Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
GustavAnder
Sniperace
theward
x-medborgare
Blåfront
MartinLindgren
fredrik rahm70
11 posters

Lundby-Wedins utbrott efter nya avslöjandena

fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Lundby-Wedins utbrott efter nya avslöjandena Empty Lundby-Wedins utbrott efter nya avslöjandena

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-25, 11:23

FÖRBANNAD. Det var en upprörd LO-ordförande som i går mötte tidningen Expressens reporter efter nya avslöjanden om resan till semesteranläggningen i Italien.

I dag avslöjar Expressen-reportern Micke Ölander nya detaljer om Wanja Lundby-Wedins resa till LO:s semesteranläggning Riva del Sole. Styrelseledamöterna i bolaget kan komma att granskas av skattemyndigheten.

Samtidigt säger styrelseledamoten i bolaget som driver hotellet, TCO-basen Sture Nordh, att han själv helt saknade program en av dagarna på hotellet.

När Expressen konfronterade Wanja Lundby-Wedin i går kväll brast det för henne. Hon vägrade svara på samtliga frågor:

Har du tagit upp din makes gratisboende i dina deklarationer?
    - Jag svarar inte.
    Vill du inte svara på det?
    - Jag vill inte svara.

Expressen fortsätter dock att ställa frågor:
    Kan du inte svara på…
    - Nej, säger jag.
    När kan vi få svar?
    - Ni får inget svar överhuvudtaget!
    Om du inte vill prata ikväll, när kan vi få ett besked?
    - Nästa år vid den här tiden!

http://www.politikerbloggen.se/2009/05/25/20209/

wanja gjorde en wanja igen=)
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Lundby-Wedins utbrott efter nya avslöjandena Empty Sv: Lundby-Wedins utbrott efter nya avslöjandena

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-25, 11:28

Suck..., Mr. Rahm fortsätter tugga på halmstrån,
    Wanja säger bara att hon inte gjort något fel!

Hur många timmar har inte du snott åt dig genom att tjafsa runt på forumen på din betalda arbetstid? geek
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Lundby-Wedins utbrott efter nya avslöjandena Empty Sv: Lundby-Wedins utbrott efter nya avslöjandena

Inlägg  Blåfront 2009-05-25, 11:46

Haha... vill inte svara

Men det är lätt att anklaga andra direktörer för att vara giriga? Very Happy

Och den andra kärringen tiger med sin frånvaro
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-05-25, 11:47

Men Wanja har ju stöd från sina medlemmar så det är ju lugnt
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-05-25, 12:02

Blåfront skrev:Men Wanja har ju stöd från sina medlemmar så det är ju lugnt

Har hon det var som fan Very Happy
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-25, 12:06

x-medborgare skrev:

Lundby-Wedins utbrott efter nya avslöjandena Wanja22

Kan inte låta bli att skratta åt eländet.
    Sossarna har de lakejer de förtjänar ,det är inget nytt under solen, skillnaden är att idag avslöjas det.
    Tidigare kunde de glassa ,supa och leva jävel utan att det kom till allmänhetens kännedon.
    Kan inte låta bli att känna skadeglädje över dessa sossar och deras sätt att bli avslöjade.
    lol!
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-05-25, 12:09

fredrik rahm skrev:
    x-medborgare skrev:

Sossarna har de lakejer de förtjänar ,det är inget nytt under solen, skillnaden är att idag avslöjas det.
    Tidigare kunde de glassa ,supa och leva jävel utan att det kom till allmänhetens kännedon.
    Kan inte låta bli att känna skadeglädje över dessa sossar och deras sätt att bli avslöjade.
    lol!

Eftersom jag inte blandar ideologi och personer så bjuder jag på det garvet.. Very Happy Very Happy
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-25, 12:12

x-medborgare skrev:
    fredrik rahm skrev:
    x-medborgare skrev:

lol!

Eftersom jag inte blandar ideologi och personer så bjuder jag på det garvet.. Very Happy Very Happy

nu kan du ju ej kalla dej sosse utan du har själv sagt att du är vänster xmed.

jag som folkpartist gillar dock wanja och mona bättre valarbetare är svårt att finna=)
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-05-25, 12:28

fredrik rahm skrev:
    x-medborgare skrev:
    fredrik rahm skrev:
    x-medborgare skrev:

lol!

nu kan du ju ej kalla dej sosse utan du har själv sagt att du är vänster xmed.

jag som folkpartist gillar dock wanja och mona bättre valarbetare är svårt att finna=)

Nja kan nog inte säga veken ditten eller datten.. Mer röd en blå..
    Och risken kan bli att jag blir jätte röd som samhället utvecklar sig..

