Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
formsvackan
redalert
Secrist
Infra
8 posters

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  redalert 2016-08-28, 23:19

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Det var mycket mer än upprabblandet av siffror,  det var befälsordin reaktioner steater osv som var korrekt,  Tror du läste dålig svensk översättning som inte stämde med orginaöspråket.
    Nu kommer jag inte ihåg vilken av hans böcker som fick mig att reagera över allt dravel om datorkomponenters prestanda, men det spelar ingen roll.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Techno-thriller

    Michael Crichton and Tom Clancy are considered to be the fathers of the "modern techno-thriller"

    A techno-thriller is a hybrid genre drawing from science fiction, thrillers, spy fiction, action, and war novels. They include a disproportionate amount (relative to other genres) of technical details on their subject matter (typically military technology); only hard science fiction tends towards a comparable level of supporting detail on the technical side.

    The inner workings of technology and the mechanics of various disciplines (espionage, martial arts, politics) are thoroughly explored, and the plot often turns on the particulars of that exploration.

    Techno-thrillers focus strongly on details, especially on the technology, which is frequently of military origin. Techno-thrillers tend to have a broad scope in the narrative, and can often be regarded as contemporary speculative fiction; world wars are a common topic. Techno-thrillers often overlap, as far as the genre goes, with near-future science fiction. To the extent that technology is now a dominant aspect of modern global culture, most modern thrillers are "techno-thrillers", and the genre is somewhat diffuse.

    Techno-thrillers blur smoothly into the category of hard science fiction; the defining characteristics of techno-thriller are an emphasis on real-world or plausible near-future technology. There is often a focus on military or military-political action. Techno-thrillers also overlap with conspiracy fiction and apocalyptic fiction.



    Hur mycket fakta man får ut ur Tom Clancys böcker kan nog diskuteras Very Happy
    Nu kommer du till de senaste som car helt annat än sviten med huvudpersonen i serien med röd oktober osv.
    Att sedan blanda in den fiction med datorfantaser och inte net fantasier är att gå lite långt, såpass borde du ändå kunna fatta skillnaden mellan dem.
    Han har skrivit riktiga faktaböcker om du nu inte visste.

    Foliekorken pissar i din ficka snipern. affraid
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Sniperace 2016-08-28, 23:36

    redalert skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Det var mycket mer än upprabblandet av siffror,  det var befälsordin reaktioner steater osv som var korrekt,  Tror du läste dålig svensk översättning som inte stämde med orginaöspråket.
    Nu kommer jag inte ihåg vilken av hans böcker som fick mig att reagera över allt dravel om datorkomponenters prestanda, men det spelar ingen roll.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Techno-thriller

    Michael Crichton and Tom Clancy are considered to be the fathers of the "modern techno-thriller"

    A techno-thriller is a hybrid genre drawing from science fiction, thrillers, spy fiction, action, and war novels. They include a disproportionate amount (relative to other genres) of technical details on their subject matter (typically military technology); only hard science fiction tends towards a comparable level of supporting detail on the technical side.

    The inner workings of technology and the mechanics of various disciplines (espionage, martial arts, politics) are thoroughly explored, and the plot often turns on the particulars of that exploration.

    Techno-thrillers focus strongly on details, especially on the technology, which is frequently of military origin. Techno-thrillers tend to have a broad scope in the narrative, and can often be regarded as contemporary speculative fiction; world wars are a common topic. Techno-thrillers often overlap, as far as the genre goes, with near-future science fiction. To the extent that technology is now a dominant aspect of modern global culture, most modern thrillers are "techno-thrillers", and the genre is somewhat diffuse.

    Techno-thrillers blur smoothly into the category of hard science fiction; the defining characteristics of techno-thriller are an emphasis on real-world or plausible near-future technology. There is often a focus on military or military-political action. Techno-thrillers also overlap with conspiracy fiction and apocalyptic fiction.



    Hur mycket fakta man får ut ur Tom Clancys böcker kan nog diskuteras Very Happy
    Nu kommer du till de senaste som car helt annat än sviten med huvudpersonen i serien med röd oktober osv.
    Att sedan blanda in den fiction med datorfantaser och inte net fantasier är att gå lite långt, såpass borde du ändå kunna fatta skillnaden mellan dem.
    Han har skrivit riktiga faktaböcker om du nu inte visste.

