Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
lazy
F.I.S.T
Redvictory
RedCloud
x-medborgare
MartinLindgren
Kakmonstret
11 posters

    Vänsterpartiet girar åt höger

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  lazy 2010-05-07, 22:55

    Kakmonstret skrev:V har även övergett miljöfrågorna i valrörelsen med hänvisning till att MP får all medial uppmärksamhet kring miljön.

    "– Partiledningen har sagt att Miljöpartiet äger miljöfrågorna medialt. Men jag kan inte acceptera att man av taktiska skäl lämnar över den frågan till ett annat parti. Vi har ett rättviseperspektiv på miljö- och klimatpolitiken som inget annat parti har, säger Vilmer Andersen."

    V.A. sitter i V:s styrelse.

    Det skulle vara ironiskt om V lägger sig så platt att de förlorar sina väljare, och hamnar under mr 4 procent Smile

    Vänstern är snubblande nära att förlora sina "kärnväljare" p.g.a sitt "kelande"
    med Mona S, partipiska gentemot de små?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  Redvictory 2010-05-07, 23:04

    lazy skrev:
    Kakmonstret skrev:V har även övergett miljöfrågorna i valrörelsen med hänvisning till att MP får all medial uppmärksamhet kring miljön.

    "– Partiledningen har sagt att Miljöpartiet äger miljöfrågorna medialt. Men jag kan inte acceptera att man av taktiska skäl lämnar över den frågan till ett annat parti. Vi har ett rättviseperspektiv på miljö- och klimatpolitiken som inget annat parti har, säger Vilmer Andersen."

    V.A. sitter i V:s styrelse.

    Det skulle vara ironiskt om V lägger sig så platt att de förlorar sina väljare, och hamnar under mr 4 procent Smile

    Vänstern är snubblande nära att förlora sina "kärnväljare" p.g.a sitt "kelande"
    med Mona S, partipiska gentemot de små?

    Vem har lånat ut sin fantasigenerator till dig Lazy? är det kakan?
    Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-07, 23:08

    lazy skrev:
    Kakmonstret skrev:V har även övergett miljöfrågorna i valrörelsen med hänvisning till att MP får all medial uppmärksamhet kring miljön.

    "– Partiledningen har sagt att Miljöpartiet äger miljöfrågorna medialt. Men jag kan inte acceptera att man av taktiska skäl lämnar över den frågan till ett annat parti. Vi har ett rättviseperspektiv på miljö- och klimatpolitiken som inget annat parti har, säger Vilmer Andersen."

    V.A. sitter i V:s styrelse.

    Det skulle vara ironiskt om V lägger sig så platt att de förlorar sina väljare, och hamnar under mr 4 procent Smile

    Vänstern är snubblande nära att förlora sina "kärnväljare" p.g.a sitt "kelande"
    med Mona S, partipiska gentemot de små?

    Tror det kan bli tvärt om v backar från att vara såå V och liknar mer och mer det sossarna en gång var.. Med tiden kan det ge ett högre stöd..
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  lazy 2010-05-07, 23:13

    Vänstern verkar inte vara det som sossarna en gång var, vänstern
    verkar däremot blivit så "maktkåta" att de går med på vad som
    helst.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  Redvictory 2010-05-07, 23:20

    lazy skrev:Vänstern verkar inte vara det som sossarna en gång var, vänstern
    verkar däremot blivit så "maktkåta" att de går med på vad som
    helst.

    Du menar som Allianspartierna?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-07, 23:37

    lazy skrev:Vänstern verkar inte vara det som sossarna en gång var, vänstern
    verkar däremot blivit så "maktkåta" att de går med på vad som
    helst.

    Som centern då tänk vad makt kan förändra politiska grunplattor.. Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  theward 2010-05-07, 23:39

    x-medborgare skrev:
    lazy skrev:Vänstern verkar inte vara det som sossarna en gång var, vänstern
    verkar däremot blivit så "maktkåta" att de går med på vad som
    helst.

    Som centern då tänk vad makt kan förändra politiska grunplattor.. Very Happy

    KD är ännu värre, då de direkt går emot vad de borde tro på.
    Dvs bibeln och Guds ord.......
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-07, 23:44

    Återigen det rödgröna alternativet utan någon djävla storebror och bandhunds mentalitet, ja tack!

