiot... Terrorister som dödar varandra är en jävla skillnad på oskyldiga som dödas i folkmord som ni kommunister stödjer!

Och jag förstår du tar åt dig... du stödjer tydligen hamas!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-05-31, 23:13

Ditt svar visade hur rätt jag hade i mitt påstående, Blåfront!

Jag är inte kommunist, och jag stödjer inte Hamas!

I denna tråden är du den enda som glatt dig åt mord, så jag förstår att du får panik nu! Very Happy
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-05-31, 23:15

Dao skrev:Ditt svar visade hur rätt jag hade i mitt påstående, Blåfront!

I denna tråden är du den enda som glatt dig åt mord, så jag förstår att du får panik nu! Very Happy

Nej vem vill vara kommunist officiellt när det alltid slutar i diktatur?
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-05-31, 23:22

Att terrorister dödar varandra har jag knappast något emot, men när oskyldiga drabbas

Där gör du ett jävla övertramp med ditt förtal där du menar att jag även stödjer mord och terrorism på oskyldiga civila!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-06-01, 00:00

Blåfront

"Där gör du ett jävla övertramp med ditt förtal där du menar att jag även stödjer mord och terrorism på oskyldiga civila!"

Förtal? Du skrev att du var glad över det som inträffade! Eftersom det var ett terrordåd som skedde, och oskyldiga som drabbats - så är steget inte långt då att utgå från att du stödjer terrorism och mord!

Om du inte klarar av att skriva vad du menar är ditt eget problem. Det du KAN göra, eftersom detta är en DEBATT, är att FÖRKLARA vad du menade med ditt första inlägg, så kanske du framkommer i en annan dager!

Men om du bemöter de som ifrågasätter det du skriver med att de håller på med "förtal", så är det bara ditt eget arsle du sparkar på!

Att vara för att "terrorister" dödas, är INTE ett sätt att försöka få mig och andra att "förstå" att du är emot mord...

Hur funkar du egentligen???
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Hamasledare ihjälskjutna på Västbanken Empty LOL

Inlägg  GustavAnder 2009-06-01, 00:03

blueheaven skrev:

Nä dom finns numera bara i garderoben, kanske vi ska skydda dem med hjälp av RFSL ?Smile
    kanske bättre att låsa in dem i samma garderob och slänga nyckeln.

Senast ändrad av GustavAnder den 2009-06-01, 00:44, ändrad totalt 1 gång
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-06-01, 00:05

GustavAnder skrev:
    blueheaven skrev:

Mä dom finns numera bara i garderoben, kanske vi ska skydda dem med hjälp av RFSL ?Smile
    kanske bättre att låsa in dem i samma garderob och slänga nyckeln.

Kungsord av svartjobbaren fultruhten/gustavander av rang NOT.
    //berra
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-06-01, 00:08

GustavAnder

"kanske bättre att låsa in dem i samma garderob och slänga nyckeln."

Ja, det kan man göra - om man vurmar för åsiktsförtryck och diktatur!

Tycker nog att dina ståndpunkter i de flesta trådar i debattsidan är de som närmast påminner om sovjetstyre...
    GustavAnder
    GustavAnder

Hamasledare ihjälskjutna på Västbanken Empty ööö

Inlägg  GustavAnder 2009-06-01, 00:46

Dao skrev:GustavAnder

"kanske bättre att låsa in dem i samma garderob och slänga nyckeln."

Ja, det kan man göra - om man vurmar för åsiktsförtryck och diktatur!

Tycker nog att dina ståndpunkter i de flesta trådar i debattsidan är de som närmast påminner om sovjetstyre...

Men herregud, om du nu redan sitter där hela dagarna så spelar det väl ingen roll om man vrider om nyckeln ?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-06-01, 01:42

Gustav

"Men herregud, om du nu redan sitter där hela dagarna så spelar det väl ingen roll om man vrider om nyckeln ?"

Det gör faktiskt en stor skillnad, min gode liberal! Att själv bestämma att sitta i garderoben är en rättighet, att själv inte få bestämma att gå därifrån är diktatur!

Grunden för liberalism!

Fascinerande att det är jag som ofta blivit anklagad för att vara "kommunist" som vet mer om liberalism, och verkar sträva efter detta mer än de som uttallat sig som liberala!!! Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder

Hamasledare ihjälskjutna på Västbanken Empty javisst...

Inlägg  GustavAnder 2009-06-01, 01:45

Dao skrev:Gustav

"Men herregud, om du nu redan sitter där hela dagarna så spelar det väl ingen roll om man vrider om nyckeln ?"

Det gör faktiskt en stor skillnad, min gode liberal! Att själv bestämma att sitta i garderoben är en rättighet, att själv inte få bestämma att gå därifrån är diktatur!

Grunden för liberalism!

Fascinerande att det är jag som ofta blivit anklagad för att vara "kommunist" som vet mer om liberalism, och verkar sträva efter detta mer än de som uttallat sig som liberala!!! Very Happy

Du tolkar väl liberalism på ditt sätt tydligen, som är dig till gagn.
    På samma sätt som du tror att nån farbror sitter i himle¨n och flyttar fåren på ängen.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-06-01, 01:52

Varför inte debattera med mig, GustavAnder - istället för att hitta på lögner om mig?

Finns det någon annan liberalism än den som handlar om fstörsta möjliga frihet för största antal människor? Du vet - den som du inte gillar?

