Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Susz X
blueheaven
MammaGuevara
RedCloud
Kakmonstret
berralarzon
theward
Sossar-e-lata
12 posters

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-16, 21:13

    nu tar du i så du bajsar på dig lille vän, jag jobbar mina timmar, jag försörjer mig själv och min familj, betalar för mina barn, ordnar med privatskolor etc tec, nu skall min dotter snart plugga utomlands i ett år, jag betalar, det är kul att betala och stå på egna ben, men det är inte kul att betala för lata vänstermuppar som inte kan stå på egna ben utan likt er här sitter och piper som små fågelungar efter mat, skäms på er små råttor! som jag hette tidigare, "halvera bidragen" det är nästan ett lika bra nick som det jag har nu, då skulle det bli fart på er!!!
    sen detta eviga tjat om att alliansen har slängt ut folk ur A-kassan, jag fattar inte vad ni pratar om???? det har hela tiden bara vart att ringa till a-kassan för att bli medlem, och har någon gått ur så har dom själva valt det eller?? förklara för mig hur alliansen "slängt" ut folk, kom inte dragandes med att det är dyrt att vara med i a-kassan!!! väljer man att hoppa av så är det ett eget val!! men det är likt er vänsternollor, ni kan inte ta vara på er själva!!!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Ännu en intelligen tråd.....

    Inlägg  theward 2009-04-16, 21:20

    Sossar-e-lata skrev:nu tar du i så du bajsar på dig lille vän, jag jobbar mina timmar, jag försörjer mig själv och min familj, betalar för mina barn, ordnar med privatskolor etc tec, nu skall min dotter snart plugga utomlands i ett år, jag betalar, det är kul att betala och stå på egna ben, men det är inte kul att betala för lata vänstermuppar som inte kan stå på egna ben utan likt er här sitter och piper som små fågelungar efter mat, skäms på er små råttor! som jag hette tidigare, "halvera bidragen" det är nästan ett lika bra nick som det jag har nu, då skulle det bli fart på er!!!
    sen detta eviga tjat om att alliansen har slängt ut folk ur A-kassan, jag fattar inte vad ni pratar om???? det har hela tiden bara vart att ringa till a-kassan för att bli medlem, och har någon gått ur så har dom själva valt det eller?? förklara för mig hur alliansen "slängt" ut folk, kom inte dragandes med att det är dyrt att vara med i a-kassan!!! väljer man att hoppa av så är det ett eget val!! men det är likt er vänsternollor, ni kan inte ta vara på er själva!!!

    Innan börjar skälla som en rabiesmittat hund, så kanske du skulle lära dig lite om hur saker o ting fungerar i samhället.

    Den som ska skämmas är helt klart du själv...
    Eftersom du bara spyr ur dig en massa skit, felaktigeheter och rena förtal.'

    ps det är inte bara att ringa till a-kassan...
    För det första måste du vara med i facket ett år innan du öht får stämpla, sen måste du uppfylla arbetsvillkoren för att få stämpla...

    kul att betala, nja jag tycker mest det är ett jävla gnäll på dig.....

    Angående ta vara på sig själv, har jag väldigt svårt att tro att du är någon expert inom det området
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  berralarzon 2009-04-16, 21:37

    Hörru latsosse sel vad betalar du i kyrkoskatt?
    //berra
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  berralarzon 2009-04-16, 21:49

    Ja just ja du måste fråga pappa latsoose, ja asch jag missade att du var valp..
    //berra
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-16, 21:53

    Man måste inte vara med i någon fackförening.

    Vad jag vet så är inte akademikernas a-kassa någon fackförening, men man måste dock ha varit medlem i aea i 6 månader innan man kan få ersättning.

    Det går också bra att bli medlem i Alfa-kassan utan att vara fackligt ansluten.

    Själv har jag aldrig varit med i vare sig någon a-kassa eller i någon fackförening.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Fackföreningar

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-16, 22:00

    är för sådana som inte kan tala för sin egen sak & som inte tror att deras kunskap är efterfrågad.

    Kyrkoskatt? jag har gått ur kyrkan......vill inte batala för en sagoverksamhet
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  berralarzon 2009-04-16, 22:03

    Omformulerar frågan vad skulle du ha betalat om du nu inte gått ur Svenska Kyrkan då, vad säger pappa latsosse om att du gått ur då E?
    //berra
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-16, 22:05

    Kyrkoskatt är bra. Det gynnar vårt kulturarv som måste bevaras. Kyrkan gör mycket bra genom Lutherhjälpen, samt att det är svenska kyrkan som håller kontakterna med Gammelby i Ukraina.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty BERRA LILLA VÄN

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-16, 22:12

    Du mår bara dåligt av att vara bitter, ryck upp dig kompis!! vad min far har med min kyrkoverksamhet att göra vet jag inte, men vad vet jag? Cool Cool en sak vet jag, sossar e lata och min far e inte lat lol!
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  berralarzon 2009-04-16, 22:21

    Nu var frågan vad skulle du betalat i kyrkoskatt om du nu deltagit i.
    Lätt att kolla för dig, kom igen nu E.
    //berra
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  RedCloud 2009-04-16, 22:29

    Nu på bild,
    för första gången tillsammans: BlueHeaven, Gustav VI Ander och Sossar-e-lata.
    (från v till h)

    Fått låna pappas klubbor.....

