Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Thetaxpayer
RedclownIII
redalert
SiP
lazy
Dao
Sniperace
Infra
12 posters

    Så slits Israel sönder.

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Så slits Israel sönder. Empty Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Infra 2012-06-12, 04:55


    Sprickorna i det israeliska fuskbygget syns nu allt tydligare.


    http://www.dn.se/nyheter/varlden/forintelsemonument-vandaliserat-i-israel


    Senast ändrad av Infra den 2012-06-12, 13:25, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Sniperace 2012-06-12, 09:15

    varför skulle det ge inbördeskrig, tvärtom visar det bara på att det även där finns religiösa extremister och folk som är galna.... dvs alla judar är inte likadana osv...
    men borde inte DU verkliget´n stötta dessa och ge dem ditt gillande? Smile
    skulle ex breiviks dåd i Norge vara början på ett inbördeskrig där, jag tror du lägger in för mycket i ett enskilt dåd
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Dao 2012-06-12, 10:54

    Det är sedan länge uppenbart för alla de som ser igenom "hata palstinier/islam"-retoriken, att Israel har enorma inrikesproblem, och haft detta hela tiden. Det finns så många interna extrema grupper som ständigt försvårar all form av fredsarbete och de generella israelernas vilja till fred och trygghet, att landet skulle ha imploderat för länge sedan, om de inte hade en "gemensam fiende" att enas kring!

    Om inte annat är det antagligen set största skälet till att Israel förhindrat alla försök till en varaktig och hållbar fred sedan de bildades 1948!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Infra 2012-06-13, 07:15

    En annan sån där detalj som hotar att splittra Förtryckarstaten är de mängder
    av hundbajs som urinvånare och andra tvingas kryssa emellan i Den Heliga Staden.
    I stället för Holy City får man väl snart säga: Holy shit!

    Det torde vara Herrefolket som gör sig skyldig till detta oskick ty för en
    muslimsk familj är det Haram med hundar i bostäder.

    USA-protektoratet israel ockuperar Jerusalem och har ansvaret för dess
    skötsel. Även detta missköter dom. Överallt ligger det hundbajs. Detta är
    skandal!


    http://karinherber.bloggspace.se/1588957/Lektion-6-Konsten-att-slanga-hundbajs-i-en-container-utan-att-traffa-en-katt-i-huvudet/

    Så "Det heliga Jerusalem" var inte heligare för Herrefolket än att de låter sina små kelgrisar bajsa på sina förfäders lämningar. No
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  lazy 2012-06-13, 21:27

    Inte ens de mest ultraortodoxa judar skulle göra en sådan sak som att vandalisera centret.

    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  SiP 2012-06-13, 21:35

    Dao skrev:
    Om inte annat är det antagligen set största skälet till att Israel förhindrat alla försök till en varaktig och hållbar fred sedan de bildades 1948!

    Tja eller annars kan ju motviljan till fred bero på att de varit under attack från araberna sedan dag två...

    Israel utropat till egen stat av judarna 14 maj 1948, Egyptiska armen korsar gränsen den 16 maj..

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Dao 2012-06-14, 02:30

    SiP skrev:
    Dao skrev:
    Om inte annat är det antagligen set största skälet till att Israel förhindrat alla försök till en varaktig och hållbar fred sedan de bildades 1948!

    Tja eller annars kan ju motviljan till fred bero på att de varit under attack från araberna sedan dag två...

    Israel utropat till egen stat av judarna 14 maj 1948, Egyptiska armen korsar gränsen den 16 maj..


    Israels utropande av sin stat var en krigsförklaring, och reaktionen var väntad.

    Så inte ens i det fallet var Israel oskyldig. Det finns bara ett enda krig som klart och tydligt inte startades av Israel, och det var Yom Kippurkriget (i Egypten kallat Ramadankriget) 1973.