    Foliekorken pissar i din ficka snipern. affraid
    Den är invändigt klädd med plast och en slang som sprutar tillbaka allt.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  formsvackan 2016-08-29, 02:24

    Återigen Snipern. Tillgången på pengar är och kommer att vara det som styr prisbildningen. Tillgången på lägenheter är naturligtvis också viktigt, men inte riktigt lika mycket.

    http://www.svd.se/maklare-lugnare-prisutveckling-pa-bostadsmarknaden/om/bopriserna

    Bostadsmarknaden lugnare: ”Galet tidigare”

    Denna och förra helgen brukar betecknas som de stora visningshelgerna på bostadsmarknaden, då allt drar igång igen efter sommaren. Många har sagt att det är nu som vi ska få svar på vart bostadspriserna är på väg.

    – Vi på Erik Olsson Fastighetsförmedling brukar försöka undvika de stora visningshelgerna, eftersom det är mest konkurrens då. Vi körde igång redan den 7 augusti. Men det har varit ovanligt många besökare på visningarna, förra helgen hade vi i snitt 25 sällskap per lägenhet i Stockholms innerstad, och 16 i ytterstaden, säger Johan Nordenfelt, informationschef på Erik Olsson Fastighetsförmedling.

    Priserna verkar hålla i sig, tycker han. Men om det förr var folks betalningsvilja som satte gränserna för priserna så är det nu bankernas vilja att låna ut pengar, konstaterar han. I en undersöknings som Erik Olsson fastighetsförmedling gjort bland sina kunder så skulle en tredjedel ha köpt en dyrare bostad om de bara fått låna mer pengar.


    Tillgången på pengar är och kommer att vara det som styr prisbildningen. Tillgången på lägenheter är naturligtvis också viktigt, men inte riktigt lika mycket.


    – Så länge räntan är så här låg och sysselsättningen är hög, samtidigt som vi har en enorm bostadsbrist, så kommer nog priserna ligga kvar. Så kommer det nog vara tills det händer något, antingen med räntan eller med avdragsrätten eller andra regler, säger han.

    Visst har de varit lite oroliga för hur priserna ska utveckla sig efter sommarens stiltje, och det stora utbudet som var innan amorteringskravet infördes den 1 juni, medger han. Men nu ser marknaden ut att stabiliseras, och det på en fortsatt hög nivå.

    – Jag har pratat med våra regionchefer. I Stockholm är intresset stort, även för dyrare bostäder. I Göteborg är marknaden lite mer splittrad, de attraktiva bostäderna går bra, men bostäder i mindre attraktiva områden går inte lika starkt, säger han.

    Jag förväntade mig denna utveckling i Göteborg och köpte därför en något mindre men dyrare lägenhet med ett mycket attraktivt läge vid Avenyn. Jag kan bara hoppas att den håller sitt värde tills jag ska sälja den om några år. Jag utgår från att intresserade köpare i det området inte är riktigt lika beroende av banklån.  Jag kan dock förmodligen inte hoppas på att kommunen går in och driver upp priset på just den lägenheten med det läget Very Happy

    Försök tro mig Snipern. Bopriserna sätts nästan uteslutande utifrån bankens lånelöften. Hur osmakligt det än är att kommuner tillåts "konkurrera" med skatteslantar, mina, dina och andras kommer kommunerna inte att agera annorlunda än andra aktörer på marknaden. Går marknaden ner kommer kommunerna handla billigare.

    Det stolpskottet BH försöker lura dig att jag pissar på dig är inte sant. Det är istället han som anar en liten brasa på gång och skyndar då som vanligt dit med en hink bensin, en oneliner och ett antal fula smileys.
    Ha en godnatt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Sniperace 2016-08-29, 09:15

    Men oavsett penningtillgång så går ju det som säljs till den som kan betala mest.....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  formsvackan 2016-08-29, 16:53

    Sniperace skrev:Men oavsett penningtillgång så går ju det som säljs till den som kan betala mest.....
    I de allra flesta fall, ja.

    Om tillgången på pengar minskar kommer dock affärerna att göras på en prismässigt lägre nivå. Prisrallyt har då avbrutits.

