Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
lazy
ericTheDog
6 posters

    Vänstern vill ta ansvar

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Vänstern vill ta ansvar Empty Vänstern vill ta ansvar

    Inlägg  ericTheDog 2013-10-19, 20:06

    Arne tog livet av sig - Alliansen mördade Arne

    Stenkastning och mordbränder i Husby - Alliansens fel

    Arbetsplatsolycka i norrland - Alliansens fel


    Tokvänstern lägger ribban rejält högt inför den dag de själva får makten. Oj vad de önskar stå till svars för varje händelse i samhället...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vänstern vill ta ansvar Empty Sv: Vänstern vill ta ansvar

    Inlägg  lazy 2013-10-19, 20:36

    Livskraft : Tvångspensionerad Radioprogram (2006)
    Hör om människor med funktionshinder som inte får arbeta, trots att de vill.


    http://vm-uraccess-01.hig.se/products/134608

    Text: Kristianstad
    Publicerad 5 juli 2003 0.43 Uppdaterad 6 juli 2010 1.16
    Större eller mindre text Share on email Share on print

    Kristianstad. – Jag vill jobba, men får inte. Detta får jag helt enkelt inte att gå ihop med allt politikerprat om för höga sjukskrivningskostnader och att pensionsåldern kanske måste höjas.
    62-årige Carl-Erik Andreasen har jobbat i 22 år på C4 Teknik. För ett år sedan blev han förtidspensionerad mot, som han säger, sin vilja. – Jag har hela tiden sagt att jag vill arbeta. Men min arbetsgivare ville inte leta andra lösningar för mig. Jag tycker att de gjorde det lätt för sig, lät försäkringskassan fatta sitt beslut, och nu sitter jag här.


    http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1149548/Foumlrtidspensionerad-mot-sin-vilja---ville-jobba-kvar.html

    Gunnel Kock, 49, fick beskedet via mobilen: Hon skulle pensioneras. Mot sin vilja.
    Jag ville inte. Jag blev väldigt, väldigt ledsen.
    Gunnel Kock var civilingenjör på Ericsson i Göteborg när hon blev allvarligt sjuk 1999.


    Hon blev sjukskriven, men för drygt ett år sedan fick hon ett samtal från försäkringskassan. – En handläggare sa att de ville pensionera mig. Jag blev väldigt, väldigt ledsen. Jag insåg att de tryckte mig ännu ett steg längre bort. Ekonomiskt, socialt och allting, berättar Gunnel, som är ensamstående mamma till en 13-årig dotter. – Jag argumenterade emot, sa att jag ville vara fortsatt sjukskriven. Mitt tillstånd var klart förbättrat och att jag höll på att rehabilitera mig. – Jag såg mig inte som någon som skulle pensioneras, vare sig med eller mot min vilja. Men Gunnel är fortfarande förtidspensionerad – eller som det heter numera, hon får "sjuk- och aktivitetsersättning".


    Rätta textfel Uppdaterad 11 maj 2005 12:40 Publicerad 11 maj 2005 12:36

    http://www.expressen.se/nyheter/gunnel-pensionerades-mot-sin-vilja/

    Tre exempel på människor som inte mådde så bra på sossarnas tid heller.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vänstern vill ta ansvar Empty Sv: Vänstern vill ta ansvar

    Inlägg  Sniperace 2013-10-19, 21:04

    lazy skrev:Livskraft : Tvångspensionerad Radioprogram (2006)
    Hör om människor med funktionshinder som inte får arbeta, trots att de vill.


    http://vm-uraccess-01.hig.se/products/134608

    Text: Kristianstad
    Publicerad 5 juli 2003 0.43 Uppdaterad 6 juli 2010 1.16
    Större eller mindre text Share on email Share on print

    Kristianstad. – Jag vill jobba, men får inte. Detta får jag helt enkelt inte att gå ihop med allt politikerprat om för höga sjukskrivningskostnader och att pensionsåldern kanske måste höjas.
    62-årige Carl-Erik Andreasen har jobbat i 22 år på C4 Teknik. För ett år sedan blev han förtidspensionerad mot, som han säger, sin vilja. – Jag har hela tiden sagt att jag vill arbeta. Men min arbetsgivare ville inte leta andra lösningar för mig. Jag tycker att de gjorde det lätt för sig, lät försäkringskassan fatta sitt beslut, och nu sitter jag här.


    http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1149548/Foumlrtidspensionerad-mot-sin-vilja---ville-jobba-kvar.html

    Gunnel Kock, 49, fick beskedet via mobilen: Hon skulle pensioneras. Mot sin vilja.
    Jag ville inte. Jag blev väldigt, väldigt ledsen.
    Gunnel Kock var civilingenjör på Ericsson i Göteborg när hon blev allvarligt sjuk 1999.