    Sedan har vi ständiga angrepp mot angränsande länder, Libanon och Syrien har fått ta de flesta stötarna, men även Irak i början av 80-talet, då Israel genom att bomba ett irakiskt kärnkraftverk som de felaktigt hävdade var till för att skapa kärnvapen, och genom detta fick Saddam att VERKLIGEN satsa på detsamma.

    Motviljan till fred hos Israel är och förblir Israels inrikespolitik. Alla angränsande länder till Israel har tagit initiativ till fred, men inte Israel - och de avtal som slutits har till övervägande del brutits, av Israel.

    Och då har jag inte ens berört bosättningar och den ständigt närvarande terrorn mot palestinier i och utanför Israel.

    Så kom inte och hävda att Israel är ett land som vill ha fred.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Infra 2012-06-14, 03:38

    lazy skrev:Inte ens de mest ultraortodoxa judar skulle göra en sådan sak som att vandalisera centret.
    Det torde handla mer om slöhet, dyngaktighet och myndighetsförsummelser
    än om vandalism, men det är illa nog.

    Jag tror inte det finns några
    latrinlådor för eländet, men det där vet du säkert bättre än jag. Jag
    kan utan ansträngning även föreställa mig att försäljningen av s k
    hundbajspåsar är 0 i regionen. Kanske trodde man att Herren skulle
    styra allt till det bästa. Tji fick man.


    Ortodoxa, nej. Där kan jag hålla med. För ordodoxa judar är säkert hund
    lika Haram som för muslimer. Men om det varken är sekulära judar eller
    muslimer som gjort detta så kanske det är Gud Fader själv som går runt
    på nätterna och lägger dit hundträcket.
    Rolling Eyes
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  SiP 2012-06-14, 16:03

    Dao skrev:
    SiP skrev:
    Dao skrev:
    Om inte annat är det antagligen set största skälet till att Israel förhindrat alla försök till en varaktig och hållbar fred sedan de bildades 1948!

    Tja eller annars kan ju motviljan till fred bero på att de varit under attack från araberna sedan dag två...

    Israel utropat till egen stat av judarna 14 maj 1948, Egyptiska armen korsar gränsen den 16 maj..


    Israels utropande av sin stat var en krigsförklaring, och reaktionen var väntad.

    Så inte ens i det fallet var Israel oskyldig. Det finns bara ett enda krig som klart och tydligt inte startades av Israel, och det var Yom Kippurkriget (i Egypten kallat Ramadankriget) 1973.

    Sedan har vi ständiga angrepp mot angränsande länder, Libanon och Syrien har fått ta de flesta stötarna, men även Irak i början av 80-talet, då Israel genom att bomba ett irakiskt kärnkraftverk som de felaktigt hävdade var till för att skapa kärnvapen, och genom detta fick Saddam att VERKLIGEN satsa på detsamma.

    Motviljan till fred hos Israel är och förblir Israels inrikespolitik. Alla angränsande länder till Israel har tagit initiativ till fred, men inte Israel - och de avtal som slutits har till övervägande del brutits, av Israel.

    Och då har jag inte ens berört bosättningar och den ständigt närvarande terrorn mot palestinier i och utanför Israel.

    Så kom inte och hävda att Israel är ett land som vill ha fred.

    Så du håller Egypten helt oskyldig i den frågan, är det för det uppenbara, att det var för att få ett inflytande på en arabisk stat i Palestina som Egypten gick in i Israel trots avrådan från höga officerare,

    Att sen Nasser när han blev president tog kontakt med Yassir Arafat som startat fatah -58, som genomförde gerilla attacker inne i Israel, detta har ingen som helst betydelse för Israels ovilja att försöka få en bestående fred menar du?

    din skuldbeläggning av Israel som helt ensamma skyldiga till det läge som råder på Gazaremsan lämnar en fadd smak i munnen, lite som om man lyssnar på Hitlers brandtal mot judarna..

    Förstå att detta inte är ett försvarstal till Israels behandling av palestina, utan ett lite mer nyanserat synsätt än t.ex. dao´s "Israel är av naturen ond och det är bara deras fel" mässande...