    Kommuners enstaka affärer kommer inte att påverka detta det minsta.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Sniperace 2016-08-29, 16:58

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Men oavsett penningtillgång så går ju det som säljs till den som kan betala mest.....
    I de allra flesta fall, ja.

    Om tillgången på pengar minskar kommer dock affärerna att göras på en prismässigt lägre nivå. Prisrallyt har då avbrutits.

    Kommuners enstaka affärer kommer inte att påverka detta det minsta.
    Jo andra kommer misrael det de ville köpa eftersom kommunen kommer kunna bjuda över, dvs det blev då dyrare eftersom kommunen bjöd över.

    Och även i et sådant scenario finns fortfarande rikt folk med tillgång till just pengar.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  formsvackan 2016-08-29, 17:12

    Sniperace skrev:Jo andra kommer misrael det de ville köpa eftersom kommunen kommer kunna bjuda över,  dvs det blev då dyrare eftersom kommunen bjöd över.
    Om priserna stannar på dagens nivå eller t.o.m. sjunker har prisrallyt avbrutits !!!

    Är det för mycket begärt att du ska förstå denna enkla mening.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Sniperace 2016-08-29, 17:26

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Jo andra kommer misrael det de ville köpa eftersom kommunen kommer kunna bjuda över,  dvs det blev då dyrare eftersom kommunen bjöd över.
    Om priserna stannar på dagens nivå eller t.o.m. sjunker har prisrallyt avbrutits !!!

    Är det för mycket begärt att du ska förstå denna enkla mening.

    Inte om det krävs merarbete för att köpa samma bostad
    Finns mindre pengar får man mindre inkomst, och det blir dyrare att leva.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  redalert 2016-08-29, 17:59

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Jo andra kommer misrael det de ville köpa eftersom kommunen kommer kunna bjuda över,  dvs det blev då dyrare eftersom kommunen bjöd över.
    Om priserna stannar på dagens nivå eller t.o.m. sjunker har prisrallyt avbrutits !!!

    Är det för mycket begärt att du ska förstå denna enkla mening.

    Monopol är aldrig bra för individen varken statligt eller kommunalt.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  formsvackan 2016-08-29, 19:23

    Sniperace skrev:Finns mindre pengar får man mindre inkomst,  och det blir dyrare att leva.
    För helvete Snipern. Inkomsten har inte med saken att göra. Den i sammanhanget minskade tillgången på pengar beror bara på att banken inte lånar ut lika mycket som tidigare. Om du inte får lägga lika mycket pengar till att betala bostadslånen får du faktiskt mera pengar över.

    Detta är en viktig parameter i sammanhanget. Folk måste kunna konsumera mera för att samhället ska fungera på ett önskvärt sätt. Den heliga 2%-iga inflationen uppnås inte om vi lägger alla våra pengar i bostaden. Statsmakten vill att vi ska köpa mera kläder, telefoner, datorer, TV-apparater, bilar, båtar, makaroner och falukorv istället Very Happy
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Infra 2016-09-14, 08:53

    Nu visar svensk mäklarstatistik som kom i dagarna att jag hade rätt
    hela tiden. När till och med mäklarna tar skeden i vacker hand, då står
    det inget vidare till med prisutvecklingen på svensk bostadsmarknad.

    Precis som jag hävdat sker inte längre några ökningar av priserna i
    Stockhom som ju är prisledande både vad gäller villor och småhus och
    bostadspriser på andra håll i riket.

    Att andra marknader kommer efter som arbogaölet, är bara naturligt, då
    ju det finns en viss eftersläpning då det gäller prisutvecklingen. Men san-
    na mina ord: även dessa husmarknader kommer att stabiliseras på 0-ut-
    vecklingsnivå.

    Därmed slår jag fast att precis som jag hävdade är Expressen fel ute i si-
    na glädjeutrop från juli och augusti, vad gäller bostadspriserna. Deras till-
    kämpade entusiasm (som nu visar sig slå fel) påminner i stora delar om
    Aftonbladets entusiastiska bilder från 80-talet där man såg en familj vid
    ett köksbord glädjas över hur pengar - likt manna från himlen - regnade
    ner över dom.