    Hon blev sjukskriven, men för drygt ett år sedan fick hon ett samtal från försäkringskassan. – En handläggare sa att de ville pensionera mig. Jag blev väldigt, väldigt ledsen. Jag insåg att de tryckte mig ännu ett steg längre bort. Ekonomiskt, socialt och allting, berättar Gunnel, som är ensamstående mamma till en 13-årig dotter. – Jag argumenterade emot, sa att jag ville vara fortsatt sjukskriven. Mitt tillstånd var klart förbättrat och att jag höll på att rehabilitera mig. – Jag såg mig inte som någon som skulle pensioneras, vare sig med eller mot min vilja. Men Gunnel är fortfarande förtidspensionerad – eller som det heter numera, hon får "sjuk- och aktivitetsersättning".


    Rätta textfel Uppdaterad 11 maj 2005 12:40 Publicerad 11 maj 2005 12:36

    http://www.expressen.se/nyheter/gunnel-pensionerades-mot-sin-vilja/

    Tre exempel på människor som inte mådde så bra på sossarnas tid heller.
    Jag var med om exakt samma sak...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Vänstern vill ta ansvar Empty Sv: Vänstern vill ta ansvar

    Inlägg  ericTheDog 2013-10-19, 23:36

    Vänstern har satt sig på jävligt höga hästar.

    Ovanpå allt detta tror de sig kunna utrota arbetslösheten bland de som inte vill jobba. Lycka till typ.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vänstern vill ta ansvar Empty Sv: Vänstern vill ta ansvar

    Inlägg  Secrist 2013-10-20, 00:16

    ericTheDog skrev:Vänstern har satt sig på jävligt höga hästar.

    Ovanpå allt detta tror de sig kunna utrota arbetslösheten bland de som inte vill jobba. Lycka till typ.
    Skulle "vi" förlora nästa år så blir det omvända roller. Då kan vi sitta här och ställa fullständigt sanslösa krav på regeringen. Som vänstern gör nu. Very Happy 

    Ingen arbetslöshet, inget utanförskap, alla invandrare får jobb direkt och får genast bo i trivsamma områden, skolan kommer att bada i pengar och alla betyg kommer att stiga, alla sjukskrivna kommer att få experthjälp för snabb återgång till arbetslivet, alla köer i sjukvården försvinner som genom ett trollslag, alla bidrag kommer att kraftigt höjas och inga konstiga beslut kommer någonsin att fattas av någon handläggare på FK någonstans etc etc... bara att bygga på listan. Cool 
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Vänstern vill ta ansvar Empty Sv: Vänstern vill ta ansvar

    Inlägg  redalert 2013-10-20, 09:57

    Secrist skrev:
    ericTheDog skrev:Vänstern har satt sig på jävligt höga hästar.

    Ovanpå allt detta tror de sig kunna utrota arbetslösheten bland de som inte vill jobba. Lycka till typ.
    Skulle "vi" förlora nästa år så blir det omvända roller. Då kan vi sitta här och ställa fullständigt sanslösa krav på regeringen. Som vänstern gör nu. Very Happy 

    Ingen arbetslöshet, inget utanförskap, alla invandrare får jobb direkt och får genast bo i trivsamma områden, skolan kommer att bada i pengar och alla betyg kommer att stiga, alla sjukskrivna kommer att få experthjälp för snabb återgång till arbetslivet, alla köer i sjukvården försvinner som genom ett trollslag, alla bidrag kommer att kraftigt höjas och inga konstiga beslut kommer någonsin att fattas av någon handläggare på FK någonstans etc etc... bara att bygga på listan. Cool 
    Ja inte sant vad politiker och vänsterpolitiker i synnerhet kan uträtta bara de får lite mer makt och skattepengar att förfoga över? cheers

    Då skall det minsann prioriteras rätt! Laughing 
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Vänstern vill ta ansvar Empty Sv: Vänstern vill ta ansvar

    Inlägg  ericTheDog 2013-10-20, 11:47

    Det jag ifrågasätter är om tokavänstern verkligen är beredd att kritisera sin egen regering för att några idioter eldar upp invandrares bilar.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstern vill ta ansvar Empty Sv: Vänstern vill ta ansvar

    Inlägg  RedMentalCase 2013-10-20, 14:06

    ericTheDog skrev:Arne tog livet av sig - Alliansen mördade Arne

    Stenkastning och mordbränder i Husby - Alliansens fel

    Arbetsplatsolycka i norrland - Alliansens fel


    Tokvänstern lägger ribban rejält högt inför den dag de själva får makten. Oj vad de önskar stå till svars för varje händelse i samhället...
    Vi kan nog lugntutgå ifrån att de att ansvar för alla skattehöjningar som arbetande människor drabbas av, de är kassaskåpssäkra.

    Sponsored content


    Vänstern vill ta ansvar Empty Sv: Vänstern vill ta ansvar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 20:16