    Lite intressant är att konstatera att redan -48 så var muslimska brödraskapet i ropet, "Muslimska brödraskapet ordnade upplopp som riktade sig mot judar och européer i Kairo i november 1948. Premiärminister Nokrashy beordrade att brödraskapet skulle upplösas men han mördades av brödraskapets medlemmar "
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Dao 2012-06-14, 18:54

    SiP skrev:Så du håller Egypten helt oskyldig i den frågan, är det för det uppenbara, att det var för att få ett inflytande på en arabisk stat i Palestina som Egypten gick in i Israel trots avrådan från höga officerare,

    Att sen Nasser när han blev president tog kontakt med Yassir Arafat som startat fatah -58, som genomförde gerilla attacker inne i Israel, detta har ingen som helst betydelse för Israels ovilja att försöka få en bestående fred menar du?

    din skuldbeläggning av Israel som helt ensamma skyldiga till det läge som råder på Gazaremsan lämnar en fadd smak i munnen, lite som om man lyssnar på Hitlers brandtal mot judarna..

    Förstå att detta inte är ett försvarstal till Israels behandling av palestina, utan ett lite mer nyanserat synsätt än t.ex. dao´s "Israel är av naturen ond och det är bara deras fel" mässande...

    Lite intressant är att konstatera att redan -48 så var muslimska brödraskapet i ropet, "Muslimska brödraskapet ordnade upplopp som riktade sig mot judar och européer i Kairo i november 1948. Premiärminister Nokrashy beordrade att brödraskapet skulle upplösas men han mördades av brödraskapets medlemmar "

    Var skulle jag ha hävdat att Egypten var helt oskyldig?

    Hur kan palestiniernas terrorism ha betydelse, men inte de judiska/sionistiska? Klart även Fatahs terrorism spelade roll. Men de lade ju av med sin terrorism på 70-talet. Israel håller ju på fortfarande.

    Vilka andra är skyldiga för Israels ockupation av Gazaremsan? mIndianerna i Sydamerika? Skall inte ockupationsmakterna vara skyldiga för den ockupation de gör, tycker du? Och hur kom du in på Hitler? Vad är liknelsen? Är det bara för att jag kritiserade Israel? Lite mer fantasirik borde du väl ändå kunna vara...

    Så din form av "nyansering" är att göra om mina åsikter i sann Sniperacemetoder. Var i mitt inlägg skulle jag ha hävdat att "Israel är av naturen ond och det är bara deras fel"? En som angriper och terroriserar ett folk eller en nation skall kritiseras för detta. Tycker inte du, i din form av "nyanserad" värld?

    Ja, Det muslimska brödraskapet bildades redan under mellankrigstiden, och har även under en period använt sig av våld för sina syften. Men detta tog de avstånd från sedan mitten av 80-talet. Du glömmer att brödraskapets medlemmar också mördades och fängslades i stor utsträckning. Men det kanske inte rymmer i din "nyanserade" bild? Smile
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  SiP 2012-06-14, 19:12

    Dao skrev:
    SiP skrev:Så du håller Egypten helt oskyldig i den frågan, är det för det uppenbara, att det var för att få ett inflytande på en arabisk stat i Palestina som Egypten gick in i Israel trots avrådan från höga officerare,

    Att sen Nasser när han blev president tog kontakt med Yassir Arafat som startat fatah -58, som genomförde gerilla attacker inne i Israel, detta har ingen som helst betydelse för Israels ovilja att försöka få en bestående fred menar du?

    din skuldbeläggning av Israel som helt ensamma skyldiga till det läge som råder på Gazaremsan lämnar en fadd smak i munnen, lite som om man lyssnar på Hitlers brandtal mot judarna..

    Förstå att detta inte är ett försvarstal till Israels behandling av palestina, utan ett lite mer nyanserat synsätt än t.ex. dao´s "Israel är av naturen ond och det är bara deras fel" mässande...