    Redan då insåg jag hur falsk denna bild var. För att få kompensation i form
    av tak över huvet efter en försäljning måste de ju ut där bland de andra
    vargarna på samma marknad som de sålt din egen bostad på. Du är alltså
    hänvisad till att slänga ut samma höga summa som du just har håvat in på
    din försäljning. Det kallar jag inte "pengaregn". Alternativet är att byta eget
    boende mot hyresboende under förutsättning att du har 40 års bostadskö
    i ryggen.

    Slutligen slår jag fast att Expressens försök att falskeligen blåsa upp bostads-
    bubblan ännu mer, nesligen har misslyckats. Samtidigt upprepar jag att, enligt
    Svensk Mäklarstatistik fick jag rätt.


    http://www.maklarstatistik.se/

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Fx4688
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Sniperace 2016-09-14, 09:40

    Infra skrev:Nu visar svensk mäklarstatistik som kom i dagarna att jag hade rätt
    hela tiden. När till och med mäklarna tar skeden i vacker hand, då står
    det inget vidare till med prisutvecklingen på svensk bostadsmarknad.

    Precis som jag hävdat sker inte längre några ökningar av priserna i
    Stockhom som ju är prisledande både vad gäller villor och småhus och
    bostadspriser på andra håll i riket.

    Att andra marknader kommer efter som arbogaölet, är bara naturligt, då
    ju det finns en viss eftersläpning då det gäller prisutvecklingen. Men san-
    na mina ord: även dessa husmarknader kommer att stabiliseras på 0-ut-
    vecklingsnivå.

    Därmed slår jag fast att precis som jag hävdade är Expressen fel ute i si-
    na glädjeutrop från juli och augusti, vad gäller bostadspriserna. Deras till-
    kämpade entusiasm (som nu visar sig slå fel) påminner i stora delar om
    Aftonbladets entusiastiska bilder från 80-talet där man såg en familj vid
    ett köksbord glädjas över hur pengar - likt manna från himlen - regnade
    ner över dom.

    Redan då insåg jag hur falsk denna bild var. För att få kompensation i form
    av tak över huvet efter en försäljning måste de ju ut där bland de andra
    vargarna på samma marknad som de sålt din egen bostad på. Du är alltså
    hänvisad till att slänga ut samma höga summa som du just har håvat in på
    din försäljning. Det kallar jag inte "pengaregn". Alternativet är att byta eget
    boende mot hyresboende under förutsättning att du har 40 års bostadskö
    i ryggen.

    Slutligen slår jag fast att Expressens försök att falskeligen blåsa upp bostads-
    bubblan ännu mer, nesligen har misslyckats. Samtidigt upprepar jag att, enligt
    Svensk Mäklarstatistik fick jag rätt.


    http://www.maklarstatistik.se/

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Fx4688
    Priserna Har alltså ÖKAT med en procent per månad i riket som helhet men stått still i Stockholm. som annars har de högsta uppblåsta priserna.
    Nu är det ju så att Stockholm är bara en del av Sverige.

    Så har eller har inte priserna gått upp i resten av Sverige?
    Och nej Stockholm är inte en likare. ....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Knas

    Inlägg  Secrist 2016-09-14, 10:21

    Därmed slår jag fast att precis som jag hävdade är Expressen fel ute i si-
    na glädjeutrop från juli och augusti,


    Med tanke på att du inte lyckats visa att den artikeln ens existerar så kan vi utgå från att du bara hittat på allting.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Infra 2016-09-14, 11:29

    Secrist skrev:Därmed slår jag fast att precis som jag hävdade är Expressen fel ute i si-
    na glädjeutrop från juli och augusti,


    Med tanke på att du inte lyckats visa att den artikeln ens existerar så kan vi utgå från att du bara hittat på allting.
    Tja, fast då intar ni ju fel utgångspunkt igen. scratch
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Secrist 2016-09-14, 13:23

    Infra skrev:
    Secrist skrev:Därmed slår jag fast att precis som jag hävdade är Expressen fel ute i si-
    na glädjeutrop från juli och augusti,


    Med tanke på att du inte lyckats visa att den artikeln ens existerar så kan vi utgå från att du bara hittat på allting.
    Tja, fast då intar ni ju fel utgångspunkt igen. scratch

