Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+18
Kakmonstret
x-medborgare
R.O.F.L
Corven
ANNA2LINK
theward
blueheaven
lazy
Secrist
MartinLindgren
KickTheRasist
IK HAAT COMMUNISME
formsvackan
Infra
RedCloud
berralarzon
GustavAnder
Redvictory
22 posters

    Fakta om Moderaterna!

    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 17:56

    martin7lindgren skrev:Gratis är gott, jaha, men berätta gärna vad jag dig att tacka för, Mr. Blue?

    Vem har sagt att du skall tacka mig martin?

    Däremot så kan du visa lite ödmjukhet för de som betalar för dig!

    Att ta in lite kunskap kan väl ändå inte vara en tung börda att bära?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Corven

    Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 18:08

    Jag var för Irak-kriget i en inledande fas och med ett förbehåll att det skulle avslutas inom ett år eller efter att Saddam oskadliggjorts jag står för det ännu.
    Men nya Vietnamkrig är jag stark motståndare till och tycker att amerikanerna borde dragit sig tillbaka för länge sedan i Irak!
    Är alltså motståndare till nuvarande aktioner men det är kanske inte så lätt att lämna dem i sticket om kaos och laglöshet är vad som kommer att återstå?
    Däremot kan jag säga dig att moderaterna inte har någon särskild ställning i denna fråga utan det finns alla varianter skulle jag tro!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-14, 18:27

    Corven skrev:
    blueheaven skrev:

    Var sak har sin tid och de flesta av dessa beslut bottnar i att skatter skall höjas det vill säga någon annan skall betala!
    I opposition säger man emot sittande regering det tillhör spelet se Tomas Östros!
    Vissa av de här besluten hade jag röstat emot även idag och vissa för, löntagarfonderna till exempel vilken oansvarig idiot hade inte sagt nej till dem?
    Nej det här fulspelet trodde jag du var för god för att komma viftandes med men även den bäste kan ju tabba sig tydligen?
    Vart kommunismen leder till vet ju de flesta men i Sverige är dock moderat politik en oprovad historia?

    Inte någon annan. Vi alla. Det är faktiskt skillnad på det.
    Och många av besluten är saker som inte är skattefinansierade.

    Helt enig om Löntagarfonderna. Tveksamt om någon försvarar dom längre.

    Det var inte jag som drog fram detta ämne, men GA vägrar konstant kommentera ämnet, utan envisas med att klaga på kvaliteten på klippet. Vilket irriterar mig. Det är skit samma om kvaliteten är medioker. De olika besluten har trots allt tagits. Och frågan till dessa beslut var om det var bra saker.

    Och det är ju inte bara gamla saker det handlar om. Många beslut är av senare år, och därigenom mer diskutabla. Som t ex stödet för Irak-kriget. Att något behövde göras i Irak är nog de flesta eniga om, men det krig som startades var inte rätt väg, dedt ser vi ju tydligt med facit i hand... Det enda som var bra var att Saddam försvann, men genom att man inte hade någon som helst förståelse för hur folk fungerar, så släppte man lös betydligt större och svårare krafter än man hade räknat med.


    R.O.F.L Sant, alla partier har sin mörka historia, och sossarnas och vänsterns brukar ventileras flitigt, så varför inte ventilera även moderaternas?

    Absolut ska moderaternas byk också exponeras, men mitt inlägg var riktat till redvictory som spammar sönder trådar med raljerande youtube klipp. 1 gång är det roligt sedan mindre....
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  Redvictory 2009-04-14, 18:32

    R.O.F.L skrev:
    Redvictory skrev:

    Säg till om det är något som Moderaterna gjort som är bra!

    Gör dig inte löjligare än vad du är Redv. att skicka klipp från youtube med Moderat politik från forntiden är bara sandlåda.

    Tittar man på andra partiers historia hittar man både rasbiologiska institut och raslära. Första gången steriliseringsfrågan togs upp i riksdagen var år 1922. Huvudförfattare till motionen var den socialdemokratiske riksdagsmannen och psykiatikern Alfred Petrén. Motionen hade undertecknats av ett antal socialdemokrater. Några år senare antog Per Albin Hanssons socialdemokratiska regering en steriliseringslag som antogs av riksdagen.