    Lite intressant är att konstatera att redan -48 så var muslimska brödraskapet i ropet, "Muslimska brödraskapet ordnade upplopp som riktade sig mot judar och européer i Kairo i november 1948. Premiärminister Nokrashy beordrade att brödraskapet skulle upplösas men han mördades av brödraskapets medlemmar "

    Var skulle jag ha hävdat att Egypten var helt oskyldig?

    Hur kan palestiniernas terrorism ha betydelse, men inte de judiska/sionistiska? Klart även Fatahs terrorism spelade roll. Men de lade ju av med sin terrorism på 70-talet. Israel håller ju på fortfarande.

    Vilka andra är skyldiga för Israels ockupation av Gazaremsan? mIndianerna i Sydamerika? Skall inte ockupationsmakterna vara skyldiga för den ockupation de gör, tycker du? Och hur kom du in på Hitler? Vad är liknelsen? Är det bara för att jag kritiserade Israel? Lite mer fantasirik borde du väl ändå kunna vara...

    Så din form av "nyansering" är att göra om mina åsikter i sann Sniperacemetoder. Var i mitt inlägg skulle jag ha hävdat att "Israel är av naturen ond och det är bara deras fel"? En som angriper och terroriserar ett folk eller en nation skall kritiseras för detta. Tycker inte du, i din form av "nyanserad" värld?

    Ja, Det muslimska brödraskapet bildades redan under mellankrigstiden, och har även under en period använt sig av våld för sina syften. Men detta tog de avstånd från sedan mitten av 80-talet. Du glömmer att brödraskapets medlemmar också mördades och fängslades i stor utsträckning. Men det kanske inte rymmer i din "nyanserade" bild? Smile

    Snälla läs vad du skrev...

    "Israels utropande av sin stat var en krigsförklaring, och reaktionen var väntad.

    Så inte ens i det fallet var Israel oskyldig. Det finns bara ett enda krig som klart och tydligt inte startades av Israel, och det var Yom Kippurkriget (i Egypten kallat Ramadankriget) 1973.

    Sedan har vi ständiga angrepp mot angränsande länder, Libanon och Syrien har fått ta de flesta stötarna, men även Irak i början av 80-talet, då Israel genom att bomba ett irakiskt kärnkraftverk som de felaktigt hävdade var till för att skapa kärnvapen, och genom detta fick Saddam att VERKLIGEN satsa på detsamma.

    Motviljan till fred hos Israel är och förblir Israels inrikespolitik. Alla angränsande länder till Israel har tagit initiativ till fred, men inte Israel - och de avtal som slutits har till övervägande del brutits, av Israel.

    Och då har jag inte ens berört bosättningar och den ständigt närvarande terrorn mot palestinier i och utanför Israel.

    Så kom inte och hävda att Israel är ett land som vill ha fred."

    För övrigt så övergick Fatah till PLO -69 då PLO eftersom Yassir Arafat´s grupp inom Fatah blev ledande inom PLO.

    Och som sagt, det går inte att enbart skuldbelägga Israel som du gör, därav liknelsen med >Hitler som ansåg att judarna var skuld till allt ont..

    Sedan kör du på i sann Dao anda, ingen kan det du kan och andra skall bara hålla sin käft, men ändå har du inte lyckats krysta fram vilket stat med islamistiskt påverkan på statslendningen som har fullvärdiga männskliga rättigheter, inte heller har du talat om varför kvinnlig könsstymptning är förbjuden i Egypten och vem som drev igenom den lagen..

    Men allvetande anser du dig vara....

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Dao 2012-06-14, 20:03

    SiP skrev:Snälla läs vad du skrev...

    "Israels utropande av sin stat var en krigsförklaring, och reaktionen var väntad.

    Så inte ens i det fallet var Israel oskyldig. Det finns bara ett enda krig som klart och tydligt inte startades av Israel, och det var Yom Kippurkriget (i Egypten kallat Ramadankriget) 1973.

    Sedan har vi ständiga angrepp mot angränsande länder, Libanon och Syrien har fått ta de flesta stötarna, men även Irak i början av 80-talet, då Israel genom att bomba ett irakiskt kärnkraftverk som de felaktigt hävdade var till för att skapa kärnvapen, och genom detta fick Saddam att VERKLIGEN satsa på detsamma.