    Något mer du vill hitta på som du kan hävdar att du motbevisar? Är det en ny strategi? Att du motbevisar dina egna påståenden? Kan ju uppfattas som lite schizofrent.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  redalert 2016-09-14, 13:51

    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:Därmed slår jag fast att precis som jag hävdade är Expressen fel ute i si-
    na glädjeutrop från juli och augusti,


    Med tanke på att du inte lyckats visa att den artikeln ens existerar så kan vi utgå från att du bara hittat på allting.
    Tja, fast då intar ni ju fel utgångspunkt igen. scratch

    Något mer du vill hitta på som du kan hävdar att du motbevisar? Är det en ny strategi? Att du motbevisar dina egna påståenden? Kan ju uppfattas som lite schizofrent.

    Det blir så när man vistats i grottan för länge dålig/obefintlig verklighetsuppfattning. affraid
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Infra 2016-09-15, 00:05

    SDSecrist skrev:Något mer du vill hitta på som du kan hävdar att du motbevisar?

    Ja. Jag kan, momentant, sjunga en liten truddilutt
    för dej som jag har kallat Dum, Dumare, Dumast.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Secrist 2016-09-15, 00:13

    Infra skrev:
    SDSecrist skrev:Något mer du vill hitta på som du kan hävdar att du motbevisar?

    Ja. Jag kan, momentant, sjunga en liten truddilutt
    för dej som jag har kallat Dum, Dumare, Dumast.

    Och så stavar du fel på dummare! Laughing

    I rest my case. lol!

    Här ser vi Infra fundera på nästa "hata-Israel"- inlägg

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 130517-Stupid-Man
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Infra 2016-09-16, 15:35

    Det har väl aldrig varit speciellt mycket att undra över.
    Det är bara att ta en bit ur verkligheten och skriva om
    den.

    Barnamorden eller våldtäkterna av palestinska kvinnor
    till exempel.


    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 2ldt6t
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Secrist 2016-09-16, 17:36

    Infra skrev:Det har väl aldrig varit speciellt mycket att undra över.
    Det är bara att ta en bit ur verkligheten och skriva om
    den.

    Barnamorden eller våldtäkterna av palestinska kvinnor
    till exempel.


    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 2ldt6t

    Och kopplingen till bostadspriserna i Sverige är....?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Infra 2016-09-16, 18:35

    Du kom ju in själv som den förste på Palestinafrågan genom
    den här efterslängen. Som man skriker i skogen brukar man
    få svar:


    SDSecrist skrev:Här ser vi Infra fundera på nästa "hata-Israel"- inlägg

    Vakta din tunga litet bättre så slipper vi lappkast.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Secrist 2016-09-17, 00:39

    Infra skrev:Du kom ju in själv som den förste på Palestinafrågan genom
    den här efterslängen. Som man skriker i skogen brukar man
    få svar:


    SDSecrist skrev:Här ser vi Infra fundera på nästa "hata-Israel"- inlägg

    Vakta din tunga litet bättre så slipper vi lappkast.

    Ta Cipramil mot ditt judehat så kanske vi slipper din antisemitism.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Sniperace 2016-09-17, 06:11

    http://www.alltomstockholm.se/stadsliv/article4145858.aos

    Inga ökningar på bostadsmarknaden?


    PRISÖKNINGARNA I STOCKHOLMS LÄN
    Salem – 79 procent
    Upplands-Bro – 71 procent
    Haninge – 62 procent
    Botkyrka – 56 procent
    Värmdö – 55 procent
    Järfälla – 55 procent
    Huddinge – 51 procent
    Södertälje – 50 procent
    Upplands Väsby – 49 procent
    Österåker – 48 procent
    Sollentuna – 48 procent
    Vallentuna – 47 procent
    Täby – 46 procent
    Sigtuna – 45 procent
    Norrtälje – 45 procent
    Nynäshamn – 44 procent
    Danderyd – 40 procent
    Tyresö – 38 procent
    Stockholm – 38 procent
    Nykvarn – 34 procent
    Ekerö – 33 procent
    Lidingö – 33 procent
    Vaxholm – 33 procent
    Nacka – 31 procent

    Kommentarer Joakim?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Infra 2016-09-17, 07:54

    Nu tyckte Göinge-knarkaren att han var ett jävla smartass.

