Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
RedCloud
Secrist
6 posters

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  Secrist 2013-01-25, 23:00

    Detta tycker KP-RC är lika allvarligt som snatteri och fortkörning. Någon som håller med honom?

    Det fanns ett offer - men inga förövare Flickan kom hem från skolan med blåmärken och hon berättade om knuffar, slag och glåpord. Det blev början på en kamp som slutade med att familjen tvingades fly från skolan. Rektor och lärare såg på mobbningen som ett rent påhitt.

    Det har gått några månader sedan familjen flyttade från Alnö och Uslands skola för att komma undan kränkningarna. Deras nioåriga flicka går i en ny skola. Hon trivs och skolarbetet går bra men hennes minnen från den gamla skolan är långt ifrån ljusa. Familjen visar flickans egna teckningar från tiden på den gamla skolan. Det är bilder som visar kamraternas elakheter, "du är ful", "jävla pucko", "du är en dålig kompis", "ingen vill vara med dig". På bilden finns också ett flickansikte med tårarna trillande utför kinderna. Flickan själv.

    Trots att Skolinspektionen riktade kritik mot Uslands skola och Sundsvalls kommun på flera punkter, står skolan och kommunen fast vid sin tidigare linje. Mobbningen av den nioåriga flickan har aldrig inträffat.

    - Vi utredde uppgifterna om kränkningar och vi fann en flicka som upplevde sig som ett offer, men vi hittade inga förövare, säger dåvarande rektorn Mona Palander till Mittnytt.


    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/mittnytt/familj-tvingades-fly
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 23:27

    Detta tycker KP-RC är lika allvarligt som snatteri och fortkörning.

    Alltid lika intressant när våldsromantikern & SDkramaren "järnrörs" secrist talar om vad andra tycker.

    Enda sättet för honom att få vara med och leka tydligen....

    btw: varför gillar du kvinnlig omskärelse ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  Secrist 2013-01-25, 23:31

    RedCloud skrev:
    Detta tycker KP-RC är lika allvarligt som snatteri och fortkörning.

    Alltid lika intressant när våldsromantikern & SDkramaren "järnrörs" secrist talar om vad andra tycker.

    Enda sättet för honom att få vara med och leka tydligen....

    btw: varför gillar du kvinnlig omskärelse ?

    Jag bara citerar dig. Vågar du inte stå för vad du skriver?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 23:33

    Jag bara citerar dig.

    Det gör du inte alls SDsecrist, du hittar på och tolkar nu igen.

    Jag har frågat dig och Sniper vad nästa steg blir att ta lagen i egna händer.

    Skärpning nu.

    btw: varför gillar du kvinnlig omskärelse ?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 23:37

    Detta tycker SDsecrist är helt ok !

    Kvinnlig omskärelse

    Jag tror att din närvaro härinne skulle bli bra mycket trevligare för alla om du sluttade hitta på saker, du befinner dig numera på samma nivå som SEEL, och det är direkt ingen uppgående karriär.....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  Secrist 2013-01-25, 23:43

    RedCloud skrev:Detta tycker SDsecrist är helt ok !

    Kvinnlig omskärelse

    Börjar du bli desperat? Laughing

    För övrigt. Vilka är det som utövar kvinnlig omskärelse? Inte ens du lyckas väl få det till att vara etniska svenskar vilket gör ditt tjat om det snubblande nära rasistiskt.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 23:46

    Börjar du bli desperat?

    Mest förbannad ätt du är så in i h*te korkad och tror att debatt är att hitta på åsikter åt andra.

    Berätta nu varför du tycker kvinnlig omskärelse är så bra. Är det nåt du går igång på ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  Secrist 2013-01-25, 23:50

    RedCloud skrev:
    Börjar du bli desperat?

    Mest förbannad ätt du är så in i h*te korkad och tror att debatt är att hitta på åsikter åt andra.

    Berätta nu varför du tycker kvinnlig omskärelse är så bra. Är det nåt du går igång på ?

    Då kanske det var lite dumt att skriva om snatteri och fortkörning i samma tråd som mobbing? Eller vad säger du? Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 23:53

    Då kanske det var lite dumt att skriva om snatteri och fortkörning i samma tråd som mobbing?

    Du är ju för helvete dum i huvudet på riktigt.
    Tvivlade jag på att du är förståndshandikappad tidigare så bevisar du ju det nu.

    Du accepterar att föräldrar ställer sig över lagen och skipar "rättvisa" på egen hand, jag är nyfiken på vad nästa steg i din våldsromantiska utveckling blir, ska du spöa snattare och fortkörare också ?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  redalert 2013-01-25, 23:53

    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    Börjar du bli desperat?

    Mest förbannad ätt du är så in i h*te korkad och tror att debatt är att hitta på åsikter åt andra.