    Motviljan till fred hos Israel är och förblir Israels inrikespolitik. Alla angränsande länder till Israel har tagit initiativ till fred, men inte Israel - och de avtal som slutits har till övervägande del brutits, av Israel.

    Och då har jag inte ens berört bosättningar och den ständigt närvarande terrorn mot palestinier i och utanför Israel.

    Så kom inte och hävda att Israel är ett land som vill ha fred."

    För övrigt så övergick Fatah till PLO -69 då PLO eftersom Yassir Arafat´s grupp inom Fatah blev ledande inom PLO.

    Och som sagt, det går inte att enbart skuldbelägga Israel som du gör, därav liknelsen med >Hitler som ansåg att judarna var skuld till allt ont..

    Sedan kör du på i sann Dao anda, ingen kan det du kan och andra skall bara hålla sin käft, men ändå har du inte lyckats krysta fram vilket stat med islamistiskt påverkan på statslendningen som har fullvärdiga männskliga rättigheter, inte heller har du talat om varför kvinnlig könsstymptning är förbjuden i Egypten och vem som drev igenom den lagen..

    Men allvetande anser du dig vara....


    Alltså...

    Jag har inte NÅGONSTANS skuldbelagt ENBART Israel! Däremot har Israel varit LEDANDE i de krig och oron som varit gällande i den regionen! Ja, din liknelse märktes, men det var inte lite desperat...

    Var i helvete har jag skrivit att "ingen kan som jag" och andra skall "hålla käft"???

    Och var i helvete har jag hävdat mig vara allvetande???

    Är du helt galen människa????

    Huruvida det finns en lag mot kvinnlig könsstympning i Egypten verkar uppenbarligen vara helt ovidkommande för hur den där praktiseras.

    Dina påhitt om "islamister" går helt enkelt inte att svara på, eftersom inga icke-jihadistiska islamister fått chans än. Gissa varför???
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Sniperace 2012-06-14, 20:07


    Dina påhitt om "islamister" går helt enkelt inte att svara på, eftersom inga icke-jihadistiska islamister fått chans än. Gissa varför???

    För att de då dödas av jihadisterna?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Dao 2012-06-14, 22:53

    Sniperace skrev:

    Dina påhitt om "islamister" går helt enkelt inte att svara på, eftersom inga icke-jihadistiska islamister fått chans än. Gissa varför???

    För att de då dödas av jihadisterna?

    Försök igen...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  lazy 2012-06-14, 22:59

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:

    Dina påhitt om "islamister" går helt enkelt inte att svara på, eftersom inga icke-jihadistiska islamister fått chans än. Gissa varför???

    För att de då dödas av jihadisterna?

    Försök igen...

    Får de mördade en andra chans? Wink
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Sniperace 2012-06-15, 10:21

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:

    Dina påhitt om "islamister" går helt enkelt inte att svara på, eftersom inga icke-jihadistiska islamister fått chans än. Gissa varför???

    För att de då dödas av jihadisterna?

    Försök igen...

    Men det är ju vad som sker, går den vanlige muslimen mot jihadisterna dödar de honom, det är ju ganska välkänt
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Dao 2012-06-15, 11:06

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:

    Dina påhitt om "islamister" går helt enkelt inte att svara på, eftersom inga icke-jihadistiska islamister fått chans än. Gissa varför???

    För att de då dödas av jihadisterna?

    Försök igen...

    Men det är ju vad som sker, går den vanlige muslimen mot jihadisterna dödar de honom, det är ju ganska välkänt

    I sådana fall skulle nästan 70 procent av muslimerna vara mördade idag...

    Skärp dig!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Sniperace 2012-06-15, 15:28

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:

    Dina påhitt om "islamister" går helt enkelt inte att svara på, eftersom inga icke-jihadistiska islamister fått chans än. Gissa varför???

    För att de då dödas av jihadisterna?

