Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Regndrottning
Kakmonstret
Sossar ee lata
MartinLindgren
theward
lazy
F.I.S.T
11 posters

    Thai-fru-import

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Thai-fru-import Empty Thai-fru-import

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-03, 23:25

    scratch

    http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6877705.ab

    Är det likt "RUT".... avdragsgillt ? ... då skulle det ju kallas "Taj-avdrag" (Gissar att inte alla fattar den, .... Taja= Onanera... på stockholmska..) Cool

    Det är väl få som tror att dessa arrangerade träffar bygger på annat än ekonomisk förbättring för Thailändskorna, och att det handlar om att flytta tillbaka jämställdheten nåt århundrade för många av de svenska männen ...

    "Bekvämt med en kvinna som är snäll och foglig, och lagar god mat" ... stod det i artikeln
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  lazy 2010-04-03, 23:40

    Det här är ngt som blivit mer vanligt med åren, klarar den svenske mannen inte av en "jämställd" kvinna?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-03, 23:42

    lazy skrev:Det här är ngt som blivit mer vanligt med åren, klarar den svenske mannen inte av en "jämställd" kvinna?

    Nja .. nu var det ju 28.000 i Sverige ... inte 4,5 miljoner....
    Så det bör väl poängteras att nästa alla inte väljer att importera Cool
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  theward 2010-04-03, 23:48

    lazy skrev:Det här är ngt som blivit mer vanligt med åren, klarar den svenske mannen inte av en "jämställd" kvinna?

    Beror på vad som menas med "jämnställd"....
    Finns många Svenska kvinnor som det inte går att vara ihop med om man inte själv är en riktig toffel eller står ut med sjutton som helst....

    Tyvärr har en hel del av kvinnligheten gått ut där "jämnställheten" gick in....Många ska ha en massa, men ger desto mindre och så var det väl inte riktigt meningen at det skulle vara?

    Gissar att man får skit för detta, men det skiter jag i för jag står för det jag säger Wink
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  lazy 2010-04-04, 00:00

    Jag tror ändå att den svenske mannen vill ha en kvinna som "passar upp" på honom och det blir lite svårt när den svenska kvinnan ska dubbelarbeta (i.a.f om hon har barn) + att hon är uppväxt med det socialdemokratiska:Du kan, kvinnor kan. Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-04, 00:01

    theward skrev:
    lazy skrev:Det här är ngt som blivit mer vanligt med åren, klarar den svenske mannen inte av en "jämställd" kvinna?

    Beror på vad som menas med "jämnställd"....
    Finns många Svenska kvinnor som det inte går att vara ihop med om man inte själv är en riktig toffel eller står ut med sjutton som helst....

    Tyvärr har en hel del av kvinnligheten gått ut där "jämnställheten" gick in....Många ska ha en massa, men ger desto mindre och så var det väl inte riktigt meningen at det skulle vara?

    Gissar att man får skit för detta, men det skiter jag i för jag står för det jag säger Wink

    Njä ... det finns en liten liten klick svenska kvinnor, som kallar sig feminister, men inte alls är det..... tror att det är den klicken du syftar till. Men den är inte större än den klicken män som söker kvinnor utomlands skulle jag förmoda.

    Jag tycker nog om när kvinnor får vara kvinnor, och män får vara män....
    Lite skillnader ska det få va....

    Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-04, 00:03

    lazy skrev:Jag tror ändå att den svenske mannen vill ha en kvinna som "passar upp" på honom och det blir lite svårt när den svenska kvinnan ska dubbelarbeta (i.a.f om hon har barn) + att hon är uppväxt med det socialdemokratiska:Du kan, kvinnor kan. Wink

    Hur stor del av svenska män tror du vill ha det så ?...
    För när du skriver "den svenske mannen" så inkluderar du typ alla ..

    tänk efter nu innan du svarar Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-04, 00:05

    Vad menar du egentligen Lazy?
    Säger du att svenska män med kvinnor av annat ursprung bara är ute efter en underställd kvinna?

    Varför skulle inte svenska män med utländsk kvinna, eller svensk kvinna med utländsk man kunna leva jämställda liv?