    Berätta nu varför du tycker kvinnlig omskärelse är så bra. Är det nåt du går igång på ?

    Då kanske det var lite dumt att skriva om snatteri och fortkörning i samma tråd som mobbing? Eller vad säger du? Laughing

    Herrejösses vem tror han att han är rökar-rc? Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 23:55

    Herrejösses vem tror han att han är rökar-rc?

    Varför undrar du det Markus H?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  Secrist 2013-01-26, 00:09

    RedCloud skrev:
    Då kanske det var lite dumt att skriva om snatteri och fortkörning i samma tråd som mobbing?

    Du är ju för helvete dum i huvudet på riktigt.
    Tvivlade jag på att du är förståndshandikappad tidigare så bevisar du ju det nu.

    Du accepterar att föräldrar ställer sig över lagen och skipar "rättvisa" på egen hand, jag är nyfiken på vad nästa steg i din våldsromantiska utveckling blir, ska du spöa snattare och fortkörare också ?

    För det första har jag redan skrivit att han gjorde fel och dessutom så visar du bara på prov på grov nonchalans när du sätter snatteri och fortkörning i samma kategori som mobbing på en skola. Att du försöker släta över det med grova personangrepp gör bara saken värre. Dessutom rätt töntigt.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  RedCloud 2013-01-26, 00:12

    För det första har jag redan skrivit att han gjorde fel och dessutom så visar du bara på prov på grov nonchalans när du sätter snatteri och fortkörning i samma kategori som mobbing på en skola.

    Du är fullkomlig idiot om du tror jag jämställer mobbning med snatteri. Den enda som gjort den felaktiga kopplingen är du. I vilket syfte och varför du är en sådan jubelåsna kanske du själv vet.

    Att du försöker släta över det med grova personangrepp gör bara saken värre.

    Det går inte tolka på något annat sätt än att du är förståndshandikappad, det är ingen nedvärdering, mer ett konstaterande. Det finns säkert hjälp för dig också.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  Secrist 2013-01-26, 00:14

    RedCloud skrev:
    För det första har jag redan skrivit att han gjorde fel och dessutom så visar du bara på prov på grov nonchalans när du sätter snatteri och fortkörning i samma kategori som mobbing på en skola.

    Du är fullkomlig idiot om du tror jag jämställer mobbning med snatteri. Den enda som gjort den felaktiga kopplingen är du. I vilket syfte och varför du är en sådan jubelåsna kanske du själv vet.

    Att du försöker släta över det med grova personangrepp gör bara saken värre.

    Det går inte tolka på något annat sätt än att du är förståndshandikappad, det är ingen nedvärdering, mer ett konstaterande. Det finns säkert hjälp för dig också.

    Inte ens RD orkar försvara ditt tramsande längre. Det säger väl en del om hur lågt du sjunkit.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  RedCloud 2013-01-26, 00:18

    Inte ens RD orkar försvara ditt tramsande längre.

    Ha ha varje gång du blir lite desperat blandar du in RD.
    Är det för henne jag skriver här tror du ?

    hint: det gör jag inte

    DU har ånyo gjort en felaktig tolkning av vad jag faktiskt skrivit, sedan tvingas jag försvara mig mot dina felaktiga o töntiga tolkningar. Du ser inte hur konstigt det är ?

    BTW: varför går du igång på kvinnlig omskärelse ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  Secrist 2013-01-26, 00:20

    RedCloud skrev:
    Inte ens RD orkar försvara ditt tramsande längre.

    Ha ha varje gång du blir lite desperat blandar du in RD.
    Är det för henne jag skriver här tror du ?

    hint: det gör jag inte

    DU har ånyo gjort en felaktig tolkning av vad jag faktiskt skrivit, sedan tvingas jag försvara mig mot dina felaktiga o töntiga tolkningar. Du ser inte hur konstigt det är ?

    BTW: varför går du igång på kvinnlig omskärelse ?

    RD har en lång tradition av att hoppa in till ditt försvar men nu har även hon släppt taget för att du inte ska dra ner henne också. Det räcker att du sjunker.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  RedCloud 2013-01-26, 00:24

    RD har en lång tradition av att hoppa in till ditt försvar

    jag har behöver inget försvar....

    men nu har även hon släppt taget för att du inte ska dra ner henne också.

    Och nu tolkar du och hittar på, du har väl ingen aning om vad hon tycker o tänker

    Har du mer diagnoser än grav läsförståelse ?

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  redalert 2013-01-26, 00:25

    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    För det första har jag redan skrivit att han gjorde fel och dessutom så visar du bara på prov på grov nonchalans när du sätter snatteri och fortkörning i samma kategori som mobbing på en skola.

    Du är fullkomlig idiot om du tror jag jämställer mobbning med snatteri. Den enda som gjort den felaktiga kopplingen är du. I vilket syfte och varför du är en sådan jubelåsna kanske du själv vet.

