Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
redalert
lazy
ericTheDog
7 posters

    Forumet stendött

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Forumet stendött Empty Forumet stendött

    Inlägg  ericTheDog 2014-01-03, 22:07

    Det var väl egentligen bara en tidsfråga innan forumet skulle dö ut. Det har i princip aldrig någonsin tillkommit någon debattör utöver de som redan käbblade på AB innan valet 2006. Jösses vad det är längesen.

    Vänstermupparna borde vara glada som små barn i rådande opinionsläge. Trots detta är de gnälligare än någonsin. Tror det är ett tecken på att vi har med extremvänster att göra. För extremvänster gör Löfvén eller Reinfeldt ingen skillnad. Ser man det bara lite större har extremvänstern sällan varit så klen som idag..Kanske därför forumvänstern blivit så kopiäst grinig.

    Andra problem som som forumvänstern haft:

    - De som varit lite mer vänster light var totalt blåsta i huvudet. Minns Anna2L som jämförde skattesystemet med små barn som skulle få glass. theward, sip, dansken var inte heller mycket att ha.

    - De som blev kvar utöver extremvänstern var ännu mer blåsta. Denna grupp represntteras bäst av mr folie himself. Ett annat särdrag hos denna grupp var underkastelsen till herr kackerlacka.

    - Sen har vi kategorin: vilse i pannkakan. Här placerar jag daoren och ff. halsbrytande resonemang om oftast ingenting.

    - Översittarlategorin: Här hamnar herr kackerlacka och fru corv. Inte en enda vänstermupp har sagt emot dem - någonsin.

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  lazy 2014-01-03, 22:38

    ericTheDog skrev:Det var väl egentligen bara en tidsfråga innan forumet skulle dö ut. Det har i princip aldrig någonsin tillkommit någon debattör utöver de som redan käbblade på AB innan valet 2006. Jösses vad det är längesen.

    Vänstermupparna borde vara glada som små barn i rådande opinionsläge. Trots detta är de gnälligare än någonsin. Tror det är ett tecken på att vi har med extremvänster att göra. För extremvänster gör Löfvén eller Reinfeldt ingen skillnad. Ser man det bara lite större har extremvänstern sällan varit så klen som idag..Kanske därför forumvänstern blivit så kopiäst grinig.

    Andra problem som som forumvänstern haft:

    - De som varit lite mer vänster light var totalt blåsta i huvudet. Minns Anna2L som jämförde skattesystemet med små barn som skulle få glass. theward, sip, dansken var inte heller mycket att ha.

    - De som blev kvar utöver extremvänstern var ännu mer blåsta. Denna grupp represntteras bäst av mr folie himself. Ett annat särdrag hos denna grupp var underkastelsen till herr kackerlacka.

    - Sen har vi kategorin: vilse i pannkakan. Här placerar jag daoren och ff. halsbrytande resonemang om oftast ingenting.

    - Översittarlategorin: Här hamnar herr kackerlacka och fru corv. Inte en enda vänstermupp har sagt emot dem - någonsin.


    De har säkert "registrerat" medlemmarna här och nu är det tack och adjö.  Smile 
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  ericTheDog 2014-01-04, 00:01

    Jo lazy, tanken har slagit mig. Men jag tror de är för knäppa för det.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  lazy 2014-01-04, 01:12

    ericTheDog skrev:Jo lazy, tanken har slagit mig. Men jag tror de är för knäppa för det.

    Håller nog trots allt med, människor som inte ens orkar hänga med i nyheter utanför Aftonbladet och Expressen är nog inte kapabla att lägga upp några register över sina meningsmotståndare, oavsett hur extremvänster de är.  Laughing 
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  redalert 2014-01-04, 02:20

    Tio små vänstermuppar.............  Razz 
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  Infra 2014-01-04, 11:00

    lazy skrev:
    ericTheDog skrev:Jo lazy, tanken har slagit mig. Men jag tror de är för knäppa för det.