    Är det en ton av främlingsfientlig nedlåtenhet vi hör här?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  lazy 2010-04-04, 00:08

    I en önskedröm så tror jag faktiskt att de flesta männen vill ha det så.
    Vad vill du själv ha om du får välja, en trött fru som kommer hem från jobbet och skriker på dig eller en utvilad, fräsch fru som har pysslat med maten och ställt fram dina tofflor när du kommer från jobbet? Wink
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Thai-fru-import Empty De flesta hamnar nog hos feta norrlänningar

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-04-04, 00:11

    Norrlänningar är feta, lata & snåla!! Vem fan vill ha en sådan!? Jo, thaidamer som tar varsomhelst!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-04, 00:13

    Jag har vuxit upp i ett jämställt hem, och lever så själv också, så nej, nej är inte intresserad av ett underställt förhållande!

    Vill du själv ha en underställd man som står med maten på bordet och dina tofflor i handen när du kommer hem Lazy?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  lazy 2010-04-04, 00:16

    Det vore underbart Martin, varför förneka att vi vill ha det bekvämt och
    mysigt?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-04, 00:18

    Brukar inte du smyga runt på skumma barer i Bangkok mellan varven S-ee-L?
    Där är ju utbudet stort har jag förstått!

    Visserligen kallar du ju dina resor för safaris men man kan ju säga vad som helst!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-04, 00:20

    Där ser du skillnaden på dig och mig Lazy!

    Du kanske ska skicka ut en trevare mot S-ee-L, han gillar ju svenska kvinnor?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  lazy 2010-04-04, 00:27

    Du menar att du inte vill ha det bekvämt och mysigt Martin? Nu svarade ju jag
    i och för sig i egenskap av just dubbelarbetande kvinna och för mig vore det en önskedröm med en man som stod med maten färdig och med mystofflorna i handen, skulle också många ggr vilja vara på ett bättre humör när jag kommer hem från jobbet. Wink
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  Kakmonstret 2010-04-04, 01:00

    Många Thaitjejer är snygga Smile

    Att tjejerna söker sig ett bättre liv är inget konstigt i sig. Många som är tillsammans med asiatiska tjejer trivs väldigt bra i sina förhållanden, både mannen och kvinnan.

    Jag tror svenska män vill ha en kvinna som uppskattar att bli behandlad som en kvinna ibland. Man kan bjuda på middag utan att behöva tjafsa en kvart om att dela notan lika, bära resväskan på flygplatsen etc. helt enkelt lite mer gentlemän och mindre 50-50 jämställdhet i alla situationer. Ryska eller östeuropeiska kvinnor anses ju också mer kvinnliga.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-04, 01:19

    lazy skrev:Du menar att du inte vill ha det bekvämt och mysigt Martin? Nu svarade ju jag
    i och för sig i egenskap av just dubbelarbetande kvinna och för mig vore det en önskedröm med en man som stod med maten färdig och med mystofflorna i handen, skulle också många ggr vilja vara på ett bättre humör när jag kommer hem från jobbet. Wink

    Hmmm..... Du gillar alltså ojämställdhet av rent ideologiska själ ?? Cool
    Jag vet helt klart inte om du dummar dig el om du menar allvar. Men jag är redo att sätta pengar på det senare.... när jag tänker efter hur du debatterat hittills.

    Sen ska man inte förväxla det du svamlar om med omtänksamhet.... för det går ofta "both ways" i ett förhållande....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-04, 01:20

    Kakmonstret skrev:Många Thaitjejer är snygga Smile

    Att tjejerna söker sig ett bättre liv är inget konstigt i sig. Många som är tillsammans med asiatiska tjejer trivs väldigt bra i sina förhållanden, både mannen och kvinnan.

    Jag tror svenska män vill ha en kvinna som uppskattar att bli behandlad som en kvinna ibland. Man kan bjuda på middag utan att behöva tjafsa en kvart om att dela notan lika, bära resväskan på flygplatsen etc. helt enkelt lite mer gentlemän och mindre 50-50 jämställdhet i alla situationer. Ryska eller östeuropeiska kvinnor anses ju också mer kvinnliga.

    Jag är inte förvånad Cool
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  lazy 2010-04-04, 01:31

    Hmmm..... Du gillar alltså ojämställdhet av rent ideologiska själ ??

