Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
MartinLindgren
RedCloud
Secrist
captaincodd
Regndrottning
F.I.S.T
10 posters

    Är det inte ett sammanträffande.....

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-21, 13:02

    ... att "Seel" dyker upp, som av en tillfällighet på forumet efter lång frånvaro, nu när "Thors" har förbrukat sitt förtroende, och blir ignorerad ??

    Jag kan ha fel ... det är många andra som varit här längre än jag och ser nyanserna bättre... men "båda" är rasistiska så det står härliga till !! Cool
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  Regndrottning 2010-02-21, 13:12

    F.I.S.T skrev:... att "Seel" dyker upp, som av en tillfällighet på forumet efter lång frånvaro, nu när "Thors" har förbrukat sitt förtroende, och blir ignorerad ??

    Jag kan ha fel ... det är många andra som varit här längre än jag och ser nyanserna bättre... men "båda" är rasistiska så det står härliga till !! Cool

    Du kan ha ett poäng.

    Blåfjant har varit väldigt omväxlande. Från hysterisk 'caplockare' till en mer lågmäld, men ständigt frågande, skribent.

    Seel fanns även på AB:s tid samtidigt med blåfjant. Jag tror inte att dessa två är samma person även om det finns stora likheter. Rasister förekommer överallt. Och SD skulle inte ligga vid 4% om det var bara en person...


    queen
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Skribent

    Inlägg  captaincodd 2010-02-21, 13:15

    var väl ändå att ta i Rainqueen?Han är hysterisk oftast och där emmellan djävlit otrevlig.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-21, 13:16

    Regndrottning skrev:
    F.I.S.T skrev:... att "Seel" dyker upp, som av en tillfällighet på forumet efter lång frånvaro, nu när "Thors" har förbrukat sitt förtroende, och blir ignorerad ??

    Jag kan ha fel ... det är många andra som varit här längre än jag och ser nyanserna bättre... men "båda" är rasistiska så det står härliga till !! Cool

    Du kan ha ett poäng.

    Blåfjant har varit väldigt omväxlande. Från hysterisk 'caplockare' till en mer lågmäld, men ständigt frågande, skribent.

    Seel fanns även på AB:s tid samtidigt med blåfjant. Jag tror inte att dessa två är samma person även om det finns stora likheter. Rasister förekommer överallt. Och SD skulle inte ligga vid 4% om det var bara en person...


    queen

    Nä de e förståss.... det var bara tajmingen jag reagerade på....att när han inte får syre genom en personlighetsklyvningsidentitet så tar han en annan ... men det kan vara som du säger oxå .. det finns gott om rasister/neandertalare
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Rasism

    Inlägg  Secrist 2010-02-21, 13:32

    Rasister förekommer överallt. Och SD skulle inte ligga vid 4% om det var bara en person...

    .


    Så alla som röstar på SD är fullfjädrade rasister?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  RedCloud 2010-02-21, 13:35

    Så alla som röstar på SD är fullfjädrade rasister?

    Lägger du en röst på ett uttalat rasistiskt parti så är det iaf inte långt borta....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-21, 13:36

    Secrist skrev:Rasister förekommer överallt. Och SD skulle inte ligga vid 4% om det var bara en person...

    .


    Så alla som röstar på SD är fullfjädrade rasister?

    Tror inte det är för SDs miljöpolitik jallafall Cool
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Val

    Inlägg  Secrist 2010-02-21, 13:37

    Lägger du en röst på ett uttalat rasistiskt parti så är det iaf inte långt borta.....

    För det skulle ju betyda att antalet fullfjädrade rasister ökar och minskar beroende på vilken vecka man frågar? Knappast troligt va?

    Lika osannolikt som att alla som röstar på Vänsterpartiet är uttalat kommunistiska.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  RedCloud 2010-02-21, 13:38

    Du får sparka dig blå om du vill Secrist.

    SD är ett rasistiskt parti med rötterna i nazism.
    Skjorta och slips tvättar som tur är inte bort den bruna grundfärgen.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Rasism

    Inlägg  Secrist 2010-02-21, 13:42

    Du får sparka dig blå om du vill Secrist.

    SD är ett rasistiskt parti med rötterna i nazism.
    Skjorta och slips tvättar som tur är inte bort den bruna grundfärgen.


    Fast nu räknas ju all kritik mot förd invandringspolitik som rasistisk så begreppet är lite svårt att mäta. Men visst har de en grumlig bakgrund även om de flesta som är uttalat rasistiska försvunnit/sparkats ut till ND och liknande partier.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-21, 13:45

    Secrist skrev:Du får sparka dig blå om du vill Secrist.

