KickTheRasist 2009-02-27, 01:43
DirtyDog skrev:Nazi-älskare fanns det gott om.
Amin al-Husseini (Mohammad Amin al-Husayni, امين الحسيني), född omkring 1895 i Jerusalem, död 4 juli 1974 i Beirut, var en palestinsk nationalist och muslimsk religiös ledare. Han var medlem av Jerusalems mest ansedda familj och med två högt ansedda ämbeten: mufti för Jerusalem och ordförande för Muslimska högsta rådet.
Amin al-Husseini var motståndare till en judisk stat inom gränserna för det dåvarande brittiska Palestinamandatet och bad Adolf Hitler om hjälp.[1]
Under andra världskriget flydde han till Nazityskland, efter att ha deltagit i en anti-brittisk/pro-tysk kupp i Bagdad 1941. [2]
Nyligen upptäckta dokument i tyska UD samt militärarkivet i Freiburg visar att nazisterna planerade en utrotning av de palestinska judarna vid en eventuell seger mot britterna i Egypten. Tyskarna ville ha arabernas stöd mot en framtida judisk stat och Hitler försäkrade att "det judiska problemet" i Mellanöstern skulle "åtgärdas". [3] I en bok som behandlar dokumenten drar författarna slutsatsen att den viktigaste kollaboratören och tillika antisemit var Haj Amin al-Husseini.
Hejsan !!
De var precis detta som jag vill skriva idag!! Jag är inte här att smutskasta Kristendomen som en tro!!
Jag är själv Katolik från födelse. Men är icke mera troende på grund av att jag var döpt utan min eget godkännande!.
OBS!!
Detta kommer jag alldrig att förlåta min pappa och mamma för att jag vill kanske inte kallas för Ivan idag och vara den som dom ville .
Back to the Case :
Som sagt jag är inte här att smutskasta Kristendom som en tro .. jag är här att belysa att både Islam och Kristendomen har sina smutsiga bakgrunder.
OBS...
Snackar inte om dom riktigt troende--- ("Allt ära och respekt för båda två")
Så denna länken som jag skickade är rent fakta och ingen skit snack ... Sen de bilderna som
Den Smutsiga Hunden har visat är faktisk sanningen..!!
Men jag förstår inte vitsen i detta för att detta finns redan i den fakta som jag har redovisat faktisk?![b]
Senast ändrad av KickTheRasist den 2009-02-27, 02:22, ändrad totalt 1 gång