Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
R.O.F.L
Sossar ee lata
Secrist
redalert
Kakmonstret
9 posters

    Städar åt LO - utan kontrakt

    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Städar åt LO - utan kontrakt

    Inlägg  Kakmonstret 2010-06-03, 23:19

    Inget kontrakt.
    Ingen övertidslön.
    Omöjliga städbeting.
    Men den här gången handlar det inte om McDonald's. Utan om LO:s eget konferensslott, Örenäs i Skåne.


    Städarna får ingen övertidsersättning, istället kallas det "för att gå minus", om de inte hinner klart på utsatt tid.

    LO-chefen Kjell Ahlberg erkänner att det är avtalsbrott, men agerar inte då städarna inte är med i facket.

    När McDonalds uppdagades med nästintill gratis arbetskraft var det företagets fel. När det visar sig att LO gör precis samma sak är det de timanställda städarnas fel, för att de inte är medlemmar i facket.

    AB skriver inget om detta ännu. Har Wanja fortfarande kvar sin plats i AB:s styrelse?

    Ännu en LO-katastrof som bör uppmärksammas å det grövsta.

    http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2011037/stadar-at-lo-utan-kontrakt

    http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2011038/avtalsbrott-enligt-lo-chefen-men-fackjatten-agerar-inte
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Sv: Städar åt LO - utan kontrakt

    Inlägg  redalert 2010-06-03, 23:21

    Kakmonstret skrev:Inget kontrakt.
    Ingen övertidslön.
    Omöjliga städbeting.
    Men den här gången handlar det inte om McDonald's. Utan om LO:s eget konferensslott, Örenäs i Skåne.


    Städarna får ingen övertidsersättning, istället kallas det "för att gå minus", om de inte hinner klart på utsatt tid.

    LO-chefen Kjell Ahlberg erkänner att det är avtalsbrott, men agerar inte då städarna inte är med i facket.

    När McDonalds uppdagades med nästintill gratis arbetskraft var det företagets fel. När det visar sig att LO gör precis samma sak är det de timanställda städarnas fel, för att de inte är medlemmar i facket.

    AB skriver inget om detta ännu. Har Wanja fortfarande kvar sin plats i AB:s styrelse?

    Ännu en LO-katastrof som bör uppmärksammas å det grövsta.

    http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2011037/stadar-at-lo-utan-kontrakt

    http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2011038/avtalsbrott-enligt-lo-chefen-men-fackjatten-agerar-inte

    Nej men vad säger du, detta måste tystas till varje pris! affraid
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Städa

    Inlägg  Secrist 2010-06-03, 23:22

    Vänsterns berömda solidaritet. Man använder den när det passar sina egna syften. Annars är det strunt samma.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Hur länge tror ni det tar innan vi får höra av Mona...

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-03, 23:31

    Jag har fullt förtroende för Wanja & LO Question lol! lol! lol! scratch scratch scratch
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Bröderna Red & rödnäsorna här har nog lagt sig för ikväll

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-03, 23:34

    svårt att gapa & skrika nu What a Face affraid
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Hoho Red V var är du? hallå Red C var är du?

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-03, 23:51

    lol! lol! lol! lol! lol! lol! nu skär det i de små röda hjärtana.....
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Sv: Städar åt LO - utan kontrakt

    Inlägg  R.O.F.L 2010-06-03, 23:54

    WANJA WANJA, skandalernas drottning!!!

    Allt ska under luppen innan valdagen!!!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Sv: Städar åt LO - utan kontrakt

    Inlägg  x-medborgare 2010-06-04, 00:15

    R.O.F.L skrev:WANJA WANJA, skandalernas drottning!!!

    Allt ska under luppen innan valdagen!!!

    Frågan är om Wanja tål en granskning under lupp? Shocked
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty hehehe

    Inlägg  captaincodd 2010-06-04, 06:56

    hon får inte plats därunder dumhuvven men det är skönt att veta att fusket inte bara huserar i de finare kretsarna,,,=))
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Sv: Städar åt LO - utan kontrakt

    Inlägg  Redvictory 2010-06-04, 07:41

    captaincodd skrev:hon får inte plats därunder dumhuvven men det är skönt att veta att fusket inte bara huserar i de finare kretsarna,,,=))

    Det komiska är att anhängarna tar upp det öht! hur kunde de öht reagera? de är ju helt blinda för sådant i vanliga fall! någon måste ha tipsat dem!
    Hursomhelst så skall lagar och avtal följas! det spelar ingen roll om det är i LO
    borgen eller i Rikstagshuset! Jag kan tänka mig att det behöpver städas dygnet om när smutsen ifrån alliansens pajaser skall saneras ut på Rosenbad!
    Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Arg?