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp 130-221~The-Three-Stooges-Posters
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  berralarzon 2009-04-16, 22:33

    Asgarv.. syns direkt vilken som är fultruhten, han längst till höger..
    Gott Red C!
    Nu är det snart dax för lopplådan för att ännu en helg jobba in pengar till förmån för fattiga Djursholmsbors fastighetsskattesänkning tillika löftet om ränte subvention för att kunna skrytigt bo kvar i dess torp.
    //berra
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  berralarzon 2009-04-16, 23:06

    Nä nu orkar jag inte vänta på nörden svar om sin möjliga kyrkoskatt förmodligen är det bara en kreditkortsmarodör Sossar-E-Lata är.
    //berra
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sorry Berra

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-16, 23:20

    Jag var och hämtade min dotter från dansen, då jag inte betalar kyrkoskatt, eller kyrkoavgift som det heter så var jag tvungen att kolla frugans deklaration efetrsom du nu är så nyfiken, 0,82% har vi i Danderyd, kanske är samma överallt, vad vet jag!!??
    Bolden som någon vänstermupp la in var rätt kul faktiskt lol!

    Lirar ju golf så lite stämde den, 3,8 i HCP här.....
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  MammaGuevara 2009-04-16, 23:36

    Rule Britannia skrev:Kyrkoskatt är bra. Det gynnar vårt kulturarv som måste bevaras. Kyrkan gör mycket bra genom Lutherhjälpen, samt att det är svenska kyrkan som håller kontakterna med Gammelby i Ukraina.

    Det enda vettiga jag någonsin sett dig skriva
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Alltid något Mammaguevara

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-16, 23:56

    du har inte skrivit ett enda vettigt ord här, när du dessutom gillar en mördare/terrorist så gör det dig till en av samhällets största patrask, kostsamt patrask.....
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  blueheaven 2009-04-17, 00:23

    Nej det var inte många minuter mammag kunde hålla sig till en hyfsad debattstil!
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Mammaguevara

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-17, 00:25

    Hela hon är ju ohyffsad!!!!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  Susz X 2009-04-17, 03:48

    RedCloud skrev:Nu på bild,
    för första gången tillsammans: BlueHeaven, Gustav VI Ander och Sossar-e-lata.
    (från v till h)

    Fått låna pappas klubbor.....

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp 130-221~The-Three-Stooges-Posters

    De där tre känner jag igen- men är inte riktigt säker på vem som e vem- vet iaf
    att den dagen deras ärvda företag totalt försvann när de blev sjuka själva.
    Den enes lever var så illa däran att han inte blev arbetsför på fem år
    - uj så han gnydde på moderaterna hastigt och olustigt. Förstår inte varför?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  Susz X 2009-04-17, 03:51

    blueheaven skrev:Nej det var inte många minuter mammag kunde hålla sig till en hyfsad debattstil!
    Vad du gnyr på andra jämt. Du är ju tusen gånger värre själv juh..väx upp och sluta projicera- ett råd du själv kan ha nytta av att anamma..
    Eller är du så himla bitter och osäker att inte det går?

    Ps latesossen- du är finne va? Från Oulo?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  Redvictory 2009-04-17, 08:44

    Susz X skrev:
    blueheaven skrev:Nej det var inte många minuter mammag kunde hålla sig till en hyfsad debattstil!
    Vad du gnyr på andra jämt. Du är ju tusen gånger värre själv juh..väx upp och sluta projicera- ett råd du själv kan ha nytta av att anamma..
    Eller är du så himla bitter och osäker att inte det går?

    Ps latesossen- du är finne va? Från Oulo?

    BH och S-E-L är ju ett bisexuellt par visste du inte det Susz? Very Happy
    S-E-L gillar lite "äldre" killar
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty finns det...

    Inlägg  theward 2009-04-17, 08:47

    Susz X skrev:
    blueheaven skrev:Nej det var inte många minuter mammag kunde hålla sig till en hyfsad debattstil!
    Vad du gnyr på andra jämt. Du är ju tusen gånger värre själv juh..väx upp och sluta projicera- ett råd du själv kan ha nytta av att anamma..
    Eller är du så himla bitter och osäker att inte det går?

    Ps latesossen- du är finne va? Från Oulo?

    Så dryga, högervridna finnar?

    Det har jag svårt att tro, då jag iaf känner flera hundra finnar och ingen beter sig som S-E-L
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Angående debatt

    Inlägg  theward 2009-04-17, 08:50

    undrar jag när S-E-L, BH skrev en vettig tråd, eller ett nyanserat inlägg senast utan en massa blaj?

    Där är iaf Alexi och Gustav Ander bättre, tom F.Rahm.
    De har iaf nåt innanför pannbenet och nåt man öht kan diskutera, även om de ofta faller i fällan att bli dumma de med
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-17, 08:55

    S-e-L, så dryg, så korkad, så bragego att man nästan vill spy, No
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  Redvictory 2009-04-17, 08:55

    theward skrev:undrar jag när S-E-L, BH skrev en vettig tråd, eller ett nyanserat inlägg senast utan en massa blaj?

    Där är iaf Alexi och Gustav Ander bättre, tom F.Rahm.
    De har iaf nåt innanför pannbenet och nåt man öht kan diskutera, även om de ofta faller i fällan att bli dumma de med

    Det kanske beror på den GLOBALA FINANSKRISEN theward? ha,ha,ha

    Sponsored content


    Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp Empty Sv: Red victory, ta det lugnt lilla vänstermupp

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 01:01