    Men den tabell han visar upp gäller inte från årsskiftet 2015/
    /2016 som han vill ge sken av genom att förtiga sanningen.

    Falskeligen (som en äkta sd:are) förtiger han tidsspannet.

    Tidsspannet är fem år och till yttermera visso under dom år
    då prisrasllyt galopperade som värst. Det förtiger han, skit-
    högen.

    Hade han varit ärlig hade han naturligtvis talat om att siffrorna
    var en 5-årig ökning. Ingenting annat. Jag citerar från hans
    egen artikel:


    "Priserna på en villa i Stockholm har i snitt ökat med 43 procent
    de senaste fem åren".


    Att utelämna denna helt avgörande upplysning för att förstå de
    siffror han så triumfatoriskt fläker upp, är naturligtvis djupt oärligt.


    Det duger naturligtvis inte att komma drällande med 5 år gamla
    sifferuppgifter om en marknad som skiftat så oerhört snabbt bara
    under det senaste kvartalet.

    Skulle Göingeknarkarens siffror ha stämt med dagens verklighet
    är dom hur som helst till ingen glädje alls för en enda käft
    som tänker sälja. För precis som jag sa så är en säljare hänvisad
    till samma marknad som han nyss sålde på - för att få tak över
    huvudet.

    Det sagda innebär att om du har håvat in 4 miljoner så är du piskad
    att betala ut samma miljoner för ditt nya boende då du är tvungen
    att skaffa dig detta på samma marknad, så vida du vill ha samma
    läge och samma komfort.

    "För att få kompensation i form av tak över huvet efter en försäljning
    måste du ju ut där bland de andra vargarna på samma marknad som
    du sålt din egen bostad på. Du är alltså hänvisad till att slänga ut
    samma höga summa som du just har håvat in på din försäljning".

    Detta fenomen kallar vi plus minus noll.

    Alternativen är att bo på gatan och njuta av sin nyvunna rikedom,
    så vida inte du kan utnyttja dina 40 års bostadskö du har med dej
    i ryggsäcken för att skaffa dej ett hyresboende.

    Nej. Göinge-knarkaren ljuger precis som landets mäklare och Expres-
    sen. Mäklarna har ju fortsatt ekonomiskt intresse av ett fortsatt pris-
    rally. Vad de andra två aktörerna har för intresse att ljuga upp pri-
    serna är höljt i dunkel. Så här ska en ärlig  redovisning av  prisläget
    i städernas egnahemsbestånd se ut:




    Svensk Mäklarstatistik  2016-09-14
    Bostadsrätt Antal objekt Kr/kvm Köpesumma PU1
    Riket 7877 st 37389 kr/kvm 2224 tkr 1%
    Stor-Stockholm 3044 st 57244 kr/kvm 3316 tkr 0%
    Centrala Stockholm 768 st 87889 kr/kvm 4690 tkr 0%
    Stor-Göteborg 705 st 41703 kr/kvm 2551 tkr 1%
    Centrala Göteborg 162 st 58808 kr/kvm 3471 tkr 1%
    Stor-Malmö 866 st 26238 kr/kvm 1598 tkr 3%
    Centrala Malmö 430 st 28651 kr/kvm 1791 tkr 1%
    Ej storstad 3262 st 20889 kr/kvm 1300 tkr 1%
    Senast uppdaterad: 14 september 2016*



    http://www.maklarstatistik.se/

    Det är ju så jävla träligt att  behöva ta om alltsammans bara
    för att Göingeknarkaren sitter och ljuger som vanligt. Jag ber om
    ursäkt för det. Som jag sa: Stockholm prisleder. Marknaden i övrigt
    har en eftersläpning på åtminstone ett halvår.

    *Villamarknaden finns ej med i tabellen.



    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Fx4688
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Sniperace 2016-09-17, 08:27

    Infra skrev:Nu tyckte Göinge-knarkaren att han var ett jävla smartass.

    Men den tabell han visar upp gäller inte från årsskiftet 2015/
    /2016 som han vill ge sken av genom att förtiga sanningen.

    Falskeligen (som en äkta sd:are) förtiger han tidsspannet.