    Inlägg  Secrist 2010-06-04, 07:51

    Det komiska är att anhängarna tar upp det öht! hur kunde de öht reagera? de är ju helt blinda för sådant i vanliga fall! någon måste ha tipsat dem!
    Hursomhelst så skall lagar och avtal följas! det spelar ingen roll om det är i LO
    borgen eller i Rikstagshuset! Jag kan tänka mig att det behöpver städas dygnet om när smutsen ifrån alliansens pajaser skall saneras ut på Rosenbad!


    Ingen större ilska kan spåras i RV:s inlägg mot LO när han försöker förskjuta fokus till hur dåliga alliansen är som vanligt. Rolling Eyes
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Sv: Städar åt LO - utan kontrakt

    Inlägg  Redvictory 2010-06-04, 08:02

    Secrist skrev:Det komiska är att anhängarna tar upp det öht! hur kunde de öht reagera? de är ju helt blinda för sådant i vanliga fall! någon måste ha tipsat dem!
    Hursomhelst så skall lagar och avtal följas! det spelar ingen roll om det är i LO
    borgen eller i Rikstagshuset! Jag kan tänka mig att det behöpver städas dygnet om när smutsen ifrån alliansens pajaser skall saneras ut på Rosenbad!


    Ingen större ilska kan spåras i RV:s inlägg mot LO när han försöker förskjuta fokus till hur dåliga alliansen är som vanligt. Rolling Eyes

    Det räcker med att jag tycker lagar och avtal skall följas! när det gäller McDonalds så tyckte ni att det var helt ok! det är en jävla skillnad!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Sv: Städar åt LO - utan kontrakt

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-04, 08:51

    Nu har ju städarna avtal med sina arbetsgivare, vad jag förstår har man bytt ut personal efterhand, och nu visar det sig att dom som städar inte har några avtal då dom inte är fackanslutna?

    Tror ni inte att kontraktet sagts upp nu när sanningen kommit fram,precis som MacDonalds kände man inte till städarnas situationer,

    Blir det hovets fulla ansvar om det visar sig att många av dom som gör skitjobben under bröllopsyran visar sig ha usla löner och avtal också?
    Undrar om kungen förvissat sig om att alla har schyssta och avtalsenliga löner?


    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Suck...

    Inlägg  Secrist 2010-06-04, 09:32

    Det räcker med att jag tycker lagar och avtal skall följas! när det gäller McDonalds så tyckte ni att det var helt ok! det är en jävla skillnad!

    Jaha, då var vi här igen. När RV påstår att "vi" sagt än det ena och än det andra. Han kan inte styrka det för att han vet att det är en ren lögn men målet är inte sanningen. Målet är fokusförskjutning.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Red V är ju lite snurrig, det vet vi

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-04, 10:18

    Secrist skrev:Det räcker med att jag tycker lagar och avtal skall följas! när det gäller McDonalds så tyckte ni att det var helt ok! det är en jävla skillnad!

    Jaha, då var vi här igen. När RV påstår att "vi" sagt än det ena och än det andra. Han kan inte styrka det för att han vet att det är en ren lögn men målet är inte sanningen. Målet är fokusförskjutning.

    Sen är han en inbiten kommunist och då kan de göra vad de vill mot han, så länge det är den röda sidan så är det okej lol!

    Alliansen ur Rosenbad... lol! lol! lol! Vakna för fan Red V, nu kommer sosse skandalerna på löpande band, fusk inom partiet, och nu LO, vänta bara till Mona synas under lupp! då blir det kul......ur allianssynpunkt Very Happy Very Happy Very Happy
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Kolla dessa siffror!! Kaffet är goooooooott idag 50,9% / 44,9

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-04, 10:22

    Alliansen 50,9% oppositionen 44,9%, Alliansen leder med 6,6%!!!!!

    Idag mina vänner blir det en Champagne!! jag har sagt att alliansen kommer vinna stort!! svensken vill ha jobb, inte bidrag och skyhöga skatter!!


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7241624.ab
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Moderaterna nästan 5%!!!!! större än sossepatrasket

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-04, 10:24

    Jag är lyrisk idag för V närmar sig 4%!! Martin! om vänstern åker ur riksdagen så ska jag bjuda dig på en brak middag!!!

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7241624.ab

    Sponsored content


    Städar åt LO - utan kontrakt Empty Sv: Städar åt LO - utan kontrakt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 15:47