Men hur mina sympatier ligger lagom till valet det vet inte ens jag..
    Tycker jag att sosseriet inte stramar upp sig eller framför allt gör nått åt kvinnorna i partiet.. främst två så visst då ligger V närmare än M garanterat,

Ska jag vara ärlig tycker jag hela politiska bunten är skitstövlar och vi har inga tydliga parti tillhörigheter maktmissbruk och flum rött som blått
    med andra ord skitstövlar
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Lundby-Wedins utbrott efter nya avslöjandena Empty Det har hon inte

Inlägg  theward 2009-05-25, 12:32

så det så, hon ryker inom 2-3 dagar var så säker
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-05-25, 12:46

fortfarande gäller att Makt korrumperar, och att OAVSETT partifärg så gamar de flesta ur grytorna när de får fri tillgång, då tycker det att de förtjänar mer än fotfolket osv.....

Jag är rädd att sådant kanske skulle drabba även mig eller er andra OM vi kom i sådan position, tyvärr...

Idag säger vi att ALDRIG jag, men, vet vi verkligen hur vi själva skulle göra?

Men det gör ju ändå inte saken bättre, det är ÄNDÅ svineri!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Lundby-Wedins utbrott efter nya avslöjandena Empty kan faktiskt säga att jag aldrig skule göra så

Inlägg  theward 2009-05-25, 12:52

Sniperace skrev:fortfarande gäller att Makt korrumperar, och att OAVSETT partifärg så gamar de flesta ur grytorna när de får fri tillgång, då tycker det att de förtjänar mer än fotfolket osv.....

Jag är rädd att sådant kanske skulle drabba även mig eller er andra OM vi kom i sådan position, tyvärr...

Så väl känner jag mig själv Wink

Däremot kan jag villigt erkänna, att jag kan förvandlas til tjuv om situationen "kräver" det.
    Dvs för att undvika att svälta osv

Fuska när man redan har det bra, är lägst av det lägsta helt enkelt
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-05-25, 13:00

theward skrev:
    Sniperace skrev:fortfarande gäller att Makt korrumperar, och att OAVSETT partifärg så gamar de flesta ur grytorna när de får fri tillgång, då tycker det att de förtjänar mer än fotfolket osv.....

Så väl känner jag mig själv Wink

Däremot kan jag villigt erkänna, att jag kan förvandlas til tjuv om situationen "kräver" det.
    Dvs för att undvika att svälta osv

Fuska när man redan har det bra, är lägst av det lägsta helt enkelt

JAvisst, men så kanske de flesta som kommit därhän tyckt från början, men med klättringen förändras de, och tycker inte att den där lilla favören är något att tala om, sedan lite mer och mer, så har girighetens djävul tagit över.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-05-25, 13:27

och så plötsligt visar det sig att det INTE var Wanja bounce No

aftonbladet

Expressen

men det förtar ju ändå inte hennes övertramp och girighet
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-05-25, 13:46

Sniperace skrev:och så plötsligt visar det sig att det INTE var Wanja bounce No

aftonbladet

Expressen

men det förtar ju ändå inte hennes övertramp och girighet

Oppps!!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-25, 14:15

Precis Mr. Rahm, nu var du för snabb, är du lika snabb inne i garderoben? Very Happy

EXPRESSEN går idag ut och ber om ursäkt till Wanja,
    Wanja som påstogs få ett raseriutbrott igår på löpsedlarna, visar sig vara fel Wanja!

Vad gör du åt ditt stora misstag, ber du också Wanja om ursäkt,
    Men hon nöjer sig säkert med att du står med brallorna nerdragna och lång näsa! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-05-25, 14:23

Varför ska HAN be om ursäkt för ett fel som Expressen gjort?
    Han har ju inte gjort annat än citerat deras artikel......
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-25, 14:51

IRONI MR SNIPER, hört talas om ironi, men det är rätt din teling behöver nog all backup han kan få, så som han härjar?

