En, enligt egen utsago, 38 årig man löper totalt amok på ett öppet ocensurerat forum.
Varför ?
Jo han avslöjades ganska snabbt med att dubbelnicka (Ohlys näsa) och då går alla propparna ur totalt, och han ska "hämnas" genom att förstöra forumet med mega-spamming av nonsenstrådar med grovt sexuellt innehåll.
Nicknapping, ja stackars fredrik har ju knappast tålt att jag öht skriver på forum, mitt nick och avatar. Samma sak hände på AB.
På aftonbladets forum fanns några "Måbra" trådar (ett antal) som blev bortmodererade pga av anmälningar (läs: fredrik)
Om man ser det ur en allmän psykologisk vinkel så har vi alltså en fullt vuxen människa som beter sig som en trotsig fyraåring som inte får som han vill (då ska ingen annan få heller) Är det inte märkligt säg ? Att en fullt vuxen människa ägnar en halv dag och energi åt att bara förstöra för andra. När han somnar ikväll kommer han inte att vara stolt över sig själv, tro mig, han mår inget vidare.
Vi får väl hoppas att den tilltänkta frugan också bara är ett barn av hans fantasivärld, liksom den egna firman, alla anställda, espressomaskiner hit och gasspisar dit. Mytoman heter det i min bok.
Hursomhelst, ett mycket intressant psykologiskt fenomen, en vuxen man som inte kan hantera internet. Första gången jag stöter på fenmomenet, fascinerande och skrämmande på samma gång.