    SD är ett rasistiskt parti med rötterna i nazism.
    Skjorta och slips tvättar som tur är inte bort den bruna grundfärgen.


    Fast nu räknas ju all kritik mot förd invandringspolitik som rasistisk så begreppet är lite svårt att mäta. Men visst har de en grumlig bakgrund även om de flesta som är uttalat rasistiska försvunnit/sparkats ut till ND och liknande partier.

    Och vilken annan politik än rasistpolitiken tror du folk röstar på då ? .. när de röstar SD ?? Cool Vad har de bortsett från rasistiskt politik, som inte nåt annat parti redan har ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Rasism

    Inlägg  Secrist 2010-02-21, 13:49

    Vad har de bortsett från rasistiskt politik, som inte nåt annat parti redan har ?

    Som sagt var, allt kritik avfärdas som rasistisk. Du lyckades trycka in ordet rasism två gånger på två meningar.

    Fast i detta har SD sin grogrund. Människor som känner otrygghet och frustration inför politikernas handlingsförlamning i frågan avfärdas slentrianmässigt som rasister och nonchaleras. Då återstår bara SD. Inget annat parti vill ta i frågan med tång.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-21, 13:54

    Secrist skrev:Vad har de bortsett från rasistiskt politik, som inte nåt annat parti redan har ?

    Som sagt var, allt kritik avfärdas som rasistisk. Du lyckades trycka in ordet rasism två gånger på två meningar.

    Fast i detta har SD sin grogrund. Människor som känner otrygghet och frustration inför politikernas handlingsförlamning i frågan avfärdas slentrianmässigt som rasister och nonchaleras. Då återstår bara SD. Inget annat parti vill ta i frågan med tång.

    aha sådet finns sympatier för SD hos secrist ?? Cool
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty SD

    Inlägg  Secrist 2010-02-21, 13:56

    aha sådet finns sympatier för SD hos secrist ??

    Det är det som är det svåra med att diskutera SD. Antingen skriver man spaltmetrar med smutskastning eller så röstar man på dem. Att försöka göra en politisk analys innebär automatiskt att man stödjer dem. scratch
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-21, 13:59

    Secrist skrev:aha sådet finns sympatier för SD hos secrist ??

    Det är det som är det svåra med att diskutera SD. Antingen skriver man spaltmetrar med smutskastning eller så röstar man på dem. Att försöka göra en politisk analys innebär automatiskt att man stödjer dem. scratch

    Men det finns liksom ingen politisk analys att göra ... dom har ett intresse bara. rasistisk politik...

    presentera gärna deras övriga politik som sagt.... det finns ingen,
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  MartinLindgren 2010-02-21, 14:06

    Secrist brukar ju ofta gå i närkamp med mig när han tycker jag är för rödgrön att passa in för honom,
    Men när han själv går i täten för SD så är det en annan sak tydligen!

    Som jag serdet finns det två sorter SD:are, LillThor är en, sen har vi dom här som inte öppet visar sina nyllen!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Gilla

    Inlägg  Secrist 2010-02-21, 16:46

    Secrist brukar ju ofta gå i närkamp med mig när han tycker jag är för rödgrön att passa in för honom,

    Nja, det är när stöd övergår i blind fanatism som jag reagerar.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  x-medborgare 2010-02-21, 19:09

    Lite klarsynt het är aldrig att förakta oavsett villken politik som gillas men tycker dom flesta läger föredrar att svälja hela koncept
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  theward 2010-02-21, 19:49

    Angående SD, så tycker jag att det blir väl svartvitt i debatten här
    SD är inte ett enfrågeparti och alla som röstar eller sympatiserar med SD, är inte rasister
    Det är sådant här synsätt som visas i denna tråd, som är så dumt i min mening...
    Det är en anklagande ton och fördummar alla som kan tänka sig att rösta på SD.
    Enligt partiprogrammet, som jag läst.....
    Finns det en hel del som jag kan sympatisera med.......
    Att avfärda dem som rasistiska idioter, är helt fel
    Visst finns det rasister i SD, men det gör det i riksdagspartierna också
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-21, 19:55

    theward skrev:
    Finns det en hel del som jag kan sympatisera med.......


    Som vad ?? ... som inte finns i andra partier ...