    Sitta i knä och gå i koppel får stora stygga vargen och dom tre små pig pig pig roa sig med själva den tiden dom har kvar ute på banan!

    Självklart ylar och gnyr madame Lazy i vanmakt varje gång hon tänker på sin älskade Roffarallians misslyckanden och piruetter, och sitt urusla opinionsläge!
    Antagligen skriker madamen när hon s....., också?


    Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-05-07, 23:47, ändrad totalt 1 gång
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-07, 23:46

    Lazy tror du vänster förstår om man hämtar info från SKP:S sida?

    Detta skriver Sveriges Kommunistiska parti på sin blogg under rubriken "Prostitution Ohly":

    Annat kan inte vänsterpartiets högersvängar kallas. De ger nu efter för kraven om ett nytt pensionssystem. Vi har idag ett pensionssystem som inte hör hemma i en demokratisk välfärdsstat. En pension som styrs av marknaden. Nu flera år framåt får vi se en sänkning av våra pensioner medan kostnaderna i samhället ökar, inte minst energikostnaderna samt matpriserna.

    Man ger nu också efter för sossarnas krav om NATO samarbete. Alltså kan vi i framtiden räkna med ökande kostnader för Sveriges krigsinsatser under USA:s ledning, förutom det rent omoraliska i sammanhanget.

    Ja, du Ohly. Jag måste erkänna att jag tidigare hade ett litet men ändock gott öga till dig, men den lilla potentiella förälskelsen är nu slut för gott. Du har sålt din själ och den lilla ideologi vänstern hade kvar.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  lazy 2010-05-07, 23:47

    KD är ännu värre, då de direkt går emot vad de borde tro på.
    Dvs bibeln och Guds ord.......

    Usch, och där fick du mig om igen att tänka varför jag inte gillar
    religiösa partier i riksdagen. Laughing
    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  SilverSurfer 2010-05-07, 23:48

    Ja jösses att inte Vänsterpartiet är va ni trodde...(ve och fasa).......suck vi har ju redan sagt att vänsterpartiet är ju nu som sossarna var fär 15 år sedan......Sossarna är ju mer ett höger parti tyvärr än mitten parti numera..
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-07, 23:49

    Det som kommer hända är att vänsterns vänsterkärnväljare kommer flytta över till SKP, som antagligen kan växa sig större. Det vore inte bra om vi i Sverige får en stor renodlad kommunistisk rörelse i samhället.

    Vänsterpartiet kan på sikt marginaliseras mellan S och SKP.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  theward 2010-05-07, 23:49

    Kakmonstret skrev:Lazy tror du vänster förstår om man hämtar info från SKP:S sida?

    Detta skriver Sveriges Kommunistiska parti på sin blogg under rubriken "Prostitution Ohly":

    Annat kan inte vänsterpartiets högersvängar kallas. De ger nu efter för kraven om ett nytt pensionssystem. Vi har idag ett pensionssystem som inte hör hemma i en demokratisk välfärdsstat. En pension som styrs av marknaden. Nu flera år framåt får vi se en sänkning av våra pensioner medan kostnaderna i samhället ökar, inte minst energikostnaderna samt matpriserna.

    Man ger nu också efter för sossarnas krav om NATO samarbete. Alltså kan vi i framtiden räkna med ökande kostnader för Sveriges krigsinsatser under USA:s ledning, förutom det rent omoraliska i sammanhanget.

    Ja, du Ohly. Jag måste erkänna att jag tidigare hade ett litet men ändock gott öga till dig, men den lilla potentiella förälskelsen är nu slut för gott. Du har sålt din själ och den lilla ideologi vänstern hade kvar.

    Och dig tror man på........INTE

    Ni högertroll är allt bra roliga, på sin höjd.....
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-07, 23:51

    Kommunisternas blogg:

    http://www.skp.se/blogg/

    Tro vad du vill troll.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  theward 2010-05-07, 23:51

    Kakmonstret skrev:Det som kommer hända är att vänsterns vänsterkärnväljare kommer flytta över till SKP, som antagligen kan växa sig större. Det vore inte bra om vi i Sverige får en stor renodlad kommunistisk rörelse i samhället.