    Är det ojämställdhet att önska sig en man som står med maten och tofflorna redo
    när man kommer hem från jobbet?

    Är det ojämställdhet när man inbillar sig att mannen ifråga skulle (innerst inne)
    vilja ha samma sak?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-04, 01:42

    Du inbillar dig i högsta grad Lazy, kanske för att försvara dina drömmar och ideal, en alldelses egen gigolo, eller som Lill Lindfors sjöng en man i byrålådan att ta fram vid behov,

    Vilken normalt funtad kis väljer att vara en gigolo?
    Lika lite som man vill ha en kvinna som underkastad piga!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-04, 02:48

    lazy skrev:
    Hmmm..... Du gillar alltså ojämställdhet av rent ideologiska själ ??

    Är det ojämställdhet att önska sig en man som står med maten och tofflorna redo
    när man kommer hem från jobbet?

    Är det ojämställdhet när man inbillar sig att mannen ifråga skulle (innerst inne)
    vilja ha samma sak?

    Det luktar inte ombry om dina uttalanden,... det luktar "JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL" ... alltså egoism....

    Själv VILL jag ge av mig själv.... och uppskattar när jag får ... en viss skillnad där LAZY, ..... "hoppas att du har förstått"

    Och dina uttalanden här rimmar illa med ditt lätta avsky för "den svenske mannens åtrå till Thailändska kvinnor"
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  Regndrottning 2010-04-04, 10:04

    Jag skulle få dåligt samvete om jag hade en 'hemafru' som passade upp mig. Trots att jag tycker om att bli bortskämd ibland villo jag inte det skall gå till överdrift. Jag vill också vara den som skämmer bort....

    Min hustomte skämmer bort mig, anser jag. Men, bekväligheten är inte enkelriktad, jag ser till att skämma bort honom, det är han värd...

    Nej, i ett förhållande så skall båda två kunna agera för den andras bekvämlighet. Att bli ständigt uppassade är inget nöje. För mig skulle det vara lite handikappkänsla över det hela.

    Så, män som importerar kvinnor så de kan bli uppassade är män (?), som ingenting kan och ingenting vill lära sig....

    Jag har läst att i de bästa förhållanderna anser både att de 'får mest'.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-04, 11:34

    Regndrottning skrev:Jag skulle få dåligt samvete om jag hade en 'hemafru' som passade upp mig. Trots att jag tycker om att bli bortskämd ibland villo jag inte det skall gå till överdrift. Jag vill också vara den som skämmer bort....

    Min hustomte skämmer bort mig, anser jag. Men, bekväligheten är inte enkelriktad, jag ser till att skämma bort honom, det är han värd...

    Nej, i ett förhållande så skall båda två kunna agera för den andras bekvämlighet. Att bli ständigt uppassade är inget nöje. För mig skulle det vara lite handikappkänsla över det hela.

    Så, män som importerar kvinnor så de kan bli uppassade är män (?), som ingenting kan och ingenting vill lära sig....

    Jag har läst att i de bästa förhållanderna anser både att de 'får mest'.

    Det ska vara BÅDA "får mest" va ?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  lazy 2010-04-04, 14:22

    MartinLindgren skrev:Du inbillar dig i högsta grad Lazy, kanske för att försvara dina drömmar och ideal, en alldelses egen gigolo, eller som Lill Lindfors sjöng en man i byrålådan att ta fram vid behov,

    Vilken normalt funtad kis väljer att vara en gigolo?
    Lika lite som man vill ha en kvinna som underkastad piga!

    Det är så jäkla kul att driva med er! Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-04, 14:24

    lazy skrev:
    MartinLindgren skrev:Du inbillar dig i högsta grad Lazy, kanske för att försvara dina drömmar och ideal, en alldelses egen gigolo, eller som Lill Lindfors sjöng en man i byrålådan att ta fram vid behov,

    Vilken normalt funtad kis väljer att vara en gigolo?
    Lika lite som man vill ha en kvinna som underkastad piga!

    Det är så jäkla kul att driva med er! Laughing

    Ja .... det är ännu ett sätt att slippa stå för vad man säger Lazy, och just det är du bra på Cool

    Sponsored content


    Thai-fru-import Empty Sv: Thai-fru-import

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 09:55