    Detta inlägg får förlöjliga dig R.O.F.L!
    Att försöka komma undan sanningen med att andra partier gjort si eller så är som att bli stoppad för fortkörning och tro att man kommer undan genom att skylla på att de andra körde lika fort! ska det vara så svårt att kunna erkänna det avskyvärda Moderaterna gjort under åren?
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-14, 18:56

    KickTheRasist skrev:
    cpjavel skrev:
    Redvictory skrev:

    Säg till om det är något som Moderaterna gjort som är bra!

    Och? Vad spelar det för roll att Moderaterna, till skillnad från äckelvänstern, hellre ser väst segra än muselmanska terrorister? Och JA, kriget är inte vunnet, men det som anspeglas har med partisk politik att göra. Helt rätt! Att tillägga är att M nu bara valt att inte kritisera. Inte per definition samma som att stå bakom den. Och resten av faktan som visas....läs om Sossarnas historia!

    Och att din "fakta" om Moderaterna i själva verket är en propagandistisk vänstervriden med hög ignorans visar bara hur relevant "fakta" i dina ögon egentligen är.
    Menar du att detta är anledning nog att inte rösta blått?

    confused


    Muslemanska Terrorister *asgarv*

    Ehh det trode jag också från början faktiskt , men det ser lite annorlunda nu Buddy ...

    Nu kan vi väll diskutera vem är terrorist egentligen eller ??

    Finns det bara vita terrorister nu? är du RASIST?
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-14, 18:58

    RedCloud skrev:"Fast nu har ju "upproret" främst riktat sej mot kristna irakier?"

    Är det inte mellan shia och sunni striderna står ?
    Oavsett är "slödder" ganska grovt för att komma från dig.
    men suck, de är ju "bara" muslimer....

    *****************
    "är det därför det inte är RC på bilden månne?"

    nej det är inte jag på avatarbilden, utan frihetskämpen Che Guevara, är han bekant ?

    Frihetskämpen och massmord på oskyldiga människor Che Guevara. Du glömde lite där.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-14, 18:59

    Redvictory skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Redvictory skrev:

    Säg till om det är något som Moderaterna gjort som är bra!

    Gör dig inte löjligare än vad du är Redv. att skicka klipp från youtube med Moderat politik från forntiden är bara sandlåda.

    Tittar man på andra partiers historia hittar man både rasbiologiska institut och raslära. Första gången steriliseringsfrågan togs upp i riksdagen var år 1922. Huvudförfattare till motionen var den socialdemokratiske riksdagsmannen och psykiatikern Alfred Petrén. Motionen hade undertecknats av ett antal socialdemokrater. Några år senare antog Per Albin Hanssons socialdemokratiska regering en steriliseringslag som antogs av riksdagen.

    Detta inlägg får förlöjliga dig R.O.F.L!
    Att försöka komma undan sanningen med att andra partier gjort si eller så är som att bli stoppad för fortkörning och tro att man kommer undan genom att skylla på att de andra körde lika fort! ska det vara så svårt att kunna erkänna det avskyvärda Moderaterna gjort under åren?

    Har du inte en v. 3.0 du kan länka till. Jag tycker dom är så spännande att titta på. Var nu en snel hest och länka.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  Redvictory 2009-04-14, 19:14

    R.O.F.L skrev:
    Redvictory skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Redvictory skrev:

    Säg till om det är något som Moderaterna gjort som är bra!

    Gör dig inte löjligare än vad du är Redv. att skicka klipp från youtube med Moderat politik från forntiden är bara sandlåda.

    Tittar man på andra partiers historia hittar man både rasbiologiska institut och raslära. Första gången steriliseringsfrågan togs upp i riksdagen var år 1922. Huvudförfattare till motionen var den socialdemokratiske riksdagsmannen och psykiatikern Alfred Petrén. Motionen hade undertecknats av ett antal socialdemokrater. Några år senare antog Per Albin Hanssons socialdemokratiska regering en steriliseringslag som antogs av riksdagen.