    Håller nog trots allt med, människor som inte ens orkar hänga med i nyheter utanför Aftonbladet och Expressen är nog inte kapabla att lägga upp några register över sina meningsmotståndare, oavsett hur extremvänster de är.   Laughing 

    Jo. Däremot är ju forumhögerns intelligens ytterst imponerande.
    Att folk lämnar forat för att forumhögern främst är ett mobbande patrask är inte
    förvånande, Snart sitter ni här ensamma. Vart ska ni då göra av er futtiga illvilja?

    Att Lazy som är snäppet intelligentare, uppmuntrar högerpatrasket i sin småttiga
    elakhet bevisar ju närmast klassen på Lazy. Att klia svinen på buken leder oftast
    till att grisen välter sig omkull och rullar sig ännu vällustigare i sörjan. Det är vad
    Lazy åstadkommer.
       
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  Secrist 2014-01-04, 11:59

    Infra skrev:
    lazy skrev:
    ericTheDog skrev:Jo lazy, tanken har slagit mig. Men jag tror de är för knäppa för det.

    Håller nog trots allt med, människor som inte ens orkar hänga med i nyheter utanför Aftonbladet och Expressen är nog inte kapabla att lägga upp några register över sina meningsmotståndare, oavsett hur extremvänster de är.   Laughing 

    Jo. Däremot är ju forumhögerns intelligens ytterst imponerande.
    Att folk lämnar forat för att forumhögern främst är ett mobbande patrask är inte
    förvånande, Snart sitter ni här ensamma. Vart ska ni då göra av er futtiga illvilja?

    Att Lazy som är snäppet intelligentare, uppmuntrar högerpatrasket i sin småttiga
    elakhet bevisar ju närmast klassen på Lazy. Att klia svinen på buken leder oftast
    till att grisen välter sig omkull och rullar sig ännu vällustigare i sörjan. Det är vad
    Lazy åstadkommer.
       

    Du menar som när ni hejar på KP-RC trots hans urusla debattstil med mängder av personangrepp? Jämfört med honom så framstår ju du och Dao som mästerdebattörer.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  Infra 2014-01-04, 18:36

    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:
    ericTheDog skrev:Jo lazy, tanken har slagit mig. Men jag tror de är för knäppa för det.

    Håller nog trots allt med, människor som inte ens orkar hänga med i nyheter utanför Aftonbladet och Expressen är nog inte kapabla att lägga upp några register över sina meningsmotståndare, oavsett hur extremvänster de är.   Laughing 

    Jo. Däremot är ju forumhögerns intelligens ytterst imponerande.
    Att folk lämnar forat för att forumhögern främst är ett mobbande patrask är inte
    förvånande, Snart sitter ni här ensamma. Vart ska ni då göra av er futtiga illvilja?

    Att Lazy som är snäppet intelligentare, uppmuntrar högerpatrasket i sin småttiga
    elakhet bevisar ju närmast klassen på Lazy. Att klia svinen på buken leder oftast
    till att grisen välter sig omkull och rullar sig ännu vällustigare i sörjan. Det är vad
    Lazy åstadkommer.
       

    Du menar som när ni hejar på KP-RC trots hans urusla debattstil med mängder av personangrepp? Jämfört med honom så framstår ju du och Dao som mästerdebattörer.
    Jasså. Menar jag det?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  redalert 2014-01-04, 18:44

    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:
    ericTheDog skrev:Jo lazy, tanken har slagit mig. Men jag tror de är för knäppa för det.

    Håller nog trots allt med, människor som inte ens orkar hänga med i nyheter utanför Aftonbladet och Expressen är nog inte kapabla att lägga upp några register över sina meningsmotståndare, oavsett hur extremvänster de är.   Laughing 

    Jo. Däremot är ju forumhögerns intelligens ytterst imponerande.
    Att folk lämnar forat för att forumhögern främst är ett mobbande patrask är inte
    förvånande, Snart sitter ni här ensamma. Vart ska ni då göra av er futtiga illvilja?