    Tidsspannet är fem år och till yttermera visso under dom år
    då prisrasllyt galopperade som värst. Det förtiger han, skit-
    högen.

    Hade han varit ärlig hade han naturligtvis talat om att siffrorna
    var en 5-årig ökning. Ingenting annat. Jag citerar från hans
    egen artikel:


    "Priserna på en villa i Stockholm har i snitt ökat med 43 procent
    de senaste fem åren".


    Att utelämna denna helt avgörande upplysning för att förstå de
    siffror han så triumfatoriskt fläker upp, är naturligtvis djupt oärligt.


    Det duger naturligtvis inte att komma drällande med 5 år gamla
    sifferuppgifter om en marknad som skiftat så oerhört snabbt bara
    under det senaste kvartalet.

    Skulle Göingeknarkarens siffror ha stämt med dagens verklighet
    är dom hur som helst till ingen glädje alls för en enda käft
    som tänker sälja. För precis som jag sa så är en säljare hänvisad
    till samma marknad som han nyss sålde på - för att få tak över
    huvudet.

    Det sagda innebär att om du har håvat in 4 miljoner så är du piskad
    att betala ut samma miljoner för ditt nya boende då du är tvungen
    att skaffa dig detta på samma marknad, så vida du vill ha samma
    läge och samma komfort.

    "För att få kompensation i form av tak över huvet efter en försäljning
    måste du ju ut där bland de andra vargarna på samma marknad som
    du sålt din egen bostad på. Du är alltså hänvisad till att slänga ut
    samma höga summa som du just har håvat in på din försäljning".

    Detta fenomen kallar vi plus minus noll.

    Alternativen är att bo på gatan och njuta av sin nyvunna rikedom,
    så vida inte du kan utnyttja dina 40 års bostadskö du har med dej
    i ryggsäcken för att skaffa dej ett hyresboende.

    Nej. Göinge-knarkaren ljuger precis som landets mäklare och Expres-
    sen. Mäklarna har ju fortsatt ekonomiskt intresse av ett fortsatt pris-
    rally. Vad de andra två aktörerna har för intresse att ljuga upp pri-
    serna är höljt i dunkel. Så här ska en ärlig  redovisning av  prisläget
    i städernas egnahemsbestånd se ut:




    Svensk Mäklarstatistik  2016-09-14
    Bostadsrätt Antal objekt Kr/kvm Köpesumma PU1
    Riket 7877 st 37389 kr/kvm 2224 tkr 1%
    Stor-Stockholm 3044 st 57244 kr/kvm 3316 tkr 0%
    Centrala Stockholm 768 st 87889 kr/kvm 4690 tkr 0%
    Stor-Göteborg 705 st 41703 kr/kvm 2551 tkr 1%
    Centrala Göteborg 162 st 58808 kr/kvm 3471 tkr 1%
    Stor-Malmö 866 st 26238 kr/kvm 1598 tkr 3%
    Centrala Malmö 430 st 28651 kr/kvm 1791 tkr 1%
    Ej storstad 3262 st 20889 kr/kvm 1300 tkr 1%
    Senast uppdaterad: 14 september 2016*



    http://www.maklarstatistik.se/

    Det är ju så jävla träligt att  behöva ta om alltsammans bara
    för att Göingeknarkaren sitter och ljuger som vanligt. Jag ber om
    ursäkt för det. Som jag sa: Stockholm prisleder. Marknaden i övrigt
    har en eftersläpning på åtminstone ett halvår.

    *Villamarknaden finns ej med i tabellen.



    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Fx4688

    haha, ha det sjunkit eller stigit under de senaste fem åren?

    du kan knappast gå efter väldigt kort tid då marknaden i stort sett alltid har förändringar under kort tid, en långt tid ger bättre och sannare resultat.

    det är som att basunera ut att bränslepriserna är sjunkande eftersom de sänkte priset med 15 öre igår, och förtiga att det höjdes 25 öre i förrgår,,,,,
    som sagt, har priserna ökat som jag skrv under denna tid, eller ej?
    det räcker att du svarar JA eller nej, allt annat är oväsentligt

    Sponsored content


    Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger. - Sida 6 Empty Sv: Expressen säger för 2:a dagen i följd att bostadspriserna stiger.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 11:38