    Försök igen...

    Men det är ju vad som sker, går den vanlige muslimen mot jihadisterna dödar de honom, det är ju ganska välkänt

    I sådana fall skulle nästan 70 procent av muslimerna vara mördade idag...

    Skärp dig!

    skulle de?
    hur för du det i bevis, vill du förneka att sådana som verkligen satt sig emot detta barbari i de länderna fritt fått framföra sina åsikter utan att skadas osv?

    gäller samma sak ex i gaza att kritisera Hamaz osv?

    nej, knappast, det leder oftast till en säker död eller llvarlig misshandel.

    Skulle du utan att få dåligt samvete rekommendera en vanlig muslim i dessa länder, eller för all del i rosengård och de olika nogo-zonerna i ex england att HÖGLJUTT protestera mot jihadisterna?

    märk nu väl att just detta har en hel del muslimer klart uttalat att vara FARLIGT....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Infra 2012-06-15, 18:43



    hur för du det i bevis
    Bevis!? Det räcker med en pålitlig räknemaskin. Laughing
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  lazy 2012-06-18, 21:05

    Det här är däremot ngt jag fördömer (liksom uppenbarligen ynets reporter) apropå Infras önsketänkande om sprickor.


    Tourists venture to West Bank to 'shoot terrorists'


    Thrill-seeking tourists of all ages brave West Bank shooting range to be taught by settlers how to shoot terrorists

    Akiva Novick Published: 06.18.12, 13:31 / Israel News







    Summer camp, warfare style: Like a frozen turkey plunged into boiling oil, a group of American tourists descend from an air-conditioned van into the scorching heat of the West Bank. Flashing smiles all around, they march into Caliber 3, a local shooting range.



    "Move it!" the Israeli guide suddenly yells. "Destroy that terrorist," he orders them, and they charge, guns loaded, at cardboard targets.


    http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4243882,00.html


    Så slits Israel sönder. Warfareseattlers



    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Infra 2012-06-19, 05:28

    Om det var för att kokettera med all den ondska som frodas på den
    zionistiska sidan i konflikten eller om det var för att reta gallfeber
    på mig, kan jag inte avgöra.

    Förklara varför du lägger denna länk som är så vanhedrande för ditt
    älskade USA-protektorat, israel.

    Det måste ha krävts mycket fantasi för zionistkramarna att komma
    överens om att kalla alldagliga urinvånare som endast sysslar med
    sitt och vars terrotorium bit för bit stjäls av terrorister, för
    terrorister.

    Det smutsiga och blodsbesudlade USA-protektoratet israel, är de vekliga
    terroristerna som anordnar dessa mordfester på främmande människors
    territorium. Som tillåter bosättarterrorister gå lösa med vapen i hand
    och slå ihjäl hederliga, palestinska urinvånare.

    Att terrorister från israels laglösa kärnvapenarmé skämmer ut sina
    uniformer med att med vapenmakt försvara dessa mördare och
    ogärningsmän är inget som hedrar Terrorstaten israel.

    Hur kan du ställa dig på samma sida som ett kriminellt pack?


    http://lege.net/krigskronikan.lege.net/blog/archives/2005/04/haaretz_israel.html

    [img]Så slits Israel sönder. Grsitt[/img]
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Dao 2012-06-19, 08:08

    Sniper byter käckt innehållet i debatten, när de inte kan stå för det de deskrev först, och som en annan svarade på.

    Sånt är såååå tröttande!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Sniperace 2012-06-19, 08:49

    Dao skrev:Sniper byter käckt innehållet i debatten, när de inte kan stå för det de deskrev först, och som en annan svarade på.

    Sånt är såååå tröttande!

    så du menar att det absolut inte finns några problem med att protestera mot Hamaz i Gaza?

    du vill påstå att det inte finns några som helst problem med att visa sin konvertrering från islam till kristendom i Gaza?
    du menar att det inte föreligger några problem med att visa att man vill leva utan religion i Gaza?

