Redvictory skrev:marxisten skrev:Corven skrev:Tanken med det nya forumet är att det ska vara så ocensurerat som möjligt. Så länge man diskuterar sakfrågor, så är det ingen som raderar något.
Men det måste ändå finnas någon form av kontroll. Det har ju den senaste tidens händelser här visat. Det går inte att ha ett helt ocensurerat forum.
Det måste finnas någon som stoppar registrering av nicknappingkaraktär. Någon som stoppar ren och skär mobbing.
Jag har bett Sniper hjälpa mig med modereringen. Jag hinner inte göra allt själv. Och eftersom det krävs godkännande av admin för att aktivera konton, så behöver vi vara två.
Att jag valde just Sniper är för att varken han eller jag brukar ägna oss åt personliga påhopp, och har en viss moral i hur vi skriver. Och är i mitt tycke dom som är mest "flexibla" och öppna för andra infallsvinklar. Inte så låsta av ideologin, som många andra kan vara ibland. Så jag hoppas ni andra kan acceptera att det är Sniper och jag som modererar. Vi försöker hålla oss opartiska.
Vi har valt att ha adminrättigheterna på våra vanliga användare, och inte regga några anonyma moderatornick. Detta för att slippa alla spekulationer om vem som gör vad.
Och som jag skrev i min första presentation av forumet, nivån på forumet sätter vi tillsammans.
Och jag vill gärna att alla följer med dit. Till och med Fredrik....
Utan olika åsikter så blir det ju inte några diskussioner. Och dom gånger vi kommer igång med att verkligen diskutera de olika ämnena, så är det riktigt kul.
Testaren
No Problem! Kul med några seriösa moderatorer. Bara ni gör A-B modellen. Allt bort!
Hellre en moderator än en fet ful moderat!
Den var fin RV
//berra