    Vänsterpartiet kan på sikt marginaliseras mellan S och SKP.

    in your dreams.....
    Har du lånat fantasigeneratorn nu i helgen av GA...eller har ni börjat serietillverkning??
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-07, 23:52

    Ska du titta på kommunisternas bogg eller inte?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  theward 2010-05-07, 23:53

    Kakmonstret skrev:Kommunisternas blogg:

    http://www.skp.se/blogg/

    Tro vad du vill troll.

    Relevans? det finns alltid folk som är mera höger eller mera vänster än andra partier....
    De extrema partierna hamnar långt under riksdagsspärren...

    Dina slutsatser är ju lol!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  lazy 2010-05-07, 23:54

    MartinLindgren skrev:Återigen det rödgröna alternativet utan någon djävla storebror och bandhunds mentalitet, ja tack!

    Sitta i knä och gå i koppel får stora stygga vargen och dom tre små pig pig pig roa sig med själva den tiden dom har kvar ute på banan!

    Självklart ylar och gnyr madame Lazy i vanmakt varje gång hon tänker på sin älskade Roffarallians misslyckanden och piruetter, och sitt urusla opinionsläge!
    Antagligen skriker madamen när hon s....., också?

    Den som borde skrika när han skiter är martin, i fyra år har han skrikit
    om att inte vara med på "Sverigekartan" nu har vi fått se att martin inte
    kommer att vara med på "Sverigekartan" om den rödgröna röran vinner heller
    ändå ropar han "Leve Mona Sahlin!" patetiskt så det förslår.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-07, 23:54

    Nyss sade du att jag skrev ihop en lögn. Nu försöker du slingra dig när du insett hur pinsamt fel du hade. lol
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  theward 2010-05-07, 23:54

    Kakmonstret skrev:Ska du titta på kommunisternas bogg eller inte?

    varför skulle jag.....??

    Skiter väl i vad de tycker..... eller inte tycker
    Blogga kan ju vilka idioter som helst göra, om vad skit som helst...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-07, 23:55

    Såg i kvällens aktuellt från V kongressen där deras kommentator Margit Silverstein tror jag hon heter, rapporterade att hon hade varit på många tidigare V kongresser och aldrig tidigare sett ett så enigt V som nu!

    Så det är bara för högertomtarna santa santa att sprattla emot och yla bäst dom vill!

    Inget konstigt med ett samarbete som fungerar, självförtroende, kampvilja att vinna valet och medvinden i ryggen!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Höger

    Inlägg  Secrist 2010-05-07, 23:56

    Vad tror du dom rödgröna jobbat med sen dom inledde sitt samarbete, jo att komma överens, vilket innebär att ge och få!

    Och vad får Vänsterpartiet? Det verkar som om de ger rätt mycket för att kunna få en chans att sitta med vid maktens grytor. Klassiskt fall av två slår den tredje.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-07, 23:57

    Nu är det ju inte vem som helst som kan blogga där, utan de har ett antal fasta skribenter som skriver för partiets räkning.

    Ett parti som kommer att vinna väljare när Ohlys näsa tycks ha fastnat i Monas rumpa (nu låter jag nästan som Martin, lol)


    Senast ändrad av Kakmonstret den 2010-05-07, 23:58, ändrad totalt 1 gång
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  theward 2010-05-07, 23:57

    Kakmonstret skrev:Nyss sade du att jag skrev ihop en lögn. Nu försöker du slingra dig när du insett hur pinsamt fel du hade. lol

    öhhh en blogg är ingen sanning, mer än för de som skrivit den
    Dina slutsatser har inget med verkligeheten att göra, fattar du inte det?

    Skulle någon annan skriva liknande smörja då vet jag vilka reaktioner de skulle från dig och andra högerstollar

    Så jag slingrar mig inte öht... fast vill du tro det...får du väl tro det... tongue
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Vind?

    Inlägg  Secrist 2010-05-07, 23:59

    Inget konstigt med ett samarbete som fungerar, självförtroende, kampvilja att vinna valet och medvinden i ryggen!

    De enda som har medvind är Miljöpartiet. Både S och V står och harvar på samma siffror.

    Sponsored content


    Vänsterpartiet girar åt höger - Sida 2 Empty Sv: Vänsterpartiet girar åt höger

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 03:30