    Detta inlägg får förlöjliga dig R.O.F.L!
    Att försöka komma undan sanningen med att andra partier gjort si eller så är som att bli stoppad för fortkörning och tro att man kommer undan genom att skylla på att de andra körde lika fort! ska det vara så svårt att kunna erkänna det avskyvärda Moderaterna gjort under åren?

    Har du inte en v. 3.0 du kan länka till. Jag tycker dom är så spännande att titta på. Var nu en snel hest och länka.

    Inte en Allianskramare som kunnat svara på om vad som inte är sant i denna faktafilm!
    sanningen svider och ni skäms förstår jag!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 20:19

    Sanning och redloser går inte att förena i ett stycke!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-14, 20:24

    Redvictory skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Redvictory skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Redvictory skrev:

    Säg till om det är något som Moderaterna gjort som är bra!

    Gör dig inte löjligare än vad du är Redv. att skicka klipp från youtube med Moderat politik från forntiden är bara sandlåda.

    Tittar man på andra partiers historia hittar man både rasbiologiska institut och raslära. Första gången steriliseringsfrågan togs upp i riksdagen var år 1922. Huvudförfattare till motionen var den socialdemokratiske riksdagsmannen och psykiatikern Alfred Petrén. Motionen hade undertecknats av ett antal socialdemokrater. Några år senare antog Per Albin Hanssons socialdemokratiska regering en steriliseringslag som antogs av riksdagen.

    Detta inlägg får förlöjliga dig R.O.F.L!
    Att försöka komma undan sanningen med att andra partier gjort si eller så är som att bli stoppad för fortkörning och tro att man kommer undan genom att skylla på att de andra körde lika fort! ska det vara så svårt att kunna erkänna det avskyvärda Moderaterna gjort under åren?

    Har du inte en v. 3.0 du kan länka till. Jag tycker dom är så spännande att titta på. Var nu en snel hest och länka.

    Inte en Allianskramare som kunnat svara på om vad som inte är sant i denna faktafilm!
    sanningen svider och ni skäms förstår jag!

    Ska vi be om ursäkt som röstat på M? Eller vad menar du.
    Förövrigt står jag bakom den politik dom för efter 1994. Homolagen är ett skämt. Ipred lagen går väl att diskutera, fast det var väl bättre med den än Bodströmsamhället.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  Redvictory 2009-04-14, 20:25

    blueheaven skrev:Sanning och redloser går inte att förena i ett stycke!

    Ok! i så fall blir det enkelt för er alliansanhängare! vad är falskt i filmen om Moderaternas fula politik under flera hundra år fram till dagens ?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-14, 20:34

    KickTheRasist skrev:
    Secrist skrev:Tja, fråga kurderna ifall det var fel att invadera Irak.


    Kurderna har inget att göra i Irak eller varken Turkiet såsom assyrier ... detta är inte deras land helt enkelt .

    Var är deras land då? Sverige?

    Var hör dem hemma tycker du?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Redloser

    Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 20:40

    Du får väl läsa vad som sägs alla snackar ju inte skit!

    Kommunisternas historia i praktiken är ju inte mycket att skryta över?

    Förövrigt fanns det nog perioder i Sveriges historia då jag skulle röstat på socialdemokraterna när behovet fanns, dock ser jag inte det minsta behov av deras politik i dagsläget, att gå in på kplmr's sida och läsa om moderaternas politik anser jag nog inte vara speceiellt trovärdigt eller seriöst och överlåter till pajasar!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-14, 20:43

    R.O.F.L skrev:
    KickTheRasist skrev:
    Secrist skrev:Tja, fråga kurderna ifall det var fel att invadera Irak.


    Kurderna har inget att göra i Irak eller varken Turkiet såsom assyrier ... detta är inte deras land helt enkelt .

    Var är deras land då? Sverige?

    Var hör dem hemma tycker du?


    Pasus..