Är det månne ett stänk av marknadsföring vi skådar?
    Mr. Rahm härjar fritt, med Sniper i skuggan som går till anfall direkt, och försvarar sin debattör!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-05-25, 14:56

nej, har inte jag sagt till honom att lugna ner sig?

men den stora frågan är ju om HAN är ansvarig för vad EXPRESSEN skrivit i sin tidning?

Är han ansvarig för en nyhet han skrivit om här i god tro?

Det mesta i detta stämmer dock, förutom att Expressen hade intervjuat fel person, utnyttjandet av sin ställning och girigheten är ju sådant som stämmer, sådant som människor som kommit upp sig ofta gör eller hur?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-25, 15:08

Självklart är inte Mr. Rahm ansvarig för vad expressen skriver,
    Har någon påstått det?

Men samtidigt så är ju inte jag ansvarig för det Rahm skriver, han kan ju förvänta sig annat än lite smäll på fingrarna när det blev så fel?

Sen vet ju inte jag vad regelverket på testaren säger, men nu är vi ju på det ocensurerade acbladet, eller hur?

HÄR FÅR MAN VARA IRONISK, ALLTSÅ IRONI OCH INGET ANNAT, SÅ FÖRHOPPNINGSVIS NOG OM DEN HÄR SAKEN NU!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-25, 15:11

skrattar.. så expressen är min??

coolt var e alla miljonena på mitt bankonto martin?=)

Läs nu s.a.k.t.a och noooga vad din ledare mona sahlin säger om wanja:

[i]Sahlin: Man ska skatta för förmåner
    Nu kommenterar Mona Sahlin LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedins resa med maken till lyxhotellet.
    - Har man fått förmåner via jobbet så ska man skatta för det.

Wanja Lundby-Wedins make bor gratis på LO-ägda lyxhotellet Riva del Sole.
    LO-ordföranden har inte tagit upp det till förmånsbeskattning och fått kritik från flera av förbunden.
    Nu kommenterar även Socialdemokraternas partiledare Mona Sahlin lyxresorna.
    S-ledaren, som är på valturné inför EU-valet, säger till Expressen.se precis innan hon stiger på bussen från Eskilstuna till Västerås:
    - Har man fått förmåner via jobbet så ska man skatta för det. Har LO inte gjort det får man rätta till det så att man kan bygga tillbaka förtroendet.[/i]

sedan kan du ju om du klarar, berätta varför svenska lo äger ett semester hotell i Italien betalt med medlemmarnas pengar , som dessutom har svartarbetskraft och är till för fackpampars nöje.

jasså nehepp...nope väntade mej inget svar heller=)
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-25, 15:38

Läs noga själv nu, Mr. Rahm släpp Red Viktorys avatar och välj en egen nu?
    Visa vägen nu, att du vill, som du alltid tjatar om ha en schysst debatt,

Det uppnår du inte med nick kapningar och sno andras inarbetade avatarer No

DET BORDE JU ETT KLASSENS SNILLE SOM DU BEGRIPA!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-25, 15:40

jasså nehepp...nope väntade mej inget svar heller=)

se där vad rätt jag fick tom sin ledare mona s ord ignorerade han=)
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Lundby-Wedins utbrott efter nya avslöjandena Empty anak

Inlägg  GustavAnder 2009-05-25, 15:47

theward skrev:

Men detta "utbrootet" var ju en tidningsanka, så nu får hon säkert nån slags sympati och kan sitta kvar.
    Det är nästan tråkigt att man inte har en konspirations hjärna ibland, man kan undra varför Wanja först sågas och hängs ut så hennes förtroende och anseende är nära 0, sen får hon en chans till en viss återupprättelse så att hon kan sitta kvar i en tråd.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-05-25, 16:02

GustavAnder skrev:
    theward skrev:

Men detta "utbrootet" var ju en tidningsanka, så nu får hon säkert nån slags sympati och kan sitta kvar.
    Det är nästan tråkigt att man inte har en konspirations hjärna ibland, man kan undra varför Wanja först sågas och hängs ut så hennes förtroende och anseende är nära 0, sen får hon en chans till en viss återupprättelse så att hon kan sitta kvar i en tråd.

Och du svartjobbaren fultruhten/gustavander kan lugnt svartjobba vidare, skit inte ner dig på vägen till pottan.
    //berra

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 08:04