    Att Lazy som är snäppet intelligentare, uppmuntrar högerpatrasket i sin småttiga
    elakhet bevisar ju närmast klassen på Lazy. Att klia svinen på buken leder oftast
    till att grisen välter sig omkull och rullar sig ännu vällustigare i sörjan. Det är vad
    Lazy åstadkommer.
       

    Du menar som när ni hejar på KP-RC trots hans urusla debattstil med mängder av personangrepp? Jämfört med honom så framstår ju du och Dao som mästerdebattörer.
        Jasså. Menar jag det?                

    Det var en fråga eller är du mer än blåst av politikerna?  Laughing 
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  ericTheDog 2014-01-04, 23:38

    [quote="Infra"
    Jo. Däremot är ju forumhögerns intelligens ytterst imponerande.
       
    [/quote]


    Ja, faktiskt inte så pjååkig i genomsnitt. Tror det är detta somfår vänstern att känna sig mobbad. Man inser sin intellektuella underlägsenhet.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  Secrist 2014-01-05, 01:06

    ericTheDog skrev:[quote="Infra"
    Jo. Däremot är ju forumhögerns intelligens ytterst imponerande.
       


    Ja, faktiskt inte så pjååkig i genomsnitt. Tror det är detta somfår vänstern att känna sig mobbad. Man inser sin intellektuella underlägsenhet.[/quote]

    Känns som att det är två förlorade val som knäckte dem. De hämtade sig aldrig riktigt efter katastrofvalet 2010 där de investerade tungt i att demonisera alliansen och förväntade sig en promenadseger baserat på opinionssiffrorna några månader innan valet. När sedan allt föll ihop som ett korthus tilltog förfallet. Vilket kunde ses i allt mer personangrepp, aggressivare inlägg, allt mer verklighetsfrånvända argument. Glödande hat mot alliansen och SD som omöjliggjorde en sansad nivå.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  redalert 2014-01-05, 12:33

    Är det bara en vänstermupp kvar nu?

    Eller har denna mupp Infra fått förhållningsorder av överstemuppen rc att hålla sig borta? Laughing
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  ericTheDog 2014-01-05, 13:48

    Det är deras kommunistiska syn på tillvaron som gör de alla blint följer överste kackerlacka.

    Jämför gärna med högern där vi ofta är oeniga i många frågor. Var och en gör iallafall som den vill.

    Låt oss hursomhelst hoppas att de knäppa vänstermupparna inte kommer tillbaka.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  Sniperace 2014-01-05, 14:00

    forumet behöver inte vara stebdött. det blir vsd vi gör det till. Vill vi det ska dö är det bara att sluta skriva, vill vi det ska leva så skriver vi ...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  ericTheDog 2014-01-05, 19:08

    Sant sniper, vi får väl se vad vi ska skriva om. Vi har ju en del olika åsikter även inom högern. Men samtidigt väldigt olika intressen. Jag är t.ex relativt ointresserad av israel-frågan. Jag är intresserad av inrikespolitik, skatter, avgifter, jobb och bidrag. Men det är jag rätt så ensam om.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  RedMentalCase 2014-01-05, 23:41

    Det finns nog fler som är intresserade av dessa frågor Eric, vi får väl se vad som händer med detta forum.

    Har en liten paus nu, är over there och latar mig.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  ericTheDog 2014-01-05, 23:58

    RedMentalCase skrev:Det finns nog fler som är intresserade av desa frågor Eric, vi får väl se vad som händer med detta forum.

    Har en liten paus nu, är over there och latar mig.