    Att du försöker släta över det med grova personangrepp gör bara saken värre.

    Det går inte tolka på något annat sätt än att du är förståndshandikappad, det är ingen nedvärdering, mer ett konstaterande. Det finns säkert hjälp för dig också.

    Inte ens RD orkar försvara ditt tramsande längre. Det säger väl en del om hur lågt du sjunkit.

    Spärra fanskapet något annat finns inte det måste väl framgått med all tydlighet vid det här laget? affraid

    Sveriges största forumtroll och totalt hjärntvättad ingen bra kombination!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  RedCloud 2013-01-26, 00:27

    Spärra fanskapet något annat finns inte det måste väl framgått med all tydlighet vid det här laget? affraid

    Sveriges största forumtroll och totalt hjärntvättad ingen bra kombination!

    Debatterar du nu ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  Secrist 2013-01-26, 00:28

    RedCloud skrev:
    RD har en lång tradition av att hoppa in till ditt försvar

    jag har behöver inget försvar....

    men nu har även hon släppt taget för att du inte ska dra ner henne också.

    Och nu tolkar du och hittar på, du har väl ingen aning om vad hon tycker o tänker

    Har du mer diagnoser än grav läsförståelse ?


    Helt rätt. Jag vet inte vad hon tänker. Däremot ser alla inblandade att hon har slutat skriva uppmuntrande kommentarer om dina inlägg och försvarar inte dig längre. "You do the math". Rolling Eyes

    Du gick väl över gränsen när du började kalla folk för förståndshandikappade bara för att de inte håller med dig.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  RedCloud 2013-01-26, 00:33

    Jag vet inte vad hon tänker.

    men nu har även hon släppt taget för att du inte ska dra ner henne också.


    Vilket skämt du är....

    Däremot ser alla inblandade att hon har slutat skriva uppmuntrande kommentarer om dina inlägg och försvarar inte dig längre.

    ha ha är du på riktigt eller är du bara full

    Så bara för hon inte varit inloggad på ett tag så "försvarar hon mig inte längre".
    Shit Sherlock vilken logik !!!

    Du gick väl över gränsen när du började kalla folk för förståndshandikappade

    Folk o folk, hittills är det ju bara dig, och där råder inga som helst tvivel.
    Ser du ner på förståndshandikappade samtidigt som du diggar kvinnlig omskärelse ?
    Vad olika vi människor är.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  Secrist 2013-01-26, 00:37

    RedCloud skrev:
    Jag vet inte vad hon tänker.

    men nu har även hon släppt taget för att du inte ska dra ner henne också.


    Vilket skämt du är....

    Däremot ser alla inblandade att hon har slutat skriva uppmuntrande kommentarer om dina inlägg och försvarar inte dig längre.

    ha ha är du på riktigt eller är du bara full

    Så bara för hon inte varit inloggad på ett tag så "försvarar hon mig inte längre".
    Shit Sherlock vilken logik !!!

    Du gick väl över gränsen när du började kalla folk för förståndshandikappade

    Folk o folk, hittills är det ju bara dig, och där råder inga som helst tvivel.
    Ser du ner på förståndshandikappade samtidigt som du diggar kvinnlig omskärelse ?
    Vad olika vi människor är.

    Varför frågar du vad jag tycker om könsstympning? Det är ju i huvudsak en muslimsk företeelse. Så du får väl ringa någon imam eller nåt och skälla ut han.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  RedCloud 2013-01-26, 00:38

    Varför frågar du vad jag tycker om könsstympning?

    Du gillar ju det. Har inte sett dig ta avstånd, och med din egen debatteknik innebär det att du gillar det.

    Jobbigt att bli bemött på samma sätt du själv håller på här i trådarna ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  Secrist 2013-01-26, 02:12

    RedCloud skrev:
    Varför frågar du vad jag tycker om könsstympning?

    Du gillar ju det. Har inte sett dig ta avstånd, och med din egen debatteknik innebär det att du gillar det.

    Jobbigt att bli bemött på samma sätt du själv håller på här i trådarna ?

    Fniss. Pinsamt dåligt försök till argumentation. Ämnet har aldrig varit uppe så då blir det lite svårt att tycka något om det. Kan du inte bättre än så? Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  RedCloud 2013-01-26, 10:15

    Pinsamt dåligt försök till argumentation.

    ha ha ha jobbigt att bli bemött med samma sjuka "debatteknik" som du själv använder ?

    Testa att bemöta det som skrivs, och inte använda dina stolleprov till tolkningar av vad som skrivs.
    Det är inte farligt...

    Sponsored content


    Skolan behandlade kränkningar som påhitt Empty Sv: Skolan behandlade kränkningar som påhitt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 18:57