    Kurder är en folkgrupp som huvudsakligen lever i delar av Iran, Irak, Syrien och Turkiet och detta område kallas ofta Kurdistan. Kurdiska minoriteter finns också i Libanon, Armenien, Azerbajdzjan och under senare årtionden i några europeiska länder och USA. De talar kurdiska, som är ett indoeuropeiskt språk i den iranska språkgruppen. Gruppens ursprung och dess relationer till historiska stater och namn är komplex och omdiskuterad.


    Ps dom kurder jag känner tycker det var rätt..
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-14, 20:46

    KickTheRasist logik och retorik är ett MYSTERIUM. Killen påstår att Kurder inte skall vara i Irak, att Israeler inte skall finnas i Israel och pekar ut hur viktigt det är för varje land att ha sitt eget folk. Ändå är tydligen Sverige det land som alla hör hemma i? Ifrågasätter man Sveriges politik är man ju rasist, kan man då inte anta att KTR är lite smått rasistisk?

    Förbjud kurder att bo i Irak! = Solidaritet

    Arrow
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-14, 20:47

    Efter första världskriget när Osmanska riket splittrades lovades även kurderna ett eget land, ett löfte som aldrig infriades.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-14, 21:08

    Ja vad KTR står för vet jhan nog inte själv. Ett svammel utan like.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-14, 21:11

    Redvictory skrev:
    blueheaven skrev:Sanning och redloser går inte att förena i ett stycke!

    Ok! i så fall blir det enkelt för er alliansanhängare! vad är falskt i filmen om Moderaternas fula politik under flera hundra år fram till dagens ?

    Då Moderata samlingspartiet grundades 1904 så undrar jag naturligtvis vilken politik dom har fört under FLERA HUNDRA ÅR?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-14, 21:13

    Allt detta förnekande från forumhögern på enkel fråga från RedViktory?
    bara en massa tjabbel och bortförklarande,
    Ja jisses, högern har i allafall vett att slå ifrån sig, och det lär dom små blåingarna få mycket användning för ju närmare nästa val vi kommer, Wink
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 21:40

    martin7lindgren skrev:Allt detta förnekande från forumhögern på enkel fråga från RedViktory?
    bara en massa tjabbel och bortförklarande,
    Ja jisses, högern har i allafall vett att slå ifrån sig, och det lär dom små blåingarna få mycket användning för ju närmare nästa val vi kommer, Wink

    Hade du något att säga martin?

    När skall du börja debattera?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty FAKTA OM MODERATERNA

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-14, 21:48

    Sveriges STÖRSTA parti!!! kan få egen majoritet 2010 om Mona och röran jobbar på som idag, KÄMPA Mona cheers cheers cheers cheers lol!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  Redvictory 2009-04-15, 12:14

    martin7lindgren skrev:Allt detta förnekande från forumhögern på enkel fråga från RedViktory?
    bara en massa tjabbel och bortförklarande,
    Ja jisses, högern har i allafall vett att slå ifrån sig, och det lär dom små blåingarna få mycket användning för ju närmare nästa val vi kommer, Wink

    jag är ju inte så förvånad då vissa höger även vill förneka att förintelsen av judar inträffat trots all bevisföring! högern är sig lik!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-15, 12:20

    Mr. S-e-L tycks trivas bra i rollen som forumets, geek
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  blueheaven 2009-04-15, 12:22

    Redvictory skrev:
    martin7lindgren skrev:Allt detta förnekande från forumhögern på enkel fråga från RedViktory?
    bara en massa tjabbel och bortförklarande,
    Ja jisses, högern har i allafall vett att slå ifrån sig, och det lär dom små blåingarna få mycket användning för ju närmare nästa val vi kommer, Wink

    jag är ju inte så förvånad då vissa höger även vill förneka att förintelsen av judar inträffat trots all bevisföring! högern är sig lik!

    Lågt, lägre än glocalnet!

    Dock inget annat var väntat!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-15, 12:25

    Suck..., Väntar och väntar på att Mr. Blue ska ha något och komma med men nej, nej? geek
    Ditt jätteras tyder klart på att du tycks ha tappat bort dig själv! geek

    Sponsored content


    Fakta om Moderaterna! - Sida 5 Empty Sv: Fakta om Moderaterna!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 02:11