    OMG, over there är var jag skulle vilja vara mycket oftare. Nåväl, får nöja mig med mitt nyinköpta fritidshus så länge...
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  redalert 2014-01-06, 00:18

    ericTheDog skrev:Sant sniper, vi får väl se vad vi ska skriva om. Vi har ju en del olika åsikter även inom högern. Men samtidigt väldigt olika intressen. Jag är t.ex relativt ointresserad av israel-frågan. Jag är intresserad av inrikespolitik, skatter, avgifter, jobb och bidrag. Men det är jag rätt så ensam om.

    Här har du en till!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  Secrist 2014-01-06, 00:36

    redalert skrev:
    ericTheDog skrev:Sant sniper, vi får väl se vad vi ska skriva om. Vi har ju en del olika åsikter även inom högern. Men samtidigt väldigt olika intressen. Jag är t.ex relativt ointresserad av israel-frågan. Jag är intresserad av inrikespolitik, skatter, avgifter, jobb och bidrag. Men det är jag rätt så ensam om.

    Här har du en till!

    Och en till. Israel-Palestinakonflikten har de tjatat om så länge jag levt. Är rätt trött på deras käbblande. Finns andra saker att lägga energi på.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  Sniperace 2014-01-06, 13:30

    Secrist skrev:
    redalert skrev:
    ericTheDog skrev:Sant sniper, vi får väl se vad vi ska skriva om. Vi har ju en del olika åsikter även inom högern. Men samtidigt väldigt olika intressen. Jag är t.ex relativt ointresserad av israel-frågan. Jag är intresserad av inrikespolitik, skatter, avgifter, jobb och bidrag. Men det är jag rätt så ensam om.

    Här har du en till!

    Och en till. Israel-Palestinakonflikten har de tjatat om så länge jag levt. Är rätt trött på deras käbblande. Finns andra saker att lägga energi på.
    egentligen är denna konflikt inget jag följer i medua osv. Men jag tycker om att ge dessa islamiTkramare mothugg, de blir ju så rabiata när någon har annan åsikt. Smile


    Jag har annars ett ganska stort intresse när det gäller integrering av våra invandrare och hur detta missköts och misslyckas.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  ericTheDog 2014-01-07, 03:42

    Jadu Infra, med tanke på hur många invandrare som kommer hit och den bakgrund de har så måste nog vår invandringspolitik och integration betraktas som en braksuccé. Vi i Sverige är troligen bäst i världen när det gäller detta.

    Problemen har nog mest med kvantiteten att göra. Vi är ett litet land och det går nog inte riktigt att ha den takt vi har på invandringen.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  Sniperace 2014-01-07, 11:21

    ericTheDog skrev:Jadu Infra, med tanke på hur många invandrare som kommer hit och den bakgrund de har så måste nog vår invandringspolitik och integration betraktas som en braksuccé. Vi i Sverige är troligen bäst i världen när det gäller detta.

    Problemen har nog mest med kvantiteten att göra. Vi är ett litet land och det går nog inte riktigt att ha den takt vi har på invandringen.

    JAg håller helt med, det är inte invandringan i sig som är proiblemet, utan koncentrationen av invandring till egna enklaver, och sådant har visat sig vara problem över hela världen.

    På de platser där det bara finns ett litet spritt antal invandrare finns inte dessa problem, men på alla platser där dessa samlats i egna områpden med dessa i majoritet finns problemen utan undantag
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  Secrist 2014-01-07, 19:08

    ericTheDog skrev:Jadu Infra, med tanke på hur många invandrare som kommer hit och den bakgrund de har så måste nog vår invandringspolitik och integration betraktas som en braksuccé. Vi i Sverige är troligen bäst i världen när det gäller detta.

    Problemen har nog mest med kvantiteten att göra. Vi är ett litet land och det går nog inte riktigt att ha den takt vi har på invandringen.

    Givetvis en anledning till SD:s framgångar. De flesta inser ju att det är ohållbart att vara så generösa som vi är idag.

    Sponsored content


    Forumet stendött Empty Sv: Forumet stendött

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 19:20