"På samma sätt som du tror att nån farbror sitter i himle¨n och flyttar fåren på ängen."

Uppenbnarligen sitter du inte inne med kusnap om daoismen HELLER... Fortsätter du i denna takten att visa din okunskap och hur långt bort från liberalismen du står, så blir det nog mest komiskt att läsa dina inlägg!

Du får gärna förklara för dumma mig om hur åsiktsfötryck och inlåsning av dem som inte delar ens åsikter skulle kunna vara NÅGON tolkning av liberalism överhuvudtaget!!!

Om du nu kan slita dig från att snacka skit om dina debattmotståndare, vill säga...
    GustavAnder
    GustavAnder

Hamasledare ihjälskjutna på Västbanken Empty ö?

Inlägg  GustavAnder 2009-06-01, 02:15

Dao skrev:Varför inte debattera med mig, GustavAnder - istället för att hitta på lögner om mig?

Finns det någon annan liberalism än den som handlar om fstörsta möjliga frihet för största antal människor? Du vet - den som du inte gillar?

"På samma sätt som du tror att nån farbror sitter i himle¨n och flyttar fåren på ängen."

Uppenbnarligen sitter du inte inne med kusnap om daoismen HELLER... Fortsätter du i denna takten att visa din okunskap och hur långt bort från liberalismen du står, så blir det nog mest komiskt att läsa dina inlägg!

Du får gärna förklara för dumma mig om hur åsiktsfötryck och inlåsning av dem som inte delar ens åsikter skulle kunna vara NÅGON tolkning av liberalism överhuvudtaget!!!

Om du nu kan slita dig från att snacka skit om dina debattmotståndare, vill säga...

Vilken lögn skulle jag hakat på dig, du påstod ju själv att du satt i garderoben, jag bara sa att då spelade det väl ingen roll om man låste ?
    Och nog skulle det hjälpa samhället och liberalismen om vi slapp "lärare" som proklamerade köns segregering.
    Du tycks förväxla liberalism med anarkism.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-06-01, 02:48

1 - Jag har aldrig påstått att jag suttit i någon garderob! Jag har dock gått med på din liknelse för att kunna debattera med dig - och du har fortfarande inte, trots detta, förklarat hur inlåsning av de som inte delar ens åsikt är att betraktas som liberalism..?!

Samhället och skolan skulle må bra av att slippa ideologer som som du att styra över hur de skall sköta sitt jobb! Dina socjetmetoder vill vi i skolan helst undvika...

Liberalism och anarkism är iofs rätt lika varandra, åtminstone vad gäller liberalismens ursprungliga idéer. Nej, jag utgår från liberalism i min kritik av de liberaer som florerar i detta forumet.

Wikipedia skriver:

"Liberalism (av latin liber, fri) är en samhällsåskådning och politisk ideologi med individens frihet som grundläggande värde.[1] Betydelsen av ordet varierar med tidsepok och världsdel och det är därför svårt att ge en exakt definition. Liberalism kan dock allmänt sägas vara nära förbundet med individuell frihet, mänskliga rättigheter, yttrandefrihet och demokrati."

Tycker du det är anarki, så bör du nog inte kalla dig liberal...
    GustavAnder
    GustavAnder

Inlägg  GustavAnder 2009-06-01, 02:57

Dao skrev:1 - Jag har aldrig påstått att jag suttit i någon garderob! Jag har dock gått med på din liknelse för att kunna debattera med dig - och du har fortfarande inte, trots detta, förklarat hur inlåsning av de som inte delar ens åsikt är att betraktas som liberalism..?!

Va, har du aldrig suttit i en garderob ? Aldrig lekt som barn ? LOL

Lost in space dao ?, var detta " lögnen som jag hakat på dig..." LOL
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-06-01, 03:07

Lögnen du hakat på mig var denna:

Men jag har en viss förståelse för detta nu, när jag förstått att du blandat ihop liberalism och fascism...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-06-01, 03:09

BengtAnder

Testa att läsa följande rad lååångsaaamt:

"Jag har aldrig påstått att jag suttit i någon garderob!"

Förklara sedan för mig hur du får det till följande:

"Va, har du aldrig suttit i en garderob?"

Förklara för dumma mig, är du snäll...
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-06-01, 07:51

Men för i helvete Dao

Det stod Fatah attackerade Hamas och 2 hamas medlemmar dog!

Sen drar du slutsatsen att jag är glad över att civila dog

IDIOT!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-06-01, 11:33

Blåfront

Nu får du ta och ge dig! Förklara dig istället, för att ändra på sanningenb. Det ser inte bra ut för din sak när du gör så.

Det stod inte alls att 2 Hamasledare dödades i inledningestexten. Detta stod:

"6 personer dödades, däribland 2 av Hamas främsta ledare på Västbanken när Fatah-styrkor trängde in i ett hus de tagit sin tillflykt till."

Detta hurrade du för. Du kallade det för "glädjande nyheter"...

4 personer var alltså inte vad israelerna kallade Hamasledare, utan alltså oskyldiga.

Det är då inte att undra på om du då framstod som en som gillar terrorism och mord.

Du fick möjlighet att förklara vad du menade, men valde istället att fortsätta göra bort dig - och till på råga kallade mig för "IUDIOT", enbart för att jag utgick från vad du skrivit...

Du är en märklig varelse ibland...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 05:24