    Ja, att du är enögd och att du stöder förtryck så snart deta förtryck sker i islams namn DET har vi uppfattat för längesedan.

    Att på platser där jihadisterna styr ÄR det farligt att gå emot dessa, men jag förstår att du inte vill se det,m och nej, den som oftast byter riktning för att få bort fokus från slamistproblemen är DU
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Dao 2012-06-19, 11:01

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Sniper byter käckt innehållet i debatten, när de inte kan stå för det de deskrev först, och som en annan svarade på.

    Sånt är såååå tröttande!

    så du menar att det absolut inte finns några problem med att protestera mot Hamaz i Gaza?

    du vill påstå att det inte finns några som helst problem med att visa sin konvertrering från islam till kristendom i Gaza?
    du menar att det inte föreligger några problem med att visa att man vill leva utan religion i Gaza?

    Ja, att du är enögd och att du stöder förtryck så snart deta förtryck sker i islams namn DET har vi uppfattat för längesedan.

    Att på platser där jihadisterna styr ÄR det farligt att gå emot dessa, men jag förstår att du inte vill se det,m och nej, den som oftast byter riktning för att få bort fokus från slamistproblemen är DU

    Frågorna du skrev var inte baserat på vad jag tidigare skrev - du bytte innehåll i diskussionen!

    Men, jo - det finns många problem i Gaza, inte bara Hamas! Och nej, jag stödjer inget förtryck, inte heller det som eksr i islams namn, men jag förstår att du "anser" detta. Smile

    Jag har aldrig försvarat några jihadister! Men du har visat att du stödjer bl.a. Israels förtryck, vilket är den största orsaken till att Hamas ens existerar. Men jag förstår din fokusförskjutning! Måste vara svårt att stå för sådant med ärliga ståndpunkter! Smile

    Du låter inte lite stollig nu! Smile
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  lazy 2012-06-19, 14:41

    Infra skrev:Om det var för att kokettera med all den ondska som frodas på den
    zionistiska sidan i konflikten eller om det var för att reta gallfeber
    på mig, kan jag inte avgöra.

    Förklara varför du lägger denna länk som är så vanhedrande för ditt
    älskade USA-protektorat, israel.

    Det måste ha krävts mycket fantasi för zionistkramarna att komma
    överens om att kalla alldagliga urinvånare som endast sysslar med
    sitt och vars terrotorium bit för bit stjäls av terrorister, för
    terrorister.

    Det smutsiga och blodsbesudlade USA-protektoratet israel, är de vekliga
    terroristerna som anordnar dessa mordfester på främmande människors
    territorium. Som tillåter bosättarterrorister gå lösa med vapen i hand
    och slå ihjäl hederliga, palestinska urinvånare.

    Att terrorister från israels laglösa kärnvapenarmé skämmer ut sina
    uniformer med att med vapenmakt försvara dessa mördare och
    ogärningsmän är inget som hedrar Terrorstaten israel.

    Hur kan du ställa dig på samma sida som ett kriminellt pack?



    Men nu har du väl inte läst/förstått igen Infra confused

    Några kommentarer på artikeln så kanske det klarnar(?)

    2.Disgusting

    Clearly when you cross the green line you now cross moral borders of decency and concern for ones own humanity. What's next? Mock price tag simulations? And the foolish kid says he is now " prepared " to respond - elite anti terrorist training in 20 minutes? Gevalt!

    Avramele 06.18.12

    3.This just shows...

    ...once again that the Palestinian and our own Hamasniks have more in common than they would like to admit.

    David , Haifa 06.18.12

    10.Then you see a Palestinian Kid

    holding a toy gun or a real gun, and say look they are teaching them how to kill Jews and be terrorist, hmmmm... I guess both sides are doing the same thing. What values would you teach a kid when he or she hold a gun? Peace? Peace never comes through teaching your kids how to use killing machines...


    Ibrahim , Jerusalem (06.18.12)

    Sponsored content


    Så slits Israel sönder. Empty Sv: Så slits Israel sönder.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-03, 04:00