    Huvudfrågan, som skiljer sig åt är ju deras rasistiska politik...
    Sedan att man putsat lite på ytan, för att framstå liten snällare, utan att ha ändrat politik... precis som M har gjort (Arbetslinjen - fniss fniss)

    ... det är en annan sak...'

    vad är bra hos SD som inte nåt annat parti har bättre, (för du får med rasistpolitiken på köpet)
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  Sniperace 2010-02-21, 20:17

    [quote="theward"]Angående SD, så tycker jag att det blir väl svartvitt i debatten här
    SD är inte ett enfrågeparti och alla som röstar eller sympatiserar med SD, är inte rasister
    Det är sådant här synsätt som visas i denna tråd, som är så dumt i min mening...
    Det är en anklagande ton och fördummar alla som kan tänka sig att rösta på SD.
    Enligt partiprogrammet, som jag läst.....
    Finns det en hel del som jag kan sympatisera med.......
    Att avfärda dem som rasistiska idioter, är helt fel
    Visst finns det rasister i SD, men det gör det i riksdagspartierna också[/quote

    Jovisst, och det blir samma resultat som att utpeka V som kommunister osv.

    precis som du anser jag att där FINNS ett par saker i deras progam som jag ser som bra, men det gör inte så att jag ens skulle överväga att lägga min röst på dem.

    men som jag har sagt hela tiden, de har SAMMA demokratiska rätt att existera som parti som de övriga, detta kan vi inte ta bort!

    och NEJ, MArtin, jag vill fördenskull INTE att de väljs in, och kommer inte rösta på dem
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-21, 23:16

    [quote="Sniperace"]
    theward skrev:Angående SD, så tycker jag att det blir väl svartvitt i debatten här
    SD är inte ett enfrågeparti och alla som röstar eller sympatiserar med SD, är inte rasister
    Det är sådant här synsätt som visas i denna tråd, som är så dumt i min mening...
    Det är en anklagande ton och fördummar alla som kan tänka sig att rösta på SD.
    Enligt partiprogrammet, som jag läst.....
    Finns det en hel del som jag kan sympatisera med.......
    Att avfärda dem som rasistiska idioter, är helt fel
    Visst finns det rasister i SD, men det gör det i riksdagspartierna också[/quote

    Jovisst, och det blir samma resultat som att utpeka V som kommunister osv.

    precis som du anser jag att där FINNS ett par saker i deras progam som jag ser som bra, men det gör inte så att jag ens skulle överväga att lägga min röst på dem.

    men som jag har sagt hela tiden, de har SAMMA demokratiska rätt att existera som parti som de övriga, detta kan vi inte ta bort!

    och NEJ, MArtin, jag vill fördenskull INTE att de väljs in, och kommer inte rösta på dem

    Nu är ni flera som anser att det finns bra saker i SD, men ingen kan peka på vad .... märkligt !!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Godt

    Inlägg  Secrist 2010-02-22, 00:14

    Angående SD, så tycker jag att det blir väl svartvitt i debatten här
    SD är inte ett enfrågeparti och alla som röstar eller sympatiserar med SD, är inte rasister
    Det är sådant här synsätt som visas i denna tråd, som är så dumt i min mening...
    Det är en anklagande ton och fördummar alla som kan tänka sig att rösta på SD.
    Enligt partiprogrammet, som jag läst.....
    Finns det en hel del som jag kan sympatisera med.......
    Att avfärda dem som rasistiska idioter, är helt fel
    Visst finns det rasister i SD, men det gör det i riksdagspartierna också.


    Snyggt inlägg warden. Kul med lite nyanserat tänkande. Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-22, 10:13

    Secrist skrev:Angående SD, så tycker jag att det blir väl svartvitt i debatten här
    SD är inte ett enfrågeparti och alla som röstar eller sympatiserar med SD, är inte rasister
    Det är sådant här synsätt som visas i denna tråd, som är så dumt i min mening...
    Det är en anklagande ton och fördummar alla som kan tänka sig att rösta på SD.
    Enligt partiprogrammet, som jag läst.....
    Finns det en hel del som jag kan sympatisera med.......
    Att avfärda dem som rasistiska idioter, är helt fel
    Visst finns det rasister i SD, men det gör det i riksdagspartierna också.


    Snyggt inlägg warden. Kul med lite nyanserat tänkande. Wink

    Ja det är kul med nyanserat tänkande... och det kan jag oxå berömma ward för...
    Men jag har ställt en ganska enkel fråga till det nyanserade tänkandet, VAD är det som ni gillar hos SD, som inte finns hos de andra partierna ???

    någon ??

    För om ni inte kan svara på det, så är det ju inte nyanserat tänkande ... utan att förutfattade meningar ... el hur ??
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  Sniperace 2010-02-22, 10:55

    måste det vara saker som INTE finns hos andra partier?

    det mesta hos sossarna finns ex även hos V, ska man då räkna bort V av den anledningen och säga att de inte har berättigande?

    Sponsored content


    Är det inte ett sammanträffande..... Empty Sv: Är det inte ett sammanträffande.....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 14:35